נשים דתיות-חרדיות בעולם שלא נעלם

נשים דתיות-חרדיות בעולם שלא נעלם

אבל קולן נאלם. הסרט "חרדים בניו-יורק" , מציג את חייהם בכלל, אבל הקטעים המיוחדים בו, לעניני משפחה ונשים בפרט, יכולים למלא כאן שנה שלמה של דיונים. לא הייתי מאמינה אם לא הייתי רואה. דוגמית: בחור כבן 17 משודך. בפגישתו עם הכלה, הוא משפיל עיניים. מעולם לא ראה בחורה מקרוב, וודאי שלא דיבר איתה. כן, הוא ראה את אחותו אבל לא מקרוב. (´ראה´ - לא במובן של ´ידע´ חו"ח") למה הוא מסכים להינשא? כי משדכים אותו, כי ככה זה, כי החותן יביא הרבה כסף והוא יוכל ללמוד בישיבה. "איך עושים את זה?" הוא לא יודע, אבל יש שיעור עם הרבי לפני החתונה. הצילו!!!
 

אמיר.

New member
חבל הצלה...

את יכולה בהחלט להיות דתית ולא לעבור את כל זה. זו לא תופעה דתית כמו סוציולוגית.. אני מניח שמהצד השני יזדעזעו באותה מידה לפחות ממנהגי החיזור בחברה האתאיסטית.
 

הייזל

New member
אני חושבת שהסרט היה על חסידים

בניו יורק ואם אני זוכרת נכון הם גם הדגישו שהתרבות החסידית שונה מהתרבות החרדית הכללית. וגם אני הייתי בשוק ממה שראיתי שם.
 

nirdagan

New member
לעומת זאת בעולם החילוני

נשים וגברים עוברים כמה וכמה חויות מיניות ומערכות יחסים רגשיות עם בני\בנות המין השני לפני שהם מתחתנים, אבל מתחתנים בגיל מאוחר יותר ומבזבזים זמן ומשאבים (בעיקר נפשיים) רבים עד שהם מתחתנים. אין לי דרך לקבוע שזו שיטה עדיפה, או שהנישואין יהיו יותר מוצלחים, או שהסקס יהיה יותר מוצלח. גם אינני יכול כמדען חברתי לחשוב על דרך אמפירית לענות על השאלות האלה. למשל שיעור הגירושין (ויש דתיים שאוהבים להביא זאת "כהוכחה" לדרכם) לא מראה כלום, כי ייתכן מאוד שבחברות מסוימות אנשים שרע להם ביחד לא מתגרשים. ניר
 

הייזל

New member
לא מסכימה

נכון, נשים וגברים בעולם החילוני עוברים לפעמים מערכות יחסים רבות לפני נישואיהם אך לדעתי הם מוכנים לכך יותר ממקביליהם החרדים. הם מודעים יותר לקשיים בחיי הנישואים ובחירה שלהם להשאר במערכת זוגית גם במהלך הזמנים הקשים היא בעיני בעלת משמעות רבה יותר וחזקה יותר מאשר בחירה של זוג חרד להשאר ביחד. לזוג החילוני יש מודעות גבוהה יותר לעולם היצוני הם יודעים שכשלון הזוגיות שלהם לא יהפוך לעניין קהילתי ואיש לא יהפוך עולמות בגלל זה ובכל זאת הם למרות הקשיים הם מחליטים שהקשר והשני חשובים להם ועובדים כדי לפתור את הבעיות. אני לא בטוחה שאותו דבר קורה לזוג חרדי שמודע לסטיגמה הנדבקת לגרושות ולמאבק של כל הקהילה מסביבם נגד הגירושים. יותר פשוט מבחינתם להשאר בקשר שלא עובד מאשר להאבק בעולם החיצוני.
 

nirdagan

New member
את דוקא כן מסכימה ../images/Emo13.gif

טענתי ששיעור הגירושין הנמוך אצל החרדים לא מוכיח שנישואיהם יותר טובים. הטענה המרכזית שלי היא שאי אפשר להשוות את ההצלחה של השיטות. ניר
 
הרי אין כאן "שיטות" יש כאן דרכי

חיים. ולמה לדבר על סוף הדרך? על גרושין? הרי כאן מדובר על תחילת הדרך. על נישואין. איך גבר ואשה מתחברים ומקיימים קשר רגשי-מיני, ולא רק מיני, כשאין להם שום מכנה משותף רוחני? כשהם למדו שהגוף הוא כלי לתשמיש עבור מטרה שהיא הולדה? נראה לי שאנחנו, שחיים שנות דור מהתופעה הנ"ל, לא מסוגלים אפילו להתחיל לתפוס מה קורה שם ! תארו לכם מצב שבו לא דיברתם עם גבר/אשה, אלא אם זה אבא/אמא לכם, מכיוון שאסור. איך אפשר אח"כ ליצור קשר? מה מטרת הנישואין? לפי הסרט הזה - רק פרו ורבו. האשה היא כלי להבאת ילדים. הגבר הוא כלי ללימוד תורה. ואמיר, אני לא מדברת עליך. יש לי קצת כושר אבחנה וקצת ידע וקצת הבנה שיש כל מיני דתיים. האם אתה יודע שיש כל מיני חופשיים?
 

אמיר.

New member
יודע גם יודע...

ואני לא גוזר מהתנהגויות של כל מיני פסיכים על כלל הציבור שאינו מקפיד על שמירת מצוות. את יכולה לשמור מצוות וליצור קשר ראוי מבחינה הלכתית שיראה ראוי גם לך.
 
למעלה