נפלאות האלצהיימר

zs1957

New member
נפלאות האלצהיימר

אתמול בערב שוחחתי עם ענתי חברתינו בטלפון שיחת חולין רגילה לשאול לשלומה ולשלום אמא. בקשתי לדבר עם אמא כרמלה בטלפון ענתי הגישה לאמא את השפופרת דברתי עם האמא המקסימה שלה שיש לה קול ערב ונעיםוהיא דברה לעניין , ענתה לשאלותי ואף הזמינה אותי לבקר באשדוד ומאד שמחה שאמרתי לה שאבוא. תגידו לי אתם האם האלצהיימר מתעתע אותנו ואת החולים.יום אחד החולה שלנו מדבר לענין כמו שאנחנו וביום אחר הוא בכלל בעולם אחר. גם הנוירולגים הכי טובים אינם יודעים להסביר זאת. אני זוכרת שגם עם אמא שלי עליה השלום היו מקרים כאלה. לרפואה המודרנית אין הסבר למה ואיך זה קורה. לנו המטפלים נותר להינות מהימים הללו. חשוב מאד לבקר את החולים לדבר אליהם בגובה העיניים, לא לתת להם הרגשה שהם דחויים ולא רצויים בקרבת אנשים. לצערי הרב חברים רבים שמגלים שחברם לקה במחלה עוזבים ונוטשים אותו שמא זו מחלה מדבקת . החולה שלנו מצפה שידברו אליו כמו שהיה בטרם חלה. לכן מרכז יום הוא דבר מאד חשוב לחולה. וגם פגישות עם חברים. החולים שלנו מודעים למחלתם לא פעם הם מתביישים באובדן הזיכרון ומרגישים דחויים בחברה. אנחנו צריכים לדאוג להם לחברה ולהמשיך בחיים כרגיל למרות המכה הקשה. שתהיה לכולנו שבת נפלאה זהבה
 
התאור שלך מדוייק אבל אני טוען שיותר מפליא איך

המוח של "הבריאים" עובד. אם היה ניתן להבין זאת, היה ניתן להבין בקלות איך המוח האלצהיימרי עובד. אבל לעולם בעלי אותו מוח לא יגלו איך הוא עובד. יכולים להתקדם המון במחקרים אמיתיים ובהבנה, אבל זו התקדמות בקו של האין סוף. למרות זאת ההתקדמות במחקר חשובה מאד באופן תיאורטי ומעשי.
 

zs1957

New member
המחקר מתקדם אך טרם נמצאה תרופה לאלצהיימר

אולי בעוד 20 שנה ימצאו תרופה לאלצהיימר כמו בסרטן. חקרו חקרו חקרו עד שמצאו. היום ניתן לרפא סרטן בגילוי מוקדם עד להחלמה מלאה. אלה שנפטרים מהמחלה הגיעו בשלב מאוחר שכבר יש גרורות וחגיגה בכל הגוף אז הם מתים. אותם לא ניתן להציל. בעוד 20 שנה יגידו שצריך לעשות אבחון מוקדם לאלצהיימר . יתכן ותמצא תרופה לחלבונים הרעילים שגורמים למות התאים הבריאים במוחם של החולים. אינשאלללה במהרה בימינו. זהבה
 
אני בהחלט מאמין בזה

ולזה התכוונתי שההתקדמות במחקר חשובה מאד. הסיכוי, אפילו מקרי, לגילוי תרופה או אמצעי מנע (מקביל לחיסון מחלות "רגילות") גדל ככל שממשיכים במחקר.
 
אני מזמין אותך לטקס פרס נובל לרפואה שאקבל עוד

20 שנה. הטיסה על חשבוני (אני מגיש הוצאות ומקבל ניקוד כמו ראש ממשלה במדינה ים תיכונית).
 

ענתי44

New member
חחחח גבר בן 7 או 700 רוצה רק דבר 1

 
התשובה הקודמת שלי היתה מטופשת

אינני זוכר בע"פ את עשרת הדברות ואת הסדר שלהן. "השביעי" התכוונתי כמובן לגימטריה שלהמספר ולא לדיבר עצמו. באשר לדיבר החמישי את לא תקועה בו, כי אינך רוצה ואינך שואפת להשתחרר ממנו. גם לולא היה קיים הדיבר האמור בו היה אורך חיים שלך.
 

ענתי44

New member
יענקלה נהיית פילוסוף../images/Emo24.gif

ששש אל תגלה לאריאלה אבל גם אני ממש נזקקתי לפתוח ספר שמות כדי לבדוק את הדיברות
 
למעלה