נקודות ומס הכנסה..........

סיון 38

New member
נקודות ומס הכנסה..........


מאחר ושנה שעברה הסתבכו בעבודה ולא רצו לתת לי את נקודות הזכות שהגיעו לי. החלטתי שהשנה אני מתחילה יש במס הכנסה.
אז לפי פקידת השומה, השנה החוק שלפיו מגיעות נקודות של פעוט עד גיל חמש בוטלו ולא מגיע לי יותר. אמרתי לה שתראה לי את זה רשום, אין רשום לדבריה,זה מלמעלה וככה זה . המחשב שלה נפל והיא אמרה שתעשה חישוב ותשלח לי.

ידוע לכן משהו על זה?
 
יש להם בעיה עם הקוד

הוא עדיין לא נפתח לדיווח, אמרו לי שבדר"כ יש בעיות בתחילת שנה.
שום חוק לא בוטל, דיברתי עם מנהל סניף מס הכנסה באזורי הוא אמר שאני צודקת רק שקוד 22 עדיין לא נפתח לדיווח.
פקידת שומה טענה בשנה שעברה שאני לא צודקת, ומה שהמחשב נותן זה מה שנכון, נאלצתי לגשת למנהל הסניף אשר אמר שאני צודקת ונתן לפקידת השומה הנחייה איזה סוגי נקודות היא צריכה לתת לי. כך שלא הייתי סומכת על פקידי שומה ודורשת להיפגש עם מנהל.
 

jiminit2

New member
זה לא מה שאני יודעת. תתעקשי איתה שתבדוק שוב

גם אני צריכה לגשת למס הכנסה לתיאום מס כדי להביא אישור שאני יחידנית וזכאית לנקודות (הצהרה בטופס 101 כבר לא מספיקה אצלנו). חשבת השכר אצלי דיברה עם פקיד השומה האיזורי והוא בפירוש אמר לה שיש תיאום ושצריך להגיע פיזית. בנוסף כתבתי שאילתה בנושא באתר רשות המיסים וקיבלתי הבוקר תשובה בכתב שצריך להגיע לביצוע תיאום מס ושכבר לא ניתן להסתפק ב 101. ככה שהאופציה קיימת ובוודאי לא בוטלה. עוד לא ניגשתי פיזית למס הכנסה כי גולשת אחרת כאן (מייקילולי) כתבה שביררה והקוד שאנחנו צריכות עדיין לא פתוח בתוכנה שלהם. האמת שגם פקיד השומה המליץ לגשת רק בפברואר.
 

Koru

New member
הנקודה עד גיל 5 לא קשורה ליחידנות

היא ניתנת לאמהות בכל מקרה. לא נראה לי שזה אותו סיפור של מייקילולי
 
בכל מקרה גם זה לא נכון

ניגשתי למנהל הסניף עם הדף של פרוט הנקודות לפי שנת הלידה, שפורסם באתר של מס הכנסה בשנה שעברה והוא אמר שאכן הנקודות לפי הדף מגיעות לי.
 

jiminit2

New member
אכן. אם ביבי היה מבטל את ההטבה כבר היינו

שומעים על זה

הסיפור הוא אותו סיפור כי כדי להיות זכאית לנקודות של "הורה יחיד" (שהן גם הנקודות של ה"אב" וגם של האם) אני צריכה משום מה אישור ממס הכנסה
 

Koru

New member
איך אותו סיפור?

את הנקודה עד גיל 5 מקבלת כל אמא בלי קשר למצבה המשפחתי.
לא מדובר בנקודות שעד גיל 3 שהן באמת הולכות לאבא ורק במקרה שאין אבא הן הולכות לאמא ועליהן עשו יותר בעיות כדי לוודא שבאמת אין אבא שנהנה מהן.
 
למעלה