נסעתי ברכבת היום...כמה הערות...

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
נסעתי ברכבת היום...כמה הערות...

נסעתי ברכבת היום...כמה הערות...
נסיעה ראשונה מתחנת ההגנה ללוד, בתחנת ההגנה עובדים על רציף חדש אבל לא נראה שמתכוונים לבנות מבנה נוסף אלה רציף ושני מגדלי עליה משני צדי הגשר, בנוסף בנו גשר הולכי רגל בין צידי הגשר וזה נהדר, הולכי רגל יוכלו להשתמש במעבר בין צידי הגשר ללא קשר לשימוש ברכבת, בכל אופן זה נראה מסוכן כי זה מעל לרציף הנסיעה, פשוט אפשר לרדת מהגשר ישירות לגג הקטר או הקרון. נסעתי לראשונה בדאבל דק וזה היה באמת חוויה, שמחתי בעיקר, החל מהתחנה עצמה הקריזה בקול של אישה ברור וקליט כל רכבת שמגיע או יוצאת עם כל הפרטים, גם בדאבל דק יש כריזה בקול של גבר גם נשמע מוקלט כמו בתחנה ברור עם כל הפרטים. תחנת לוד תחנה עתיקה ומאוד מרשימה, גם כן עוברת שיפוצים, אבל קצת מסורבל, צריך לרדת למנהרה בכדי לעבור רציף ואח"כ במנהרה ארוכה מאוד בכדי להגיע לכביש ראשי (לפני הכביש הראשי יש מבנה עתיק של תחנת כרטיסים שמור להפליא ולא פעיל), הבחנתי שיש שם רכבת דאבל דק מפורקת לקרונות שהופרדו אחד מהשניה, בקשר לקטר שסוחב את הדאבל דק הוא פשוט קטר אמתני בגודלו, פשוט נדהמתי, אני רגיל לקטרים הישנים שנראים כמו תינוקות לידו. בחזרה חזרתי בקרנוע, שם הכריזה ישנה ובקול אדם ומאוד מסורבל עם טעויות ותיקונים של כרטיסן שמודיע על התחנות בצורה לא ברורה ולא ידידותית. ירדתי בתחנת רכבת מרכז (סבידור) שהיא התחנה היחידה שמזכירה תחנת רכבת אמיתית הן בממדיה והן בעיצובה וגם בתחושה, פשוט אלפי נוסעים בהליכה בילתי פוסקת, כאשר ירדתי הבחנתי בעגלות גדולות ומתקפלות למזוודות וציוד כמו שייש בתחנות גדולות באירופה, תחנה מרשימה וראויה.
 
עגלות צהובות בתחנות הרכבת

נסעתי ברכבת היום...כמה הערות...
נסיעה ראשונה מתחנת ההגנה ללוד, בתחנת ההגנה עובדים על רציף חדש אבל לא נראה שמתכוונים לבנות מבנה נוסף אלה רציף ושני מגדלי עליה משני צדי הגשר, בנוסף בנו גשר הולכי רגל בין צידי הגשר וזה נהדר, הולכי רגל יוכלו להשתמש במעבר בין צידי הגשר ללא קשר לשימוש ברכבת, בכל אופן זה נראה מסוכן כי זה מעל לרציף הנסיעה, פשוט אפשר לרדת מהגשר ישירות לגג הקטר או הקרון. נסעתי לראשונה בדאבל דק וזה היה באמת חוויה, שמחתי בעיקר, החל מהתחנה עצמה הקריזה בקול של אישה ברור וקליט כל רכבת שמגיע או יוצאת עם כל הפרטים, גם בדאבל דק יש כריזה בקול של גבר גם נשמע מוקלט כמו בתחנה ברור עם כל הפרטים. תחנת לוד תחנה עתיקה ומאוד מרשימה, גם כן עוברת שיפוצים, אבל קצת מסורבל, צריך לרדת למנהרה בכדי לעבור רציף ואח"כ במנהרה ארוכה מאוד בכדי להגיע לכביש ראשי (לפני הכביש הראשי יש מבנה עתיק של תחנת כרטיסים שמור להפליא ולא פעיל), הבחנתי שיש שם רכבת דאבל דק מפורקת לקרונות שהופרדו אחד מהשניה, בקשר לקטר שסוחב את הדאבל דק הוא פשוט קטר אמתני בגודלו, פשוט נדהמתי, אני רגיל לקטרים הישנים שנראים כמו תינוקות לידו. בחזרה חזרתי בקרנוע, שם הכריזה ישנה ובקול אדם ומאוד מסורבל עם טעויות ותיקונים של כרטיסן שמודיע על התחנות בצורה לא ברורה ולא ידידותית. ירדתי בתחנת רכבת מרכז (סבידור) שהיא התחנה היחידה שמזכירה תחנת רכבת אמיתית הן בממדיה והן בעיצובה וגם בתחושה, פשוט אלפי נוסעים בהליכה בילתי פוסקת, כאשר ירדתי הבחנתי בעגלות גדולות ומתקפלות למזוודות וציוד כמו שייש בתחנות גדולות באירופה, תחנה מרשימה וראויה.
עגלות צהובות בתחנות הרכבת
העגלות הצהובות בתחנות הרכבת אינן מיועדות למזוודות או לחפצים. ייעודן (כפי שפורסם לפני זמן מה באתר 'חדשות הרכבת') הוא לאפשר לאנשים עם כסאות גלגלים לעלות לרכבות ולרדת מהן, למרות הפרשי הגובה בין הרציפים לרצפת הקרונות. עגלותל אלו נרכשו מחברת תעמל, מזרע, ויוצרו בשווייץ. (( והערה לא קשורה, ברשותכם - אמנם אין לנו בארץ תחנות רכבות ענקיות ומפוארות כמו בערים גדולות באירופה, אבל אני לא בטוח שזה אומר שהרכבת בארץ פחות 'מוצלחת' מחברותיה באירופה. די לכם לשבת בשעות הערב בתחנת תל אביב השלום - שני רציפים בלבד - ולחזות בתהלוכה הבלתי פוסקת של רכבות עמוסות שנכנסות ויוצאות בשני הכיוונים. אם זה לא אקשן רכבתי, אז אני כבר לא יודע מה הוא כן. כמובן שתחנות ענקיות הן מאוד מרשימות, אבל השאלה היא האם הן יעילות? אין תשובה חד משמעית, אבל קחו נא לתשומת לבכם שבחיפה, עיר בינונית בקנה מידה אירופאי, יש כיום 6 (!) תחנות רכבת פעילות ועוד אחת תפעולית ואחת בתכנון. זה אמנם לא מפצה על העדר תחבורה עירונית נאותה אבל זה עושה את זה הרבה יותר נוח להרבה יותר אנשים להשתמש ברכבת. ))
 
תחנת ההגנה

עגלות צהובות בתחנות הרכבת
העגלות הצהובות בתחנות הרכבת אינן מיועדות למזוודות או לחפצים. ייעודן (כפי שפורסם לפני זמן מה באתר 'חדשות הרכבת') הוא לאפשר לאנשים עם כסאות גלגלים לעלות לרכבות ולרדת מהן, למרות הפרשי הגובה בין הרציפים לרצפת הקרונות. עגלותל אלו נרכשו מחברת תעמל, מזרע, ויוצרו בשווייץ. (( והערה לא קשורה, ברשותכם - אמנם אין לנו בארץ תחנות רכבות ענקיות ומפוארות כמו בערים גדולות באירופה, אבל אני לא בטוח שזה אומר שהרכבת בארץ פחות 'מוצלחת' מחברותיה באירופה. די לכם לשבת בשעות הערב בתחנת תל אביב השלום - שני רציפים בלבד - ולחזות בתהלוכה הבלתי פוסקת של רכבות עמוסות שנכנסות ויוצאות בשני הכיוונים. אם זה לא אקשן רכבתי, אז אני כבר לא יודע מה הוא כן. כמובן שתחנות ענקיות הן מאוד מרשימות, אבל השאלה היא האם הן יעילות? אין תשובה חד משמעית, אבל קחו נא לתשומת לבכם שבחיפה, עיר בינונית בקנה מידה אירופאי, יש כיום 6 (!) תחנות רכבת פעילות ועוד אחת תפעולית ואחת בתכנון. זה אמנם לא מפצה על העדר תחבורה עירונית נאותה אבל זה עושה את זה הרבה יותר נוח להרבה יותר אנשים להשתמש ברכבת. ))
תחנת ההגנה
דרך אגב, תודה למתי על העדכון אודות תחנת תל אביב ההגנה - לאחר ביקורי לאחרונה שם גם אני נתון תחת הרושם שהבטחותיו של מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, בפתיחת התחנה, כאילו השנה כבר יוקם חציו השני של מבנה התחנה היו מוגזמות קמעא. ועדיין, טוב שבונים את הרציף השני, ואשמח לקבל תמונות, בשביל האתר 'חדשות הרכבת', בהן נראים גשרי המעבר שתאר מתי.
 

four seasons

New member
תודה, באמת תהיתי למה...

עגלות צהובות בתחנות הרכבת
העגלות הצהובות בתחנות הרכבת אינן מיועדות למזוודות או לחפצים. ייעודן (כפי שפורסם לפני זמן מה באתר 'חדשות הרכבת') הוא לאפשר לאנשים עם כסאות גלגלים לעלות לרכבות ולרדת מהן, למרות הפרשי הגובה בין הרציפים לרצפת הקרונות. עגלותל אלו נרכשו מחברת תעמל, מזרע, ויוצרו בשווייץ. (( והערה לא קשורה, ברשותכם - אמנם אין לנו בארץ תחנות רכבות ענקיות ומפוארות כמו בערים גדולות באירופה, אבל אני לא בטוח שזה אומר שהרכבת בארץ פחות 'מוצלחת' מחברותיה באירופה. די לכם לשבת בשעות הערב בתחנת תל אביב השלום - שני רציפים בלבד - ולחזות בתהלוכה הבלתי פוסקת של רכבות עמוסות שנכנסות ויוצאות בשני הכיוונים. אם זה לא אקשן רכבתי, אז אני כבר לא יודע מה הוא כן. כמובן שתחנות ענקיות הן מאוד מרשימות, אבל השאלה היא האם הן יעילות? אין תשובה חד משמעית, אבל קחו נא לתשומת לבכם שבחיפה, עיר בינונית בקנה מידה אירופאי, יש כיום 6 (!) תחנות רכבת פעילות ועוד אחת תפעולית ואחת בתכנון. זה אמנם לא מפצה על העדר תחבורה עירונית נאותה אבל זה עושה את זה הרבה יותר נוח להרבה יותר אנשים להשתמש ברכבת. ))
תודה, באמת תהיתי למה...
בתקופה כזו שאין תיירות והמרחקים לא כל כך גדולים שאנשים באים עם ציוד רב לעשות או לצאת לסוף שבוע עם ציוד רב, אבל בכל זאת כל הכבוד לרכבת על השירות הזה, אם כי אם אני לא טועה אין הפרש רב בגובה בתחנת מרכז בין הרציף של הרכבת לקרון, אבל אני לא זוכר בדיוק. לגבי בתחנות, בסך הכל אני אוהב את האינטימיות של בתחנות, השלום וההגנה, הכניסה לרכבת מרכז והאוניברסיטה לא כל כך ידידותית, בעיקר שהכניסה אליהם מסורבלת ואין כיכר ציבורית, רק חניון גדול. למעט רוכבי/ות אופניים שהשילוב בין שני צורות התחבורה אידאליות וגם שיש שבילים אל מירב התחנות בת"א ויש סידור חניה (רק שיאשרו הכנסת אופניים לקרונות והרי זה בבחינת ביאת המשיח). לגבי תחנת ההגנה, אני מניח שכאשר יסתיים בניית הגשר והרציף אל התחנה החדשה והרציף השני ופתיחת הגשר להולכי רגל שציינתי בשני צידי הכביש היא תהייה פופולרית ביותר, כדאי לקחת בחשבון שזו תחנה עם אופציית תנועה הגדולה ביותר בארץ, מצד מזרח שכ' התקווה, שוק התקווה, ויד אליהו ושכונת המזרח (בעיקר מגורים שהמשמעות הגעה לעבודה בעיר, פרוייקט הקירייה, אוזור הבורסה וגם מחוץ לעיר בצפון ודרום, חיילים), מצד מערב, שכונת שפירה, שכונת נווה שאנן, שכונת פלורנטין ולב בעיר, התחנה המרכזית החדשה, קו 16 עוצר בתחנה שמסלולו מדרום מזרח ת"א, לב העיר, לאורך אלנבי עד לים, אין עוד תחנה שיש לה פונטציאל לתנועה כשלה ועוד לא אמרנו דבר כאשר יש שלום ותיירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה