נשואים שלושה חודשים אין הריון

טיבולי

New member
נשואים שלושה חודשים אין הריון../images/Emo53.gif

אנחנו זוג מסורתי, העניין הזה ממש מלחיץ, אפילו שזה כלום זמן, קראנו על כל מיני טיפולים, על הזרעה מלאכותית ועל תרומת זרע, השאלה אם כל הדברים האלה חוקיים. אפשריים ואם מי אפשר להתייעץ?
 

בנניטה

New member
את מתכוונת אם זה חוקי מבחינת ההלכה?

עד כמה שאני יודעת יש מכון ששכחתי את שמו, שמתעסק ב"רפואה ע"פ ההלכה. אבל הייתי מציעה לך לקרוא קצת על הריון, הכנה וכניסה להריון. אולי אתם מפספסים את חלון ההזדמנויות ולא מנסים בזמן המתאים (קורה לפעמים שזוגות ששומרים נידה) ? את מזהה את הביוץ שלך? 3 חודשים ללא הריון זה עדיין זמן סביר ביותר, ובד"רכ לא מקובל להתחיל ברור/טיפול אחרי 3 חודשי נסיונות. ממליצה לך בשבלב ראשון להתייעץ עם רופא הנשים שלך.
 
יש להתייעץ עם הרב שלכם

ולבדוק עם הרופא האם הביוץ הוא בזמן נידה ואם כן האם הרב יאשר לך כן לקיים יחסים על מנת להיכנס להיריון
 

פוּ

New member
קחי אויר ותנשמי!

3 חודשים זה באמת כלום! והדרך עוד ארוכה עד לטיפולים!!! תקראי ותראי שאת יודעת לזהות מתי את מבייצת (האם יש מחזור סדיר
), תקיימו יחסים בימים הרצויים ותמתינו עוד מספר חודשים אין טעם להילחץ כבר מעכשיו. יש פורום שמאוד יכול לעזור לך (מה גם להלחיץ עוד קצת
) לקראת היריון שמספרו למעלה 721...
 

shelycat

New member
לגבי הזרעות וטיפולי IVF

קודם כל להרגע שלושה חודשים זה רק שלושה חודשים אין מה להלחץ. קודם כל להבין איך ומתי נכנסים להריון (לא בכל משכב אלא רק בזמנים מאוד ספציפיים). כיוון שזה אחד מתחומי ההתמחות שלי (עבודה) אני יכולה לספר לכם שיש פה מענה גם לקהל הדתי/שומר מסורת, צרו קשר עם מכון פוע"ה שעובד במקביל לחלק ממכוני ומחלקות הפוריות המובילות בארץ ויוכלו לענות לכם. http://www.puah.org.il/
 

d a p h n a

New member
קודם כל, שלושה חודשים זה מעט מאוד

בדרך כלל ממליצים לחכות לפחות שנה לפני שמתחילים להתעסק בענייני טיפולי פוריות. הלחץ כשלעצמו לא עוזר לתהליך, ועדיף להרגע. שנית, כמו שאמרו כאן, אם את שומרת נידה, ייתכן והנידה נופלת בדיוק על הביוץ. מה שקורה הוא שהנידה מאפשרת קיום יחסי מין שבועיים אחרי המחזור. אלא שביוץ לא קורה שבועיים אחרי המחזור, אלא דווקא כשבועיים לפני המחזור הבא (דבר שכמובן אי אפשר לדעת בלי בדיקות). לכן קורה לפעמים שכאשר שומרים נידה זה נופל בדיוק על הביוץ ואי אפשר להכנס להריון. אפשר לבדוק זאת בקלות באמצעות ערכת בדיקת ביוץ, ואם אכן הביוץ שלך נופל על הנידה, רב יכול לאשר לך קיום יחסי מין בזמן המתאים כדי לאפשר הריון. שלישית, לגבי טיפולי פוריות, בעקרון לא צריכה להיות עם זה בעיה הלכתית, בודאי לא עם השיטות שאינן כוללות תרומה אלא הפרייה של הביצית שלך על ידי הזרע של בן זוגך. הרי היהדות מאוד בעד פוריות, ובדרך כלל עושה הכול כדי לעודד אותה. אם כאשר שאלת "האם זה חוקי" התכוונת מבחינת חוקי מדינת ישראל ולא חוקי ההלכה, ממש אין לך מה לדאוג. טיפולי פוריות הנם חוקיים במדינת ישראל ברובם (בודאי כל הטיפולים הבסיסיים שמשתמשים בהם עד למצב שבו מתברר שיש בעיה שאי אפשר לטפל בה וצריך ללכת לפונדקאות/תרומת זרע וכו'). לא רק זאת, אלא שבניגוד לחלק עצום מהמדינות בעולם המערבי, ביטוח הבריאות בארץ מכסה חלק לא מבוטל מטיפולי הפוריות בצורה נדיבה למדי. לגבי מי להתייעץ - בענייני ההלכה עליכם להתייעץ עם רב. בענייני טיפולי פוריות ישנן מרפאות פוריות ובהן ישנן עובדות סוציאליות שתפקידן לסייע בעניינים אלה (אני יודעת כי אמא שלי היא עו"ס כזו). לא אמרת איפה אתם גרים, אבל בבי"ח "שערי צדק" בירושלים, שהוא בית חולים דתי, ישנה מרפאה לבריאות האישה שבה מתעסקים בין היתר בעניינים הללו. אני בטוחה ששם יוכלו לסייע לך. אבל כאמור, אין הרבה סיבה להכנס ללחץ בנושא בשלב כל כך מוקדם.
 
למעלה