נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...

מצב
הנושא נעול.
ויש בהן רק 40 מקומות ישיבה בלבד !

מבחינת האורך הם כמו המפרקיות...
הארוכות יותר מקדימה, מבחינת הקיבולת בעמידה נכנסים יותר, אפשר לכנותה מפרקית משופרת, היא בהחלט יותר מרווחת ויותר נעימה, אבל המבחן יהיה בעוד שנה שנתיים הם היא עומדת בלחצי הביקוש מבחינת המרכב שלה כי תמיד יהיה אפשר להוסיף לה עוד מפרק באמצע ולהגדיל את הביקוש, אישית אני חושב שחלק ניכר מהשחיקה של המרכב הוא בתאוצה מוגברת ועצירה מוגברת, זה משהו נוסף שהרגשתי בנסיעה היום, משהו שיקצר את אורך חיי המטרונית
ויש בהן רק 40 מקומות ישיבה בלבד !
 


ולכן קיבולת גבוהה יותר!!
 

עלה13

New member
אם איני טועה אין כיסאות מעל הגלגלים...

אאל"ט אותו מספר מושבים כמו במפרקיות והאורך
אותו אורך
אם איני טועה אין כיסאות מעל הגלגלים...
הקידמיים ובין הדלת הראשונה שהיא שתי חלונות קדימה לדלת השנייה יש שלוש מושבים עם הגב לחלון, אם כי נראה שמבחינת האורך המטרונית בסדר גודל של המפרקית הארוכה ואולי אף בנויה על אותו בסיס, אבל מבחינת העיצוב החיצוני, הפנימי וסידור הישיבה הפנמי הם שתי עולמות אחרים.
 

droriko

New member
קיצר אין שיפור ברמזורים

נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...
נסיעה מתל אביב לקריות לאיסוף רכישה מאיקאה, נסעתי ברכבת עד בת גלים ובקו 2 של המטרונית מבת גלים לקרית אתא.
מבחינת הכלי הוא למעשה מפרקית משופרת וככזה הוא מוצלח, אני אוהב את העיצוב שלו, את העובדה שהוא נע לרוב על מסלול מופרד, למרות שהוא עוצר ברמזורים ויש קטעים קטנים שהוא נוסעה עם התנועה (בנסיעה הלוך וחזור לא היו פקקים, אני לא יודע מה קורה כשיש), התדירות גבוהה בשני הנסיעות שהראשונה היתה בשפל לדעתי, התדירות היתה בן שתיים לארבע דקות לקו 2 ובחזור כשתי דקות או שלוש שבהם שלושת הקווים הגיעו אחד אחרי השני, הסידור הפנימי טוב, הוא יכול להיות מצויין לגעתי אם היו מרחיבים את שטח עגלת הנכים בעוד כיסא, כך עירוב השימושים בו היה מתרחב, שתי עגלות נכים או עגלת נכים וילדים היו נכנסות בו וגם בשעות השפל ועל בסיס מקום פנוי אופניים, האפקט של הכיסאות עם הגב לחלון קטן לדעתי בשל כך שהכיסאות אינם מתרוממות, במקרה זה הכלי היה מכיל יותר אנשים בשיא, אני לא אוהב את המת"צ באמצע בעיר בעיני זה לא עירוני.
לדעתי מדובר בשיפור לחיפה ולקריות ולרוב האנשים נראו שהשירות מפרגן להם, בעוד כמה שבועות מסלול הקו האדום אמור להתחיל בתל אביב באותו כלי, יהיה מעניין אך הוא יתאקלם בתל אביב, אם כי יושפע ממנו בעיקר, יפו, שכונות הדרום לאורך ציר אילת יפו וציר מנם בגין, עבורי שאני גר בשד' ירושלים, זה יהיה קו שאשתמש בו, אילו היו מפעילים יחד עם הקו האדום את הקו הירוק במטרונית בעוד כחודש, זה היה שינוי משמעותי לעיר, בכל מקרה אני מקווה שהמסלול בתוך תל אביב לא יהיה באמצע
קיצר אין שיפור ברמזורים
 

alantan

New member
אל תצפה ליותר מדי מהקו האדום המכין

נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...
נסיעה מתל אביב לקריות לאיסוף רכישה מאיקאה, נסעתי ברכבת עד בת גלים ובקו 2 של המטרונית מבת גלים לקרית אתא.
מבחינת הכלי הוא למעשה מפרקית משופרת וככזה הוא מוצלח, אני אוהב את העיצוב שלו, את העובדה שהוא נע לרוב על מסלול מופרד, למרות שהוא עוצר ברמזורים ויש קטעים קטנים שהוא נוסעה עם התנועה (בנסיעה הלוך וחזור לא היו פקקים, אני לא יודע מה קורה כשיש), התדירות גבוהה בשני הנסיעות שהראשונה היתה בשפל לדעתי, התדירות היתה בן שתיים לארבע דקות לקו 2 ובחזור כשתי דקות או שלוש שבהם שלושת הקווים הגיעו אחד אחרי השני, הסידור הפנימי טוב, הוא יכול להיות מצויין לגעתי אם היו מרחיבים את שטח עגלת הנכים בעוד כיסא, כך עירוב השימושים בו היה מתרחב, שתי עגלות נכים או עגלת נכים וילדים היו נכנסות בו וגם בשעות השפל ועל בסיס מקום פנוי אופניים, האפקט של הכיסאות עם הגב לחלון קטן לדעתי בשל כך שהכיסאות אינם מתרוממות, במקרה זה הכלי היה מכיל יותר אנשים בשיא, אני לא אוהב את המת"צ באמצע בעיר בעיני זה לא עירוני.
לדעתי מדובר בשיפור לחיפה ולקריות ולרוב האנשים נראו שהשירות מפרגן להם, בעוד כמה שבועות מסלול הקו האדום אמור להתחיל בתל אביב באותו כלי, יהיה מעניין אך הוא יתאקלם בתל אביב, אם כי יושפע ממנו בעיקר, יפו, שכונות הדרום לאורך ציר אילת יפו וציר מנם בגין, עבורי שאני גר בשד' ירושלים, זה יהיה קו שאשתמש בו, אילו היו מפעילים יחד עם הקו האדום את הקו הירוק במטרונית בעוד כחודש, זה היה שינוי משמעותי לעיר, בכל מקרה אני מקווה שהמסלול בתוך תל אביב לא יהיה באמצע
אל תצפה ליותר מדי מהקו האדום המכין
מדובר בתשתית הקיימת ללא הפרדה או העדפה מעבר למה שקיים היום בתוואי. השיפור היחיד הוא שהתיקוף יתבצע מראש בתחנה, מה שיגרום לשהיה קצרה יותר בתחנות, אולם גם זה בספק כי הקו אינו בא להחליף את הקווים הקיימים. כלומר קו 51 או 18 יכולים לתקוע את המפרץ ולחסום את רכבי הקו המקדים.
 
האם מישהו ראה מכשיר תיקוף באיזושהי תחנה

אל תצפה ליותר מדי מהקו האדום המכין
מדובר בתשתית הקיימת ללא הפרדה או העדפה מעבר למה שקיים היום בתוואי. השיפור היחיד הוא שהתיקוף יתבצע מראש בתחנה, מה שיגרום לשהיה קצרה יותר בתחנות, אולם גם זה בספק כי הקו אינו בא להחליף את הקווים הקיימים. כלומר קו 51 או 18 יכולים לתקוע את המפרץ ולחסום את רכבי הקו המקדים.
האם מישהו ראה מכשיר תיקוף באיזושהי תחנה
מתוכננת של הקו המאחר להקדים שאוטוטו בינואר 2013, בעצם בינואר 2014, לא - במרץ 2014, עוד שבוע, שבועיים, חודש, חודשיים, חג שבועות אחד, שני חגי שבועות יתחיל לפעול?
 

alantan

New member
אני מניח שיש מאות מכשירים שמעלים עובש

האם מישהו ראה מכשיר תיקוף באיזושהי תחנה
מתוכננת של הקו המאחר להקדים שאוטוטו בינואר 2013, בעצם בינואר 2014, לא - במרץ 2014, עוד שבוע, שבועיים, חודש, חודשיים, חג שבועות אחד, שני חגי שבועות יתחיל לפעול?
אני מניח שיש מאות מכשירים שמעלים עובש
באיזה מחסן באיזור המרכז. פשוט העיתונאים המוכשרים שלנו עוד לא עלו על זה. (קרי: אף אחד עוד לא הדליף להם את המידע הזה.)
 

אוהדא11

New member
המכשירים מעלים עובש כמו המפרקיות שצוברות

אני מניח שיש מאות מכשירים שמעלים עובש
באיזה מחסן באיזור המרכז. פשוט העיתונאים המוכשרים שלנו עוד לא עלו על זה. (קרי: אף אחד עוד לא הדליף להם את המידע הזה.)
המכשירים מעלים עובש כמו המפרקיות שצוברות
אבק במגרשי דן ונהנות מהשמש כבר שנתיים בערך
 

darkshadow1

New member
הציבו כבר לא מעט מכונות תיקוף...

אני מניח שיש מאות מכשירים שמעלים עובש
באיזה מחסן באיזור המרכז. פשוט העיתונאים המוכשרים שלנו עוד לא עלו על זה. (קרי: אף אחד עוד לא הדליף להם את המידע הזה.)
הציבו כבר לא מעט מכונות תיקוף...
...בתחנות במרכז ראשל"צ
 

עלה13

New member
שמועות ממקור מהימן שכבר החלו לפזר מכונות ב...

האם מישהו ראה מכשיר תיקוף באיזושהי תחנה
מתוכננת של הקו המאחר להקדים שאוטוטו בינואר 2013, בעצם בינואר 2014, לא - במרץ 2014, עוד שבוע, שבועיים, חודש, חודשיים, חג שבועות אחד, שני חגי שבועות יתחיל לפעול?
שמועות ממקור מהימן שכבר החלו לפזר מכונות ב...
חלק מתחנות מכיוון פ"ת, אני אישית לא ראיתי, נניח שמתוכנן בעוד חודש להפעיל, מספיק בכדי להתקין מכונות לאורך התוואי, ולא נלקח זמן החינם עד להסתגלות כפי שהיה בירושלים וחיפה ואם זה יהיה חינם למרות שרוב הנוסעים משתמשים ברב קו כיוממים עדיין יש מצב חירידה במכירות אצל דן, לכן חשוב כפי שרשמתי לאלן שדן תתרכז בחיזור, קווי 18 142 ו25 יחד עם האדום ובהפעלה של כולם ברבי קיבולת בלבד, יש מצב שחולדאי יאשר הפעלה שלהם במיפרקית ובתדירות, הקלה תהייה כולה מופעלת לא פחות מבעוד עשור ולמעשה יהיה רשת של ארבעה קווים כבר השנה,
 

עלה13

New member
אני חושב שמדובר באירוע...

אל תצפה ליותר מדי מהקו האדום המכין
מדובר בתשתית הקיימת ללא הפרדה או העדפה מעבר למה שקיים היום בתוואי. השיפור היחיד הוא שהתיקוף יתבצע מראש בתחנה, מה שיגרום לשהיה קצרה יותר בתחנות, אולם גם זה בספק כי הקו אינו בא להחליף את הקווים הקיימים. כלומר קו 51 או 18 יכולים לתקוע את המפרץ ולחסום את רכבי הקו המקדים.
אני חושב שמדובר באירוע...
מאוד חשוב לתל אביב, למרות הנקודות שציינת, מדובר בקו רב קיבולת מטרופולני שנע בן בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופ"ת שנע לכל אורכו ברב קיבולת שישחרר את הנהג מעיסוק בכספים ויאפשר עליה וירידה בכל הדלתות (את זה אני הכי אוהב זה כמו להכנס לקניון שאין מאבטח בכניסה, השינוי הראשון שאתה מרגיש שאתה נמצא באירופה) ואני מקווה שבתדירות גבוהה, זה בהחלט לא מספיק, אבל אם זה יתן גירוי להפעיל במהלך השנה גם את הקו הירוק, זה בהחלט ישנה את הרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית, אני מאמין שנראה גידול בבעלי רכב שישתמשו בקו האדום, אני מקווה שדן יתגברו את המפרקיות והתדירות בקווים 18, 25 ו142, לדעתי הם יכולים לנו על ציר שלבים, זה גם יקצר את הנסיעה וגם ישחרר את שד' ירושלים לקו האדום.
לגבי קוים 18 ו142 הביקוש אליהם יגדל מאוד למי שירצה להגיע לתוך העיר מכיוון פ"ת בני ברק, ר"ג, הם חייבים להגדיל הן את התדירות והן את השימוש במפרקיות, נסה לדמיין מפה של הקו האדום 18 ו142 ויש להם מפגש של שלושתם ברכבת מרכז בגין ושד' ירושליים, אני משתעשה ברעיון ששלושתם ינעו במטרונית, או אפילו 18 ו142 יעברו לעבוד במפרקיות בלבד זה יהיה שינוי משמעותי וזה אפשרי כי קווים 42 ו40 מן הסתם ינועו בעירוני ואפשר יהיה להעביר את המפרקיות שלהם ל18 ו142 ואפילו כמה מהמפרקיות של 182
 

alantan

New member
נחיה ונראה... בינתיים אנחנו למודי אכזבות

אני חושב שמדובר באירוע...
מאוד חשוב לתל אביב, למרות הנקודות שציינת, מדובר בקו רב קיבולת מטרופולני שנע בן בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופ"ת שנע לכל אורכו ברב קיבולת שישחרר את הנהג מעיסוק בכספים ויאפשר עליה וירידה בכל הדלתות (את זה אני הכי אוהב זה כמו להכנס לקניון שאין מאבטח בכניסה, השינוי הראשון שאתה מרגיש שאתה נמצא באירופה) ואני מקווה שבתדירות גבוהה, זה בהחלט לא מספיק, אבל אם זה יתן גירוי להפעיל במהלך השנה גם את הקו הירוק, זה בהחלט ישנה את הרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית, אני מאמין שנראה גידול בבעלי רכב שישתמשו בקו האדום, אני מקווה שדן יתגברו את המפרקיות והתדירות בקווים 18, 25 ו142, לדעתי הם יכולים לנו על ציר שלבים, זה גם יקצר את הנסיעה וגם ישחרר את שד' ירושלים לקו האדום.
לגבי קוים 18 ו142 הביקוש אליהם יגדל מאוד למי שירצה להגיע לתוך העיר מכיוון פ"ת בני ברק, ר"ג, הם חייבים להגדיל הן את התדירות והן את השימוש במפרקיות, נסה לדמיין מפה של הקו האדום 18 ו142 ויש להם מפגש של שלושתם ברכבת מרכז בגין ושד' ירושליים, אני משתעשה ברעיון ששלושתם ינעו במטרונית, או אפילו 18 ו142 יעברו לעבוד במפרקיות בלבד זה יהיה שינוי משמעותי וזה אפשרי כי קווים 42 ו40 מן הסתם ינועו בעירוני ואפשר יהיה להעביר את המפרקיות שלהם ל18 ו142 ואפילו כמה מהמפרקיות של 182
נחיה ונראה... בינתיים אנחנו למודי אכזבות
 
זה בשביל להרגיל את הציבור ולעשות קו 1.

אל תצפה ליותר מדי מהקו האדום המכין
מדובר בתשתית הקיימת ללא הפרדה או העדפה מעבר למה שקיים היום בתוואי. השיפור היחיד הוא שהתיקוף יתבצע מראש בתחנה, מה שיגרום לשהיה קצרה יותר בתחנות, אולם גם זה בספק כי הקו אינו בא להחליף את הקווים הקיימים. כלומר קו 51 או 18 יכולים לתקוע את המפרץ ולחסום את רכבי הקו המקדים.
זה בשביל להרגיל את הציבור ולעשות קו 1.
א- זה מרגיל את התושבים לקו האדום העתידי במסלול די דומה לו.

ב- כך יהיה קו עיקרי אחד במסלול ראשי. במקום עד 20 קווים בחלק מהקטעים.
יותר פשוט לזכור.
 
אבל הקו המקדים יפעל במקביל לקווים הקיימים

זה בשביל להרגיל את הציבור ולעשות קו 1.
א- זה מרגיל את התושבים לקו האדום העתידי במסלול די דומה לו.

ב- כך יהיה קו עיקרי אחד במסלול ראשי. במקום עד 20 קווים בחלק מהקטעים.
יותר פשוט לזכור.
אבל הקו המקדים יפעל במקביל לקווים הקיימים
ואיזה צורך יש להרגיל למסלול שכיום פועלים בו הרבה מאוד קווים?

התכנון המקורי היה לעשות קו מקדים שמחליף קווים קיימים, במסלול עם העדפה ועם מאפיינים חלקיים של BRT.
מה שקורה היום זה שדן, נת"ע ומשרד התחבורה נתקעו עם 90 אוטובוסים מעלי אבק וצריכים להשמיש אותם, אז יגבבו אותם לתוך הסלט הנוכחי של הקווים בז'בוטינסקי, דרך בגין, דרך יפו, רחוב אילת, שדרות ירושלים ורחובות בת-ים ויתנו לגיבוב הזה את השם המפוצץ "הקו המקדים/מכין לקו האדום".
כשמבצעים פרויקט כזה בצורה כזו טוב לא יכול לצאת מכך.
האם ביצעו בכלל נסיעות נסיון של אותם אוטובוסים במסלול המתוכנן? האוטובוסים אולי מכירים בעל פה את רחוב אבא הלל ברמת גן שאינו חלק מהמסלול המתוכנן, אבל האם יצא להם למשל ליסוע ליד השוק בפתח תקוה ברחוב הברון הירש "רחב הידיים" (שבו מסלול הקו המקדים כו אמור לעבור)?
 
חשבתי שיבוטלו רוב הקווים האחרים המקבילים.

אבל הקו המקדים יפעל במקביל לקווים הקיימים
ואיזה צורך יש להרגיל למסלול שכיום פועלים בו הרבה מאוד קווים?

התכנון המקורי היה לעשות קו מקדים שמחליף קווים קיימים, במסלול עם העדפה ועם מאפיינים חלקיים של BRT.
מה שקורה היום זה שדן, נת"ע ומשרד התחבורה נתקעו עם 90 אוטובוסים מעלי אבק וצריכים להשמיש אותם, אז יגבבו אותם לתוך הסלט הנוכחי של הקווים בז'בוטינסקי, דרך בגין, דרך יפו, רחוב אילת, שדרות ירושלים ורחובות בת-ים ויתנו לגיבוב הזה את השם המפוצץ "הקו המקדים/מכין לקו האדום".
כשמבצעים פרויקט כזה בצורה כזו טוב לא יכול לצאת מכך.
האם ביצעו בכלל נסיעות נסיון של אותם אוטובוסים במסלול המתוכנן? האוטובוסים אולי מכירים בעל פה את רחוב אבא הלל ברמת גן שאינו חלק מהמסלול המתוכנן, אבל האם יצא להם למשל ליסוע ליד השוק בפתח תקוה ברחוב הברון הירש "רחב הידיים" (שבו מסלול הקו המקדים כו אמור לעבור)?
חשבתי שיבוטלו רוב הקווים האחרים המקבילים.
 
כדי לבטל קווים, האוטובוסים הללו יצטרכו לתת

חשבתי שיבוטלו רוב הקווים האחרים המקבילים.
כדי לבטל קווים, האוטובוסים הללו יצטרכו לתת
מענה גם לנוסעים מזדמנים. אבל נת"ע שהייתה אמורה להציב מכונות כרטוס (לא רק מכונות תיקוף, אלא גם מכונות כירטוס) בתחנות לא ביצעה את המוטל עליה.
כן, גם את הפרויקט הפשוט הזה שדומה לו כבר בוצע הן בחיפה והן בירושלים, נת"ע לא הייתה מסוגלת לבצע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה