נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אפשר לחסוך הרבה כסף ב"פטנט" הבא

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
אפשר לחסוך הרבה כסף ב"פטנט" הבא
נסיעה בכרטיס חכם oyster עד ל-East Croydon ומשם בכרטיס נייר של National Rail. בשעות השפל מדובר בחסכון של כ-10 ליש"ט לכיוון. החסרון היחיד הוא שצריך לצאת מהרכבת ולתקף את ה-Oyster ליציאה (או כניסה לכיוון לונדון), אבל התדירות הגבוהה משמעה המתנה נוספת של כ-5-10 דקות בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
יש רק דרך אחת להביס את המוצג הבא, כרטיס פתוח לחודש ב £13 :

אפשר לחסוך הרבה כסף ב"פטנט" הבא
נסיעה בכרטיס חכם oyster עד ל-East Croydon ומשם בכרטיס נייר של National Rail. בשעות השפל מדובר בחסכון של כ-10 ליש"ט לכיוון. החסרון היחיד הוא שצריך לצאת מהרכבת ולתקף את ה-Oyster ליציאה (או כניסה לכיוון לונדון), אבל התדירות הגבוהה משמעה המתנה נוספת של כ-5-10 דקות בלבד.
יש רק דרך אחת להביס את המוצג הבא, כרטיס פתוח לחודש ב £13 :
כרטיס הנחה לגילאי 16-25 או כרטיס הנחה לבני 60 ומעלה, שבו ניתנת תמיד הנחה מלאה של 33% במקום שיהיה מחיר מינימום של £13 כפי שיש בכרטיסי הרשת למבוגרים.

אינני משוויץ בקמצנות אלא מאפשר לקוראים כאן לדעת שיש מדיניות מובנית של הנחות שפתוחות גם לנוסע מחו"ל. למי שמתכוון לטייל ברשת הלאומית (60 או 16-25 - הרשת כולה, 26-59 רק בתחומי רשת דרום-מזרח) ולא רק להשאר בתחומי העיר ההשקעה של £30 יכולה להשתלם אם שליש ממחיר הנסיעות (וגודל הקבוצה - הכרטיס הרגיל מקנה הנחה לעד 4 מבוגרים ו4 ילדים) עולה על מחיר כרטיס ההנחה.

 

alantan

New member
זה טוב אם יש כרטיס רשת... לי לא משתלם להוציא 30 ליש"ט על

יש רק דרך אחת להביס את המוצג הבא, כרטיס פתוח לחודש ב £13 :
כרטיס הנחה לגילאי 16-25 או כרטיס הנחה לבני 60 ומעלה, שבו ניתנת תמיד הנחה מלאה של 33% במקום שיהיה מחיר מינימום של £13 כפי שיש בכרטיסי הרשת למבוגרים.

אינני משוויץ בקמצנות אלא מאפשר לקוראים כאן לדעת שיש מדיניות מובנית של הנחות שפתוחות גם לנוסע מחו"ל. למי שמתכוון לטייל ברשת הלאומית (60 או 16-25 - הרשת כולה, 26-59 רק בתחומי רשת דרום-מזרח) ולא רק להשאר בתחומי העיר ההשקעה של £30 יכולה להשתלם אם שליש ממחיר הנסיעות (וגודל הקבוצה - הכרטיס הרגיל מקנה הנחה לעד 4 מבוגרים ו4 ילדים) עולה על מחיר כרטיס ההנחה.
זה טוב אם יש כרטיס רשת... לי לא משתלם להוציא 30 ליש"ט על
כרטיס כזה. בדרך כלל יותר זול לנהוג, גם אם לוקחוים בחשבון את הבלאי.
 

Ccyclist

Well-known member
למשפחה זה נכון, אבל אז יש פקקים ואין חנה וסע.

זה טוב אם יש כרטיס רשת... לי לא משתלם להוציא 30 ליש"ט על
כרטיס כזה. בדרך כלל יותר זול לנהוג, גם אם לוקחוים בחשבון את הבלאי.
למשפחה זה נכון, אבל אז יש פקקים ואין חנה וסע.
די חבל שאין חנה וסע ללונדון, אלא "רק" לערים תיירותיות כמו באת', אוקספורד או יורק (מנסיון אישי) כי עם המחירים שהרכבות דורשות ללונדון החלפה לחנה וסע בM25 תחסוך מאות למשפחה מהצפון למשל. אבל לתייר העלות של השכרת רכב וחוויה של נסיעה בצד שמאל עלולות להיות סיבות להעדיף תח"צ בין הערים. אני מודע שיש את רשת האוטובוסים של נשיונל אקספרס וכן חברות נוספות אבל לרכבת יש יתרון של מערכת כירטוס אחידה, מפות ברורות, וכמובן מסילה מול כביש.
 

alantan

New member
בלוטון פארקויי יש חנה וסע - היו בעבר שלטי פרסומת לצד ה-M1

למשפחה זה נכון, אבל אז יש פקקים ואין חנה וסע.
די חבל שאין חנה וסע ללונדון, אלא "רק" לערים תיירותיות כמו באת', אוקספורד או יורק (מנסיון אישי) כי עם המחירים שהרכבות דורשות ללונדון החלפה לחנה וסע בM25 תחסוך מאות למשפחה מהצפון למשל. אבל לתייר העלות של השכרת רכב וחוויה של נסיעה בצד שמאל עלולות להיות סיבות להעדיף תח"צ בין הערים. אני מודע שיש את רשת האוטובוסים של נשיונל אקספרס וכן חברות נוספות אבל לרכבת יש יתרון של מערכת כירטוס אחידה, מפות ברורות, וכמובן מסילה מול כביש.
בלוטון פארקויי יש חנה וסע - היו בעבר שלטי פרסומת לצד ה-M1
מצפון ללוטון. נדמה לי שהם הוסרו עם הרחבת הכביש כי לא זכור לי שראיתי אותם הרבה זמן.
&nbsp
אגב, אני עושה את החישוב לא כמשפחה אלא כבודד שצריך להגיע לכל מיני מקומות כל שבוע-שבועיים בשעות השיא. למשל לנסוע מלונדון לבריסטול. הכי זול שאני יכול לנסוע יוצא בערך כמו עלות הדלק, אבל זה מאוד מקשה על הנסיעה עם כל מיני תנאים מגבילים לגבי הרכבת שבה זה תקף ובכל מקרה זמן הנסיעה ארוך יותר ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
הרן היל - הרחוב שלצד התחנה ורציף טכני

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
הרן היל - הרחוב שלצד התחנה ורציף טכני





 

Ccyclist

Well-known member
התפצלות נוספת, אזור תעשייתי במשולש הויאדוקטים

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
התפצלות נוספת, אזור תעשייתי במשולש הויאדוקטים
אזורים תעשייתיים שמנצלים את משולשי הויאדוקטים הם ניצול יעיל של שטח מת בלב המרקם העירוני. הבניין המשולש שבתמונה השלישית נראה מכובד יותר מהקשתות הסגורות שבתמונה השניה.





 

Ccyclist

Well-known member
Allotments - חלקות גינון שאינן קשורות לבתים - לצד המסילה.

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
Allotments - חלקות גינון שאינן קשורות לבתים - לצד המסילה.
בימינו Allotments הן גינות תחביב למי שרוצה לגנן אך אין לו גינה משלו. במקור הן היו מקור מזון חיוני לעניים שיכלו לעבד חלקות קטנות. צידי המסילה ולפעמים צידי כבישים ראשיים הם מקומות בהם ניתן לראות אזור המוקדש לחלקות קטנות כאלו.

ערך וויקיפדי שמסביר אותן בבריטניה : http://en.wikipedia.org/wiki/Allotment_(gardening)#United_Kingdom





 

Ccyclist

Well-known member
מגשר למנהרה בעיקוף של קריסטל פאליס. (יותר אומנותי)

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
מגשר למנהרה בעיקוף של קריסטל פאליס. (יותר אומנותי)





 

Ccyclist

Well-known member
עוד התפצלות מסילות בואך איסט קרוידן

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
עוד התפצלות מסילות בואך איסט קרוידן





 

Ccyclist

Well-known member
תמונות תשתית בואך איסט קרוידן

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
תמונות תשתית בואך איסט קרוידן
לינק לתת ערך לדפו בסלהרסט:

http://en.wikipedia.org/wiki/Selhurst_railway_station#Selhurst_Railway_Depot

ממזרח למסילה יש בלגן בשלוחות, ממערב לה - דפו משמעותי של סאת'רן המשמש גם את הטמזלינק, והרכבת מגיעה לאחת התחנות הראשיות של דרום לונדון - איסט קרוידן. באופן מפתיע הרכבת לא עצרה שם, בעבר זו תמיד היתה תחנת עצירה, ובדרך חזרה לעיר מברייטון או גאטוויק - המקום בו הנוסעים לויקטוריה החליפו מהטמזלינק.





 

Ccyclist

Well-known member
מתחיל להראות ירוק, אך יש גם שלוחות טכניות

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
מתחיל להראות ירוק, אך יש גם שלוחות טכניות





 

Ccyclist

Well-known member
אתר של Colas Rail - חברת תשתית פרטית - לצד המסילה

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
אתר של Colas Rail - חברת תשתית פרטית - לצד המסילה
לינק ל"מה אנחנו עושים" באתרה של החברה:

http://www.colasrail.co.uk/what_we_do/index.html

אחרי פרלי נחתי קצת, לא היו אזורי כפר רציפים לצילום אלא סוג של רצף עיירות ופרבריהן לצד המסילה. לטעמי צילמתי מספיק חומר מסילתי תעשייתי שיעניין את מי שמתעסקים בכך. אחרי הסופרמרקט מרשת וויטרוז שבתחנה לפני גאטוויק הרכבת (שהיתה אקספרס ולא עצרה מאז אלפנט או בלקפריירז) החלה להאט לקראת שדה התעופה.





 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת של נמה"ת גאטוויק (הטרמינל הדרומי)

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
תחנת הרכבת של נמה"ת גאטוויק (הטרמינל הדרומי)
תחנת הרכבת של לונדון גאטוויק ( LGW ) היא תחנה גדולה בת 7 רציפים. בתחנה זו החל הביקור בשירשור הראשון שהצלחתי להעלות במרץ בין המסע עצמו לחופשת פנים קטנה בספרד (שגם ממנה יהיה איזה שירשור תח"צ) לבין הכנות לחזרה לאנגליה. תחנת הרכבת מסופחת לטרמינל הדרומי.





 

Ccyclist

Well-known member
בטרמינל הדרומי בגאטוויק...

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
בטרמינל הדרומי בגאטוויק...





 

Ccyclist

Well-known member
גאטוויק - מדרום לצפון

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
גאטוויק - מדרום לצפון
אני מניח שרבים מהמגיבים בפורום מכירים את השאטל הזה בין שני הטרמינלים של נמל התעופה בגאטוויק, אבל כאמצעי תחבורה ללא נהג שמגיע בתדירות גבוהה הוא ראוי לסיקור. כך הוא נראה כשמגיעים אליו מתחנת הרכבת בדרך לטרמינל הצפוני.





 

Ccyclist

Well-known member
נסיעה בשאטל האוטומטי של גאטוויק

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
נסיעה בשאטל האוטומטי של גאטוויק
לפי הוויקי המערכת המקורית נפתחה ב1983, וכלי הרכב המקוריים הוחלפו ב2010. http://en.wikipedia.org/wiki/Gatwick_Airport#Terminal_transfer

ניתן לשכפל את החוויה הזו של נסיעה בקדמת כלי רכב מסילתי (במקרה זה - מסילה מנחה וגלגלי גומי) ב DLR שבה לא הייתי בביקור הזה.





 

Ccyclist

Well-known member
ובשדה התעופה - התחתית סמליה ומפתה כמזכרות תיירים.

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
ובשדה התעופה - התחתית סמליה ומפתה כמזכרות תיירים.
אחת המידות להצלחתה של הרכבת התחתית בלונדון, זהותה התאגידית והגרפיקה המשמשת אותה היא העובדה שהיא הופכת נושא למזכרות תיירים ומשוייכת לזהות הלאומית בדיוק כמו הדגל, האוטובוס האדום, הנסיך וויליאם או סמל ה RAF הוותיק. היא איננה נחשבת לעניין לחובבים או מביני דבר בלבד.



 

Ccyclist

Well-known member
ואחרון חביב - כמה תמונות מחלון המטוס

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
ואחרון חביב - כמה תמונות מחלון המטוס
אמנם פלישה לפורום השני של הרב פיינשטיין, אבל בסופו של דבר אם אין לכם מטוס פרטי גם טיסות הן סוג של תחבורה ציבורית.

היופי בטיסות זולות הוא שהן מאפשרות לטוס לא רק פעם-פעמיים לחופשה אלא באופן תדיר יותר, פעם בחודש למשל.

זהו לעכשיו, השירשור הזה לא היה נופי או אסטטי במיוחד, אבל זהו טבען של מסילות רכבת פרקטיות בלב מטרופולין של מיליונים.





 

alantan

New member
תודה רבה על הסקירה והתמונות. המסילות שמדרום ללונדון ובכלל

נסיעה מלונדון סט פנקרס לשדה התעופה גאטוויק, סוף הביקור ההוא.
אין חובה להשתמש דווקא בגאטוויק אקספרס מתחנת ויקטוריה. מי שנמצא בצפון העיר יכול לעשות את הנסיעה מסנט פנקרס בחצי המחיר וללא ההחלפה המעיקה לקו הויקטוריה בלב המערכת, בסדר זמנים די דומה. השירשור הזה יוקדש בעיקרו לתמונות מאפיינים שנראים די טכניים בדרום לונדון, אך יכלול גם כמה אלמנטים משדה התעופה עצמו.
תודה רבה על הסקירה והתמונות. המסילות שמדרום ללונדון ובכלל
המחוזות עצמם הם עולם שזר לי, ולרבים אחרים שחיים מצפון לת'מזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה