ממליץ לקרוא את המסמך המלא
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha-20130812.pdf
במסמך הוא מסביר בצורה מאוד ברורה שמדובר במערכת שנועדה להחליף טיסות באורך בינוני-קצר
כלומר בין 900-1600 ק"מ
במרחקים יותר גדולים הוא כותב שעדיף בהרבה לפתח מטוסים על קוליים חדשים. (אחד מהפרויקטים העתידיים שלו צפוי להיות מטוס חשמלי על קולי)
אך במרחקים "קצרים" אלו יש בעיה בישום של מטוסים על קוליים.
כדי לטוס במהירויות גבוההות צריך לעלות לגובה כדי להגיע לצפיפות אטמוספרית נמוכה.
אך במרחק של עד 1600 ק"מ רוב הטיסה "מתבזבזת" על ניסיון לטפס לגובה וכמעט לא נותר זמן לשיוט במהירות גבוהה.
בשלב הראשוני המערכת תוכל להעביר 840 נוסעים לשעה.
מערכת כזאת מספקת את 80% מכמות האנשים הנעים בין שני הערים (סאן פראנסיסקו ולוס אנגלס)
המערכת תוכל (אם תהיה דרישה לעוד נסיעות) לשגר את הקאפסולות יותר צמודות אחת לשנייה (מכל שתי דקות לכל דקה)
בנוסף, תמיד ניתן יהיה להוסיף עוד זוג של צינורות ובכך להגביר את ההספק של המערכת.
מבחינת עלות- המערכת הזאת צפוייה להיות זולה יותר מרכבת מהירה פי 10 (מחיר הרכבת שמתוכננת באותו המסלול 70 מליארד דולר, לעומת המערכת שמתוכננת לעלות של 7 מליארד דולר)
ניתן להכפיל ולשלש ולרבע את המערכת לפי הצורך.
אבל הבחינה החשובה ביותר היא עלות פר נוסע.
בעוד שהמסילה המהירה לעולם לא תחזיר את ההשקעה שלה.
המערכת הזאת צפוייה להחזיר רווח אם כרטיס נסיעה יהיה 20 $ תוך 20 שנה.