נתוני הפערים החברתיים התפרסמו היום!

Original DNA

New member
נכון.

האמת שמלבד ה7,000 יש עוד קבוצה של כמה אלפי אנשים שהם נותנים שירותים לאצולה: פוליטקאים בכירים, בדרנים מפורסמים, טבחים, מוזיקאים, אמנים......קבוצה של אנשים שחיים בקרבת האליטה השלטת, משרתים את צרכיה ובתמורה חיים ברמה חיים סמי-אליטיסטית. כך שבפועל יש יותר מ7,000 מאושרים, אבל עדיין המספר הכולל לא עולה על 20,000 בני אדם.
 

gershon17

New member
99.7% מאזרחי ישראל במצב נוראי?

אתה יכול להצביע על סקר אחד, לא מדעי ככל שיהיה, שיראה ש-90% מהישראלים לא מרוצים מחייהם?
 

Original DNA

New member
יש רמות שונות של עבדות

יש אנשים שהעבדות שלהם יותר קשה, ויש אנשים שחיים בתנאים סבירים יחסית אבל עדיין הם עבדים לא חופשיים. רוב אזרחי המדינה משתייכים לצד שנמצא במצב הבאמת חרא. ה"העבדים לייט" הם קבוצה קטנה יחסית.
 

gershon17

New member
כמה? מצבם של כמה "ממש חרא"?

ואם הם הרוב, למה הם כולם גלמים פתאים, ואף אחד מהם לא מקים מפלגה והופך לראש ממשלה?
 

Original DNA

New member
ככה זה היה מאז ומתמיד

מאז ומתמיד רוב האוכלוסיה הייתה מורכבת מעבדים והייתה קליקה קטנה של מיוחסים שמשלה בהם. למה הם לא התמרדו לאורך כל ההיסטוריה? אפשר למלא עם השאלה הזאת ספרים. לא סתם הסדר החברתי שקיים קיים כמו שהוא.
 
יש את האלפיון העליון...

ובנוסף אליהם יש את מלחכי פנכתם, שמצדיקים ותומכים בכל העוולות והאסונות שהם מביאים על העם המסכן הזה. מלחכי הפנכה כמובן מקבלים בקשיש מהם בכדי להמשיך ולהצדיק את פשעיהם של המושחתים.
 

sheketz

New member
שכירים ועצמאים - מי עשיר ומי עני?

כלל לא ברור מהדוח. אין הפרדה בחלוקה לעשירונים בין שכירים ועצמאים.
 

ריאליסט

New member
האמת שאני לא "בעד" שמישהו מהם יהיה עני,

אבל נראה לך שבקרב העשירונים העליונים יש שכירים??? אולי יולי עופר הוא שכיר? אולי שרי האריסון היא שכירה? כן-הם שכירים של אלוהים...
 

sheketz

New member
אני אחד כזה (שכיר בעשירון העליון)

אגב, יש מנהלים שכירים שמרוויחים מיליוני שקלים בשנה (זה כבר לא אני), הרבה יותר מ99% של העצמאים.
 

ריאליסט

New member
בטח..

שכיר בעמדה גבוהה שעובד אצל הגברת האריסון ירוויח מליונים בשנה (ויותר). אני לא מדבר על שכירים מסוג זה כמו שאיני מדבר על שכירים שעובדים כפקידים גבוהים במשרדי הממשלה ומרוויחים הון-וזה מכספך שלך. אני מדבר על השכיר הממוצע, שמצבו כיום הרבה פחות טוב מאשר לפני 20 ו-30 שנה (כמובן באופן יחסי ובלי לכלול עובדי הייטק). תראה כמה מרוויח היום מהנדס תעשיה וניהול באופן יחסי לשכרו לפני שני עשורים. איך ייתכן שמצב של אקדמאי יחלש כאשר למדינה יש יותר כסף בקופה? (זו רק דוגמא שאני מכיר גם אישית, אבל יש עוד רבות).
 

sheketz

New member
השכיר הממוצע בודאי אינו בעשירון העליון

וכי מתי היה ?
אגב , בממוצע המצב משתפר עם השנים. צריך להזהר עם הסטטיסטיקה. מה שתהיה מעוניין לדבר עליו אולי לדבר עליו זה על החמישון התחתון, העשירון התחתון, השכר החציוני, וכיו"ב.
 

gershon17

New member
גם העצמאי הממוצע לא בעשירון העליון

יש הרבה עצמאים שמרוויחים מתחת לשכר המינימום.
 

ריאליסט

New member
לא בעשירון העליון...

אבל הוא היה ממוקם לפני 30 שנה בעשירון יחסית גבוה יותר מאשר מקבילו היום. פשוט הפערים לפני 30 שנה היו הרבה פחות גדולים (למרות שהיו פערים). ודווקא לפני 30 שנה המדינה לא היתה עשירה כמו היום. הקבוצה שנמצאת במצב המסוכן ביותר היא קבוצת בני ה-45 עד-60 (השכירה), שהיום אין לחלקה בטחון שמחר לא יפטרו מישהו ממנה ויחליפו אותו בצעיר שלו יצטרכו לתת משכורת נמוכה הרבה יותר. מאידך למשל הורי היו בגיליים אילו בטוחים כלכלית ומבוססים-למרות שהיו שכירים שניהם. לא ייתכן שכאשר תוחלת החיים עולה והמדינה מתעשרת וכתוצאה מכך מעלים את גיל הפרישה, דווקא אז צריכים שכירים רבים בני מעמד הביניים לחשוש למקום עבודתם.
 

gershon17

New member
אתה עוד פעם דמגוג

בכמה מהעשירונים העליונים אין שכירים?
 

ריאליסט

New member
הבעיה אינה של העשירונים העליונים

מר גרשון. הבעיה היא שוב-ששני העשירונים העליונים מחזיקים מחצית מההכנסה , בעוד ששני התחתונים רק כ-7 אחוז ממנה. זהו פער בלתי נסבל. אם אתה לא מבין איזו סכנה זה מהווה למדינה שעדיין לוחמת על קיומה-אז חבל מאד. אף אחד לא מצפה שלא יהיו פערים בין עשירים לבין עניים, אבל יש הבדל בין פער-לבין פער. אני חושב שכשקבוצה קטנה של אנשים מחזיקה בכ"כ הרבה עוצמה כלכלית-זוהי סכנה ממשית. בעיקר כאשר היא הופת להיות המנהלת של המדינה.
 

gershon17

New member
אתה מתכחש לדברים שאתה עצמך כותב

אתה אמרת "נראה לך שבעשירונים העליונים יש שכירים"? זו אמירה שמפגינה חוסר מושג בולט, ומצביעה על עומק החוכמה בשאר דבריך. אל תתחמק - באילו עשירונים אין שכירים? גם נסיון הבריחה שלך מהאמירה שעלות המחיה במרכז בלתי נסבלת עבור שכירים מטופשת. אתה מתכוון לדברים שאתה כותב, או שאתה לא מתכוון להם?
 

ריאליסט

New member
לא למדת לקרוא בכיתה א?

אני כתבתי שלגבי שכירים החיים בפריפריה (וגם עצמאיים), עלות המחייה בת"א היא בלתי נסבלת. שנית- לא כתבתי שאין שכירים באיזשהו עשירון. אלא ששכירים בעשירונים הגבוהים מרוויחים שכר רב. שלישית-דיברתי על הפערים הבלתי נסבלים בין שני העשירונים העליונים לבין שני העשירונים התחתונים. בפעם הבאה עדיף שתקרא לפני שאתה שם דברים בפי. אני-בניגוד אליך לא חושב שיש מישהו באוכלוסיה שצריך לחיות פחות טוב מכיוון שהוא מקוטלג כשכיר או כעצמאי. זה שאתה לא מודאג מכך שמחצית ההכנסה היא בידי שני העשירונים העליונים ורק כ-7 אחוז בידי העשירונים התחתונים, או במילים אחרות: פער חברתי ההולך וגדל, זה הדבר החמור. ודמגוגים תקרא לאילו שהשריצו אותך.(רצוי שתשנה את צורת הדיבור שלך. מדובר בויכוח פוליטי. גם אני יכול לדבר בגסות...).
 

gershon17

New member
אני יודע לקרוא, אבל לא לקרוא מחשבות

הנה, פה טענת שאין שכירים בקרב העשירונים העליונים. ודווקא פה אמרת שלחיות במרכז הארץ זו עלות בלתי נסבלת עבור שכירים. אני הבנתי את הדברים כפי שכתבת אותם, לא כפי שחשבת שאתה כותב אותם. אתה כותב דבר אחד וחושב דבר אחר (אם במקום שכירים היית כותב "אותם השכירים", או שהיית כותב "נראה לך שיש שכירים שמרוויחים מעט בעשירונים העליונים????" אפשר היה להגיד שהתבלבלתי. אבל לא, אתה כתבת בדיוק את מה שאני הבנתי, ועכשיו אתה מתמם. איך אפשר להתייחס אליך ברצינות, כשאתה כותב חצאי משפטים ואחר כך מתעצבנים שאנשים לא מבינים למה התכוונת? אתה מצפה ממי שקורא אותך שידע לקרוא מחשבות?
 

ריאליסט

New member
אוקיי-קורה שיש טעות,

ברור שיש שכירים בכל עשירון . אבל לשכירים הללו באמת לא צריך לדאוג.
 
צודק, ל"שכירים" הללו בהחלט לא צריך לדאוג

אך מה שכן, בהחלט צריך לדאוג מ"השכירים" הללו, שהם יד ימינם של המושחתים.
 
למעלה