נסיעה לשבוע עד 10 ימים

ספרנו1

New member
נסיעה לשבוע עד 10 ימים

זכור לי שבעבר הומלץ פה בפורום להימנע מהעברה של החתולה לדירה זרה, ולעשות מאמץ שיגיע קט סיטר פעמיים ביום להאכיל, לשחק קצת וכו'. כך נהגתי ב-3 החופשות אליהן יצאתי מאז שאמצתי את החתולה.

רציתי לשאול: עד כמה זה קריטי, הצורך שהחתולה תישאר בדירה שמוכרת לה? ייתכן שיש חתולים שפחות יפריע להם לעבור למקום אחר?

כמו כן, כשמדובר בחתולה שתישאר לבד בדירה ויגיעו לבקר אותה רק פעמיים ביום לכמה דקות - האם גם במקרה כזה הדבר עדיף על פני זה שאעביר אותה לשהות כמה ימים בדירה אחרת (אצל חברים בארץ, כמובן. אין לי כוונה להטיס אותה איתי..)?

תודה.

נ.ב.
יש לציין שביום-יום החתולה נמצאת רק בדירה ואני לא משאיר לה אפשרות לצאת.
 
תראה, אני חושבת שאתה מכיר את החתולה שלך הכי טוב

יש חתולים שנדרש להם זמן הסתגלות אפסי ויש כאלה שחווים משבר, ועם זאת, המעבר לדירה לא מוכרת, יחד עם ההיעדרות שלך יכולים לגרום ליותר סטרס מהמעבר בפני עצמו. צריך גם לזכור שחתולים שואפים לחזור לסביבה הקודמת, ולכן הסיכון שתנסה לברוח הוא גדול. האם אתה בטוח שבדירת החברים לא ישאירו בטעות חלון פתוח?
 

ספרנו1

New member
אם אאלץ להשאיר בדירת חברים

(מה שאשתדל מאד להימנע ממנו), אז כמובן שאדריך אותם לסגור חלונות וכו'.
 

Yukita

Active member
מנהל
דעתי

שאלת:
"כשמדובר בחתולה שתישאר לבד בדירה ויגיעו לבקר אותה רק פעמיים ביום לכמה דקות - האם גם במקרה כזה הדבר עדיף על פני זה שאעביר אותה לשהות כמה ימים בדירה אחרת"
&nbsp
ואני עונה:
לגבי רוב החתולים - חד משמעית כן. למרבית החתולים הבוגרים לוקח זמן רב להסתגל למקום חדש, וגם לאנשים שבמקום הזה. עד שיסתגלו - כבר תחזור. במצב כזה עדיף להם להשאר בסביבה המוכרת שלהם. כשמרחתול, יומא לי לשמוע מאנשים שהם חוששים שהחתול ירגיש לבד, אבל... רוב החתולים רוצים את בעליהם ולא מישהו אחר, ולכן לא מאושרים מזה שמוציאים אותם מהמקום שלהם רק על בסיס החשש שירגישו בדידות. ל10 ימים בלבד, כנראה עדיף להשאיר בבית עם ביקורים.
&nbsp
כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל, אך הם באמת יוצאים מן הכלל. לדוגמא, חברים שלי, שמעולם לא היה להם חתול ולא היה להם מושג בחתולים עד שצץ להם יום אחד על סף הדלת החתול שאימץ אותם, סיפרו לי פעם איך נסעו איתו ברכב בדרך בינעירונית בלי שום כלוב, ועוד עצרו בדרך כדי לתת לו לצאת לעשות פיפי (מה שהוא אכן עשה, וגם חזר לאוטו). בוא נגיד ככה - זה החתול היחיד בעולם שעושה דברים כאלה. לא יצא לי מעולם להתקל בעוד אחד כזה... כל השאר נלחצים ברמה כזו או אחרת כשמוציאים אותם מהשטח שלהם. אתה יכול לנסות להשאיר אצל חברים, אך יהיה עליך להקפיד מאוד שיבינו מה עלול להיות (גם בריחה אפשרית, גם יתכן שהחתולה תפחד מאוד). אם יהיה מזל - תתאקלם מהר מהצפוי, אם לא - תבלה 10 ימים עד שתחזור בלחץ גדול בשונה ממה שהיה יכול להיות אצלך בבית.
 

ספרנו1

New member
אני לא יודע אם זו אינדיקציה..

אבל: כשאני פותח את דלת הדירה שלי (קומת כניסה) (לדוגמא, כשאני תולה כמה דקות כביסה לייבוש במבואה בחדר המדרגות) אז אני נותן לכנען החתולה לצאת, והיא אף פעם לא מתרחקת יותר מרדיוס של 2-3 גג 5 מטרים ממני/מהדירה). היא נהנית לרחרח בחדר המדרגות ומעט בחצר האחורית, אבל נשארת בטווח ראיה תמיד. לעתים חוזרת לדירה עצמאית, אבל לרוב אני צריך לאסוף אותה פנימה.
&nbsp
עם זאת, מאד קשה לה להתרגל לאנשים זרים, גם כשהם באים לדירה ואני נמצא בה. כאשר היא כבר מתרגלת-היא מאד מתמסרת.

&nbsp
לסיכום, אני מבין שכדאי לעשות מאמצים עילאיים כדי להימנע מהעברה שלה.
תודה.
 

shirul2

New member
אם כך נהגת בעבר, למה לא הפעם?


אם מישהו יכנס פעמיים ביום יאכיל וילטף קצת זה נשמע ממש בסדר!..
הרבה יותר מלחיץ (וגם עלול חלילה לסכן ) את החתול לעבור לתקופה קצרה למקום שאינו הטריטוריה שלו..
 

ספרנו1

New member
כי אני והחתולה מתגוררים במעונות..

באזור שקשה למצוא בו קט-סיטר שיש לו גם תעודת סטודנט (שחייבים כדי להיכנס למעונות) וגם נמצא באזור בראש השנה ו/או יום כיפור (ולא נוסע להורים וכד')

&nbsp
ניסיתי עם שכן אחד (ללא משפחה בארץ), ולצערי הוא בגד באמון שלי וגנב מהדירה..
 

Yukita

Active member
מנהל
טוב

זה כבר באמת מקרה מיוחד. אם אין מי שיבוא שגם אפשר לסמוך עליו, אז באמת קח אותה לחברים. אולי עדיף שאצלם היא תשאר בחדר אחד בלבד.
 
למעלה