נראה לכם שיש לזה סיכוי?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

tapuzo

New member
ושוב הבעיה העיקרית תהיה קלסטרופוביה מהקפסולה

ראיתי אלפי אנשים עוצרים להשתין בצידי דרכים
אז כנראה שאתה לא זוכר את כל הפעמים שגם אתה נכנסת לתחנת דלק להשתין
או עצרת מאחורי איזה שיח להתרוקן.
ושוב הבעיה העיקרית תהיה קלסטרופוביה מהקפסולה
לא דומה ישיבה בתוך קפסולה אטומה כזאת עם תחושה פחות נוחה ממעלית
מאוטובוס או רכבת או אפילו מטוס.
נסה להיות במעלית קטנה 30 דקות ונדבר.
 

amit1270

New member
די! די כבר!!

ושוב הבעיה העיקרית תהיה קלסטרופוביה מהקפסולה
לא דומה ישיבה בתוך קפסולה אטומה כזאת עם תחושה פחות נוחה ממעלית
מאוטובוס או רכבת או אפילו מטוס.
נסה להיות במעלית קטנה 30 דקות ונדבר.
די! די כבר!!
יודע מה? אתה צודק. אף אחד לא ייסע בזה. טוב לך? מרוצה?
 

down under

New member
עמית, תרגיע!

די! די כבר!!
יודע מה? אתה צודק. אף אחד לא ייסע בזה. טוב לך? מרוצה?
עמית, תרגיע!
יש המון צדק בדבריו.
זה כלי בלי חלונות (או עם חלונות אבל תראה חומה של מנהרה וזהו), בלי שירותים,
בלי נהג/טייס שאתה יכול לדבר איתו ובעיקר הוא ירגיע אותך (שים לב שטייס טוב תמיד מרגיע את הנוסעים במטוס אחרי כיס אויר חזק במיוחד וכו'),
אין דיילים ואין כלום.

זה ממש אבל ממש ממשי הממשים לא דומה לנסיעה באוטובוס צפוף או רכבת דחוסה.

אז באמת הקטע של עשיית הצרכים הוא שולי, כי זה באמת פחות מזמן הנסיעה הממוצע באוטובוס, אבל באוטובוס במקרי חרום
של שלפוחית מאוד רגיזה יצא לי כבר לראות במו עיני נוסעים שבקשו לרדת ואם זה היה אוטובוס תדיר הם חיכו לאוטובוס הבא.


באוטובוס דחוס במיוחד אם פתאום מישהו יקבל התקף חרדה הרי שהנהג יעצור לו בצד והוא יצא לנשום אויר.
במטוס יש את המעבר לחלץ עצמות (הליכה זה אחד המתכונית להפחתת התקפי חרדה), יש דיילים ודיילות שירגיעו אותך וסביר להניח שמתוך 120 עד 440 איש (כמות הנוסעים) אחד מהם
יהיה פארמדיק או רופא או פסיכולוג. כך שיש מי שירגיע אותך אם חטפת התקף חרדה במטוס.
בתוך הקפסולה הזו נאדה. גורנישט מיט גורנישט.
 

down under

New member
מתכונים (מתכונית ---> מתכונים)

עמית, תרגיע!
יש המון צדק בדבריו.
זה כלי בלי חלונות (או עם חלונות אבל תראה חומה של מנהרה וזהו), בלי שירותים,
בלי נהג/טייס שאתה יכול לדבר איתו ובעיקר הוא ירגיע אותך (שים לב שטייס טוב תמיד מרגיע את הנוסעים במטוס אחרי כיס אויר חזק במיוחד וכו'),
אין דיילים ואין כלום.

זה ממש אבל ממש ממשי הממשים לא דומה לנסיעה באוטובוס צפוף או רכבת דחוסה.

אז באמת הקטע של עשיית הצרכים הוא שולי, כי זה באמת פחות מזמן הנסיעה הממוצע באוטובוס, אבל באוטובוס במקרי חרום
של שלפוחית מאוד רגיזה יצא לי כבר לראות במו עיני נוסעים שבקשו לרדת ואם זה היה אוטובוס תדיר הם חיכו לאוטובוס הבא.


באוטובוס דחוס במיוחד אם פתאום מישהו יקבל התקף חרדה הרי שהנהג יעצור לו בצד והוא יצא לנשום אויר.
במטוס יש את המעבר לחלץ עצמות (הליכה זה אחד המתכונית להפחתת התקפי חרדה), יש דיילים ודיילות שירגיעו אותך וסביר להניח שמתוך 120 עד 440 איש (כמות הנוסעים) אחד מהם
יהיה פארמדיק או רופא או פסיכולוג. כך שיש מי שירגיע אותך אם חטפת התקף חרדה במטוס.
בתוך הקפסולה הזו נאדה. גורנישט מיט גורנישט.
מתכונים (מתכונית ---> מתכונים)
 

amit1270

New member
בסדר. אמרתי שאף אחר לא ייסע בזה

עמית, תרגיע!
יש המון צדק בדבריו.
זה כלי בלי חלונות (או עם חלונות אבל תראה חומה של מנהרה וזהו), בלי שירותים,
בלי נהג/טייס שאתה יכול לדבר איתו ובעיקר הוא ירגיע אותך (שים לב שטייס טוב תמיד מרגיע את הנוסעים במטוס אחרי כיס אויר חזק במיוחד וכו'),
אין דיילים ואין כלום.

זה ממש אבל ממש ממשי הממשים לא דומה לנסיעה באוטובוס צפוף או רכבת דחוסה.

אז באמת הקטע של עשיית הצרכים הוא שולי, כי זה באמת פחות מזמן הנסיעה הממוצע באוטובוס, אבל באוטובוס במקרי חרום
של שלפוחית מאוד רגיזה יצא לי כבר לראות במו עיני נוסעים שבקשו לרדת ואם זה היה אוטובוס תדיר הם חיכו לאוטובוס הבא.


באוטובוס דחוס במיוחד אם פתאום מישהו יקבל התקף חרדה הרי שהנהג יעצור לו בצד והוא יצא לנשום אויר.
במטוס יש את המעבר לחלץ עצמות (הליכה זה אחד המתכונית להפחתת התקפי חרדה), יש דיילים ודיילות שירגיעו אותך וסביר להניח שמתוך 120 עד 440 איש (כמות הנוסעים) אחד מהם
יהיה פארמדיק או רופא או פסיכולוג. כך שיש מי שירגיע אותך אם חטפת התקף חרדה במטוס.
בתוך הקפסולה הזו נאדה. גורנישט מיט גורנישט.
בסדר. אמרתי שאף אחר לא ייסע בזה
לא הבנתי על מה הוויכוח, הכול ברור. אף אחד לא ייסע בזה ואין טעם לנסות לתכנן דבר כזה. חבל שאנשים משקיעים זמן לפני שהתייעצו עם tapuzo שלנו. (אגב, משום מה נזכרתי באזהרות שהשמיעו כל מיני "מומחים" במאה ה-19 על נוסעים שימותו מחוסר אוויר ברכבת.)
 

tapuzo

New member
תכפיל חרדת טיסה כפול 10 תקבל את הדבר הזה

ממליץ לקרוא את המסמך המלא
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha-20130812.pdf

במסמך הוא מסביר בצורה מאוד ברורה שמדובר במערכת שנועדה להחליף טיסות באורך בינוני-קצר

כלומר בין 900-1600 ק"מ

במרחקים יותר גדולים הוא כותב שעדיף בהרבה לפתח מטוסים על קוליים חדשים. (אחד מהפרויקטים העתידיים שלו צפוי להיות מטוס חשמלי על קולי)

אך במרחקים "קצרים" אלו יש בעיה בישום של מטוסים על קוליים.

כדי לטוס במהירויות גבוההות צריך לעלות לגובה כדי להגיע לצפיפות אטמוספרית נמוכה.
אך במרחק של עד 1600 ק"מ רוב הטיסה "מתבזבזת" על ניסיון לטפס לגובה וכמעט לא נותר זמן לשיוט במהירות גבוהה.

בשלב הראשוני המערכת תוכל להעביר 840 נוסעים לשעה.
מערכת כזאת מספקת את 80% מכמות האנשים הנעים בין שני הערים (סאן פראנסיסקו ולוס אנגלס)

המערכת תוכל (אם תהיה דרישה לעוד נסיעות) לשגר את הקאפסולות יותר צמודות אחת לשנייה (מכל שתי דקות לכל דקה)

בנוסף, תמיד ניתן יהיה להוסיף עוד זוג של צינורות ובכך להגביר את ההספק של המערכת.

מבחינת עלות- המערכת הזאת צפוייה להיות זולה יותר מרכבת מהירה פי 10 (מחיר הרכבת שמתוכננת באותו המסלול 70 מליארד דולר, לעומת המערכת שמתוכננת לעלות של 7 מליארד דולר)

ניתן להכפיל ולשלש ולרבע את המערכת לפי הצורך.

אבל הבחינה החשובה ביותר היא עלות פר נוסע.
בעוד שהמסילה המהירה לעולם לא תחזיר את ההשקעה שלה.

המערכת הזאת צפוייה להחזיר רווח אם כרטיס נסיעה יהיה 20 $ תוך 20 שנה.
תכפיל חרדת טיסה כפול 10 תקבל את הדבר הזה
בטיסה אתה בסיבה שעדיין אתה יכול ללכת לזוז עם עוד אנשים לצידך
פה אתה בקפסולה סגורה במהירות אדירה בלי יכולת לזוז.
 

darkshadow1

New member
טרחת בכלל לקרוא את ההודעה?

תכפיל חרדת טיסה כפול 10 תקבל את הדבר הזה
בטיסה אתה בסיבה שעדיין אתה יכול ללכת לזוז עם עוד אנשים לצידך
פה אתה בקפסולה סגורה במהירות אדירה בלי יכולת לזוז.
טרחת בכלל לקרוא את ההודעה?
אמורים להשתמש במערכת כתחליף למטוסים בטיסות קצרות יחסית של 900-1600 קילומטרים. אם היא תגיע למהירות המובטחת (~1300 קמ"ש), מדובר על "חוויה" שתימשך במקרה הרע שעה ורבע. נכון שבמטוסים יש יותר מקום, אבל אנשים לעיתים נאלצים "לבלות" בהם במשך מעל 12 שעות.
 

down under

New member
יש מעט צדק בדבריו

טרחת בכלל לקרוא את ההודעה?
אמורים להשתמש במערכת כתחליף למטוסים בטיסות קצרות יחסית של 900-1600 קילומטרים. אם היא תגיע למהירות המובטחת (~1300 קמ"ש), מדובר על "חוויה" שתימשך במקרה הרע שעה ורבע. נכון שבמטוסים יש יותר מקום, אבל אנשים לעיתים נאלצים "לבלות" בהם במשך מעל 12 שעות.
יש מעט צדק בדבריו
זה מאוד צפוף, ללא שירותים, ללא חלונות.
תחשוב, האם היית מסכים להכנס לאוטובוס שנוסע במנהרה במשך שעתיים? יש בזה אלמנט חזק מאוד של קלאוסטרופוביה.
 

darkshadow1

New member
עדיין עדיף על נסיעה באוטובוס עמוס.

יש מעט צדק בדבריו
זה מאוד צפוף, ללא שירותים, ללא חלונות.
תחשוב, האם היית מסכים להכנס לאוטובוס שנוסע במנהרה במשך שעתיים? יש בזה אלמנט חזק מאוד של קלאוסטרופוביה.
עדיין עדיף על נסיעה באוטובוס עמוס.
זאת נשמעת כמו חוויה חיובית בהרבה מהידחסות בעמידה עם עוד עשרות נוסעים מיוזעים באוטובוס שעוצר ומאיץ כל הזמן והמיזוג בו בקושי עובד. יש לא מעט אנשים שעוברים את החוויה המרגשת הזאת במשך 45 דקות פעמיים ביום.
במקרה של המערכת המדוברת, רמת הגימור של הקפסולות אמורה להיות גבוהה מאוד, לכל נוסע מושב נוח משלו, המערכת מאיצה ובולמת בצורה חלקה ונשארת במהירות גבוהה בשאר הזמן וזמן הנסיעה אמור להיות קצר יחסית (בכל מקרה לא מעל שעה וחצי).

אני לא יודע אם מדובר ברעיון ישומי או בחלום רחוק מהמציאות- אבל לפי הפרטים שפורסמו, בהנחה שהם נכונים מדובר במערכת מאוד מעניינת.
 

down under

New member
אתה משווה תפוזים לתרנגולי הודו

עדיין עדיף על נסיעה באוטובוס עמוס.
זאת נשמעת כמו חוויה חיובית בהרבה מהידחסות בעמידה עם עוד עשרות נוסעים מיוזעים באוטובוס שעוצר ומאיץ כל הזמן והמיזוג בו בקושי עובד. יש לא מעט אנשים שעוברים את החוויה המרגשת הזאת במשך 45 דקות פעמיים ביום.
במקרה של המערכת המדוברת, רמת הגימור של הקפסולות אמורה להיות גבוהה מאוד, לכל נוסע מושב נוח משלו, המערכת מאיצה ובולמת בצורה חלקה ונשארת במהירות גבוהה בשאר הזמן וזמן הנסיעה אמור להיות קצר יחסית (בכל מקרה לא מעל שעה וחצי).

אני לא יודע אם מדובר ברעיון ישומי או בחלום רחוק מהמציאות- אבל לפי הפרטים שפורסמו, בהנחה שהם נכונים מדובר במערכת מאוד מעניינת.
אתה משווה תפוזים לתרנגולי הודו
הברירה היא לא בין לנסוע באוטובוס דחוס 45 דקות עם המון אנשים מיוזעים
לבין הקפסולה הזו.

הברירה היא בין רכבת מהירה לבין טיסה לבין הקפסולה הזו.


באוטובוס כמה שלא יהיה דחוס אין לי לפחות, קלאוסטרופוביה.
אבל בכלי בלי חלונות, בלי שירותים, בלי מקום לחלץ עצמות, להיות תקוע 45 דקות
זה בהחלט נשמע מלחיץ למדי.
 

amit1270

New member
הקפסולה הזאת אמורה להיות הרבה יותר מהירה

אתה משווה תפוזים לתרנגולי הודו
הברירה היא לא בין לנסוע באוטובוס דחוס 45 דקות עם המון אנשים מיוזעים
לבין הקפסולה הזו.

הברירה היא בין רכבת מהירה לבין טיסה לבין הקפסולה הזו.


באוטובוס כמה שלא יהיה דחוס אין לי לפחות, קלאוסטרופוביה.
אבל בכלי בלי חלונות, בלי שירותים, בלי מקום לחלץ עצמות, להיות תקוע 45 דקות
זה בהחלט נשמע מלחיץ למדי.
הקפסולה הזאת אמורה להיות הרבה יותר מהירה
מהרכבת המהירה ולא פחות מהירה מטיסה.
 

cwen

New member
מי שלא יתאים לו יסע מדרך אחרת

אתה משווה תפוזים לתרנגולי הודו
הברירה היא לא בין לנסוע באוטובוס דחוס 45 דקות עם המון אנשים מיוזעים
לבין הקפסולה הזו.

הברירה היא בין רכבת מהירה לבין טיסה לבין הקפסולה הזו.


באוטובוס כמה שלא יהיה דחוס אין לי לפחות, קלאוסטרופוביה.
אבל בכלי בלי חלונות, בלי שירותים, בלי מקום לחלץ עצמות, להיות תקוע 45 דקות
זה בהחלט נשמע מלחיץ למדי.
מי שלא יתאים לו יסע מדרך אחרת
בטוח יהיו דרכי הגעה חליפיות לקפסולה.
יש גם אנשים שמפחדים מטיסות עד כדי כך שהם נוסעים בין יבשות באוניה. באוניה!
אונית מסע לא נוחה (מן הסתם) שהם מצטרפים אליה כנוסעים. אז נבטל את הטיסות?
 

darkshadow1

New member
העלות אמורה להיות 10% משל רכבת מהירה.

אתה משווה תפוזים לתרנגולי הודו
הברירה היא לא בין לנסוע באוטובוס דחוס 45 דקות עם המון אנשים מיוזעים
לבין הקפסולה הזו.

הברירה היא בין רכבת מהירה לבין טיסה לבין הקפסולה הזו.


באוטובוס כמה שלא יהיה דחוס אין לי לפחות, קלאוסטרופוביה.
אבל בכלי בלי חלונות, בלי שירותים, בלי מקום לחלץ עצמות, להיות תקוע 45 דקות
זה בהחלט נשמע מלחיץ למדי.
העלות אמורה להיות 10% משל רכבת מהירה.
 

tapuzo

New member
ואיך קמים להשתין בקפסולה הזאת?

נראה לכם שיש לזה סיכוי?
רכבת קפסולה במהירות 1200 קמ"ש. (לא בישראל)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4417142,00.html
ואיך קמים להשתין בקפסולה הזאת?
או שיחלקו שקיות שתן יחד עם שקיות ההקאה?
וואלה מי לא רוצה להיתקע במעלית חצי שעה (מה זה משנה אנכית או אופקית)
אנשים מקבלים חרדה רק מלהיות במעלית סגורה במשך דקה אז אתה יודע מה יקרה כשתשים אותם 30 דקות?
כבר היום יש אנשים שלא רוצים לעלות על הקפסולות בנמל"ת היתרו בגלל קלסטרופוביה.
בהצלחה, לא יקרה לעולם.
 

amit1270

New member
נסעת פעם במכונית?

ואיך קמים להשתין בקפסולה הזאת?
או שיחלקו שקיות שתן יחד עם שקיות ההקאה?
וואלה מי לא רוצה להיתקע במעלית חצי שעה (מה זה משנה אנכית או אופקית)
אנשים מקבלים חרדה רק מלהיות במעלית סגורה במשך דקה אז אתה יודע מה יקרה כשתשים אותם 30 דקות?
כבר היום יש אנשים שלא רוצים לעלות על הקפסולות בנמל"ת היתרו בגלל קלסטרופוביה.
בהצלחה, לא יקרה לעולם.
נסעת פעם במכונית?
 

down under

New member
ובאוטומוביל אומניבוס איך משתינים?

ואיך קמים להשתין בקפסולה הזאת?
או שיחלקו שקיות שתן יחד עם שקיות ההקאה?
וואלה מי לא רוצה להיתקע במעלית חצי שעה (מה זה משנה אנכית או אופקית)
אנשים מקבלים חרדה רק מלהיות במעלית סגורה במשך דקה אז אתה יודע מה יקרה כשתשים אותם 30 דקות?
כבר היום יש אנשים שלא רוצים לעלות על הקפסולות בנמל"ת היתרו בגלל קלסטרופוביה.
בהצלחה, לא יקרה לעולם.
ובאוטומוביל אומניבוס איך משתינים?
אה, מה זה אוטומוביל אומניבוס? אני בטוח שאתה יודע. קצרו את זה למלה אחת יותר קצרה ושמה אוטובוס.
בישראל באף אוטובוס ציבורי אין שירותים. וחלק מן הנסיעות הן של בין 45 דקות לשעתיים וחצי.
רק אם הנסיעה היא מעל לשעתיים וחצי בלי הפקקים מתכננים עצירת שירותים.


ככה ש-97% מנוסעי האוטובוס בארץ לא משתינים בזמן הנסיעה. להבדיל מרכבות.
 

jp3raptor

New member


ובאוטומוביל אומניבוס איך משתינים?
אה, מה זה אוטומוביל אומניבוס? אני בטוח שאתה יודע. קצרו את זה למלה אחת יותר קצרה ושמה אוטובוס.
בישראל באף אוטובוס ציבורי אין שירותים. וחלק מן הנסיעות הן של בין 45 דקות לשעתיים וחצי.
רק אם הנסיעה היא מעל לשעתיים וחצי בלי הפקקים מתכננים עצירת שירותים.


ככה ש-97% מנוסעי האוטובוס בארץ לא משתינים בזמן הנסיעה. להבדיל מרכבות.
 

tapuzo

New member
באוטובוס אתה יכול לרדת כל כמה דקות

ובאוטומוביל אומניבוס איך משתינים?
אה, מה זה אוטומוביל אומניבוס? אני בטוח שאתה יודע. קצרו את זה למלה אחת יותר קצרה ושמה אוטובוס.
בישראל באף אוטובוס ציבורי אין שירותים. וחלק מן הנסיעות הן של בין 45 דקות לשעתיים וחצי.
רק אם הנסיעה היא מעל לשעתיים וחצי בלי הפקקים מתכננים עצירת שירותים.


ככה ש-97% מנוסעי האוטובוס בארץ לא משתינים בזמן הנסיעה. להבדיל מרכבות.
באוטובוס אתה יכול לרדת כל כמה דקות
לא קפסולה סגורה בלי שירותים במשך 30-60 דקות
אנשים יעשו שם במכנסיים תרתי משמע
 

alantan

New member
אז אני מבין שאתה נוסע מתל אביב לירושלים

באוטובוס אתה יכול לרדת כל כמה דקות
לא קפסולה סגורה בלי שירותים במשך 30-60 דקות
אנשים יעשו שם במכנסיים תרתי משמע
אז אני מבין שאתה נוסע מתל אביב לירושלים
בקו מאסף 401 ז"ל דרך רמלה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה