נסיך הכסף OUT - יחי מלך הפנאי האורבני

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
נסיך הכסף OUT - יחי מלך הפנאי האורבני

למרות שנסיך הכסף (סיויק האצ'בק 2009) הזדקן באופן מעורר הערכה, הוא הלך והתאים פחות ופחות לצרכים המשתנים.
נדרש רכב גבוה שיאפשר כניסה נוחה לאדם מוגבל בהליכה עם אפשרות הובלה נוחה של כיסא גלגלים.

לאחר התייעצות בפורום הנסיך הוחלף במלך הפנאי האורבני הנוכחי - ספורטאז' 1.6 מבציר 2016.
קל להבין למה עמישראל נוהה אחר הג'יפונים כתחליף למשפחתיות:
תנוחת הנהיגה הגבוהה, אביזרי הנוחות והבטיחות, והמחיר הקומפקטי עושים את הבחירה בו כמעט טבעית.

אי אפשר בלי תהיה בנוגע לאבזור המוזר של הספורטאז:
מצד אחד מערכות בטיחות יקרות (בלימה אוטונומית, תיקון היגוי), ומערכות נוחות כבר מגרסת הבסיס (מראות מתקפלות, חיישני אורות וגיישם, מזגן מפוצל),
מצד שני חסכון במקומות הלא נכונים (הרמת שמשות, מערכת מולטימדיה סינית מצ'וקמקת, אי חיבור מצלמות דרך ורוורס למולטימדיה).
מוזר....
 
ספורטאז ועוד עם מנוע 1600 הוא רחוק מלהיות מלך הפנאי

הוא בתחתית הסולם של רכבי הפנאי
מאזדה טויוטה מיציבושי הונדה סובארו , הרבה מעליו .
חשבתי שאנשים כבר התפכחו מהעיצוב שלו .
 

em28

Well-known member
מילא הסובארו והטויוטה, אבל במה האחרים טובים ממנו ?

לא רואה במה CX5 (3 מוגבהת), HRV (ג'אז בלי מנוע) או אאוטלנדר (סתם ענק) עדיפות על הספורטאז' בקטגוריית ה"כאילו" שטח.

לצרכים שלי - רכב מוגבה, הובלת כסא גלגלים, בטיחות, ומחיר סביר, הספורטאז נתן אחלה פשרה, וכנראה שיש רבים כמוני.

למרות שעברתי מרכב יותר קל ויותר חזק, אני לא מרגיש ביום וחצי שהרכב אצלי מחסור בכח,
החורף שהפתיע לא ממש דורש כח.
 
חכה לצריכת דלק ולנוחות שאין בו , הוא קופצני מידי

אל תשווה בכלל לאלו שהזכרתי קודם במיוחד לא ל CX5
אני קניתי את ה CX5 עוד ב 2014 כאשר המכירות שלו לא היו גדולות
וראיתי מעט ממנו על הכביש , אבל אחר כך זה השתנה דרמטית
גם בישראל רואים יותר ויותר ממנו ,
אני מנחש שהמכירות של הספורטאז התמתנו לאחרונה .
 

enigo

New member
דווקא בעבר מכירות ה-cx5 היו

הרבה יותר משמעותיות (בארץ). אלא שאז הספורטאז' שינה את הכללים עם גרסת ה-1600, ומאזדה לא הצליחה לייצר גרסה מקבילה, ולכן הוא התדרדר במורד דירוג המכירות.
אבל אין ספק שהמאזדה רכב טוב ונעים יותר,שהחסרון העיקרי שלו בהשוואה הוא עניין אבזור הבטיחות.
 

em28

Well-known member
מבחינתי ל-CX5 היו עוד כמה חסרונות:

פתח תא מטען גבוה מאד, תא המטען עצמו לא מתאים להובלת כסא הגלגלים,
קונסולה מרכזית רחבה מאד המפריעה לנהג וליושב לצידו, אבזור בקמצנות, ו........עוד 30,000 ש"ח שיוצאים מהכיס.
&nbsp
בצד הזכות: קצת יותר מרווח ונסיעה יותר נוחה לנוסעים.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
אני דיברתי על הדור הקודם

וברור שנקודתית יש לכל דגם יתרונות או חסרונות.
 
תא המטען הוא הכי טוב בקטגוריה , הוא מתקפל למצב ישר

ללא שום מדרגה .
כסא גלגלים ? 3 חביות של 180 ליטר אני העמסתי עליו.
גבוה זה מצויין להעמסה של דברים כבדים , למשל שק מלט , לא צריך להתכופף
זו העמסה נכונה יותר מבחינה בריאות הגב .
דרך אגב לא זכור לי הבדל גובה בין הספורטאז למאזדה
אבל בספורטאז העמסתי רק עוגה .
 

em28

Well-known member
שאלה של צרכים: ב-CX5 הבגאז' קצר וגבוה, בקיה המושב זז

אין הכוונה לקפל את הספסל האחורי אלא להשתמש בבגאז בנוסף לספסל האחורי.
הסתובבתי עם כסא הגלגלים בין המגרשים והסוכנויות והתובנות שקיבלתי ביומיים עם כסא הגלגלים הפתיעו אותי.

הידעת ?
- כל הרכבים המשפחתיים וה-SUV הקטנים הם גבוליים לעניין - מדובר על כמה סנטימטרים שעושים את כל ההבדל.
- מסתבר שבגלל הצורה הבלתי אפשרית של כסא הגלגלים הדבר החשוב ביותר הוא לא נפח הבגאז אלא צורתו,
ובעיקר מיקום מגרעות הגלגלים/בולמי הזעזועים - זו הסיבה שבבגאז של המאזדה 3 הכסא נכנס, במאזדה 6 וב-CX5 לא !
- בגלל שהבגאז של ה-CX5 קצר הכסא לא נכנס בשכיבה, בגלל שסף ההטענה שלו גבוה הוא לא נכנס בעמידה/אלכסון.
- בספורטאז ניתן להזיז את הספסל האחורי מס' סנטימטרים וזה עושה הבדל גדול.

לא טוען שה-CX5 אינו רכב טוב, לצרכים שלי הוא פחות התאים.
 

em28

Well-known member
מסתבר שהתחושה שלי היתה נכונה: הבגאז של ה-CX5 קטן משמעותית

מעבר לצורת תא המטען שחשובה לצרכים שלי מסתבר שגם נפח תא המטען ב-CX5 קטן משמעותית מהספורטאז.
442 ליטר לעומת 466 ליטר בקיה במצב רגיל (ללא הזזת ספסל אחורי קדימה)
1342 ליטר כשספסל אחורי מקופל לעומת 1455 ליטר בקיה
 

enigo

New member
קשה להסתמך על המספרים במקרה הסה

יש יותר מדי צורות מדידה, ואף פעם לא ברור באיזו צורה מדדו את המספר הספציפי הזה.
 

em28

Well-known member
אכן, וזו אחת הסיבות שגררתי איתי את כסא הגלגלים ממגרש למגרש

היו לי כמה הפתעות, כמו ההונדה HRV שהוא אחד הג'יפונים היותר קטנים, עם בגאז קטנטן אפילו ביחס למשפחתיות (430 ליטר)
אבל שפת הטענה נמוכה נותנת את אחד הרכבים היחידים שבהם הכסא עמד ישר ולא באלכסון.
&nbsp
לו רק היה לו מנוע וגיר....
 

enigo

New member
HRV הוא דווקא אחד הגדולים - אבל בקטגוריה

אחת למטה (רכב פנאי קטן, או B suv).
 
לי נראה שה CX5 בסיכום רב שנתי לא נופל מהספורטאז

במכירות מה גם שיכנס רכב דומה סיני ב 100000 ש"ח שהוא יתחרה בספורטאז
מבחינת המחיר והרי ידוע שלישראלים קודם כל חשוב המחיר .
אני מרגיש ש ה CX5 נמכר יותר היום מבעבר .
 

enigo

New member
רגשות זה חשוב, וגם מה נראה ומה לא

אבל לא כשמתעסקים עם מספרים...
גם ברב שנתי, טוסון וספורטאז' עוברים את ה-cx5 ובהרבה.
&nbsp
 

em28

Well-known member
במקרה השלושה עומדים עכשיו זה לצד זה בחניה

נראה שהטויוטה קצת יותר קצר והמאזדה יותר ארוך

 

Cמן רשום

New member
מהתמונה הזאת הספורטאז' נראה קטן מפיז'ו 307, ע"ע פרספקטיבה

והרב4 הוא מדגם ישן, דור או אפילו שניים לאחור. אי אפשר ללמוד מזה כלום. ואגב, המאזדה שם היא 5, לא CX5.
 
למעלה