נשיכות

AllRed

New member
נשיכות

דייגו כניראה עבר רגרסיה (בעידודי או שלא, איני יודע) והוא חזר לנשוך יותר מהרגיל. מעבר ללומר לו "לא" שהוא מבין ומפסיק אך חוזר אחרי שנייה אני לא יודע מה לעשות מעבר. הוא בן שנה ו-4 חודשים והתופעה חזרה לפני שבועיים-שלושה. יש לציין שאני בכלל לא מעודד אותו לזה. אני לא חושב שזה מכאבי שיניים, מאחר ואם כן הוא היה נושך דברים אחרים יותר קשים מאשר את הידיים שלי. יש צעצועי נשיכה לחתולים? משהו שאני יכול לתת לו לנשוך? להסיח את דעתו מהיד שלי למשהו אחר? אני לא מכיר כאלה צעצועים לחתולים, לא ראיתי לפחות. עיצות יתקבלו בברכה. מוסיף תמונה של הפושע המהמם
 

יצורה

New member
צעצועי נשיכה לחתולים

יש לחברת petstage צעצועי נשיכה המיועדים לחתולים. לדעתי גם קונג או אורקה לגורים יעשה את העבודה.
 

Noaal

New member
יש לפטסטאגס משהו דמוי קונג

(ויותר זול מקונג או אורקה - עולה כ-20 ש"ח) שהוא לגורי כלבים קטנים. לדעתי הוא יכול להתאים יותר.
 
נשמע טוב, את יודעת איפה אפשר להשיג

את זה? נראה לי שגם החתול הג'ינג'י שלי יהנה מכזה
 

AllRed

New member
התשובה מיועדת לשתיכן

יש לכן מושג למה הוא מתנהג ככה? מדוע הנשיכות חזרו? אולי הוא מתוסכל ממשהו? אני לא מצליח להבין. רמת התקשורת ביני לבינו מעולה, הרבה אנשים אשכרה אמרו שאנחנו ממש "מדברים". הוא גם מגיע כשאני קורא לו, זה בכלל מדהים. הכלב שלי לא בא כשאני קורא לו!! אולי ניסיונכן יוכל לעזור לי.
 

Noaal

New member
היי גיא

ראשית, למרות גילו הצעיר, הייתי בודקת את הפה של דייגו, יכול להיות שיש לו כאבי שינים. אם יש אדמומיות או פצעים בחניכים/חלל הפה צריך לקחת לוט' לבדוק את הסיבה (לטריק איבחנו את הבעיות חניכים בגיל 9 חודשים כי היא נשכה אותי "יתר על המידה"). התנהגות כשזה מגיע לנשיכות: 1. דחיפה קלה ועדינה של היד לתוך הפה (לא למשוך אותה אלייך). 2. אימרה של "לא" תקיף ומתן צעצוע אחר. 3. לנסות למשוך את תשומת ליבו מהיד באמצעות משחק "רחוק" (חכה, סמן לייזר וכו'). מקווה שיעזור.
 

Noaal

New member
ועוד תוספת קלה

משיכה של היד מדמה לחתול טרף שבורח לכן צריך להימנע מכך. חוסר תזוזה של היד (הקפאתה) או דחיפה קלה לכיוון הפה של החתול, לרוב ישחרר את היד.
 

AllRed

New member
שמתי לב שכשאני לא מזיז אותה הוא

משחרר, ואם אני מוסיף לא אני רואה שהוא "שורל" אם לנשוך שוב. עוד שאלה, אם היו אלה בעיות חניכיים, הוא לא היה נושך עוד דברים וחפצים אחרים?
 

AllRed

New member
טוב...אני מניח שפתרנו את הבעיה או

שזה מקרה. עכשיו הסתכלתי על החניכיים שלו והן אכן אדמומיות מעט ויש שן אחת שממש אדומה. אנ מניח שאלה דלקות שיניים. אוי...אני רואה את הסרט של מתן כדורים. תגידו, אתן מצליחות לצחצח לחתולים שיניים?- זה נראה לי בלתי אפשרי בעליל. אני בטוח שהוט' יגיד לי לעשות את זה.
 

יצורה

New member
אפשר לצחצח, אם מרגילים מגיל צעיר

אני בד"כ לוקחת כופתית של אוכל לכלבים או חטיף דנטלי לחתולים (בקיצור, כופתית גדולה שדורשת לעיסה יסודית) ומורחת עליה משחת שיניים כמו orozyme. הוטרינר אמר שזה בסדר גמור. דייגו סובלני יותר כלפי סירופ? אגב, מומלץ לתת לו גם יוגורט עיזים ואפילו למרוח לו מעט על החניכיים. זה עוזר מאוד לשיפור מצב החניכיים (כמובן, לא בא על חשבון טיפול רפואי).
 

AllRed

New member
מאיזו בחינה סובלני יותר?

אני אהיה חייב לדחוף לו את הסירופ עם מזרק. כדורים אני פשוט לא מצליח לתת לו. גם וט' בקושי הצליחו וממש היו צריכים להכניע אותו בשביל זה אז אני לא מוכן. אם יש אלטרנטיבות מספיק טובות אני אשתמש בהן. איזו מברשת מתאימה לחתולים ואיזו משחה אני צריך לקנות? מה ה- Orozyme עושה שאין צורך בציחצוח? - נשמע לי להיט.
 

יצורה

New member
הכוונה הייתה שיותר קל לתת סירופ

לפחות לרוב החתולים, אני מקווה שגם לדייגו. ה orozyme (וגם virbac אאל"ט) היא משחה אנזימטית שמספיק למרוח אותה על השיניים. ברור שיש גם חשיבות לניקוי המכני ועדיף לצחצח את השיניים בעזרת מברשת קטנה או חתיכת גזה, רק לא בטוח שדייגו יתן לך לעשות את זה
. אפשר להרגיל אותו בהדרגה ע"י מריחת המשחה על חטיף כדי שיתרגל לטעם, ואחרי שהוא מסכים ללקק ברצון את המשחה, למרוח לו את המשחה על השיניים. את אתה מגיע איתו למצב שהוא מסכים לצחצוח בעזרת מברשת קטנה (לרוב מגיעה ביחד עם המשחה) או גזה - מצויין. אם לא - אפשר להעביר אותו למזון dental או לצ'פר בחטיפים דנטליים, מה שידאג לניקוי המכני.
 

myuch

New member
אצל קספר שלי התגלתה נטיה לאבן שן

ומאז אנחנו מצחצחים לו שיניים כל יום עם גזה, בינתיים ללא משחת שיניים, רק ניקוי מכני (עד שהוא יתרגל, אח"כ עוברים למברשת). ובגלל שהתחלנו עם קספר צירפנו גם את מיו לחגיגה וגם לה מנקים כל יום. מכיוון שקספר גור, איתו זה יותר קל, אבל מיו כבר בת שנה + ולכן אצלה זה הולך רק בזוג: אחד מחזיק והשני מצחצח... לבד אני לא יכולה עליה והיא חתולה רגועה יחסית לכל חתול אחר שפגשתי... אז אני ממליצה להתחיל להרגיל את דייגו לצחצוח בעזרת אדם נוסף... אומנם זה קצת בכוח, אבל זה בהחלט לטובתו
 

Noaal

New member
המלצה! לפני הצחצוח ולפני הכל

לפני הצחצוח ולפני הכל קח את החתול לניקוי שינים אצל הוט'. אחרי הניקוי תעביר אותו לאוכל בעל כופתאות גדולות (כמו רויאל קניין אורל 30) שיכריח אותו ללעוס את המזון ואח"כ נסה את המשחות למינהן וצחצוח השינים. (אגב, במקרים ומדובר ברגישות של החניכים ללא קשר לאבנית, צחצוח לא תמיד יעזור).
 

AllRed

New member
המלצה אחרת לאוכל? - אני לא אוהב את

רויאל קאנין. מה עם לאונרדו? רק עכשיו קניתי 6 ק"ג אקאנה שוב. הוא מאוד אוהב את האוכל. בינתיים בדקתי שוב והחניכיים משמעותית פחות אדומות משום מה וגם השן. שבוע הבא אנחנו אצל הוט' (אילוצי אוטו) לבדיקה כוללת. נראה כמה יעלה הניקוי. מקסימום נדחה אותו ונתחיל עם הצחצוח, נראה איך הוא מגיב. בכל אופן, מה שהוט' יגיד (שאני סומך עלין) יעשה בלי קשר לכסף וכו' מן הסתם. שאלה אחרונה, האם המשחות האלו מיועדות רק לחתולים או גם לכלבים? - לנרו יש בוודאות נטייה לאבן שן והוא עובר ניקוי כמעט כל חצי שנה והוא כבר מזדקן (קרוב ל-9). אני רוצה שגם הוא יצוחצח לאלתר! תודה לכולם. עזרתם לי מאוד.
 
למעלה