מאריאן@GormE
New member
נשים בתיאטרון
במגמת התיאטרון שלנו יש 18 בנות, ו-2 בנים... כמו כל מגמת תיאטרון שמגיעה ל-י``ב, אנחנו צריכים להתחיל למצוא מחזות כדי לעשות מהם הפקה. ועכשיו מגיעה הבעיה - ברוב המחזות יש יותר דמויות-זכרים מדמויות-ניקביות. בית ברנרדה אלבה והחברות הכי טובות הם מחזות שכבר נטחנו בבגרויות וחזרו על עצמם כל שנה כמעט, וזה בגלל שהם בין המחזות היחידים שאפשר להעלות רק עם בנות! (בבית ברנרדה אלבה היה צריך להוריד כמה דמויות). איך אפשר להסביר את חוסר האיזון הזה? יש יותר לומדות תיאטרון מלומדי תיאטרון... אז למה עדיין רוב המחזות נכתבים עם תפקידים ראשיים לגברים? לפני כמה ימים ראיתי ראיון עם מחזאית צעירה שמעלה עכשיו הצגה (אני לא זוכרת את השם שלה או של ההצגה). הדמות הראשית מבוססת כביכול עליה, אבל הדמות הראשית היא גבר. כששאלו אותה למה דווקא גבר, ולא אישה (הרי היא אישה, והדמות מבוססת עליה) היא אמרה שלדעתה יותר מתאים לתפקיד ראשי דווקא גבר! זה לא מקומם?
במגמת התיאטרון שלנו יש 18 בנות, ו-2 בנים... כמו כל מגמת תיאטרון שמגיעה ל-י``ב, אנחנו צריכים להתחיל למצוא מחזות כדי לעשות מהם הפקה. ועכשיו מגיעה הבעיה - ברוב המחזות יש יותר דמויות-זכרים מדמויות-ניקביות. בית ברנרדה אלבה והחברות הכי טובות הם מחזות שכבר נטחנו בבגרויות וחזרו על עצמם כל שנה כמעט, וזה בגלל שהם בין המחזות היחידים שאפשר להעלות רק עם בנות! (בבית ברנרדה אלבה היה צריך להוריד כמה דמויות). איך אפשר להסביר את חוסר האיזון הזה? יש יותר לומדות תיאטרון מלומדי תיאטרון... אז למה עדיין רוב המחזות נכתבים עם תפקידים ראשיים לגברים? לפני כמה ימים ראיתי ראיון עם מחזאית צעירה שמעלה עכשיו הצגה (אני לא זוכרת את השם שלה או של ההצגה). הדמות הראשית מבוססת כביכול עליה, אבל הדמות הראשית היא גבר. כששאלו אותה למה דווקא גבר, ולא אישה (הרי היא אישה, והדמות מבוססת עליה) היא אמרה שלדעתה יותר מתאים לתפקיד ראשי דווקא גבר! זה לא מקומם?