נסללה הדרך לרכבת הקלה?

מצב
הנושא נעול.

ozrok

New member
נסללה הדרך לרכבת הקלה?

נסללה הדרך לרכבת הקלה?
הנה כתבה שהופיעה היום ב- YNET
 

בועז ל

New member

stratomaximus

New member
אילת זה עוד חצי בעיה

נסללה הדרך להקפאת הקו לאילת (נצל"ש)
מי היה מאמין (הייתי אומר שכמעט כולם), הממשלה מפסיקה את תכנון הרכבת לאילת עקב קיצוצים.
אילת זה עוד חצי בעיה
משרד האוצר היקר שלנו, עם מר. דרדסבא, סליחה, מר. בר-און בראשו, עוד יכול לקום בשנה הבאה ולהגיד שאין תקציב למנהרת הבילויים, וככה יהיו לנו 3 תחנות רכבת מוכנות ושוממות + גשרים מוכנים, אבל ללא רכבות עליהם. אני בשמחה מוכר את כל הפרוייקט לאילת, ומרחיק אותו אפילו ב- 3 שנים (חיכינו 60 שנה, נחכה עוד 3), רק כדי שקווים שכרגע בבניה, ובעיקר הקו לראשל"צ מערב וקו A1 יפתחו בזמן.
 

קובי לו

New member
מצטרף בכל פה ולב לדבריך וייחוליך

אילת זה עוד חצי בעיה
משרד האוצר היקר שלנו, עם מר. דרדסבא, סליחה, מר. בר-און בראשו, עוד יכול לקום בשנה הבאה ולהגיד שאין תקציב למנהרת הבילויים, וככה יהיו לנו 3 תחנות רכבת מוכנות ושוממות + גשרים מוכנים, אבל ללא רכבות עליהם. אני בשמחה מוכר את כל הפרוייקט לאילת, ומרחיק אותו אפילו ב- 3 שנים (חיכינו 60 שנה, נחכה עוד 3), רק כדי שקווים שכרגע בבניה, ובעיקר הקו לראשל"צ מערב וקו A1 יפתחו בזמן.
מצטרף בכל פה ולב לדבריך וייחוליך
 

amit1270

New member
הגדר "בזמן" עבור A1...

אילת זה עוד חצי בעיה
משרד האוצר היקר שלנו, עם מר. דרדסבא, סליחה, מר. בר-און בראשו, עוד יכול לקום בשנה הבאה ולהגיד שאין תקציב למנהרת הבילויים, וככה יהיו לנו 3 תחנות רכבת מוכנות ושוממות + גשרים מוכנים, אבל ללא רכבות עליהם. אני בשמחה מוכר את כל הפרוייקט לאילת, ומרחיק אותו אפילו ב- 3 שנים (חיכינו 60 שנה, נחכה עוד 3), רק כדי שקווים שכרגע בבניה, ובעיקר הקו לראשל"צ מערב וקו A1 יפתחו בזמן.
הגדר "בזמן" עבור A1...
 

Golf Bravo

New member
למה לבטל?

אילת זה עוד חצי בעיה
משרד האוצר היקר שלנו, עם מר. דרדסבא, סליחה, מר. בר-און בראשו, עוד יכול לקום בשנה הבאה ולהגיד שאין תקציב למנהרת הבילויים, וככה יהיו לנו 3 תחנות רכבת מוכנות ושוממות + גשרים מוכנים, אבל ללא רכבות עליהם. אני בשמחה מוכר את כל הפרוייקט לאילת, ומרחיק אותו אפילו ב- 3 שנים (חיכינו 60 שנה, נחכה עוד 3), רק כדי שקווים שכרגע בבניה, ובעיקר הקו לראשל"צ מערב וקו A1 יפתחו בזמן.
למה לבטל?
למיטב ידיעתי לא ניסו אפילו להוציא את הקו לאילת למכרז בשיטת Build-Operate-Trasfer כפי שעשו עם תשתיות תחבורה אחרות במדינה. מדוע? אם לממשלה אין כסף לסיפור הזה ויש יזם פרטי המוכן להשקיע במפעל, מדוע לא? שיקח עליו את ההוצאה וגם את ההכנסות, אפילו ל-30 שנה, הרי כולם משוכנעים שזה לא כלכלי. אני רואה פוטנציאל אדיר לקו הזה, לנוסעים ולמטענים.
 

raminec

New member
easier said then done

למה לבטל?
למיטב ידיעתי לא ניסו אפילו להוציא את הקו לאילת למכרז בשיטת Build-Operate-Trasfer כפי שעשו עם תשתיות תחבורה אחרות במדינה. מדוע? אם לממשלה אין כסף לסיפור הזה ויש יזם פרטי המוכן להשקיע במפעל, מדוע לא? שיקח עליו את ההוצאה וגם את ההכנסות, אפילו ל-30 שנה, הרי כולם משוכנעים שזה לא כלכלי. אני רואה פוטנציאל אדיר לקו הזה, לנוסעים ולמטענים.
easier said then done
זה לא יראה קצת טלאי על טלאי אם אתה מפריט חצי מערכת? מי יקבע את רמת הביצוע והפיקוח על הפרוייקט? ראינו איך הפרטה בנושא תח"צ מסילתי בוצעה באנגליה ואני לא בטוח שאנחנו רוצים להיות שפני הניסוי של ניסוי נוסף כזה.
 

amit1270

New member
דווקא בקו רכבת לאילת זה יכול להצליח

easier said then done
זה לא יראה קצת טלאי על טלאי אם אתה מפריט חצי מערכת? מי יקבע את רמת הביצוע והפיקוח על הפרוייקט? ראינו איך הפרטה בנושא תח"צ מסילתי בוצעה באנגליה ואני לא בטוח שאנחנו רוצים להיות שפני הניסוי של ניסוי נוסף כזה.
דווקא בקו רכבת לאילת זה יכול להצליח
כי הקו הוא כמעט חיצוני לרשת הארצית, והתיאום בינו לבין שאר הקווים יהיה קל יחסית. יש גם יתרון מסוים למיתוג קו הנוסעים לאילת בנפרד משאר הקווים. לגבי קווי משא מופרטים אולי יש בעייתיות מסויימת, אבל דווקא בארה"ב זה עובד לא רע.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif ובקרוב גם סגננים וסמנכ"לים למיניהם .

ובעת ההיא אין מלך (ברכבת) ישראל
והאוצר הישר בעיניו יעשה.
ובקרוב גם סגננים וסמנכ"לים למיניהם .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה