נראה לכם שיש לזה סיכוי?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
מדובר על קפסולה בתעלות תת לחץ

נראה לכם שיש לזה סיכוי?
רכבת קפסולה במהירות 1200 קמ"ש. (לא בישראל)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4417142,00.html
מדובר על קפסולה בתעלות תת לחץ
תת לחץ קיצוני (אבל עדיין לא ואקום).

עכשיו בואי נתאר מקרה.
קפסולה נעה ב1000 קמ"ש בין קרית שמונה לאילת.
מישהו יורד מקפסולה קודמת ומניח מטען חבלה קטנטן ליד הצינור.
המטען מתפוצץ ויוצר חור לא גדול מידי בצינור.

קפסולה שנעה ב1000 קמ"ש בלי התנגדות . נתקלת בקיר אוויר נגדי. שגורם לעצירה פתאומית (בהפרשי לחצים כאלה זה כמו להתנגש בקיר.)

כל 28 תושבי הקפסולה מתים במקום.

מה דעתך? את חושבת שזה באמת יוקם בארץ או בקליפורניה?
וכמובן שאם יש עוד קפסולות על הקו, גם הן באותו מצב.
 

jp3raptor

Member
כמה הערות

מדובר על קפסולה בתעלות תת לחץ
תת לחץ קיצוני (אבל עדיין לא ואקום).

עכשיו בואי נתאר מקרה.
קפסולה נעה ב1000 קמ"ש בין קרית שמונה לאילת.
מישהו יורד מקפסולה קודמת ומניח מטען חבלה קטנטן ליד הצינור.
המטען מתפוצץ ויוצר חור לא גדול מידי בצינור.

קפסולה שנעה ב1000 קמ"ש בלי התנגדות . נתקלת בקיר אוויר נגדי. שגורם לעצירה פתאומית (בהפרשי לחצים כאלה זה כמו להתנגש בקיר.)

כל 28 תושבי הקפסולה מתים במקום.

מה דעתך? את חושבת שזה באמת יוקם בארץ או בקליפורניה?
וכמובן שאם יש עוד קפסולות על הקו, גם הן באותו מצב.
כמה הערות
דבר ראשון, אני ממליץ בהחלט לקרוא את המסמך ההנדסי המלא שהתפרסם באתר של אלון מאסק.

http://www.spacex.com/hyperloop

1.הצינורות אמורות לשבת על עמודי בטון בגובהה 6 מטר, זאת כדי למנוע גישה, לשכך רעידות אדמה, ולהפחית את כמות האדמה שנלקחת על ידי המערכת.

2.במקרה של פריצה במערכת, המאיצים הלינארים שנמצאים לאורך המסלול יהפכו למאיטים ויבצעו עצירה לכל הקפסולות במסלול.

3.קאפסולה שלא תהיה באיזור של מאיץ לינארי בזמן פריצה תשתמש במערכת מכנית לבלימת חירום.

4.קח בחשבון שבעת פריצה של הצינור, הצינור לא מתמלא באופן מיידי באוויר עקב עקרונות שונים של פיזיקת זרימה.

5.אפילו פגיעה בקיר אוויר לא הייתה גורמת לעצירה מיידית,קאפסולה יכולה לחזור מהחלל במהירות של 40 אלף קמש ופוגעת כמעט באופן מיידי באטמוספרה סמיכה וכידוע האסטרונאטים לרוב יוצאים מזה בסדר.
 

easylivin

New member
מאוד מכבד את האיש, הוא באמת תותח רציני. אבל..

נראה לכם שיש לזה סיכוי?
רכבת קפסולה במהירות 1200 קמ"ש. (לא בישראל)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4417142,00.html
מאוד מכבד את האיש, הוא באמת תותח רציני. אבל..
הפעם לא בטוח שיצליח לממש את חזונו בעניין הספציפי הזה. בכל אופן דרושות עוד הרבה שנים של פיתוח, אחר כך ניסויים בקנה מידה מצומצם (קו נסיוני בדומה למגלב שהיה בברלין). ורק אז יהיה סיכוי שממשל כלשהו יסכים להקמת מערכת בקנה מידה רציני.

לדעתי לא מדובר על תחליף לרכבות, אלא על מערכת בעלת מאפיינים ייחודיים לגמרי שתתחרה דווקא בתעופה למרחקים בינוניים (אולי גם למרחקים ארוכים? לא בטוח בגלל עלויות התשתית). רכבות מהירות מתחרות כבר מזמן בהצלחה וגם מנצחות את התעופה במרחקים כאלה.
 
ברכבת אין מצב שזה יתחרה

מאוד מכבד את האיש, הוא באמת תותח רציני. אבל..
הפעם לא בטוח שיצליח לממש את חזונו בעניין הספציפי הזה. בכל אופן דרושות עוד הרבה שנים של פיתוח, אחר כך ניסויים בקנה מידה מצומצם (קו נסיוני בדומה למגלב שהיה בברלין). ורק אז יהיה סיכוי שממשל כלשהו יסכים להקמת מערכת בקנה מידה רציני.

לדעתי לא מדובר על תחליף לרכבות, אלא על מערכת בעלת מאפיינים ייחודיים לגמרי שתתחרה דווקא בתעופה למרחקים בינוניים (אולי גם למרחקים ארוכים? לא בטוח בגלל עלויות התשתית). רכבות מהירות מתחרות כבר מזמן בהצלחה וגם מנצחות את התעופה במרחקים כאלה.
ברכבת אין מצב שזה יתחרה
גם אם זה יקרום עור וגידים

זה יכול להסיע 840 נוסעים בשעה. כמות מועטה מאוד ביחס לעלות. מה שאומר גם מחירים יקרים.
רכבת יכולה להסיע הרבבה הרבה יותר מ840 נוסעים בשעה...
 

easylivin

New member


ברכבת אין מצב שזה יתחרה
גם אם זה יקרום עור וגידים

זה יכול להסיע 840 נוסעים בשעה. כמות מועטה מאוד ביחס לעלות. מה שאומר גם מחירים יקרים.
רכבת יכולה להסיע הרבבה הרבה יותר מ840 נוסעים בשעה...
 

elians

New member
עם צורת דחיסת הסרדינים הקיימת כיום?

ברכבת אין מצב שזה יתחרה
גם אם זה יקרום עור וגידים

זה יכול להסיע 840 נוסעים בשעה. כמות מועטה מאוד ביחס לעלות. מה שאומר גם מחירים יקרים.
רכבת יכולה להסיע הרבבה הרבה יותר מ840 נוסעים בשעה...
עם צורת דחיסת הסרדינים הקיימת כיום?
אין ספק
 

tapuzo

New member
כמה אנשים יסכימו להיתקע במעלית 30 דקות?

ברכבת אין מצב שזה יתחרה
גם אם זה יקרום עור וגידים

זה יכול להסיע 840 נוסעים בשעה. כמות מועטה מאוד ביחס לעלות. מה שאומר גם מחירים יקרים.
רכבת יכולה להסיע הרבבה הרבה יותר מ840 נוסעים בשעה...
כמה אנשים יסכימו להיתקע במעלית 30 דקות?
אין למערכת הזאת שום סיכוי וחבל לבזבז על השטות הזאת 10 מליארד דולר
כל מערך הרכבות בין ס"פ לל"א יעלה 60 מליארד דולר ויהיה הרבה יותר שימושי מהקמפסולות הקלסטופוביות האלו
אני מאמין שאולי 1 מכל 10 אנשים יסכים שיתקעו אותו בשטות הזאת במשך 30 דקות בלי יכולת לזוז
 

tapuzo

New member
תיקון: קפסולות קלסטרופוביות

כמה אנשים יסכימו להיתקע במעלית 30 דקות?
אין למערכת הזאת שום סיכוי וחבל לבזבז על השטות הזאת 10 מליארד דולר
כל מערך הרכבות בין ס"פ לל"א יעלה 60 מליארד דולר ויהיה הרבה יותר שימושי מהקמפסולות הקלסטופוביות האלו
אני מאמין שאולי 1 מכל 10 אנשים יסכים שיתקעו אותו בשטות הזאת במשך 30 דקות בלי יכולת לזוז
תיקון: קפסולות קלסטרופוביות
 

cwen

New member
10% מסך הכל הנוסעים

כמה אנשים יסכימו להיתקע במעלית 30 דקות?
אין למערכת הזאת שום סיכוי וחבל לבזבז על השטות הזאת 10 מליארד דולר
כל מערך הרכבות בין ס"פ לל"א יעלה 60 מליארד דולר ויהיה הרבה יותר שימושי מהקמפסולות הקלסטופוביות האלו
אני מאמין שאולי 1 מכל 10 אנשים יסכים שיתקעו אותו בשטות הזאת במשך 30 דקות בלי יכולת לזוז
10% מסך הכל הנוסעים
זה הרבה אנשים וכנראה יתן לזה הצדקה כלכלית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אבל רכישת הכרטיסים

מאוד מכבד את האיש, הוא באמת תותח רציני. אבל..
הפעם לא בטוח שיצליח לממש את חזונו בעניין הספציפי הזה. בכל אופן דרושות עוד הרבה שנים של פיתוח, אחר כך ניסויים בקנה מידה מצומצם (קו נסיוני בדומה למגלב שהיה בברלין). ורק אז יהיה סיכוי שממשל כלשהו יסכים להקמת מערכת בקנה מידה רציני.

לדעתי לא מדובר על תחליף לרכבות, אלא על מערכת בעלת מאפיינים ייחודיים לגמרי שתתחרה דווקא בתעופה למרחקים בינוניים (אולי גם למרחקים ארוכים? לא בטוח בגלל עלויות התשתית). רכבות מהירות מתחרות כבר מזמן בהצלחה וגם מנצחות את התעופה במרחקים כאלה.
אבל רכישת הכרטיסים
תתאפשר באמצעות PayPal בלבד!
 

טשאפק 2

New member
אני חושב שמאסק ופייפאל כבר לא חברים...

אבל רכישת הכרטיסים
תתאפשר באמצעות PayPal בלבד!
אני חושב שמאסק ופייפאל כבר לא חברים...
והוא גם טוען שהמודל שלה שגוי וסופה אבדון. אבל אני לא בטוח. בכל אופן הוא כבר לא פעיל בחברה ולדעתי גם מכר את כל אחזקותיו.
 

jp3raptor

Member
ממליץ לקרוא את המסמך המלא

מאוד מכבד את האיש, הוא באמת תותח רציני. אבל..
הפעם לא בטוח שיצליח לממש את חזונו בעניין הספציפי הזה. בכל אופן דרושות עוד הרבה שנים של פיתוח, אחר כך ניסויים בקנה מידה מצומצם (קו נסיוני בדומה למגלב שהיה בברלין). ורק אז יהיה סיכוי שממשל כלשהו יסכים להקמת מערכת בקנה מידה רציני.

לדעתי לא מדובר על תחליף לרכבות, אלא על מערכת בעלת מאפיינים ייחודיים לגמרי שתתחרה דווקא בתעופה למרחקים בינוניים (אולי גם למרחקים ארוכים? לא בטוח בגלל עלויות התשתית). רכבות מהירות מתחרות כבר מזמן בהצלחה וגם מנצחות את התעופה במרחקים כאלה.
ממליץ לקרוא את המסמך המלא
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha-20130812.pdf

במסמך הוא מסביר בצורה מאוד ברורה שמדובר במערכת שנועדה להחליף טיסות באורך בינוני-קצר

כלומר בין 900-1600 ק"מ

במרחקים יותר גדולים הוא כותב שעדיף בהרבה לפתח מטוסים על קוליים חדשים. (אחד מהפרויקטים העתידיים שלו צפוי להיות מטוס חשמלי על קולי)

אך במרחקים "קצרים" אלו יש בעיה בישום של מטוסים על קוליים.

כדי לטוס במהירויות גבוההות צריך לעלות לגובה כדי להגיע לצפיפות אטמוספרית נמוכה.
אך במרחק של עד 1600 ק"מ רוב הטיסה "מתבזבזת" על ניסיון לטפס לגובה וכמעט לא נותר זמן לשיוט במהירות גבוהה.

בשלב הראשוני המערכת תוכל להעביר 840 נוסעים לשעה.
מערכת כזאת מספקת את 80% מכמות האנשים הנעים בין שני הערים (סאן פראנסיסקו ולוס אנגלס)

המערכת תוכל (אם תהיה דרישה לעוד נסיעות) לשגר את הקאפסולות יותר צמודות אחת לשנייה (מכל שתי דקות לכל דקה)

בנוסף, תמיד ניתן יהיה להוסיף עוד זוג של צינורות ובכך להגביר את ההספק של המערכת.

מבחינת עלות- המערכת הזאת צפוייה להיות זולה יותר מרכבת מהירה פי 10 (מחיר הרכבת שמתוכננת באותו המסלול 70 מליארד דולר, לעומת המערכת שמתוכננת לעלות של 7 מליארד דולר)

ניתן להכפיל ולשלש ולרבע את המערכת לפי הצורך.

אבל הבחינה החשובה ביותר היא עלות פר נוסע.
בעוד שהמסילה המהירה לעולם לא תחזיר את ההשקעה שלה.

המערכת הזאת צפוייה להחזיר רווח אם כרטיס נסיעה יהיה 20 $ תוך 20 שנה.
 

easylivin

New member
תודה! עוד פרט מעניין שלמדתי:

ממליץ לקרוא את המסמך המלא
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha-20130812.pdf

במסמך הוא מסביר בצורה מאוד ברורה שמדובר במערכת שנועדה להחליף טיסות באורך בינוני-קצר

כלומר בין 900-1600 ק"מ

במרחקים יותר גדולים הוא כותב שעדיף בהרבה לפתח מטוסים על קוליים חדשים. (אחד מהפרויקטים העתידיים שלו צפוי להיות מטוס חשמלי על קולי)

אך במרחקים "קצרים" אלו יש בעיה בישום של מטוסים על קוליים.

כדי לטוס במהירויות גבוההות צריך לעלות לגובה כדי להגיע לצפיפות אטמוספרית נמוכה.
אך במרחק של עד 1600 ק"מ רוב הטיסה "מתבזבזת" על ניסיון לטפס לגובה וכמעט לא נותר זמן לשיוט במהירות גבוהה.

בשלב הראשוני המערכת תוכל להעביר 840 נוסעים לשעה.
מערכת כזאת מספקת את 80% מכמות האנשים הנעים בין שני הערים (סאן פראנסיסקו ולוס אנגלס)

המערכת תוכל (אם תהיה דרישה לעוד נסיעות) לשגר את הקאפסולות יותר צמודות אחת לשנייה (מכל שתי דקות לכל דקה)

בנוסף, תמיד ניתן יהיה להוסיף עוד זוג של צינורות ובכך להגביר את ההספק של המערכת.

מבחינת עלות- המערכת הזאת צפוייה להיות זולה יותר מרכבת מהירה פי 10 (מחיר הרכבת שמתוכננת באותו המסלול 70 מליארד דולר, לעומת המערכת שמתוכננת לעלות של 7 מליארד דולר)

ניתן להכפיל ולשלש ולרבע את המערכת לפי הצורך.

אבל הבחינה החשובה ביותר היא עלות פר נוסע.
בעוד שהמסילה המהירה לעולם לא תחזיר את ההשקעה שלה.

המערכת הזאת צפוייה להחזיר רווח אם כרטיס נסיעה יהיה 20 $ תוך 20 שנה.
תודה! עוד פרט מעניין שלמדתי:
הרעיון הוא של "קוד פתוח". אומרים לנו בעצם: "קחו רעיון שכבר השקענו בו, ונמשיך להשקיע. לא נרשום עליו פטנטים, השתמשו בו, השתתפו בכתיבת האפיון, בסופו של דבר נסו גם לממש אותו. אם תוך X שנים אף אחד לא יצליח, מאסק יחליט כנראה ללכת על זה לבדו". אז אם מישהו באמת יעשה את זה לפני מאסק, אני מהמר על הסינים.

כמובן שרעיון כזה הרבה יותר טוב מכל מיני חזיונות תעתועים, שיזמים מנסים לגייס עבורם מימון. לא בטוח שמאפייני המערכת באמת יהיו כפי שמתואר (דווקא די בטוח שלא לגמרי), אבל עדיין מה שיפה הוא שמנסים לעשות מהפכה ובמקום להגיד "תנו לנו כסף", אומרים "הצטרפו למאמץ היצירתי".
 

jp3raptor

Member
בהחלט יותר ריאלי ממערכות וואקום למינהם

תודה! עוד פרט מעניין שלמדתי:
הרעיון הוא של "קוד פתוח". אומרים לנו בעצם: "קחו רעיון שכבר השקענו בו, ונמשיך להשקיע. לא נרשום עליו פטנטים, השתמשו בו, השתתפו בכתיבת האפיון, בסופו של דבר נסו גם לממש אותו. אם תוך X שנים אף אחד לא יצליח, מאסק יחליט כנראה ללכת על זה לבדו". אז אם מישהו באמת יעשה את זה לפני מאסק, אני מהמר על הסינים.

כמובן שרעיון כזה הרבה יותר טוב מכל מיני חזיונות תעתועים, שיזמים מנסים לגייס עבורם מימון. לא בטוח שמאפייני המערכת באמת יהיו כפי שמתואר (דווקא די בטוח שלא לגמרי), אבל עדיין מה שיפה הוא שמנסים לעשות מהפכה ובמקום להגיד "תנו לנו כסף", אומרים "הצטרפו למאמץ היצירתי".
בהחלט יותר ריאלי ממערכות וואקום למינהם
אני לא ממש מבין למה חברי הפורום כל כך מפחדים מישיבה למשך חצי שעה. בנסיעה מרעננה לתל אביב אני תקוע כל בוקר 30-40 דקות וגם במכונית שלי אין שירותים.
 

amit1270

New member
רק שניים מ"חברי הפורום"...

בהחלט יותר ריאלי ממערכות וואקום למינהם
אני לא ממש מבין למה חברי הפורום כל כך מפחדים מישיבה למשך חצי שעה. בנסיעה מרעננה לתל אביב אני תקוע כל בוקר 30-40 דקות וגם במכונית שלי אין שירותים.
רק שניים מ"חברי הפורום"...
 

cwen

New member
איך אתה מצליח להתאפק?


בהחלט יותר ריאלי ממערכות וואקום למינהם
אני לא ממש מבין למה חברי הפורום כל כך מפחדים מישיבה למשך חצי שעה. בנסיעה מרעננה לתל אביב אני תקוע כל בוקר 30-40 דקות וגם במכונית שלי אין שירותים.
איך אתה מצליח להתאפק?
 

tapuzo

New member
ראיתי אלפי אנשים עוצרים להשתין בצידי דרכים

הוא לוקח איתו שקית!
ראיתי אלפי אנשים עוצרים להשתין בצידי דרכים
אז כנראה שאתה לא זוכר את כל הפעמים שגם אתה נכנסת לתחנת דלק להשתין
או עצרת מאחורי איזה שיח להתרוקן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה