נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...

נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...
נסיעה מתל אביב לקריות לאיסוף רכישה מאיקאה, נסעתי ברכבת עד בת גלים ובקו 2 של המטרונית מבת גלים לקרית אתא.
מבחינת הכלי הוא למעשה מפרקית משופרת וככזה הוא מוצלח, אני אוהב את העיצוב שלו, את העובדה שהוא נע לרוב על מסלול מופרד, למרות שהוא עוצר ברמזורים ויש קטעים קטנים שהוא נוסעה עם התנועה (בנסיעה הלוך וחזור לא היו פקקים, אני לא יודע מה קורה כשיש), התדירות גבוהה בשני הנסיעות שהראשונה היתה בשפל לדעתי, התדירות היתה בן שתיים לארבע דקות לקו 2 ובחזור כשתי דקות או שלוש שבהם שלושת הקווים הגיעו אחד אחרי השני, הסידור הפנימי טוב, הוא יכול להיות מצויין לגעתי אם היו מרחיבים את שטח עגלת הנכים בעוד כיסא, כך עירוב השימושים בו היה מתרחב, שתי עגלות נכים או עגלת נכים וילדים היו נכנסות בו וגם בשעות השפל ועל בסיס מקום פנוי אופניים, האפקט של הכיסאות עם הגב לחלון קטן לדעתי בשל כך שהכיסאות אינם מתרוממות, במקרה זה הכלי היה מכיל יותר אנשים בשיא, אני לא אוהב את המת"צ באמצע בעיר בעיני זה לא עירוני.
לדעתי מדובר בשיפור לחיפה ולקריות ולרוב האנשים נראו שהשירות מפרגן להם, בעוד כמה שבועות מסלול הקו האדום אמור להתחיל בתל אביב באותו כלי, יהיה מעניין אך הוא יתאקלם בתל אביב, אם כי יושפע ממנו בעיקר, יפו, שכונות הדרום לאורך ציר אילת יפו וציר מנם בגין, עבורי שאני גר בשד' ירושלים, זה יהיה קו שאשתמש בו, אילו היו מפעילים יחד עם הקו האדום את הקו הירוק במטרונית בעוד כחודש, זה היה שינוי משמעותי לעיר, בכל מקרה אני מקווה שהמסלול בתוך תל אביב לא יהיה באמצע
 

עדירמר

New member
תחכמונית

נסיעה ראשונה במטרונית, התרשמות...
נסיעה מתל אביב לקריות לאיסוף רכישה מאיקאה, נסעתי ברכבת עד בת גלים ובקו 2 של המטרונית מבת גלים לקרית אתא.
מבחינת הכלי הוא למעשה מפרקית משופרת וככזה הוא מוצלח, אני אוהב את העיצוב שלו, את העובדה שהוא נע לרוב על מסלול מופרד, למרות שהוא עוצר ברמזורים ויש קטעים קטנים שהוא נוסעה עם התנועה (בנסיעה הלוך וחזור לא היו פקקים, אני לא יודע מה קורה כשיש), התדירות גבוהה בשני הנסיעות שהראשונה היתה בשפל לדעתי, התדירות היתה בן שתיים לארבע דקות לקו 2 ובחזור כשתי דקות או שלוש שבהם שלושת הקווים הגיעו אחד אחרי השני, הסידור הפנימי טוב, הוא יכול להיות מצויין לגעתי אם היו מרחיבים את שטח עגלת הנכים בעוד כיסא, כך עירוב השימושים בו היה מתרחב, שתי עגלות נכים או עגלת נכים וילדים היו נכנסות בו וגם בשעות השפל ועל בסיס מקום פנוי אופניים, האפקט של הכיסאות עם הגב לחלון קטן לדעתי בשל כך שהכיסאות אינם מתרוממות, במקרה זה הכלי היה מכיל יותר אנשים בשיא, אני לא אוהב את המת"צ באמצע בעיר בעיני זה לא עירוני.
לדעתי מדובר בשיפור לחיפה ולקריות ולרוב האנשים נראו שהשירות מפרגן להם, בעוד כמה שבועות מסלול הקו האדום אמור להתחיל בתל אביב באותו כלי, יהיה מעניין אך הוא יתאקלם בתל אביב, אם כי יושפע ממנו בעיקר, יפו, שכונות הדרום לאורך ציר אילת יפו וציר מנם בגין, עבורי שאני גר בשד' ירושלים, זה יהיה קו שאשתמש בו, אילו היו מפעילים יחד עם הקו האדום את הקו הירוק במטרונית בעוד כחודש, זה היה שינוי משמעותי לעיר, בכל מקרה אני מקווה שהמסלול בתוך תל אביב לא יהיה באמצע
תחכמונית
א) שיפור זה לא. בפירוש לא!
ב) אם ה"חברה שאיכפת לה" היתה מחזירה את האוטובוסים הארוכים ה"מזהמים" לחיפה אז המצב היה נראה אחרת. מצנע כבר מזמן לא ראש עיר בחיפה.
ג) בסה"כ אוטובוס ארוך - מה כל כך מלהיב בו?
 

עלה13

New member
תלוי ביחס למה?

תחכמונית
א) שיפור זה לא. בפירוש לא!
ב) אם ה"חברה שאיכפת לה" היתה מחזירה את האוטובוסים הארוכים ה"מזהמים" לחיפה אז המצב היה נראה אחרת. מצנע כבר מזמן לא ראש עיר בחיפה.
ג) בסה"כ אוטובוס ארוך - מה כל כך מלהיב בו?
תלוי ביחס למה?
למצב לפני אני חושב שמדובר בשיפור מאוד משמעותי שאין לתל אביב היום, הבחנתי בתיירים מחו"ל ובמבקרים מחוץ לעיר ובעיקר התדירות היא מאוד משמעותית, לגבי המסלולים אני לא יכול להגיד הרבה, מדובר בBRT והוא מתנהג כך, שיפור אכן דרוש, מת"צ מלא ועדיפות ברמזורים, לדעתי גם ההאצה והצירה צריכים להיות בהדרגה
לא הבנתי את ב'
זה משמעות של נסיעה רבת קיבול, כלי ארוך, תדירות גבוהה ומסלול נפרד, אני לא יודע לגבי מלהיב, במידה ואכן בעוד מס' שבועות יפעל הקו האדם הכלים אלו אדע יותר, אני מניח שאשתמש בו כיומם
 

עדירמר

New member
תחכמונית

תלוי ביחס למה?
למצב לפני אני חושב שמדובר בשיפור מאוד משמעותי שאין לתל אביב היום, הבחנתי בתיירים מחו"ל ובמבקרים מחוץ לעיר ובעיקר התדירות היא מאוד משמעותית, לגבי המסלולים אני לא יכול להגיד הרבה, מדובר בBRT והוא מתנהג כך, שיפור אכן דרוש, מת"צ מלא ועדיפות ברמזורים, לדעתי גם ההאצה והצירה צריכים להיות בהדרגה
לא הבנתי את ב'
זה משמעות של נסיעה רבת קיבול, כלי ארוך, תדירות גבוהה ומסלול נפרד, אני לא יודע לגבי מלהיב, במידה ואכן בעוד מס' שבועות יפעל הקו האדם הכלים אלו אדע יותר, אני מניח שאשתמש בו כיומם
תחכמונית
תראה, בחיפה פעלו עד שנת 2000 אוטובוסים ארוכים. אולם מצנע החליט שהם מזהמים ומפריעים לתנועה ולכן הורה ל"חברה שאכפת לה" לסלקם. בו בזמן החליט מי שהחליט לחסל את התחנה המרכזית בבת גלים והתחיל לבנות את ארון הקבורה של התחבורה הציבורית בחיפה והסביבה.
מצנע כבר לא ראש עיר, את האוטובוסים הארוכים ניתן היה להחזיר לחיפה, ולדאוג לכך שתוך שימוש בתשתיות קיימות ניתן יהיה ליצור נתיב מהיר לתחבורה ציבורית. אבל שפכו כל כך הרבה כסף על תחבורה לא חכמה ושגורמת לשיבושי תנועה כללים ברחבי העיר.כיום המצב של התחבורה הציבורית בחיפה הורע מאוד, ונסיעה לקריות בדבר הזה אורכת כשעתיים ממרכז העיר חיפה
 

עלה13

New member
אני חושב שנסיעה בתחבורה צריכה

תחכמונית
תראה, בחיפה פעלו עד שנת 2000 אוטובוסים ארוכים. אולם מצנע החליט שהם מזהמים ומפריעים לתנועה ולכן הורה ל"חברה שאכפת לה" לסלקם. בו בזמן החליט מי שהחליט לחסל את התחנה המרכזית בבת גלים והתחיל לבנות את ארון הקבורה של התחבורה הציבורית בחיפה והסביבה.
מצנע כבר לא ראש עיר, את האוטובוסים הארוכים ניתן היה להחזיר לחיפה, ולדאוג לכך שתוך שימוש בתשתיות קיימות ניתן יהיה ליצור נתיב מהיר לתחבורה ציבורית. אבל שפכו כל כך הרבה כסף על תחבורה לא חכמה ושגורמת לשיבושי תנועה כללים ברחבי העיר.כיום המצב של התחבורה הציבורית בחיפה הורע מאוד, ונסיעה לקריות בדבר הזה אורכת כשעתיים ממרכז העיר חיפה
אני חושב שנסיעה בתחבורה צריכה
צריכה לכלול גם חוויה והמטרונית גם היא לא מושלמת היא מספקת את זה, לא התרשמתי שהנוסעים סובלים ממנה, להפך היא משמשת להם גם כלי תחבורה וגם סוג של חוויה ואת קבלתי משתי נסיעות שכלל לא היו מתוכננות.
למעשה תל אופן התל אביבי מעבר לשירות שיתוף אופניים נותן סוג של חוויה.
אבל לא רק זה הם נותנים (או לפחות אמורים) משהו שקל לציבור שמשתמש בתחבורה בן אם יומם שגר בעיר ובין אם מבקר מעיר אחרת, ארץ אחרת להכיר אותו, כלי רכב אחד, תדירות גבוהה, נתיב, זה משהו ובזה זה לא שונה מתחתית או טרם, למעשה המטרונית והקלה בירושליים והטרם באמסטרדם נותנים חוויה דומה (אני לא נכנס לקיבולת של הכלי)

אני מסכים וחשוב גם שהוצאת המפרקיות או ההגבלה שלהם בתל אביב שגויה, ביחוד בתל אביב שהמצב שלה מביש ביחס לכל עיר אחרת בארץ, אבל זה לא רק המפרקיות זה כל החבילה שצריכה להחליף תקליט.

בכל אופן התחבורה ואופן השימוש בה משתנה היום בישראל ובעולם ומעבר למערכות שאנחנו מכירים היום, תחתית, קלה, BRT הדגש שמאוד חשוב להתיחס אליו הוא עירוב שימושים ושימוש במערכות משלימות כשיתוף אופניים והעלתם ורכב חשמלי שיתופי שתל אביב עשתה ועושה תהליך מרשים בהם, אבל יותר מזה עירוב שימוש בתוך הרב קיבולת שידע להפיק את המירב הן בשפל והן בשיא וכבר ציינתי כמה, כיסאות עם הגב לחלון מתקפלות, הרחבת שטח ההנגשה ואף שילוב ותגבור בשעות שיא עם ביקוש גדול וצפופים ברבי קיבולת עם כיסאות ומאחור אך ורק מעל הגלגלים וללא תשלום
 
המצאת רעיון ובנית עליו סיפור

תחכמונית
תראה, בחיפה פעלו עד שנת 2000 אוטובוסים ארוכים. אולם מצנע החליט שהם מזהמים ומפריעים לתנועה ולכן הורה ל"חברה שאכפת לה" לסלקם. בו בזמן החליט מי שהחליט לחסל את התחנה המרכזית בבת גלים והתחיל לבנות את ארון הקבורה של התחבורה הציבורית בחיפה והסביבה.
מצנע כבר לא ראש עיר, את האוטובוסים הארוכים ניתן היה להחזיר לחיפה, ולדאוג לכך שתוך שימוש בתשתיות קיימות ניתן יהיה ליצור נתיב מהיר לתחבורה ציבורית. אבל שפכו כל כך הרבה כסף על תחבורה לא חכמה ושגורמת לשיבושי תנועה כללים ברחבי העיר.כיום המצב של התחבורה הציבורית בחיפה הורע מאוד, ונסיעה לקריות בדבר הזה אורכת כשעתיים ממרכז העיר חיפה
המצאת רעיון ובנית עליו סיפור
מצנע ממש לא זה שהוציא את המפרקיות מחיפה. המפרקיות הוחלפו משום שהבלאי שלהם היה מאוד גדול בשל השיפועים בעיר. אגד, בצעד כלכלי החליפה את המפרקיות ולא העירייה כצעד נגד עדירמר.
שנית, המודל של שתי תחנות מרכזיות הוכח כטוב. כסטודנט להנדסת תחבורה בטכניון יוצא לי לראות את השינוי לטובה הברור בשימוש בתחבורה הציבורית מאז השינוי הנ"ל. המודל הטוב ביותר להרבה ערים בעולם ובעיקר ערי חוף מטרופוליניות הוא מודל בו יש שתי תחנות מרכזיות אשר מקשרות ביניהן את קווי התחבורה השונים. המודל עובד נפלא בחיפה וחבל שאינו מיושם בת"א. זה היה יכול לעשות לעיר פלאים.
כתושב חיפה המשתמש לא מעט במטרונית, אני יכול להעיד שנסיעה לקריות, גם בשעות השיא, לא אורכת שעתיים. הנסיעה הכי ארוכה שהייתה לי הייתה נסיעה מזיו של קו 123 לחוף הכרמל ומשם קו 1 לכורדני בשעת שיא! (לשם מחקר, ולא כי אני טיפש שלא יודע שאפשר לקחת קו 16 למפרצית) והנסיעה כולה ארכה כ- 1:45 שעות. אילו הייתי כן לוקח את קו 16, היה לוקח לי כ-40 דקות.
אני כן חושב שהיה אפשר לעשות ביצוע טוב יותר של המטרונית, אבל ללא צל של ספק היא הכרחית לקישור העיר חיפה עם ערי הלווין שלה וחיזוקה כמרכז המטרופולין.
אגב, את הקדימות ברמזורים מעכב משרד התחבורה. גם הרק"ל בירושלים לא זכתה עדיין לקדימות. הבעיה המרכזית היא שרוב עובדי משרד התחבורה הם אנשים פחדנים שחוששים לפגוע בזכותו של הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית, על אף שהוכח בכל מדינות העולם כי כך צריך לעשות.
 

טנק2

New member
ההבדל הוא כמות הרמזורים

המצאת רעיון ובנית עליו סיפור
מצנע ממש לא זה שהוציא את המפרקיות מחיפה. המפרקיות הוחלפו משום שהבלאי שלהם היה מאוד גדול בשל השיפועים בעיר. אגד, בצעד כלכלי החליפה את המפרקיות ולא העירייה כצעד נגד עדירמר.
שנית, המודל של שתי תחנות מרכזיות הוכח כטוב. כסטודנט להנדסת תחבורה בטכניון יוצא לי לראות את השינוי לטובה הברור בשימוש בתחבורה הציבורית מאז השינוי הנ"ל. המודל הטוב ביותר להרבה ערים בעולם ובעיקר ערי חוף מטרופוליניות הוא מודל בו יש שתי תחנות מרכזיות אשר מקשרות ביניהן את קווי התחבורה השונים. המודל עובד נפלא בחיפה וחבל שאינו מיושם בת"א. זה היה יכול לעשות לעיר פלאים.
כתושב חיפה המשתמש לא מעט במטרונית, אני יכול להעיד שנסיעה לקריות, גם בשעות השיא, לא אורכת שעתיים. הנסיעה הכי ארוכה שהייתה לי הייתה נסיעה מזיו של קו 123 לחוף הכרמל ומשם קו 1 לכורדני בשעת שיא! (לשם מחקר, ולא כי אני טיפש שלא יודע שאפשר לקחת קו 16 למפרצית) והנסיעה כולה ארכה כ- 1:45 שעות. אילו הייתי כן לוקח את קו 16, היה לוקח לי כ-40 דקות.
אני כן חושב שהיה אפשר לעשות ביצוע טוב יותר של המטרונית, אבל ללא צל של ספק היא הכרחית לקישור העיר חיפה עם ערי הלווין שלה וחיזוקה כמרכז המטרופולין.
אגב, את הקדימות ברמזורים מעכב משרד התחבורה. גם הרק"ל בירושלים לא זכתה עדיין לקדימות. הבעיה המרכזית היא שרוב עובדי משרד התחבורה הם אנשים פחדנים שחוששים לפגוע בזכותו של הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית, על אף שהוכח בכל מדינות העולם כי כך צריך לעשות.
ההבדל הוא כמות הרמזורים
אאל"ט, במטרונית יש קצת יותר רמזורים מאשר ברק"ל בי-ם.
 
אני לא יודע

ההבדל הוא כמות הרמזורים
אאל"ט, במטרונית יש קצת יותר רמזורים מאשר ברק"ל בי-ם.
אני לא יודע
מסיור שערכו לנו במשרדי "דן בצפון" הוסבר לנו שתכניות הרמזורים כבר קיימות, החיישנים במקומם ומזהים את המטרוניות. רק צריך את החותמת של משרד התחבורה וביום למחרת תהייה קדימות למטרונית.
אני מניח שהמצב דומה ברק"ל של י-ם.
 

amit1270

New member
למיטב ידיעתי בירושלים יש עדיפות ברמזורים

אני לא יודע
מסיור שערכו לנו במשרדי "דן בצפון" הוסבר לנו שתכניות הרמזורים כבר קיימות, החיישנים במקומם ומזהים את המטרוניות. רק צריך את החותמת של משרד התחבורה וביום למחרת תהייה קדימות למטרונית.
אני מניח שהמצב דומה ברק"ל של י-ם.
למיטב ידיעתי בירושלים יש עדיפות ברמזורים
אולי לא בכולם. אני לא בטוח.
 
בערך

למיטב ידיעתי בירושלים יש עדיפות ברמזורים
אולי לא בכולם. אני לא בטוח.
בערך
הרבה רמזורים נותנים עדיפות לרק"ל וכן גם למטרונית פשוט משום שהם נותנים עדיפות לתנועה הראשית שנוסעת במקביל לרק"ל ולמטרונית. זה מרגיש כאילו הם מקבלים עדיפות, אבל הם לא.
אם תהייה איזושהי תקלה שתגרום לרכבת (או למטרונית) לעצור ולפספס את הגל הירוק, הרמזור לא יתחלף במיוחד עבורה כאשר היא תתקרב לצומת.
 

amit1270

New member
אני חושב שיש עדיפות גם מלבד זאת

בערך
הרבה רמזורים נותנים עדיפות לרק"ל וכן גם למטרונית פשוט משום שהם נותנים עדיפות לתנועה הראשית שנוסעת במקביל לרק"ל ולמטרונית. זה מרגיש כאילו הם מקבלים עדיפות, אבל הם לא.
אם תהייה איזושהי תקלה שתגרום לרכבת (או למטרונית) לעצור ולפספס את הגל הירוק, הרמזור לא יתחלף במיוחד עבורה כאשר היא תתקרב לצומת.
אני חושב שיש עדיפות גם מלבד זאת
לא פעם אני רואה רמזור שמתחלף אחרי שניות בודדות, לכאורה מחוץ למחזור הרגיל, ועד כמה שאני זוכר תמיד היה מעבר של רק"ל בצומת באותו זמן.
 

ציוניסט

New member
מהניסיון שלי ברק"ל

בערך
הרבה רמזורים נותנים עדיפות לרק"ל וכן גם למטרונית פשוט משום שהם נותנים עדיפות לתנועה הראשית שנוסעת במקביל לרק"ל ולמטרונית. זה מרגיש כאילו הם מקבלים עדיפות, אבל הם לא.
אם תהייה איזושהי תקלה שתגרום לרכבת (או למטרונית) לעצור ולפספס את הגל הירוק, הרמזור לא יתחלף במיוחד עבורה כאשר היא תתקרב לצומת.
מהניסיון שלי ברק"ל
ברוב המוחלט של הצמתים הרכבת לא עוצרת. ואפשר לראות די בבירור שהרמזור מתחלף כשהרכבת מתקרבת אליו.
 

עלה13

New member
אני חושב שתארת משהו שיוממים...

המצאת רעיון ובנית עליו סיפור
מצנע ממש לא זה שהוציא את המפרקיות מחיפה. המפרקיות הוחלפו משום שהבלאי שלהם היה מאוד גדול בשל השיפועים בעיר. אגד, בצעד כלכלי החליפה את המפרקיות ולא העירייה כצעד נגד עדירמר.
שנית, המודל של שתי תחנות מרכזיות הוכח כטוב. כסטודנט להנדסת תחבורה בטכניון יוצא לי לראות את השינוי לטובה הברור בשימוש בתחבורה הציבורית מאז השינוי הנ"ל. המודל הטוב ביותר להרבה ערים בעולם ובעיקר ערי חוף מטרופוליניות הוא מודל בו יש שתי תחנות מרכזיות אשר מקשרות ביניהן את קווי התחבורה השונים. המודל עובד נפלא בחיפה וחבל שאינו מיושם בת"א. זה היה יכול לעשות לעיר פלאים.
כתושב חיפה המשתמש לא מעט במטרונית, אני יכול להעיד שנסיעה לקריות, גם בשעות השיא, לא אורכת שעתיים. הנסיעה הכי ארוכה שהייתה לי הייתה נסיעה מזיו של קו 123 לחוף הכרמל ומשם קו 1 לכורדני בשעת שיא! (לשם מחקר, ולא כי אני טיפש שלא יודע שאפשר לקחת קו 16 למפרצית) והנסיעה כולה ארכה כ- 1:45 שעות. אילו הייתי כן לוקח את קו 16, היה לוקח לי כ-40 דקות.
אני כן חושב שהיה אפשר לעשות ביצוע טוב יותר של המטרונית, אבל ללא צל של ספק היא הכרחית לקישור העיר חיפה עם ערי הלווין שלה וחיזוקה כמרכז המטרופולין.
אגב, את הקדימות ברמזורים מעכב משרד התחבורה. גם הרק"ל בירושלים לא זכתה עדיין לקדימות. הבעיה המרכזית היא שרוב עובדי משרד התחבורה הם אנשים פחדנים שחוששים לפגוע בזכותו של הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית, על אף שהוכח בכל מדינות העולם כי כך צריך לעשות.
אני חושב שתארת משהו שיוממים...
מודעים במטרונית היו אומרים דברים דומים,
אני מסכים חלקית גם לסיבה שמשרד התחבורה לא מקדם קדימות ברמזורים, הסיבה העיקרית היא שרכב מכניס כסף למדינה, תחבורה ציבורית מוציאה ממנה כסף, זה מודל שאתה יכול לקחת אותו גם לתחומים אחרים.
 
זו חשיבה מיושנת ושגויה

אני חושב שתארת משהו שיוממים...
מודעים במטרונית היו אומרים דברים דומים,
אני מסכים חלקית גם לסיבה שמשרד התחבורה לא מקדם קדימות ברמזורים, הסיבה העיקרית היא שרכב מכניס כסף למדינה, תחבורה ציבורית מוציאה ממנה כסף, זה מודל שאתה יכול לקחת אותו גם לתחומים אחרים.
זו חשיבה מיושנת ושגויה
בטווח הקצר, כן. הרכב הפרטי מכניס יותר...
בטווח הארוך, תחבורה ציבורית מכניסה למדינה יותר כסף. החסכון בזמן האבוד בפקקים, בתחלואה שיורדת, במספר תאונות הדרכים הקטלניות שיורד, באנרגיה שאנו מייצרים שלא ממשאבי המדינה ועוד ועוד...
אבל כמובן, חוקי הטבע והאדם שונים בישראל מבשאר העולם.
 

עלה13

New member
בהחלט, חותם על כל מילה שכתבת

זו חשיבה מיושנת ושגויה
בטווח הקצר, כן. הרכב הפרטי מכניס יותר...
בטווח הארוך, תחבורה ציבורית מכניסה למדינה יותר כסף. החסכון בזמן האבוד בפקקים, בתחלואה שיורדת, במספר תאונות הדרכים הקטלניות שיורד, באנרגיה שאנו מייצרים שלא ממשאבי המדינה ועוד ועוד...
אבל כמובן, חוקי הטבע והאדם שונים בישראל מבשאר העולם.
בהחלט, חותם על כל מילה שכתבת
 

טנק2

New member
ישנו הבדל בקיבולת הנוסעים

תחכמונית
תראה, בחיפה פעלו עד שנת 2000 אוטובוסים ארוכים. אולם מצנע החליט שהם מזהמים ומפריעים לתנועה ולכן הורה ל"חברה שאכפת לה" לסלקם. בו בזמן החליט מי שהחליט לחסל את התחנה המרכזית בבת גלים והתחיל לבנות את ארון הקבורה של התחבורה הציבורית בחיפה והסביבה.
מצנע כבר לא ראש עיר, את האוטובוסים הארוכים ניתן היה להחזיר לחיפה, ולדאוג לכך שתוך שימוש בתשתיות קיימות ניתן יהיה ליצור נתיב מהיר לתחבורה ציבורית. אבל שפכו כל כך הרבה כסף על תחבורה לא חכמה ושגורמת לשיבושי תנועה כללים ברחבי העיר.כיום המצב של התחבורה הציבורית בחיפה הורע מאוד, ונסיעה לקריות בדבר הזה אורכת כשעתיים ממרכז העיר חיפה
ישנו הבדל בקיבולת הנוסעים
המפרקיות קטנות יותר לעומת המטרונית. וכמה תדירות כבר אפשר להפעיל? אוטובוס כל דקה? המטרונית מאפשרת את המצב שיסיע יותר נוסעים לעומת המפרקיות הרגילות:
במקום מפרקיות 2-3 דקות
מטרונית-יותר נוסעים ב2-3 דקות
 

אוהדא11

New member
המטרוניות הן מפרקיות לכל דבר, ולא משנה איך

ישנו הבדל בקיבולת הנוסעים
המפרקיות קטנות יותר לעומת המטרונית. וכמה תדירות כבר אפשר להפעיל? אוטובוס כל דקה? המטרונית מאפשרת את המצב שיסיע יותר נוסעים לעומת המפרקיות הרגילות:
במקום מפרקיות 2-3 דקות
מטרונית-יותר נוסעים ב2-3 דקות
המטרוניות הן מפרקיות לכל דבר, ולא משנה איך
יונה יהב או "יפה נוף" מכנים אותן
 

טנק2

New member
הן לא רחבות קצת יותר?

המטרוניות הן מפרקיות לכל דבר, ולא משנה איך
יונה יהב או "יפה נוף" מכנים אותן
הן לא רחבות קצת יותר?
נראה שהן קצת יותר רחבות, ואם הבנתי נכון סידור הכסאות יותר מרווח.
 

עלה13

New member
מבחינת האורך הם כמו המפרקיות...

הן לא רחבות קצת יותר?
נראה שהן קצת יותר רחבות, ואם הבנתי נכון סידור הכסאות יותר מרווח.
מבחינת האורך הם כמו המפרקיות...
הארוכות יותר מקדימה, מבחינת הקיבולת בעמידה נכנסים יותר, אפשר לכנותה מפרקית משופרת, היא בהחלט יותר מרווחת ויותר נעימה, אבל המבחן יהיה בעוד שנה שנתיים הם היא עומדת בלחצי הביקוש מבחינת המרכב שלה כי תמיד יהיה אפשר להוסיף לה עוד מפרק באמצע ולהגדיל את הביקוש, אישית אני חושב שחלק ניכר מהשחיקה של המרכב הוא בתאוצה מוגברת ועצירה מוגברת, זה משהו נוסף שהרגשתי בנסיעה היום, משהו שיקצר את אורך חיי המטרונית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה