נער סגור

נער סגור

הסיפור שלי קצת מורכב. בני בן 16 וחצי לומד בכתה י"א (אני רוצה לציין שאחיו בן ה-15 וחצי PDD). בני אף פעם לא הביא חברים הביתה (כששאלתי אותו הוא טען שזה לא בגלל אחיו אלא בגלל שהדירה ישנה ולא מושקעת). הוא לא מרבה לדבר איתנו ההורים שלו.( איתי עוד פחות או יותר עם אביו בקושי). את הסבא והסבתא שגרים לידנו הוא רואה פעם בחודשיים, וגם כשהוא כבר מבקר אותם הוא לא אוכל ולא שותה כלום. גם בבית הוא אוכל רק ממזלג שלו ושותה מכוס שאימץ לעצמו.... רק עם אחיו הקטן הוא משחק, מנשק ומחבק ומאוד אוהב אותו. ( אחיו הקטן בכתה א') הוא מאוד קשור אליו. האם זה נורמלי??? לי זה נראה קצת מוזר? זה המתבגר הראשון במשפחה אז אני כבר לא יודעת מה נורמלי ומה לא! אם צריך טיפול אז איזה ? תודה אמא שאכפת לה
 

ButtercupA

New member
שלום לך../images/Emo140.gif

האם הוא נפגש עם חברים במקומות אחרים? כי אם כן, יכול להיות שהבעיה שלו היא כמו שאמר עם הדירה (וחבל כמובן), והבעיה פשוטה (אולי לא פתירה, אבל פשוטה). בנוסף, יכול להיות שיש לבן שלך מאפיינים מסויימים של קיבעון (כוס שלו, אוכל מסויים), אבל כדי ללכת לאבחון או טיפול, נראה לי שקודם כל הבחור צריך להסכים שיש בעיה, שזה מפריע לו ושהוא רוצה להשתנות.
 
נער סגור

תודה על התגובה, כן הוא נפגש לפעמים עם חברים אבל רציתי לציין שאנחנו שומרי שבת ובשבת הוא מסוגל להשאר לישון בחדרו כל השבת ולצאת מהחדר רק כדי לאכול. האם זה נורמלי בגיל 16 וחצי?
 

mykal

New member
הנער סגור,

והשאלה אם זה נורמלי אמורה להתיחס להרבה דברים, ואני אשאל כמה שאלות: 1) האם משהו השתנה לאחרונה? או זה המצב מאז ומתמיד? 2) האם אתם כבני משפחה משתפים, אבא את אמא? את הילדים? יש מושג של לשבת ולפטפט? 3) אם אתם שומרי שבת--אז אתם הולכים גם לבית כנסת בשבת? הוא מצטרף? איך הוא שם? עם חברים בלי חברים? 4)הוא רוצה קשר ומתלונן שאין לו? הוא משחק עם חברה בכדור? אולי אלה השאלות ינחו אותך לחשוב אם זה בתוך הנורמה או מחוצה לה.
 

ButtercupA

New member
גם שלי ככה../images/Emo13.gif

אם חברים מזמינים הוא יוצא, ככה הוא בחדר שלו חלק גדול מהזמן.
 

חני ב

New member
גם הבן שלי, בן 17 וחצי

הרבה בחדר שלו. החדר שלו תמיד סגור אבל הוא נפגש עם חברים, יוצא לחדר כושר, מדבר ומדבר הרבה איתנו ועם אחרים.
 

ButtercupA

New member
שלי לא מדבר הרבה, ענין של אופי

אבל אם צריך משהו, מדבר, ועל זה אני סומכת.
 

אביבקיץ

New member
רק סיפור המזלג מוזר לי

זה שנער לא ממש מדבר עם הוריו או סביו - לא מאד מפתיע אבל מה הקטע עם לאכול רק מהמזלג שלו? גם לא הבנתי את הקטע עם הסבא וסבתא. למה זה כלכך משמעותי שהוא לא אוכל שם?
 

חני ב

New member
אני מקוה שאני לא פוגעת בך

אבל בגלל האמירה שלך שהבן האמצעי הוא פדד, הייתי הולכת לכיוון שגם הבכור אולי על הרצף. את מתארת תופעות מאד קיצוניות, גם לילד בגיל ההתבגרות.
 

ButtercupA

New member
גם אני חשבתי בכיוון

יכול להיות שהוא על הרצף בתפקוד יותר גבוה.
 
למעלה