נשיכת חתול רחוב

kararo

New member
נשיכת חתול רחוב

שלום רב, במהלך הבוקר טיילתי עם ילדתי בגינה וניגש אלי חתול רחוב כשניגש אלי ליטפתי אותו במשך דקה ואז החליט החמוד לנשוך אותי. הרמתי טלפון למרכז הוטרינרי בראשון לציון ושלחו אותי לבצע זריקת טטנוס ולאחריה ניתבקשתי להגיע למשרד הבריאות ברחובות לפתוח תיק. לאחר הסתכלות של רופא במשרד הבריאות על הפצע הוא שאל אם ניתן להגיע לחתול על מנת למסור אותו להסגר של עשרה ימים, עניתי שכן ומאחר והחתול היה בגן הציבורי והוא הואכל ע"י אחד השכנות ידעתי כי אמצא אותו אם אחפש. בצהריים הגיעו אנשי העריה ונראה לי שהצלחתי לאתר את החתול הנכון והוא נלקח להסגר של עשרה ימיים. שאלתי: 1. אני לא בטוח במאה אחוז כי החתול שנתפס הוא החתול שנשך מאחר ובאזור הגינה ישנם המון חתולים בעקבות השכנה שמאכילה אותם, לאחר קריאה באינטרנט גיליתי כי תמיד כדאי לקבל חיסון נגד כלבת לאחר נשיכת בעל חיים לא מוכר, האם כדאי לרוץ למיון לקבל חיסון? 2.בעוד שבועיים אני טס לארה"ב לטיול של 3 שבועות, מה הסימנים אלהם כדי לי לשים תשומת לב ? 3. לפי מה שקראתי צריך לקבל את החיסון בהקדם בכפוף לנשיכה. כמה זמן לאחר הארוע זה רלוונטי לקבל חיסון? תודה, המודאג
 

בילי28

New member
אם אחרי 10 ימים בהסגר החתול לא מראה סימנים

של כלבת, לא תצטרך לקבל חיסון. לדעתי, אם לא היית בטוח ב-100% שזה החתול שנשך אותך, לא היית צריך לתת להם לקחת אותו. אני מקווה מאוד שאחרי 10 הימים הם יחזירו אותו לגינה ולא ירדימו אותו או משהו כזה. עם רשויות מקומיות, ובעיקר עם עיריית ראשון שידועה בשינאתה לחתולים, אי אפשר לדעת. בכל מקרה, אם הייתי במקומך, זה מה שאני הייתי עושה - הייתי חוזרת למשרד הבריאות, ואומרת שאני לא בטוחה שהחתול שנלקח להסגר הוא אותו חתול שנשך אותי. הרופא, עפ"י שיקול דעתו, יחליט אם אתה צריך לקבל חיסון או לא. ואגב, כיום חיסון נגד כלבת הוא לא מסובך ולא כואב כמו שהיה פעם. היום כבר לא צריך לקבל 14 זריקות מכאיבות בבטן, אלא סדרה של 6 זריקות בכתף. זה הכל. אני עברתי את זה לפני 12-13 שנה בערך וזה לא היה נורא בכלל (אם כי ברור שגם לא מדובר בתענוג גדול). עדכן אותנו מה קורה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
ואת חושבת שאם הוא יגיד שהוא לא בטוח שזה

אותו חתול, החתול ישוחרר?
 

בילי28

New member
ממש לא בטוח. לצערי אני יודעת

יפה מאוד מה זה עיריית ראשון (לא גרתי שם אף פעם, אבל למדתי על הוטרינר "אוהב החתולים" שלהם מכל מיני הודעות בפורום ומכָתָבות. הרי הוא כינה את האכלת החתולים "תחביב" וטען שהעירייה לא צריכה לממן את ה"תחביב" הזה. ממש לא ברור לי איך אדם שלא נראה שאוהב חיות, הופך להיות וטרינר. די ברור על פי התגובה שלו שהוא לא אוהב חיות, או לפחות לא חתולים). את ההצעה שלי, דהיינו שיגיד שהוא לא בטוח שזה אותו חתול, הצעתי לא רק על מנת לאפשר לחתול סיכוי כלשהו להשתחרר מההסגר (מה שכאמור כלל לא בטוח שיקרה), אלא פשוט כדי לתת תשובה עניינית לאותו אדם. גם רמזתי לו בצורה עדינה, אולי עדינה מדי, על התוצאה האפשרית של מה שהוא עשה. ברור שאם אני הייתי במקומו, בכלל לא הייתי מערבת את השירותים הווטרינרים. הייתי מעדיפה לקבל חיסון "על עיוור" ולא לאפשר להם לקחת את החתול להסגר. מצד שני, אתה צריך להבין שלא כולם משוגעים על חתולים כמונו (למרבה הצער), ויש אנשים שבאמת חוששים מכלבת (אני מכירה את זה אישית - אני בעצמי סבלתי פעם בצורה אובססיבית מפחד מכלבת, אם כי כמובן אף פעם לא יצרתי מצב בו לקחו חתול להסגר בעקבות דיווח שלי). אנשים שבאמת חוששים מכלבת, ולא במיוחד אוהבים חתולים, בד"כ יעדיפו לדאוג לעצמם ולא לחתול. עצוב מאוד, אבל זה המצב ואי אפשר לשנות אותו.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אם לא היית עושה את כל זה היית גורם לעצמך

ולחתול הרבה פחות בעיות. נגיד ואתה דואג לעצמך יותר מדי והלכת לרופא לקבל זריקה. זריקת טטנוס עוד לא הזיקה לאף אחד. אבל למה חתול אשם? ועוד אם אתה לא לגמרי בטוח שזה אותו החתול. אם "גילית כי תמיד כדאי לקבל חיסון נגד כלבת לאחר נשיכת בעל חיים לא מוכר" - אתה יכול לעשות זריקה, מצדי 100 זריקות, אבל אין במרכז ראשון בעיה של כלבת.
 

enat06

New member
בבקשה תדאג שהחתול יחזור!

מסכן החתול.. סביר להניח שהוא בסדר גמור, ואולי זה אפילו סתם חתול דומה, שעלול לאבד את חייו בהסגר! אם לא תנסה לבדוק ולדאוג שהחתול יוחזר אני בספק אם יחזירו אותו!! לא נעים לי להגיד אבל אתה צריך להיות יותר מודאג על החתול, רוב הסיכויים שהוא בסדר, סתם נבהל ונשך.. ועלול לאבד את חייו בהסגר.
 

moggycat

New member
ממתי יש כלבת בראשון לציון?

בראשון לציון אין כלבת. מאוד תמוה בעיני שהחתול נלכד מקווה מאוד שיחזירו אותו למקומו כמחויב בחוק לפי דעתי פעלת בהגזמה ובבקשה אל תלטפי יותר חתולים.
 

קיי דן

New member
כל מה שיש לי להגיד לך שאתה

היסטרי וכדאי שתירגע לא יקרה לך כלום.
 

yossef f

New member
אם לא יהיה לו דורש יהרגו אותו

כך נוהגים בהסגרים,זה כנראה זול יותר מלהשיב אותו למקומו. אז היות ויש לך ספק קל בזהותו של החתול השורט ועל מנת שלא יהרגו חתול לגמרי לא מעורב נא פנה למחלקה הווטרינרית בתום עשרת ימי ההסגר ודרוש לשחררו וודא שהם אכן משחררים אותו למקום ממנו נילקח,אם לא תשאיר את הפרטים המזהים בפורום על מנת שמישהוא אחר יוכל לשחררו.
 

yossef f

New member
וכמובן שכחתי אותך

אבל כלבת בראשון לציון זה החלום הרטוב של הווטרינר העירוני ונאמר לי שב 40 השנה האחרונות לא נתגלה מקרה כלבת באזור השפלה אז תרגע,כך חתולים מגינים על עצמם מפני זרים ולא זרים.
 

דנצו1

New member
אנא תדאג לגשת להסגר

בעוד תשעה ימים ובקש לשחרר את החתול.עליך לוודא שיחזירו אותו לאותו מקום אחרת יהרגו אותו! צר לי להיות בוטה,אך דמו יהיה עליך אם לא תעשה זאת.
 

B0NB0N

New member
בתום ההסגר, החתול כנראה יומת

באופן עקרוני, חתולים לא חולים בכלבת, כי הם מתרחקים משאר בעלי החיים ולכן, אם ננשכתי על-ידי כל חתול שהוא, גם ברחוב ובגם מהקבוצה שלי - בחיים אני לא מתלוננת!! כי ברור לי שאחרי תום ההסגר הוא יומת, אם מישהו לא יגיע לדרוש אותו. לכן, תבקשי מהמאכילה להגיע ולדרוש אותו, רק שזה יעלה לה הרבה כסף לשחרר אותו. אולי תשתתפי איתה. הרי בכלבת לא תחלי, אבל החתול עלול למות!!
 

B0NB0N

New member
למה בכלל ליטפת אותו???

מעצבן אותי שאנשים נוגעים בלי רשות בבע"ח ואח"כ מתרגזים שהם ננשכים, כי החתול אולי לא רצה שיגעו בו? האם אם היית רואה ילדה קטנה ברחוב - היית מלטפת אותה? ואם אמא שלה היתה מוחאת, לה מותר ולחתול אסור? מי שמלטף בעל חיים צריך לדעת - שאולי בעל החיים לא רוצה ויש לו כמה תגובות לכך: או שהוא בורח, או שהוא שורט או נושך וזו זכותו המלאה!! לנו אין זכות לגעת בלי רשות בהם. הוא לא היה שלך, נכון? ומה אם זה לא החתול שנשך אותך? את חייבת לכפר על מה שעשית ולשחרר אותו מההסגר!! תמיד אפשר לגשת ולקבל זריקת טטנוס ולומר שלא מצאת את החתול. אם זה היה חתול שהיה קופץ עליי מיוזמתו ותוקף, זה משהו אחר - אבל זה חתול שנשך כי לא אהב שנגעת בו לעזאזל!! איזו עוגמת נפש, מסכן, סגור עכשיו במקום מפחיד וגורלו עלול להיות רע ומר
 

moggycat

New member
החתול לא חייב למות

וגם לא צריך לשלם (כי זה חתול רחוב ואין לו בעלים). מקווה מאוד שוטרינר ראשון לציון יכבד את החוק וישחרר את החתול.
 

B0NB0N

New member
אם זה חתול רחוב, ימיתו אותו

ולכן חייבים לומר בהסגר שהוא שייך למי שמשחרר אותו ויש עלות שצריך לשלם. למה? כי הם מנוולים מדרגה ראשונה. כמו שמשלמים כשמוציאים כלב מהסגר אחרי שהוא נשך ואם לא משלמים - לא מקבלים את הכלב ואחרי תקופה קצרה הכלב מומת. אני לא סתם אומרת, מדברת מניסיון.
 

irisFridman

New member
בשו"ט רחובות הכריחו אותי לשלם

וזאת היתה חתולת-רחוב ששרטה שלא באשמתה, אלא כי ילד משך לה בזנב... מקרה אחר היה גם עם חתולת-רחוב שלדעתי בכלל לא שרטה (למתלוננת לא היה שום סימן של שריטה), והחתולה גם היתה מחוסנת בכלבת! ובכל זאת הם מכריחים לשלם. ותאמינו לי שניסיתי לצאת מהתשלום בכל דרך אפשרית (כי מספיק שאני עושה את העבודה של העיריה ומעקרת את כל חתולי השכונה, אני לא צריכה גם לממן את הוטרינר העירוני! אז זהו....שלדעתם אני כן...והם מבחינתם אמרו לי שמעדיפים בכלל להרדים את החתולה ואין להם שום עניין להחזירה למקום. לא יאמן כי יסופר, אבל ככה זה...). ...אז מאחר והשו"ט של ראשל"צ גם לא ידוע כהכי הומני ביחסו לחתולים, לצערי אני חושבת שיחייבו בתשלום. אחרת איך העיריה תרוויח את לחמה?!
 

tenen

New member
כלבת:

אז כך: בנוגע לתסמינים של כלבת, אין לך מה לדאוג בנושא לשים לב לתסמינים, מה שיפה בכלבת זה שאם שמת לב לתסמינים אתה כבר בשלב שאי אפשר להציל אותך ואתה מת. אם אתה באמת חושד שיכול להיות שחטפת כלבת, אז אתה צריך ללכת היום לקבל חיסון במיון, אם אתה לא חושד שחטפת כלבת אז סביר להניח שסתם גרמת עוגמת נפש לחתול ועוד יכול להיות שבכלל לחתול הלא נכון.
 

Noaal

New member
הסיכוי שנדבקת בכלבת הוא אפסי

ולו בגלל שהסיכוי שחתול ישרוד נשיכה של בעל חיים חולה בכלבת הוא נמוך. המקומות הבודדים בהם היו מקרי כלבת בחתולים (קרו לפני 2005) היו באיזורים שצמודים לאיזורי הגבול (סוריה/לבנון/ירדן/הרש"פ) שבהם לא הקפידו על חיסונים אוראלים לחיות בר אשר חדרו לישראל. http://agri3.huji.ac.il/~yakobson/rabheb/mapa2008.html . לו היו ממשיכים לתת סידרה של 20 זריקות בבטן, כמו שנתנו בעבר, הייתי אומרת שתרוץ לקבל אותן בכדי לנקום בשמו של החתול. בגלל חיפזון וחוסר ידע שלך, חתול, שלא בטוח שהוא זה שנשך אותך, הולך לשלם בחייו. המינימום שאתה יכול לעשות עבורו הוא ללכת להסגר, ובהנחה שלא הרדימו אותו כבר, לדרוש ולשלם את שיחרורו.
 
למעלה