נעצרו חשודים ברצח החייל המחבל

נעצרו חשודים ברצח החייל המחבל

נעצרו חשודים ברצח החייל המחבל
נכתב ע"י: שלומי דיאז

שבעה חשודים בביצוע לינץ´ במחבל היהודי בשפרעם עדן נתן זאדה נעצרו על-ידי המשטרה 10 חודשים לאחר המקרה * במשטרה נערכים לעימותים

משטרת המחוז הצפוני התירה לפרסם (יום ג´, 13.6.06) את דבר מעצרם הבוקר של שישה חשודים בהריגתו של המחבל היהודי, עדן נתן זאדה, בחודש אוגוסט שעבר. חשוד שביעי שהיה דרוש לחקירה הסגיר עצמו שעות לאחר מכן לידי המשטרה.

- תגובות במערכת הפוליטית למעצרים

זאדה ביצע את הפיגוע בשפרעם שבו נהרגו ארבעה מתושבי העיר. הוא הוכה למוות בידי תושבים מבלי שהמשטרה הצליחה לשמור עליו לאחר שנלכד.

על-פי המשטרה, בתום חקירה סמויה, שזכתה לכינוי "שותפות גורל", ובראשה עמד סגן ניצב חיים רחמים, הושגו ראיות למעורבותם של ששת החשודים, בני 28, 42, 26, 30, 24, 20, בלינץ שהביא למותו של המחבל היהודי. נמסר, כי שלושה מן העצורים הם תושבי שפרעם. עצור נוסף הוא תושב דרום הארץ ונעצר ליד קריית גת. שניים אחרים הם תושבי הצפון, אחד מהם מרצה עונש מאסר בכלא צלמון בגין עבירות אחרות ועצור נוסף נעצר באילת.

המעצרים בוצעו לפנות בוקר ואילו בסמוך לשעה 9:30 הסגיר עצמו במשטרת מרחב הגליל חשוד שביעי שהיה בגדר דרוש לחקירה. העצורים יובאו הערב להארכת מעצר בבימ"ש בחיפה. על-פי המשטרה, במהלך ימי המעצר יוכן כתב אישום כשהכוונה היא להאשימם ברצח.

במשטרה מגבירים את העירנות


מפקד המחוז הצפוני, ניצב דני רונן, אמר הבוקר בעקבות המעצרים כי "מדובר באירוע מאוד רגיש ומורכב. החקירה התנהלה מתוך שיקולים מקצועיים בלבד. זה אני אומר באחריות. לא היו מעורבים בה שיקולים פוליטיים, אפילו לא של השר הישיר. במדינה של חוק וסדר על אף הרגישות לא ייתכן שאנשים יעשו ככל העולה על רוחם. אני מקווה שהמגזר הערבי יגלה בגרות ואחריות".

מפקד המחוז התייחס בכך לטענות שהחלו להשמע על שהמשטרה נכנעה בפעילותה ללחץ של גורמים פוליטיים מקרב הימין. במשטרה הוחלט להורות לשוטרי המחוז הצפוני לגלות עירנות לאפשרות שיתכנו מהומות או הפגנות בעקבות המעצרים. עם זאת המשטרה לא העלתה אתה כוננות ולא נשלחו תגבורות למחוז הצפוני.

זאדה נרצח לאחר שירה בארבעה


נתן זאדה ירה למוות מנשק צבאי שהיה ברשותו בארבעה תושבי שפרעם והצפון, בשעה שנסעו באוטובוס קו 165 בעיר שפרעם. חמישה בני אדם נוספים נפצעו מהירי, שלושה מהם קשה. ההרוגים בפיגוע הם מישל בחוס, בן 56, נהג האוטובוס, האחיות הזאר (23) ודינה (21) טורקי ונאדר חייק בן 55.

זאדה נותר בתוך האוטובוס שהוקף על-ידי תושבים ונשמר שם על-ידי כוח מועט של שוטרים שהגיע לאירוע והצליח להיכנס לאוטובוס. אלא שבהמשך, ולמרות שכוחות נוספים של המשטרה הגיעו למקום והתעמתו עם התושבים, הצליחו מספר אנשים לעלות לאוטובוס לתפוס את זאדה ולהכותו למוות. במשך שעות לא הצליחו השוטרים להוציא את הגופה מהאוטובוס ורק בהתערבות כוחות גדולים של המשטרה ונכבדי שפרעם התרחק ההמון ואיפשר את העברת הגופה. לא לפני שמספר שוטרים נפצעו בארוע.

על המשטרה הופעל לחץ כבד


בעקבות הלינץ´ הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, על הקמת ועדת חקירה ובמקביל צוות חקירה מיוחד הוקם כדי לעצור חשודים. החקירה עוררה זעם בקרב הציבור הערבי מחד ומצד פעילי ימין מאידך. שניהם פנו למשטרה כשצד אחד דרש מהמשטרה להביא למעצר מבצעי הלינץ ואחר שלא לחקור את הארוע.

המשטרה נעזרה בחקירתה במספר צילומים מן האירוע והחלה לאסוף ראיות לצורך זיהוי מעורבים. במשך חודשים, ותחת צו איסור פרסום, פעלה המשטרה והיום, כאמור, התירה לפרסם את דבר מעצרם של שישה מהחשודים. כן יעצרו ככל הנראה אנשים נוספים, שיחקרו על סיוע למבצעי הלינץ´.

עודכן ב- 13/06/2006 11:02:00
 

מוטי שי

New member
מתי ילכדו גם רוצחי גולדשטיין?

למה לא דורשים את הבאתם לדין של אלו שרצחו את ברוך גולדשטיין בזמנו?
 

shy-1

New member
היו שמועות שביילין טלפן

לנהג האוטובוס וביקש שירצחו את זאדה לפני התחנה האחרונה. שמאלנים מלוכלכים, איכסהההההההההה עליהםםםםםםםםםםםםםםם
 
אלהים ישמור!

איזה מלוכלכים השמאלנים.מדובר בציוני, במכבי. מחבל עלאק. בושה להיות יהודי כשיש עלוקות כאלו.(השמאלנים)
 

eilanit1

New member
../images/Emo197.gif מאשמים את הקורבן

בעקבות מעצרם של ששת החשודים בביצוע- "הליץ בשפרם ע"י שפל ומוג לב" האם הצדק לו צריך להראות???ללא משוא פנים(אינני מצדיק את רצח האזרחים הערבים באירוע-חפים מפשע) על מלינים חכים הערבים!!! עקיפת החוק חייב להתבצע.
 
למעלה