נתון מפחיד: תוך 17 שנה פי 10 יותר אוטיסטים בישראל

נתון מפחיד: תוך 17 שנה פי 10 יותר אוטיסטים בישראל

במחקר מקיף וראשון מסוגו נאספו נתונים על מספר הילדים שקיבלו קצבת נכות בישראל בגין אוטיזם מאז שנת 1992. המספרים קשים: עלייה של פי 10 בשיעור המאובחנים כאוטיסטים - מתוכם 12% חרדים ו-6% ערבים ישראלים... הסיבה לגידול החד אינה ידועה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4518678,00.html?
 

Mישהיא

New member
יכול להיות

שOver בדיקות ואיבחונים שנעשים בשנים האחרונות
מעלות את מספר המאובחנים- רישמית
ולפני עשר שנים
היו כאלה שחיו עם הקשיים - ללא איבחון
 

יולי 7

New member
כנראה. יש עכשיו סרט דוקומנטרי

על הורים שגילו בעקבות אבחון הילדים שלהם שגם הם אוטיסטים, בתפקוד גבוה ולכן זה לא אותר אבל סביר שהיום היו מאבחנים אותם כבר כילדים. זה אגב גם הסיפור של בימאית הסרט
 
טוב, זה הסבר צפוי וכמובן שהוא אחד הגורמים

אבל לא סביר שזה מביא לעליה של פי 10 מהנתונים ההתחלתיים.
 

דש1דש

New member
למה לא?

אם עמוק בספקטרום יש פחות או יותר אותה כמות של איבחונים אבל בשוליים ובהגדרות שמשתנות כל הזמן יש את הרוב (90% נניח) אז זה מסביר נהדר....
 

אורora

New member
את צודקת

רק שאנחנו לא יודעים אם העליה פזורה באופן אחיד ברחבי הספקטרום או שהיא מרוכזת בחלקים "העליונים" שלו ( תפקוד גבוה אספרגר וכו )
 

דש1דש

New member
ברור, רק רציתי להראות שפשוט נתון יכול

להיות מפורש בהמון צורות - השאלה מה רוצים להראות
 

זואי74

New member
כל עוד לא נמצא גורם אחר

אז מודעות ואיבחון (אני לא קוראת לזה אובר-איבחון, זה מאד חיובי בעיני שאפשר לאתר ולעזור לילדים עם בעיות בשלב מוקדם ולשנות את חייהם) זה הגורם הכי סביר שעולה על הדעת.
למרות שאם מעורב בזה עניין כימי אז הגיוני שהשפעות סביבתיות כמו מזון תעשייתי או תרופות יכולים לגרום לזה.
עכשיו כשממשלות בעולם רואות את המשאבים הכלכליים שנדרשים מהן לטיפול בתופעה, אולי ישקיעו במחקר רציני שיוכל לאתר סיבות ולמנוע.
 
מעבר לזה שהספקטרום "הורחב"

כלומר שמכניסים גם ילדים בתפקוד גבוה לספקטרום, יש גם ילדים גבוליים שמוכנסים לספקטרום.
ילד שמאובחן כאוטיסט מקבל הרבה יותר עזרה מאשר ילד שלא מאובחן כאוטיסט: החל מקיצבה מביטוח לאומי, ממשיך בזכאות לסייעת אישית אם רוצים לשלב אותו בגן רגיל ולא בגן תקשורת, ובטח יש עוד דברים שאני לא מכירה. אזי לפעמים הורים לילדים עם בעיות לא "מתנגדים" לאבחון הילד כאוטיסט. כמאמר הורים כאלו: לא משנה איך קוראים לזה כרגע, העיקר שהילד יטופל.
מעבר למה שציינתי, ילד עם בעיות קשות בויסות חושי או עיבוד חושי לעיתים מבלבלים ומאובחנים כאוטיסטים. הסימפטומים החיצוניים יכולים להיות דומים. גם היום ילדים עם קשיים חברתיים לעיתים נחשבים כגבוליים ומוכנסים לספקטרום.
 

אורora

New member
אם נסכם את מה שאמרת

אז כל ילד שקשה לו ( קשה ממש לא מדברת על מריבה בגן) ולהורים יש מספיק מוטיווציה יאובחן על הספקטרום.
אולי יש בזה הפרזה משהו - במה שכתבתי. אבל אין ספק שזה לא מופרך לגמרי.
 
משהו כזה.

יכולה לאמר לך שיצא לי לדבר פעמיים עם הורים לילד שאובחן כאוטיסט (כלומר עם 2 אמהות שלכל אחת מהן ילד שאובחן כאוטיסט), שמעולם לא ראו את הבן שלי. באותה תקופה שדיברתי איתם היה עיכוב שפתי וזה גם קצת השליך על הנושא החברתי וכו. הם בפירוש אמרו לי ללכת להוציא איבחון על הספקטרום.
תודה לאל, מעולם לא קיבלתי "עצה" כזאת ממישהו שפגש את הבן שלי...
 
ורוצה לסייג את דבריי

הגדרת הספקטרום הורחבה אבל יש קריטריונים מאוד ספציפיים שהילד צריך לענות על חלק מהם. כך שהקשיים צריכים להיות בכיוונים מאוד ספציפיים.
 

אד י

New member
הגדרת הספקטרום דווקא צומצמה

מבחינה הגדרתית, ספר האבחנות הפסיכיאטריות החדש צמצם את ההגדרה. אבל כמו שכתבתי למעלה, יש אנשי מקצוע עם "יד קלה על ההדק"....
 

אד י

New member
לא בהכרח, זה גם תלוי באיש המקצוע אליו פונים לאבחון

יש נוירולוגים שיעדיפו לא לתת אבחנה לילדים שהם גבוליים, או לילדים בתפקוד גבוה שעוד לא טופלו. ויש נוירולוגים שיתנו אבחנה לכל מי שנכנס להם לקליניקה.
 
וזה בדיוק העניין

הורים לילד גבולי צריכים ללכת למאבחן הנכון, או לעשות לילד יותר מאיבחון אחד עד שהם מגיעים לאיבחון שמתאים להם.
 
למעלה