נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.

נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.
שמו של הנער הינו אסף שמיר והוא נשמע עם אמביציה לגרום לשינוי (תגובות שלו מופיעות בפוסט).

את הפניה הזו הוא רשם בדף הפייסבוק של תוכנית הרדיו "יהיה בסדר", בגלי צה"ל.

https://www.facebook.com/beseder.glz/posts/802169826493921?fref=nf

תוכן הפוסט:
פניה שקיבלנו מאסף, תלמיד כיתה י"א אכפתי בן 16:
אני משתמש מדי יום בתחבורה ציבורית (גם בין עירונית וגם עירונית), בדרך אל ומבית הספר. כבר כמה שנים אני תוהה: למה הנהגים תמיד נראים כ"כ לחוצים, כ"כ ממהרים, מאיצים בנוסעים לרדת ולעלות ללא התחשבות בגיל הנוסעים? הרבה פעמים הייתי יושב ליד הנהגים שואל אותם שאלות ומקבל תשובות. אלו הנקודות העיקריות:

1) החברה הציבורית לא דואגת לנהגים לאוכל - משמרת שאורכה 12 שעות לא מאפשרת לנהג לדאוג לעצמו לאוכל מהבית עבור כ"כ הרבה הזמן. על החברה לדאוג לנהגיה, אולם בפועל הם מקבלים 6 שקלים עבור אוכל במשמרת ונאלצים לספוג את ההוצאה של האוכל מכיסם הפרטי או להביא אוכל מהבית עבור 12 שעות, בכל יום! אורך המשמרת משפיע על סוג המזון שהם יכולים להביא ומקשה עליהם בתזונה.

2) זמן מוגדר לקו - לכל קו אוטובוס מוגדרת מסגרת זמן מסוימת, זה דבר לגיטימי. אבל מה שקורה בחברות התחבורה הציבורית זהו לגלוג ציני על הנהגים שעובדים עבור החברה. נהגים מקבלים זמן קצר מאוד, ולכן הם דוהרים על הכביש ומסתכנים בקבלת קנסות (מכיסם הפרטי), מסכנים את הנוסעים ותמיד מאיצים בנוסעים זקנים, נכים וילדים קטנים לעלות/לרדת לאוטובוס מהר מאוד ומשרים אווירה שלילית. מה קורה לנהג שלא עומד בזמן המוגדר לקו? הוא לא נהנה מהפסקה (גם בזה עוד ניגע בהמשך) ובנוסף הוא מקבל קנס.

3) הפסקות - כל ההפסקות המגיעות לנהגים מושתות על היכולת שלהם לסיים את הקו במסגרת הזמן, לרוב זה לא קורה והם פשוט ממשיכים לקו הבא בלי הפסקה. אין פלא שהם מותשים, עייפים וזה עלול לסכן אנשים רבים (לא רק דווקא מהאוטובוס אלא אנשים על הכביש). נהג צריך לאכול כמו בן אדם, לנוח כמו בן אדם, לשתות כמו בן אדם, לא לאכול באוטובוס כמו איזה כלב שאין לו מקום מסודר לאכול, לעיתים אין להם זמן לעשות את הצרכים שלהם.

4) כלי הרכב - לא פעם ולא פעמיים נתקעו אוטובוסים במהלך הנסיעה, מעבר לזעמם של הנוסעים הנהגים פשוט מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. "הרכבים ישנים" אחד מהם אמר לי, "החברה לא רוצה להחליף אותם, כיוון שהם מחכים לחוזה ממשרד התחבורה - בינתיים הנוסעים והנהגים סובלים מהאוטובוסים הישנים והלא תקינים".
פניתי לשר התחבורה מר ישראל כץ דרך דף הפייסבוק שלו, פנייה שלא נענתה ע"י כבוד השר ואפילו לא קיבלה במה בדף הפייסבוק של מי שאמור לדאוג לזכויות של הנהגים. הבעיה כפי שאני רואה אותה מאוד פשוטה, לחברות (מטרופולין , מטרודן) יש כח עצום: אלו החברות החזקות באיזור, המסיעות הבלעדיות ללא תחרות ולכן מה שקורה שם הוא בזיון. כמובן שאין עם מי לדבר. לאחר ששאלתי את הנהגים מדוע הם לא מתלוננים קיבלתי תשובות כמו: "לא מתייחסים אלינו מילא" , "אין לנו ועד שידאג לדברים האלה, זה משרד התחבורה צריך אבל הוא מפחד מהכוח של החברה", "מי שידבר ילך הביתה"- בקיצור שוררת שם אווירה של פחד, הנהגים מפחדים לדבר, כי הראשון שידבר, דינו בבית. בתור אחד ששומע את התכנית שלכם די הרבה (באוטובוס בחזור), אני חושב שאולי אתם תעשו את מה שהגורמים הרלוונטיים לא עושים.
 

gal-or

New member
יש בזה המון! חבל שלא מגייסים עוד' נהגים

נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.
שמו של הנער הינו אסף שמיר והוא נשמע עם אמביציה לגרום לשינוי (תגובות שלו מופיעות בפוסט).

את הפניה הזו הוא רשם בדף הפייסבוק של תוכנית הרדיו "יהיה בסדר", בגלי צה"ל.

https://www.facebook.com/beseder.glz/posts/802169826493921?fref=nf

תוכן הפוסט:
פניה שקיבלנו מאסף, תלמיד כיתה י"א אכפתי בן 16:
אני משתמש מדי יום בתחבורה ציבורית (גם בין עירונית וגם עירונית), בדרך אל ומבית הספר. כבר כמה שנים אני תוהה: למה הנהגים תמיד נראים כ"כ לחוצים, כ"כ ממהרים, מאיצים בנוסעים לרדת ולעלות ללא התחשבות בגיל הנוסעים? הרבה פעמים הייתי יושב ליד הנהגים שואל אותם שאלות ומקבל תשובות. אלו הנקודות העיקריות:

1) החברה הציבורית לא דואגת לנהגים לאוכל - משמרת שאורכה 12 שעות לא מאפשרת לנהג לדאוג לעצמו לאוכל מהבית עבור כ"כ הרבה הזמן. על החברה לדאוג לנהגיה, אולם בפועל הם מקבלים 6 שקלים עבור אוכל במשמרת ונאלצים לספוג את ההוצאה של האוכל מכיסם הפרטי או להביא אוכל מהבית עבור 12 שעות, בכל יום! אורך המשמרת משפיע על סוג המזון שהם יכולים להביא ומקשה עליהם בתזונה.

2) זמן מוגדר לקו - לכל קו אוטובוס מוגדרת מסגרת זמן מסוימת, זה דבר לגיטימי. אבל מה שקורה בחברות התחבורה הציבורית זהו לגלוג ציני על הנהגים שעובדים עבור החברה. נהגים מקבלים זמן קצר מאוד, ולכן הם דוהרים על הכביש ומסתכנים בקבלת קנסות (מכיסם הפרטי), מסכנים את הנוסעים ותמיד מאיצים בנוסעים זקנים, נכים וילדים קטנים לעלות/לרדת לאוטובוס מהר מאוד ומשרים אווירה שלילית. מה קורה לנהג שלא עומד בזמן המוגדר לקו? הוא לא נהנה מהפסקה (גם בזה עוד ניגע בהמשך) ובנוסף הוא מקבל קנס.

3) הפסקות - כל ההפסקות המגיעות לנהגים מושתות על היכולת שלהם לסיים את הקו במסגרת הזמן, לרוב זה לא קורה והם פשוט ממשיכים לקו הבא בלי הפסקה. אין פלא שהם מותשים, עייפים וזה עלול לסכן אנשים רבים (לא רק דווקא מהאוטובוס אלא אנשים על הכביש). נהג צריך לאכול כמו בן אדם, לנוח כמו בן אדם, לשתות כמו בן אדם, לא לאכול באוטובוס כמו איזה כלב שאין לו מקום מסודר לאכול, לעיתים אין להם זמן לעשות את הצרכים שלהם.

4) כלי הרכב - לא פעם ולא פעמיים נתקעו אוטובוסים במהלך הנסיעה, מעבר לזעמם של הנוסעים הנהגים פשוט מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. "הרכבים ישנים" אחד מהם אמר לי, "החברה לא רוצה להחליף אותם, כיוון שהם מחכים לחוזה ממשרד התחבורה - בינתיים הנוסעים והנהגים סובלים מהאוטובוסים הישנים והלא תקינים".
פניתי לשר התחבורה מר ישראל כץ דרך דף הפייסבוק שלו, פנייה שלא נענתה ע"י כבוד השר ואפילו לא קיבלה במה בדף הפייסבוק של מי שאמור לדאוג לזכויות של הנהגים. הבעיה כפי שאני רואה אותה מאוד פשוטה, לחברות (מטרופולין , מטרודן) יש כח עצום: אלו החברות החזקות באיזור, המסיעות הבלעדיות ללא תחרות ולכן מה שקורה שם הוא בזיון. כמובן שאין עם מי לדבר. לאחר ששאלתי את הנהגים מדוע הם לא מתלוננים קיבלתי תשובות כמו: "לא מתייחסים אלינו מילא" , "אין לנו ועד שידאג לדברים האלה, זה משרד התחבורה צריך אבל הוא מפחד מהכוח של החברה", "מי שידבר ילך הביתה"- בקיצור שוררת שם אווירה של פחד, הנהגים מפחדים לדבר, כי הראשון שידבר, דינו בבית. בתור אחד ששומע את התכנית שלכם די הרבה (באוטובוס בחזור), אני חושב שאולי אתם תעשו את מה שהגורמים הרלוונטיים לא עושים.
יש בזה המון! חבל שלא מגייסים עוד' נהגים
 
12 שעות עבודה זה יותר מידי, הטענה על האוכל מוזרה

נער בן 16 שטרח להבין קצת יותר את אשר עובר על נהגי התח"צ.
שמו של הנער הינו אסף שמיר והוא נשמע עם אמביציה לגרום לשינוי (תגובות שלו מופיעות בפוסט).

את הפניה הזו הוא רשם בדף הפייסבוק של תוכנית הרדיו "יהיה בסדר", בגלי צה"ל.

https://www.facebook.com/beseder.glz/posts/802169826493921?fref=nf

תוכן הפוסט:
פניה שקיבלנו מאסף, תלמיד כיתה י"א אכפתי בן 16:
אני משתמש מדי יום בתחבורה ציבורית (גם בין עירונית וגם עירונית), בדרך אל ומבית הספר. כבר כמה שנים אני תוהה: למה הנהגים תמיד נראים כ"כ לחוצים, כ"כ ממהרים, מאיצים בנוסעים לרדת ולעלות ללא התחשבות בגיל הנוסעים? הרבה פעמים הייתי יושב ליד הנהגים שואל אותם שאלות ומקבל תשובות. אלו הנקודות העיקריות:

1) החברה הציבורית לא דואגת לנהגים לאוכל - משמרת שאורכה 12 שעות לא מאפשרת לנהג לדאוג לעצמו לאוכל מהבית עבור כ"כ הרבה הזמן. על החברה לדאוג לנהגיה, אולם בפועל הם מקבלים 6 שקלים עבור אוכל במשמרת ונאלצים לספוג את ההוצאה של האוכל מכיסם הפרטי או להביא אוכל מהבית עבור 12 שעות, בכל יום! אורך המשמרת משפיע על סוג המזון שהם יכולים להביא ומקשה עליהם בתזונה.

2) זמן מוגדר לקו - לכל קו אוטובוס מוגדרת מסגרת זמן מסוימת, זה דבר לגיטימי. אבל מה שקורה בחברות התחבורה הציבורית זהו לגלוג ציני על הנהגים שעובדים עבור החברה. נהגים מקבלים זמן קצר מאוד, ולכן הם דוהרים על הכביש ומסתכנים בקבלת קנסות (מכיסם הפרטי), מסכנים את הנוסעים ותמיד מאיצים בנוסעים זקנים, נכים וילדים קטנים לעלות/לרדת לאוטובוס מהר מאוד ומשרים אווירה שלילית. מה קורה לנהג שלא עומד בזמן המוגדר לקו? הוא לא נהנה מהפסקה (גם בזה עוד ניגע בהמשך) ובנוסף הוא מקבל קנס.

3) הפסקות - כל ההפסקות המגיעות לנהגים מושתות על היכולת שלהם לסיים את הקו במסגרת הזמן, לרוב זה לא קורה והם פשוט ממשיכים לקו הבא בלי הפסקה. אין פלא שהם מותשים, עייפים וזה עלול לסכן אנשים רבים (לא רק דווקא מהאוטובוס אלא אנשים על הכביש). נהג צריך לאכול כמו בן אדם, לנוח כמו בן אדם, לשתות כמו בן אדם, לא לאכול באוטובוס כמו איזה כלב שאין לו מקום מסודר לאכול, לעיתים אין להם זמן לעשות את הצרכים שלהם.

4) כלי הרכב - לא פעם ולא פעמיים נתקעו אוטובוסים במהלך הנסיעה, מעבר לזעמם של הנוסעים הנהגים פשוט מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. "הרכבים ישנים" אחד מהם אמר לי, "החברה לא רוצה להחליף אותם, כיוון שהם מחכים לחוזה ממשרד התחבורה - בינתיים הנוסעים והנהגים סובלים מהאוטובוסים הישנים והלא תקינים".
פניתי לשר התחבורה מר ישראל כץ דרך דף הפייסבוק שלו, פנייה שלא נענתה ע"י כבוד השר ואפילו לא קיבלה במה בדף הפייסבוק של מי שאמור לדאוג לזכויות של הנהגים. הבעיה כפי שאני רואה אותה מאוד פשוטה, לחברות (מטרופולין , מטרודן) יש כח עצום: אלו החברות החזקות באיזור, המסיעות הבלעדיות ללא תחרות ולכן מה שקורה שם הוא בזיון. כמובן שאין עם מי לדבר. לאחר ששאלתי את הנהגים מדוע הם לא מתלוננים קיבלתי תשובות כמו: "לא מתייחסים אלינו מילא" , "אין לנו ועד שידאג לדברים האלה, זה משרד התחבורה צריך אבל הוא מפחד מהכוח של החברה", "מי שידבר ילך הביתה"- בקיצור שוררת שם אווירה של פחד, הנהגים מפחדים לדבר, כי הראשון שידבר, דינו בבית. בתור אחד ששומע את התכנית שלכם די הרבה (באוטובוס בחזור), אני חושב שאולי אתם תעשו את מה שהגורמים הרלוונטיים לא עושים.
12 שעות עבודה זה יותר מידי, הטענה על האוכל מוזרה
בהרבה מקומות עבודה צריך לקנות בחוץ או להביא אוכל מהבית, מקום העבודה לא חייב לדאוג לך לארוחה.
מספיק מיקרוגל וטוסטר.
&nbsp
אם כי לנהגי אגד יש חדרי אוכל בתחנות המרכזיות.
 

olli3

New member
מנהל
כשמדובר בתחנה מרכזית, ניחא. אבל מסופים מנותקים?

12 שעות עבודה זה יותר מידי, הטענה על האוכל מוזרה
בהרבה מקומות עבודה צריך לקנות בחוץ או להביא אוכל מהבית, מקום העבודה לא חייב לדאוג לך לארוחה.
מספיק מיקרוגל וטוסטר.
&nbsp
אם כי לנהגי אגד יש חדרי אוכל בתחנות המרכזיות.
כשמדובר בתחנה מרכזית, ניחא. אבל מסופים מנותקים?
מה הנהג אמור לעשות? לעלות על אוטובוס שמבצע נסיעה למקום הכי קרוב שמכין ארוחה ולהספיק לחזור בזמן לנסיעה הבאה שלו שיוצאת בעוד 10 דקות במקרה הטוב?
&nbsp
תעמוד באגריפס ליד הפלאפל בשעות הצהרים ותראה כמה נהגים עוצרים את האוטובוס באמצע הכביש וממתינים למנת הפלאפל שלהם.
&nbsp
ובפתח תקווה, יש נהגים שבערב עוצרים את האוטובוס בשווארמה שברחוב קפלן לפני הפניה לז'בוטינסקי, בעיקר בערב כשאין להם שום מקור אוכל באיזור מסוף החרש.
&nbsp
וזה קיים במקומות רבים ברחבי הארץ וזה לא צריך להיות ככה. וזה לא שאתה יכול להזמין שליח שיביא לך את האוכל כמו שעובדים במקומות עבודה רבים יכולים כי למרות שהם עובדים 12 שעות, הם לא זזים ממקומם בניגוד לנהג אוטובוס.
 
חדר עם מיקרוגל בתחנות הראשיות

כשמדובר בתחנה מרכזית, ניחא. אבל מסופים מנותקים?
מה הנהג אמור לעשות? לעלות על אוטובוס שמבצע נסיעה למקום הכי קרוב שמכין ארוחה ולהספיק לחזור בזמן לנסיעה הבאה שלו שיוצאת בעוד 10 דקות במקרה הטוב?
&nbsp
תעמוד באגריפס ליד הפלאפל בשעות הצהרים ותראה כמה נהגים עוצרים את האוטובוס באמצע הכביש וממתינים למנת הפלאפל שלהם.
&nbsp
ובפתח תקווה, יש נהגים שבערב עוצרים את האוטובוס בשווארמה שברחוב קפלן לפני הפניה לז'בוטינסקי, בעיקר בערב כשאין להם שום מקור אוכל באיזור מסוף החרש.
&nbsp
וזה קיים במקומות רבים ברחבי הארץ וזה לא צריך להיות ככה. וזה לא שאתה יכול להזמין שליח שיביא לך את האוכל כמו שעובדים במקומות עבודה רבים יכולים כי למרות שהם עובדים 12 שעות, הם לא זזים ממקומם בניגוד לנהג אוטובוס.
חדר עם מיקרוגל בתחנות הראשיות
ולמסוף בסוף העולם שיביא אוכל מהבית. מניח שזה תקף גם לנהגים בחברות פרטיות\משאיות וכל שאר העובדים שיוצאים לשטח.
 

olli3

New member
מנהל
אבל אין מיקרו בכל מסוף, שלא לדבר על מקרר ואפילו שירותים.

חדר עם מיקרוגל בתחנות הראשיות
ולמסוף בסוף העולם שיביא אוכל מהבית. מניח שזה תקף גם לנהגים בחברות פרטיות\משאיות וכל שאר העובדים שיוצאים לשטח.
אבל אין מיקרו בכל מסוף, שלא לדבר על מקרר ואפילו שירותים.
במסופים של אגד ושל דן, דואגים לנהגים כמעט בכל המקרים למעט מסופים ממש קטנים של קו אחד או שני קווים בקצה שכונה. אבל בחברות אחרות, המצב לרוב לא טוב במסופים שאינם תחנה מרכזית או מסוף תחבורה גדול.
 
אז שלפעמים שיאכלו סנדבוויצים מה הבעיה?

אבל אין מיקרו בכל מסוף, שלא לדבר על מקרר ואפילו שירותים.
במסופים של אגד ושל דן, דואגים לנהגים כמעט בכל המקרים למעט מסופים ממש קטנים של קו אחד או שני קווים בקצה שכונה. אבל בחברות אחרות, המצב לרוב לא טוב במסופים שאינם תחנה מרכזית או מסוף תחבורה גדול.
אז שלפעמים שיאכלו סנדבוויצים מה הבעיה?
 

olli3

New member
מנהל
מזה לפעמים? אני רואה נהגים שעובדים 10 שנים על אותו הקו.

אז שלפעמים שיאכלו סנדבוויצים מה הבעיה?
מזה לפעמים? אני רואה נהגים שעובדים 10 שנים על אותו הקו.
והם ממש לא מעטים. ויש נהגים קבועים גם בקווים בין עירוניים שיש להם סידור קבוע שהם מבצעים אותו זמן רב. זה לא שמדובר ביום ככה, יום אחרת, זה מצב קבוע ואם קשה לך להבין את זה שברוב המקרים גם הפסקה לאכול כמו בן אדם אין להם, שלא לדבר על לחמם משהו במיקרו, אז עזוב.
 

Subi777

New member
משרד התחבורה צריך להתייחס לתנאי העסקתם של הנהגים במסגרת

מזה לפעמים? אני רואה נהגים שעובדים 10 שנים על אותו הקו.
והם ממש לא מעטים. ויש נהגים קבועים גם בקווים בין עירוניים שיש להם סידור קבוע שהם מבצעים אותו זמן רב. זה לא שמדובר ביום ככה, יום אחרת, זה מצב קבוע ואם קשה לך להבין את זה שברוב המקרים גם הפסקה לאכול כמו בן אדם אין להם, שלא לדבר על לחמם משהו במיקרו, אז עזוב.
משרד התחבורה צריך להתייחס לתנאי העסקתם של הנהגים במסגרת
המכרז
 

olli3

New member
מנהל
מתייחס, זה רכיב מהמכרז אבל קשה לפקח עליו כי הפיקוח נעשה על

משרד התחבורה צריך להתייחס לתנאי העסקתם של הנהגים במסגרת
המכרז
מתייחס, זה רכיב מהמכרז אבל קשה לפקח עליו כי הפיקוח נעשה על
הנסיעות עצמן ולא על הזמנים המתים שבין ההפסקות או על התנאים במסופים וכו' -לכן לא רק ההתייחסות במכרז חשובה אלא גם פיקוח לאחר מכן.
 

Subi777

New member
חברות מקבלות ניקוד על פיצ'רים שהן מציעות..

מתייחס, זה רכיב מהמכרז אבל קשה לפקח עליו כי הפיקוח נעשה על
הנסיעות עצמן ולא על הזמנים המתים שבין ההפסקות או על התנאים במסופים וכו' -לכן לא רק ההתייחסות במכרז חשובה אלא גם פיקוח לאחר מכן.
חברות מקבלות ניקוד על פיצ'רים שהן מציעות..
אחרת למה נכנסו שקעי USB לאוטובוסים וכו'?
שיקבלו ניקוד גם על פיצ'רים שהם מציעים לנהגים כמו עמדות נוחות בתחנות הקצה הכוללות מיקרוגל, מקרר וכו'
 
התנאים של הנהגים זה אחד הקריטריונים במכרזים

חברות מקבלות ניקוד על פיצ'רים שהן מציעות..
אחרת למה נכנסו שקעי USB לאוטובוסים וכו'?
שיקבלו ניקוד גם על פיצ'רים שהם מציעים לנהגים כמו עמדות נוחות בתחנות הקצה הכוללות מיקרוגל, מקרר וכו'
התנאים של הנהגים זה אחד הקריטריונים במכרזים
 

אורי404

New member
יש התייחסות. לא בטוח, שהתייחסות מספקת

התנאים של הנהגים זה אחד הקריטריונים במכרזים
יש התייחסות. לא בטוח, שהתייחסות מספקת
יש תנאי לשכר מינימאלי והתייחסות לתוספת ריבית והצמדה. דבר זה, לדעתי חשוב. אבל לא זכור לי, שיש התייחסויות נוספות, כמו למשל שיהיה מזנון לנהגים או השתתפות בארוחות.
 

olli3

New member
מנהל
שקעי USB הם חובה ולא פיצ'ר, כך רשום בכל מכרז שיצא לאחרונה.

חברות מקבלות ניקוד על פיצ'רים שהן מציעות..
אחרת למה נכנסו שקעי USB לאוטובוסים וכו'?
שיקבלו ניקוד גם על פיצ'רים שהם מציעים לנהגים כמו עמדות נוחות בתחנות הקצה הכוללות מיקרוגל, מקרר וכו'
שקעי USB הם חובה ולא פיצ'ר, כך רשום בכל מכרז שיצא לאחרונה.
כולל מכרז חשמונאים וכלל מכרז הנגב של מטרופולין והמכרזים שקווים זכתה בהם באיזור נתניה-חדרה וכו'.
 

Subi777

New member
כלומר אגד ודן יהיו החברות האחרונות שבהם יהיה פיצ'ר כזה?

שקעי USB הם חובה ולא פיצ'ר, כך רשום בכל מכרז שיצא לאחרונה.
כולל מכרז חשמונאים וכלל מכרז הנגב של מטרופולין והמכרזים שקווים זכתה בהם באיזור נתניה-חדרה וכו'.
כלומר אגד ודן יהיו החברות האחרונות שבהם יהיה פיצ'ר כזה?
כי הם אף פעם לא מתמודדים על מכרזים?
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק, אם כי שקעי USB וWIFI הם כחובה לבין עירוניים.

כלומר אגד ודן יהיו החברות האחרונות שבהם יהיה פיצ'ר כזה?
כי הם אף פעם לא מתמודדים על מכרזים?
בדיוק, אם כי שקעי USB וWIFI הם כחובה לבין עירוניים.
כך שבדן, למעט מספר האוטובוסים הבין עירוניים הקטן שלה שפועל על קווים כמו 354 ו250/251 ועוד מעט אולי גם ב472 החדש, אין לכך השפעה.
אני אל זוכר אם גם המגש שמוצמד לכל מושב (מאחורנית) ומיועד ללפטופ ולכוס שתיה או בקבוק גם כלול כחובה במכרז או שזה פיצ'ר שמזכה בנקודות. אין לי זמן לנבור במכרזים כדי לבדוק את זה.
 
אז שהמפעילות יגייסו עוד נהגים, על מנת שלנהגים יהיו הפסקות

אז שלפעמים שיאכלו סנדבוויצים מה הבעיה?
אז שהמפעילות יגייסו עוד נהגים, על מנת שלנהגים יהיו הפסקות
נורמליות שיוכלו, בין השאר, לאכול בהן כמו בני אדם, מה הבעיה?
זה אינטרס ציבורי ובסופו של דבר גם אינטרס של המפעילות שלנהגים יהיו תנאים בסיסיים.
נהג של מטרופולין שנוסע בין באר שבע לרעננה או לתל אביב לא צריך לחיות על סנדוויצים.
נהג של קווים שעושה הלוך ושוב, הלוך ושוב, את קו 641 לא צריך לחיות על סנדוויצים.
ובמיוחד לנהגים שנוהגים בקווים ארוכים גם צריך לדאוג להפסקות מנוחה בין נסיעה לנסיעה.
לנהגי אוטובוס יש אחריות על חיי אדם לא פחות מלטייסים.
האם טייסים היו מוכנים לאכול לפעמים סנדוויצים בין טיסה לטיסה?
צריך להתייחס לנהגים כמו שמתייחסים לטייסים, גם אם זה מקצוע "פחות יוקרתי".
 

olli3

New member
מנהל
זה מקטין להם את הרווחים. ובגלל זה גם אין רזרבות כמעט.

אז שהמפעילות יגייסו עוד נהגים, על מנת שלנהגים יהיו הפסקות
נורמליות שיוכלו, בין השאר, לאכול בהן כמו בני אדם, מה הבעיה?
זה אינטרס ציבורי ובסופו של דבר גם אינטרס של המפעילות שלנהגים יהיו תנאים בסיסיים.
נהג של מטרופולין שנוסע בין באר שבע לרעננה או לתל אביב לא צריך לחיות על סנדוויצים.
נהג של קווים שעושה הלוך ושוב, הלוך ושוב, את קו 641 לא צריך לחיות על סנדוויצים.
ובמיוחד לנהגים שנוהגים בקווים ארוכים גם צריך לדאוג להפסקות מנוחה בין נסיעה לנסיעה.
לנהגי אוטובוס יש אחריות על חיי אדם לא פחות מלטייסים.
האם טייסים היו מוכנים לאכול לפעמים סנדוויצים בין טיסה לטיסה?
צריך להתייחס לנהגים כמו שמתייחסים לטייסים, גם אם זה מקצוע "פחות יוקרתי".
זה מקטין להם את הרווחים. ובגלל זה גם אין רזרבות כמעט.
מה שגורם לסתימת חורים כי הנהג תקוע בפקק או שהייתה תקלה באוטובוס והסידור שלו נדפק ואז שולחים נהג אחר שבמקום שינוח 10 דקות, הוא נדרש לבצע את הנסיעה של הנהג האחר, שהיא גם תצא כמעט תמיד באיחור. ואז, הנסיעה של הנהג שהחליף צריכה לעבור למישהו אחר שגם הוא יפסיד את ההפסקה שלו וגם הוא יאחר שלא באשמתו כמובן לנסיעה החדשה שנקבעה לו וכך הלאה...
&nbsp
מספיק שיש תאונה, חפץ חשוד ולא פעם גם סתם פקקים של יום אראשון או חמישי והסדרנים מורים לנהגים להיכנס מיד לרציף (אחרי שהורידו נוסעים), בלי לבדוק את האוטובוס אפילו וכמובן בלי אפילו ללכת לשירותים ולעבור לקו הבא. ואז אתה נתקל במחזה בו נהג נאלץ לעצור לצידי תחנת אוטובוס ופשוט להשתין מאחוריה, כי הוא כבר 3-4 שעות על ההגה או אפילו יותר בלי הפסקה.
&nbsp
לנהג שבין רעננה לבאר שבע, לפחות היה קבוע אחד כזה ועכשיו אני כבר לא רואה אותו היו הפסקות סבירות של 15-20 דקות בכל צד שנגוזו כמעט ל-0 רק בשעות העומס.
&nbsp
לחברות יש אינטרס אחד - לתת את המינימום שנדרש מהם ולבסס את המינימום הזה על פי הלו"ז. בית המשפט כבר קבע מספר פעמים שהתירוץ "היו פקקים" לאוטובוס שהגיע באיחור וכו' אינו מוצדק (תביעות של נוסעים) במיוחד כשהפקקים הם מצב נתון יומיומי או שבועי (במקרה קבוע של ימי חמישי) ומכיוון שהם דבר קבוע, על המפעיל להיערך בהתאם לכך. אז המפעילות לא נערכות בהתאם לכך ופשוט מפילות את זה על הנהגים.
&nbsp
ועד שלא יהיה שינוי, אנו נמשיך לראות נהגים שממהרים, מזדרזים, מהבהבים באורות לנוסעים בתחנות אוטובוס במקום לעצור (לא כולם רואים טוב ויכולים לדעת מה מספר הקו שמתקרב... או רואים בכלל. נמשיך לראות נהגים שיוצאים מתחנות בצורה שהם מאלצים את כל התנועה לעצור עבורם, נמשיך לראות נהגים עצבניים.
&nbsp
אם פעם ועדיין יש דיווחים על נהגי חברת קווים באשכול פתח תקווה - אונו שחותכים, נוהגים בפראות וכו' - אני מבין אותם. אין להם פשוט ברירה.
 

Subi777

New member
המנוחה של טייסים מאוגדת בתקנות בינלאומיות

אז שהמפעילות יגייסו עוד נהגים, על מנת שלנהגים יהיו הפסקות
נורמליות שיוכלו, בין השאר, לאכול בהן כמו בני אדם, מה הבעיה?
זה אינטרס ציבורי ובסופו של דבר גם אינטרס של המפעילות שלנהגים יהיו תנאים בסיסיים.
נהג של מטרופולין שנוסע בין באר שבע לרעננה או לתל אביב לא צריך לחיות על סנדוויצים.
נהג של קווים שעושה הלוך ושוב, הלוך ושוב, את קו 641 לא צריך לחיות על סנדוויצים.
ובמיוחד לנהגים שנוהגים בקווים ארוכים גם צריך לדאוג להפסקות מנוחה בין נסיעה לנסיעה.
לנהגי אוטובוס יש אחריות על חיי אדם לא פחות מלטייסים.
האם טייסים היו מוכנים לאכול לפעמים סנדוויצים בין טיסה לטיסה?
צריך להתייחס לנהגים כמו שמתייחסים לטייסים, גם אם זה מקצוע "פחות יוקרתי".
המנוחה של טייסים מאוגדת בתקנות בינלאומיות
אם צוות הטיסה לא קיבל מספיק מנוחה המטוס לא יטוס.
אין תקנות כאלה לנהגי אוטובוסים.
 

sweetums

New member
בנסיעה היחידה שלי ב841 הנהג עצר ורץ ב2 לפנות בוקר

כשמדובר בתחנה מרכזית, ניחא. אבל מסופים מנותקים?
מה הנהג אמור לעשות? לעלות על אוטובוס שמבצע נסיעה למקום הכי קרוב שמכין ארוחה ולהספיק לחזור בזמן לנסיעה הבאה שלו שיוצאת בעוד 10 דקות במקרה הטוב?
&nbsp
תעמוד באגריפס ליד הפלאפל בשעות הצהרים ותראה כמה נהגים עוצרים את האוטובוס באמצע הכביש וממתינים למנת הפלאפל שלהם.
&nbsp
ובפתח תקווה, יש נהגים שבערב עוצרים את האוטובוס בשווארמה שברחוב קפלן לפני הפניה לז'בוטינסקי, בעיקר בערב כשאין להם שום מקור אוכל באיזור מסוף החרש.
&nbsp
וזה קיים במקומות רבים ברחבי הארץ וזה לא צריך להיות ככה. וזה לא שאתה יכול להזמין שליח שיביא לך את האוכל כמו שעובדים במקומות עבודה רבים יכולים כי למרות שהם עובדים 12 שעות, הם לא זזים ממקומם בניגוד לנהג אוטובוס.
בנסיעה היחידה שלי ב841 הנהג עצר ורץ ב2 לפנות בוקר
במאפייה (כנראה היחידה שפתוחה) כדי לקנות משהו.
\לפי הכתבה בדה מרקר ההפסקות יצומצמו בקרוב, לא ברור איך הם יספיקו להתארגן כמו שצריך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה