נתוני הפערים החברתיים התפרסמו היום!

ריאליסט

New member
נתוני הפערים החברתיים התפרסמו היום!

וכמי שאוהב רק מספרים בבקשה: ע"פ דוח הלמ"ס הפערים מתרחבים ע"ח נשים ושכירים! הכנסתם של שני העשירונים העליונים מהווה מחצית מההכנסה ברוטו למשקי הבית, לעומת הכנסה של 5.7 אחוז בלבד למשקי הבית בשני העשירונים התחתונים. אמנם ההכנסה ברוטו עלתה מ-2005, אולם בעוד שההכנסה ברוטו של השכירים עלתה רק ב-1.1 אחוזים, הרי שההכנסה ברוטו של העצמאיים עלתה ב-9.9 אחוז (!!!!). אז מי שקשקש כאן כל העת על "הקטנת הפערים" , רצוי שיחזור בו מהר. הפערים בחברה הישראלית גדלים וגדלים והעשירים מתעשרים יותר בעוד שהעניים נחלשים. כח הקנייה של שכיר יורד כי ההתעמרות בשכירים בימינו היא חסרת כל בושה. זו המדינה שבה אתם רוצים לחיות???
 

Haemek

New member
איזה כיף זה, נכון?

לא חשוב מה יגידו על מפלגת הבית שלך, תמיד תוכל להפריח מטבע לשון שנונה ומעליבה ובזה לביבי וזהו. זה כזה קוד כזה של השמאל כמו: "כי ביבי זה ביבי" והמאזין כבר יבין... "ביביבלוף" מאזה כיף שאנחנו יכולים לבוז ולרדת ולהרגיש מאזה שנונים... אבל זה ריק. אין לזה תוכן, סתם הוצאת אויר. נועד להפסיק ולחשוב על הבעיות האמיתיות...
 

ריאליסט

New member
ביבי מבלף

זה הכל. מה אתה כ"כ כועס? ואין לי שום מפלגת בית-מר העמק. כי גם ברק ,אולמרט וחבריהם מבלפים.
 

Haemek

New member
זה לא הם, זה אתה

והגישה השמאלנית המתנשאת משהו שכדי להרגיש טוב עם הרידיות שיש בגישה שלכם, אתם צריכים להרגיש קצת טוב ועושים זאת בקוד מתחסד וריק. עשיתם את זה לבגין, עשיתם את זה לביבי ומשפחתו, עשיתם את זה לשרון ןלמשפחתו (וזאת עד שהוא נכנע ופנה לדרככם ששוב שהוכחה כלא נכונה).
 

ריאליסט

New member
מה עשינו?

הרי את רבין הימין הניאופשיסטי רצח-לא? הרי על פרס הימין סיפר סיפורי זוועות-שגדולי השונאים שלנו לא סיפרו. לא? מה מתנשא בגישה שמאלנית יותר מגישה ימנית שמקדשת את ערך הכסף ע"פ ערך האדם? מי הביא עלינו את הפשע הלאומני הימני של המתנחלים הקיצוניים-אם לא הימין? אז אתה מעיז לדבר על התחסדות? הימין הוא גדול המתחסדים. אם יש ימין...
 

Haemek

New member
הימין הניאופשיסטי רצח את רבין?

כל הימין הניאו פאשיסטי רצח את רבין? בונא, אתה צריך דחוף שישחרר לך לחצים, הראש שלך עומד להתפוצץ משינאה תהומית. מעניין מה אבא שלך עשה לך כשהיית קטן שפיתחת כזאת שינאה?
 

ריאליסט

New member
כן-כל הימין הניאופשיסטי היה אחראי

לרצח רבין. אותו אני שונא, כמו שאני שונא כל מיעוט פשיסטי מסוכן בעולם. לך זה נראה מוזר שאני שונא פשיסטים? הרי הם גרמו להרס וחורבן בעולם כולו. אתה רוצה שאני אוהב ניאופשיסטים? זה חינוך מאד מוזר. ואני לא יודע איזו השכלה יש לך אבל אני לא מכיר בעברית מילה בשם "באנה".
 

Haemek

New member
"באנה" זה "בוא הנה"

לא מדברים סרה על מת, אבל יש הרבה הרבה הרבה יהודים הרוגים שפרס אחראי להם ישירות בשותפות שלו בהסכמי אוסלו. הרבה אנשים נותרו יתומים/ אלמנות/שורדים של אנשים שנהרגו מהמהלך ה"אמיץ" של הסכמי אוסלו להחזיר את אש"ף מטוניס אל תוככי ישראל ולחמש אותו כדי שהוא "ישמור" עלינו מה"רעים". כמה מהנשק הזה הרג יהודים וישראלים? איש לא מזכיר את אותם, איש לא מאשים את ה"שמאל" בהחזרת אשף לתוככי ישראל. ושוב, היה זה איש אחד שרצח את רבין והוא יושב בכלא, ומוגדר כרוצח. לעומת זאת, מי יושב בכלא על רצח כל הישראלים שנרצחו בנשק שמפאי סיפקה לאשף? מי בכלל נשפט על זה? מי שילם בקריירה שלו העבור זה? כי פרס המגלומן עכשיו נשיא ויש לנו "מרכז פרס לשלום"... תכניס קצת פרופורציה. אתה מדבר על אחיך היהודונים שנרצחים כבר אלפי שנים, והתרגלת ששוב היהודונים אשמים...
 

ריאליסט

New member
מה הקשר??

לפי ההגיון שלך גם בגין שהכניס את צה"ל ללבנון אחראי למאות החיילים שנהרגו ולמאות משפחות השכול-נכון? וזאת כתוצאה מהמהלך "האמיץ" של יציאה להרפתקה בלבנון. כמה יהודים זה הרג? אז בגין המגלומן הזה שבשנות ה-50 רצה לבצע הפיכה במדינה, הוא בר-מינן. ולעניין-אתה אינך מסוגל להבדיל בין אנשים שרוצים את טובת המדינה ולמרות זאת עושים טעויות כמו פרס ובגין,לבין מיעוט קיצוני קטן שמכיל הולכי על 4 כמו הילל וייס,איתמר בן-גביר,נדיה מטר ימ"ש ודומיהם? בגין רצה שיפלו כ"כ הרבה חיילים במלחמת הכשלון? פרס ורבין רצו שהסכם אוסלו לא יצליח ("תודות" לערפאת)?. מה רע במרכז פרס לשלום שמנסה לקדם את הדו-שיח בין העמים? וגם אם מבחינתך זה רע-מה הקשר בין זה לבין קבוצה קטנה של פאשיסטים שמקומם בכלא בכלל?? יהודי שרוצח אינו האח שלי! אני מעדיף נוצרי חסיד אומות העולם שהציל יהודי בשואה מאשר יהודי רוצח. יש לנו מוסר שונה כנראה: אני בוחל בכל הרוצחים בעולם: יהודים,נוצרים ,מוסלמים ואחרים. אתה מעדיף יהודי רוצח-שיהיה...
 

gershon17

New member
ממתי הפעם בין שכירים לעצמאים אומר משהו?

כל אינסטלטור או שיפוצניק הוא עצמאי, ולא נמצא בעשירונים העליונים. מה עם הפער בין העשירונים? איך הוא לעומת השנים הקודמות? אנחנו יודעים איך הוא, מדו"ח ההוצאות שפורסם אך לפני מספר ימים - הצטמצמם מעט.
 
פתאום הלמ"ס כבר לא משרת אותך גרשון?

הפסיק לשרת אותך, אה? לא יפה, תתן לו נו נו נו בטוסיק.
 

gershon17

New member
אתה שוב כותב בלי לקרוא מילה ממה שכתבתי

ואתה רוצה לשכנע מישהו שאתה לא דמות פיקטיבית?
 

ריאליסט

New member
כמובן שתלוי באילו שכירים ובאילו עצמאיים,

אבל שכיר נמצא עקרונית בעמדה נחותה מאשר עצמאי, שכן שכיר תלוי במעסיקו. מעסיק יכול להחליט שבאזור בו הביקוש לעבודה הוא רב מההיצע-הוא ישלם בכל מקרה לשכיר סכום מינימלי. (למשל באזור הדרום). אותו שכיר-לו עבד במרכז, אולי היה משתכר יותר. אבל רק לחיות במרכז הארץ זוהי עלות בלתי נסבלת עבור שכירים. עצמאי תמיד יכול להרוויח יותר כסף, גם אם הוא עובד בעבודה לא אקדמאית מול שכיר אקדמאי שעובד במשרד קטן. לכן גם עצמאיים לא צריכים שום הגנה התאגדותית-אלא לעניין הבטחת זכויותיהם הפנסיוניות ובעיקר זכותם לקבל שירות רפואי נורמלי. אלא שבסופו של דבר גם השכירים בעמדות הגבוהות ביותר (חוץ מאנשי ההיטק), לא מגיעים לשכר של עצמאיים . לא טענתי שצריך שוויון בין שרי האריסון ודומיה לבין שכיר-אבל פער כזה הוא ממש חידלון. אין ספק שהנתון המדאיג ביותר הוא הההכנסה ברוטו שמחזיקים שני העשירונים העליונים (כמחצית מההכנסה הכוללת) לבין ההכנסה ברוטו שמחזיקים העשירונים התחתונים (רק כ-7 אחוז). פה יש משהו שהוא כבר מעבר לפער-יש כאן ממש עוול משווע. הרי המדינה לאמיתו של דבר הופכת להיות שייכת לקבוצה מסוימת באוכלוסיה. יש כאן גם פאן לא דמוקרטי ,כי קבוצה זאת משפיעה על הפוליטיקה הפנים מפלגתית ובאופן עקיף היא קובעת את המדיניות בארץ. לכן כיום אין זה משנה-מנהיגי כל המפלגות שמועמדים לראשות הממשלה-ינהגו תמיד בדרך קפיטליסטית. ברק , אולמרט או ביבי. לדרך שקצת סוטה מקפיטליזם קיצוני אין צ'אנס כשהמשק נשלט בפועל ע"י מלייה זה.
 

gershon17

New member
אתה לא רק קצת היסטרי?

עלות המחיה במרכז הארץ בלתי נסבלת עבור שכירים? אין במרכז הארץ שכירים? מוכרים בחנויות, מתדלקים בתחנות דלק, פקידים בבנקים, אחיות בקופת חולים ונהגי אוטובוס - כולם עצמאים במרכז הארץ? נו, באמת. ועצמאים, מצבם כה טוב? כל נהגי המוניות העצמאים, כל האינסטלטורים, כל החשמלאים שמוכנים לבוא אליך הביתה ולתקן משהו תמורת 50 שקל - כולם במצב מוצלח ומדהים? הרי אלה הם רוב העצמאים, לא עורכי דין ולא רופאים. אז מי קובע את המדיניות של המפלגות בארץ, נהגי מוניות או אינסטלטורים?
 

ריאליסט

New member
רצוי שתקרא לפני שאתה מגיב.

במרכז הארץ בסה"כ מצב השכירים והעצמאיים הוא מצויין-וזה היה המצב תמיד. מרכז הארץ הפך עם השנים למדינת ישראל, בעוד שכל האזורים האחרים הוזנחו. לא מזמן קראתי סקר לפיו 80 אחוזים מהישראלים (שאינם גרים במרכז) היו רוצים לעבור לשם-לו יכלו לעשות זאת כספית. מאידך בפריפריה מצב השכירים הוא מחורבן. שם יש יותר שכירים שעובדים בעבודות "שחורות", שאותם ניתן תמיד להחליף. לכן שם אין למעסיק שום בעיה להתייחס לשכיר שלו באופן העלוב ביותר ולתת לו את מינימום הזכויות שמגיעות לו ולפעמים אף לא את זה-ראה מפעלי ים המלח. גם מצב העמצאיים בפריפריה פחות טוב, אולם הם להבדיל לא תלויים במעסיקים חמדנים-ולכן יש להם יכולת השתכרות טובה יותר. כשאני מדבר על פריפריה אני לצערי כבר מדבר גם על עיר כמו חיפה, שיש בה מאזן הגירה שלילי ועל עיר כמו ירושליים שהחילוניים עוזבים אותה בכמויות. אמנם זה קצת סוטה מהנושא אולם נראה לך נורמלי שהמדינה בפועל מתרכזת בין גדרה לחדרה? ביזור ההשקעות יכול לתקן את המצב, אבל זה לא נעשה. אני לא חושב שמצבו הכלכלי של שרברב עצמאי טוב מזה של איש הייטק שכיר. אבל שרברב עצמאי חי טוב משרברב שכיר. העובדה שמקצוע כמו שרברבות (כדוגמא) מאפשר התיחסות עלובה של המעסיקים היא חוצפה. אז מה אם יש יותר שרברבים בשוק-זו סיבה להתעמר בשכירים שעוסקים במקצוע זה-רק בגלל ש"אם תדרשו יותר-נוכל להחליף אתכם מייד"? זכויות שכירים חייבים להשמר בדיוק כמו זכויות הייטקיסטים.(אני מדבר על זכויות יסוד של עובדים).
 

Original DNA

New member
כולם בארץ הזאת במצב חרא, חוץ מ7,000 עשירים

זה הולך ככה: יש 7 מיליון עבדים שחיים בתנאים של עולם שלישי (חלקם עבדי נקיון, חלקם עבדי קבלן וחלקם עבדי הייטק. אין הרבה הבדל למען האמת) ומנגד 7,000 אנשים שבשבילם גן העדן מתקיים כאן ועכשיו, הלכה למעשה. כל מי שכותב בפורום הזה, גם אם יש לו מכונית הונדה בליסינג והוא מקבל מהסרסורים שמעסיקים אותו איזה 10,000 ש"ח בחודש הוא עבד נרצע. כל מי ששכיר הוא עבד, ומי שעצמאי ולא מצליח ברמה שמאפשרת לו להיכנס למועדון ה7,000 אז הוא במצב יותר גרוע מעבד: סמרטוט רצפה שאף אחד לא דואג לו.
 

gershon17

New member
7,000 איש הם 0.1% מהאוכלוסיה

99.9% מהאוכלוסיה, כולל 99% מהעשירון העליון, נמצאים במצב חרא?
 
למעלה