נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.

מצב
הנושא נעול.

asmopil

New member
שירותים ומזון

12 שעות עבודה זה יותר מידי, הטענה על האוכל מוזרה
בהרבה מקומות עבודה צריך לקנות בחוץ או להביא אוכל מהבית, מקום העבודה לא חייב לדאוג לך לארוחה.
מספיק מיקרוגל וטוסטר.
&nbsp
אם כי לנהגי אגד יש חדרי אוכל בתחנות המרכזיות.
שירותים ומזון
זו צריכה להיות חובה חד משמעית של המפעילים. הנהגים להבדיל מעובדים אחרים אינם יכולים לעזוב משמרת באמצע או לעשות הפסקת התרעננות, הם ממש לא כמו כל עובד משרד ואפילו לא כמו נהגי משאיות. המפעילים חייבים להעמיד שירותים כימיים בכל מסוף קצה שלהם, ולספק ארוחות ארוזות לנהגים. אני בטוח שהראשון שיילך עם זה לביהמ"ש גם יזכה.
 

bugo55

New member
אל תהיה בטוח שהראשון יזכה

שירותים ומזון
זו צריכה להיות חובה חד משמעית של המפעילים. הנהגים להבדיל מעובדים אחרים אינם יכולים לעזוב משמרת באמצע או לעשות הפסקת התרעננות, הם ממש לא כמו כל עובד משרד ואפילו לא כמו נהגי משאיות. המפעילים חייבים להעמיד שירותים כימיים בכל מסוף קצה שלהם, ולספק ארוחות ארוזות לנהגים. אני בטוח שהראשון שיילך עם זה לביהמ"ש גם יזכה.
אל תהיה בטוח שהראשון יזכה
לצערנו הרב, חלק גדול מהשופטים מפרשים חוקים באופן ההופך אותם לאותיות מתות. ועוד יותר לצערנו - לפעמים מפגינים חוסר בקיעות בחוק הרלוונטי לתיק בו הם דנים.

חלק משופטי ישראל הנוכחיים הם לא ברק, דורנר או חשין אלא הם רואים עצמם כפקידים ממשלתיים אשר כל יהבם הוא להספיק עוד ועוד תיקים כדי לרצות הממונים עליהם (גם הם עובדים בעומס בלתי נסבל).

מערכת אכיפת החוק (משטרה ובתי המשפט) תרמה רבות להתהוות המצב העגום הנוכחי.
 
ברק, דורנר וחשין אחראים למה שקורה

אל תהיה בטוח שהראשון יזכה
לצערנו הרב, חלק גדול מהשופטים מפרשים חוקים באופן ההופך אותם לאותיות מתות. ועוד יותר לצערנו - לפעמים מפגינים חוסר בקיעות בחוק הרלוונטי לתיק בו הם דנים.

חלק משופטי ישראל הנוכחיים הם לא ברק, דורנר או חשין אלא הם רואים עצמם כפקידים ממשלתיים אשר כל יהבם הוא להספיק עוד ועוד תיקים כדי לרצות הממונים עליהם (גם הם עובדים בעומס בלתי נסבל).

מערכת אכיפת החוק (משטרה ובתי המשפט) תרמה רבות להתהוות המצב העגום הנוכחי.
ברק, דורנר וחשין אחראים למה שקורה
מי שהפך את מערכת המשפט למה שהיא כיום,
ששופטים טובים שאינם מהאג'נדה הנכונה לא מקודמים,
או אינם יכולים להיות שופטים,
הם השופטים הללו.
&nbsp
לו המערכת לא הייתה פוליטית אלא עניינית ומקצועית לא היינו סובלים מהמערכת המשפטית אלא נהנים ממנה.
 

bugo55

New member
ברק דורנר וחשין קידמו, ללא מורא, את זכויות האדם בישראל

ברק, דורנר וחשין אחראים למה שקורה
מי שהפך את מערכת המשפט למה שהיא כיום,
ששופטים טובים שאינם מהאג'נדה הנכונה לא מקודמים,
או אינם יכולים להיות שופטים,
הם השופטים הללו.
&nbsp
לו המערכת לא הייתה פוליטית אלא עניינית ומקצועית לא היינו סובלים מהמערכת המשפטית אלא נהנים ממנה.
ברק דורנר וחשין קידמו, ללא מורא, את זכויות האדם בישראל
וההערה שלי התייחסה לכיבוד זכויות האדם הבסיסיות של נהגי האוטובוסים בארץ.

נכון, אף אחד מהם לא היה מושלם ויתכן שגם מידי פעם טעו, אך הם הטובים ביותר שהיו לנו.
בנוגע לאג'נדה, אתה צודק - זו לא הייתה נקודה חיובית (של ברק) וכך הפסדנו את אחת השופטות הטובות ביותר שיכלו להיות לנו - פרופ' רות גביזון.

נקודה נוספת, הם פרשו כבר לפני עשור. הסבל הנוכחי, שאתה מתאר, ממערכת המשפט נובע ממה שקרה לאחר פרישתם - שרוב מחליפיהם לא מסוגלים ולא רוצים להכנס לנעליהם הגדולות, שגם להם יש אג'נדה - אג'נדה פורמליסטית.
 

bugo55

New member
אמנם מקום העבודה לא מחוייב לדאוג לארוחות מוזלות

12 שעות עבודה זה יותר מידי, הטענה על האוכל מוזרה
בהרבה מקומות עבודה צריך לקנות בחוץ או להביא אוכל מהבית, מקום העבודה לא חייב לדאוג לך לארוחה.
מספיק מיקרוגל וטוסטר.
&nbsp
אם כי לנהגי אגד יש חדרי אוכל בתחנות המרכזיות.
אמנם מקום העבודה לא מחוייב לדאוג לארוחות מוזלות
אך על מקום העבודה חלה החובה לאפשר לעובד לאכול באופן מכובד את האוכל שהביא עימו - לתת את ההפסקות הקבועות בחוק שעות עבודה ומנוחה.

יש חברה גדולה ומכובדת שלא אומר את שמה שפותחת את דלתות חדרי האוכל שלה רק לארוחת בוקר. מי הם העובדים בבוקר? (החברים והוותיקים) ומי הם העובדים אחה"צ, בד"כ שתי משמרות מחוברות ל- 12 שעות רצופות ללא הפסקה? (השכירים החדשים וקשיי-היום).

כך רומסת החברה המכובדת את זכויותיהם הבסיסיות ביותר של עובדיה הזוטרים.

יתרה מזאת, מאחר וקיים חדר אוכל פעיל עד 12:00 בצהריים, חלה על החברה חובה, מכוחה של החברה לכבד את זכות השוויון של העובדים בחברה, לפתוח את חדרי האוכל בכל שעות הפעילות מאחר ואין בין עובדי הבוקר לעובדי הצהריים-ערב, שוני רלוונטי המצדיק אפליה זו.

אם כן, מעביד חייב לדאוג לעובד לארוחה, מקום בו דאג אותו מעביד לעובדים אחרים ללא שוני רלוונטי לארוחה.
 

נתנאל531

Well-known member
נדמה שהוא פספס את הנקודה לגבי 'נוחיות'

נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.
שמו של הנער הינו אסף שמיר והוא נשמע עם אמביציה לגרום לשינוי (תגובות שלו מופיעות בפוסט).

את הפניה הזו הוא רשם בדף הפייסבוק של תוכנית הרדיו "יהיה בסדר", בגלי צה"ל.

https://www.facebook.com/beseder.glz/posts/802169826493921?fref=nf

תוכן הפוסט:
פניה שקיבלנו מאסף, תלמיד כיתה י"א אכפתי בן 16:
אני משתמש מדי יום בתחבורה ציבורית (גם בין עירונית וגם עירונית), בדרך אל ומבית הספר. כבר כמה שנים אני תוהה: למה הנהגים תמיד נראים כ"כ לחוצים, כ"כ ממהרים, מאיצים בנוסעים לרדת ולעלות ללא התחשבות בגיל הנוסעים? הרבה פעמים הייתי יושב ליד הנהגים שואל אותם שאלות ומקבל תשובות. אלו הנקודות העיקריות:

1) החברה הציבורית לא דואגת לנהגים לאוכל - משמרת שאורכה 12 שעות לא מאפשרת לנהג לדאוג לעצמו לאוכל מהבית עבור כ"כ הרבה הזמן. על החברה לדאוג לנהגיה, אולם בפועל הם מקבלים 6 שקלים עבור אוכל במשמרת ונאלצים לספוג את ההוצאה של האוכל מכיסם הפרטי או להביא אוכל מהבית עבור 12 שעות, בכל יום! אורך המשמרת משפיע על סוג המזון שהם יכולים להביא ומקשה עליהם בתזונה.

2) זמן מוגדר לקו - לכל קו אוטובוס מוגדרת מסגרת זמן מסוימת, זה דבר לגיטימי. אבל מה שקורה בחברות התחבורה הציבורית זהו לגלוג ציני על הנהגים שעובדים עבור החברה. נהגים מקבלים זמן קצר מאוד, ולכן הם דוהרים על הכביש ומסתכנים בקבלת קנסות (מכיסם הפרטי), מסכנים את הנוסעים ותמיד מאיצים בנוסעים זקנים, נכים וילדים קטנים לעלות/לרדת לאוטובוס מהר מאוד ומשרים אווירה שלילית. מה קורה לנהג שלא עומד בזמן המוגדר לקו? הוא לא נהנה מהפסקה (גם בזה עוד ניגע בהמשך) ובנוסף הוא מקבל קנס.

3) הפסקות - כל ההפסקות המגיעות לנהגים מושתות על היכולת שלהם לסיים את הקו במסגרת הזמן, לרוב זה לא קורה והם פשוט ממשיכים לקו הבא בלי הפסקה. אין פלא שהם מותשים, עייפים וזה עלול לסכן אנשים רבים (לא רק דווקא מהאוטובוס אלא אנשים על הכביש). נהג צריך לאכול כמו בן אדם, לנוח כמו בן אדם, לשתות כמו בן אדם, לא לאכול באוטובוס כמו איזה כלב שאין לו מקום מסודר לאכול, לעיתים אין להם זמן לעשות את הצרכים שלהם.

4) כלי הרכב - לא פעם ולא פעמיים נתקעו אוטובוסים במהלך הנסיעה, מעבר לזעמם של הנוסעים הנהגים פשוט מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. "הרכבים ישנים" אחד מהם אמר לי, "החברה לא רוצה להחליף אותם, כיוון שהם מחכים לחוזה ממשרד התחבורה - בינתיים הנוסעים והנהגים סובלים מהאוטובוסים הישנים והלא תקינים".
פניתי לשר התחבורה מר ישראל כץ דרך דף הפייסבוק שלו, פנייה שלא נענתה ע"י כבוד השר ואפילו לא קיבלה במה בדף הפייסבוק של מי שאמור לדאוג לזכויות של הנהגים. הבעיה כפי שאני רואה אותה מאוד פשוטה, לחברות (מטרופולין , מטרודן) יש כח עצום: אלו החברות החזקות באיזור, המסיעות הבלעדיות ללא תחרות ולכן מה שקורה שם הוא בזיון. כמובן שאין עם מי לדבר. לאחר ששאלתי את הנהגים מדוע הם לא מתלוננים קיבלתי תשובות כמו: "לא מתייחסים אלינו מילא" , "אין לנו ועד שידאג לדברים האלה, זה משרד התחבורה צריך אבל הוא מפחד מהכוח של החברה", "מי שידבר ילך הביתה"- בקיצור שוררת שם אווירה של פחד, הנהגים מפחדים לדבר, כי הראשון שידבר, דינו בבית. בתור אחד ששומע את התכנית שלכם די הרבה (באוטובוס בחזור), אני חושב שאולי אתם תעשו את מה שהגורמים הרלוונטיים לא עושים.
נדמה שהוא פספס את הנקודה לגבי 'נוחיות'
מפתיע שזה חמק מתחת לרדאר שלו, אם לנהגים אין זמן לאכול, קל וחומר שאין להם זמן להזדקק לנקביהם. בעבר עלו ידיעות שונות לגבי שירותים ציבוריים לא רשמיים של נהגי הרק"ל בהר הרצל, וטענות על העדר שירותים במסופים קטנים. נהג 'לחוץ' הרבה יותר עצבני מנהג רעב...

ואם לנהגים כך, לנהגות על אחת כמה וכמה.
 

olli3

New member
מנהל
בקווים הארוכים במטרופולין זה מחזה שבשגרה שהנהג עוצר

נדמה שהוא פספס את הנקודה לגבי 'נוחיות'
מפתיע שזה חמק מתחת לרדאר שלו, אם לנהגים אין זמן לאכול, קל וחומר שאין להם זמן להזדקק לנקביהם. בעבר עלו ידיעות שונות לגבי שירותים ציבוריים לא רשמיים של נהגי הרק"ל בהר הרצל, וטענות על העדר שירותים במסופים קטנים. נהג 'לחוץ' הרבה יותר עצבני מנהג רעב...

ואם לנהגים כך, לנהגות על אחת כמה וכמה.
בקווים הארוכים במטרופולין זה מחזה שבשגרה שהנהג עוצר
את האוטובוס בתחנה שאין בה אף אחד, הולך מאחוריה התחנה, עושה את שעליו לעשות וחוזר בחזרה לאוטובוס. יש שיגידו שזה מגעיל מכיוון שאינו שוטף ידיים ומתעסק בכסף וכו', אבל מה הוא יעשה?
&nbsp
אני משאיר לך לנחש באילו קווים ארוכים מדובר.
 

lilo4

New member
אם זה מנחם אותך,

בקווים הארוכים במטרופולין זה מחזה שבשגרה שהנהג עוצר
את האוטובוס בתחנה שאין בה אף אחד, הולך מאחוריה התחנה, עושה את שעליו לעשות וחוזר בחזרה לאוטובוס. יש שיגידו שזה מגעיל מכיוון שאינו שוטף ידיים ומתעסק בכסף וכו', אבל מה הוא יעשה?
&nbsp
אני משאיר לך לנחש באילו קווים ארוכים מדובר.
אם זה מנחם אותך,
כסף זה ממילא אחד הדברים הכי מטונפים שאנחנו נוגעים בהם


ועכשיו ברצינות.... עצוב לשמוע שזה המצב, ושעובדים לא מקבלים תנאים בסיסיים כמו גישה לשירותים ומספיק זמן כדי לעשות את צרכיהם
 

olli3

New member
מנהל
לי זה לא משנה, יש נוסעים אחרים שנגעלים.

אם זה מנחם אותך,
כסף זה ממילא אחד הדברים הכי מטונפים שאנחנו נוגעים בהם


ועכשיו ברצינות.... עצוב לשמוע שזה המצב, ושעובדים לא מקבלים תנאים בסיסיים כמו גישה לשירותים ומספיק זמן כדי לעשות את צרכיהם
לי זה לא משנה, יש נוסעים אחרים שנגעלים.
 

Ofekalef1

New member
מעניין שגם הוא מב"ש... יש לנו משהו בעיר הזאת


נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.
שמו של הנער הינו אסף שמיר והוא נשמע עם אמביציה לגרום לשינוי (תגובות שלו מופיעות בפוסט).

את הפניה הזו הוא רשם בדף הפייסבוק של תוכנית הרדיו "יהיה בסדר", בגלי צה"ל.

https://www.facebook.com/beseder.glz/posts/802169826493921?fref=nf

תוכן הפוסט:
פניה שקיבלנו מאסף, תלמיד כיתה י"א אכפתי בן 16:
אני משתמש מדי יום בתחבורה ציבורית (גם בין עירונית וגם עירונית), בדרך אל ומבית הספר. כבר כמה שנים אני תוהה: למה הנהגים תמיד נראים כ"כ לחוצים, כ"כ ממהרים, מאיצים בנוסעים לרדת ולעלות ללא התחשבות בגיל הנוסעים? הרבה פעמים הייתי יושב ליד הנהגים שואל אותם שאלות ומקבל תשובות. אלו הנקודות העיקריות:

1) החברה הציבורית לא דואגת לנהגים לאוכל - משמרת שאורכה 12 שעות לא מאפשרת לנהג לדאוג לעצמו לאוכל מהבית עבור כ"כ הרבה הזמן. על החברה לדאוג לנהגיה, אולם בפועל הם מקבלים 6 שקלים עבור אוכל במשמרת ונאלצים לספוג את ההוצאה של האוכל מכיסם הפרטי או להביא אוכל מהבית עבור 12 שעות, בכל יום! אורך המשמרת משפיע על סוג המזון שהם יכולים להביא ומקשה עליהם בתזונה.

2) זמן מוגדר לקו - לכל קו אוטובוס מוגדרת מסגרת זמן מסוימת, זה דבר לגיטימי. אבל מה שקורה בחברות התחבורה הציבורית זהו לגלוג ציני על הנהגים שעובדים עבור החברה. נהגים מקבלים זמן קצר מאוד, ולכן הם דוהרים על הכביש ומסתכנים בקבלת קנסות (מכיסם הפרטי), מסכנים את הנוסעים ותמיד מאיצים בנוסעים זקנים, נכים וילדים קטנים לעלות/לרדת לאוטובוס מהר מאוד ומשרים אווירה שלילית. מה קורה לנהג שלא עומד בזמן המוגדר לקו? הוא לא נהנה מהפסקה (גם בזה עוד ניגע בהמשך) ובנוסף הוא מקבל קנס.

3) הפסקות - כל ההפסקות המגיעות לנהגים מושתות על היכולת שלהם לסיים את הקו במסגרת הזמן, לרוב זה לא קורה והם פשוט ממשיכים לקו הבא בלי הפסקה. אין פלא שהם מותשים, עייפים וזה עלול לסכן אנשים רבים (לא רק דווקא מהאוטובוס אלא אנשים על הכביש). נהג צריך לאכול כמו בן אדם, לנוח כמו בן אדם, לשתות כמו בן אדם, לא לאכול באוטובוס כמו איזה כלב שאין לו מקום מסודר לאכול, לעיתים אין להם זמן לעשות את הצרכים שלהם.

4) כלי הרכב - לא פעם ולא פעמיים נתקעו אוטובוסים במהלך הנסיעה, מעבר לזעמם של הנוסעים הנהגים פשוט מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. "הרכבים ישנים" אחד מהם אמר לי, "החברה לא רוצה להחליף אותם, כיוון שהם מחכים לחוזה ממשרד התחבורה - בינתיים הנוסעים והנהגים סובלים מהאוטובוסים הישנים והלא תקינים".
פניתי לשר התחבורה מר ישראל כץ דרך דף הפייסבוק שלו, פנייה שלא נענתה ע"י כבוד השר ואפילו לא קיבלה במה בדף הפייסבוק של מי שאמור לדאוג לזכויות של הנהגים. הבעיה כפי שאני רואה אותה מאוד פשוטה, לחברות (מטרופולין , מטרודן) יש כח עצום: אלו החברות החזקות באיזור, המסיעות הבלעדיות ללא תחרות ולכן מה שקורה שם הוא בזיון. כמובן שאין עם מי לדבר. לאחר ששאלתי את הנהגים מדוע הם לא מתלוננים קיבלתי תשובות כמו: "לא מתייחסים אלינו מילא" , "אין לנו ועד שידאג לדברים האלה, זה משרד התחבורה צריך אבל הוא מפחד מהכוח של החברה", "מי שידבר ילך הביתה"- בקיצור שוררת שם אווירה של פחד, הנהגים מפחדים לדבר, כי הראשון שידבר, דינו בבית. בתור אחד ששומע את התכנית שלכם די הרבה (באוטובוס בחזור), אני חושב שאולי אתם תעשו את מה שהגורמים הרלוונטיים לא עושים.
מעניין שגם הוא מב"ש... יש לנו משהו בעיר הזאת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה