נמאס לי מהמדינה הזו!

© Tweety ©

New member
אההמ

גם לי כואב ועצוב מאוד אני מאוכזבת הן בגלל העובדה שישראל אחרת לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה והן בגלל העובדה שהימין ניצח. אני גם מרגישה כמו אחרי רצח רבין (למרות שאז זה כאב הרבה יותר) כאילו לקחו לי את המדינה. לא עוזבים את הארץ נשארים כאן ונלחמים יושבים באופוזציה ולא שותקים. העם בחר ימין העם יקבל ממשלת ימין קיצונית שנראה לאן היא תוביל אותנו. בבחירות הבאות העם יבחר אחרת.
 
נמאס לי מהמדינה הזו!

פשוט נמאס לי! אני ובעלי מתכננים לעבור לגור לחו"ל. לא די בכך שישראל אחרת לא עברה את אחוז החסימה גם הימין ניצח. עם מפגר
 

user32

Well-known member
מנהל
העם בחר מתוך ייאוש

זה לא ששרון היה כל כך מוצלח, זה פשוט שלא הוצגה אלטרנטיבה מספקת. הציבור אמר דבר פשוט: גם ככה לא יהיה שלום בקרוב, לפחות בואו ניכנס בהם! עם הזמן כשהצדדים יבשילו, העבודה תחזור בגדול כמו ב92
 

ronen1981

New member
לא אני,אני בחרתי מתוך אידאולוגיה

ודעה כי הבחירה שלי מקדמת מאוד את ראית עולמי ואני עדיין סבור שאם לא בטווח המידי אז ביותר ארוך אכן כך יהיה הדבר. העבודה בשום מקרה לא תגרוף מנדטים מהליכוד המנדטים של הליכוד יעברו לשינוי ולא לעבודה בבחירות הבאות לכשיהיו.
 

אלדד27

New member
מאיפה הבטחון שלך?

שינוי היא לא המפלגה השניה בגודל ושינוי באה כדי לעשות משהו אחד, ספציפי, שמצביעיה שלחו אותה לעשות. לכשתסתיים העבודה - שינוי תיעלם. זה ברור. לי אישית אין בעיה עם זה. אני בכלל שואף לחזור למרצ, אחרי שהבעיה עם החרדים תיפתר.
 

ronen1981

New member
שינוי יש לה תפיסת עולם רחבה.

חוץ מזה שאם חלילה לא תקום ממשלה חילונית אז הסוגיה של דת ומדינה תישאר בהינה ואף תחריף בגלל התלות הרבה בחרדים ואז הצורך בשינוי רק יגדל גם בשל כך וגם בשל המצב הכלכלי חינוכי וכד... אם תקום ממשלה חילונית נכון מאוד שיקודמו יוזמות רבות ואם תתקים 4 שנים יתכן ורוב הבעיות כבר יפתרו ותושלם חוקה אבל אז שינוי תבסס עצמה במפלגה איכותית ואמינה ביותר ותרים את הדגל הכלכלי כמרכזי (כבר היום זה קורה במגביל לדגל הדת ומדינה שפחות הוזכר יחסית.) וכבעלת השקפת עולם מדינית מרכזית יעברו אליה עוד אנשים רבים. איך שאני רואה את זה אם שינוי תנהג כמו שאני חושב שתנהג ראש הממשלה לעתיד משינוי.
 

ronen1981

New member
וזה אגב המילכוד האלקטורלי של העבודה

לא משנה איך תנהג היא רק תחלש בבחירות הבאות . אני מציע שתנהג לפחות באחריות לאומית ותעשה מה שטוב למדינת ישראל ואזרחיה.
 

אלדד27

New member
אני ממש לא מסכים איתך.

ברגע שהמצב עם החרדים ישתפר אפילו מעט, וגם אם הוא לא ישתפר, שינוי תאבד את כל הלגיטימציה שלה. העבודה היא האלטרנטיבה של העם. גם אם אתה חושב שהמצע שלהם דרעק ושאין להם שום דרך שהיא ושהם חבורת כלומניקים - כמו שאני חושב - הרי שהעם חושב אחרת. העם לא יצביע למרצ, כי מרצ קיצוניים. אבל העם עוד ישוב לשמאל, ויצביע לעבודה. בבחירות האלו, העם נדד הרחק לימין - אבל זה לא אומר שזה תמיד יישאר ככה. העם יתנדנד בחזרה בהמשך, אם יהיו לנו עוד מערכות בחירות בישראל.
 

user32

Well-known member
מנהל
עוד מעט תתחיל לחלק קמיעות של טומי

תגיד, מאיפה האמונה העיוורת הזו ששינוי כל כך תצליח?
 

ronen1981

New member
כך אתה מכיר אותי.

שום אמונה עיוורת הכל הגיון בריא מאוד וקריאת השטח ופעילות מצידי לדאוג לכך ככל התלוי בי. תקרא דברי לאלדד בשרשור זה.
 

אלדד27

New member
לגבי החתימה שלך...

אני לא "חושש" ששינוי יישבו עם ש"ס ועם יהדות התורה. אני חושב ששינוי עשויה לשבת גם עם ש"ס וגם עם יהדות התורה, כי עכשיו יש להם מנדט רציני מאוד. אתה יודע, ככל שעולים יותר גבוה בציפיות, כך הנחיתה כואבת יותר. עזוב אותך. תיכף תגיד ששינוי הם לא פוליטיקאים, כמו שגלי אומרת על ישראל אחרת. הם כולם פוליטיקאים. שינוי בבחירות הקודמות הוכיחו שלא ימכרו את עקרונותיהם. אני חושב שיהיה קשה מאוד להושיב את שינוי עם ש"ס באותה ממשלה, אבל זה לא בלתי אפשרי. נחכה ונראה.
 

user32

Well-known member
מנהל
נו באמת..

להשוות רצח ראש ממשלה, להפסד של ישראל אחרת בבחירות? לא הגזמנו קצת?
 

אוהבותה

New member
אתה מתפלא ?

אם כל פעולה צבאית היא "טבח", התיישבות יהודית ממזרח לקו הירוק היא "כיבוש אלים", החיילים "נאצים" והצבא "רומס בגלגליו", אז למה לא להשוות את ההרגשה שהדרך שלך פשוט לא זוכה לדעת רוב לרצח רבין ? כל כעס או עצב על הימין מיד מתורגם לרגש שעולה מרצח רבין. כשמתחילים להשתמש בפרות קדושות כמו סטקים לבנים ביום כיפור במסיבה של שמוצניקים, כך הופך כל דימוי וביטוי לנחלת הכלל. אה, שכחתי את "יום שחור לדמוקרטיה" ו "אויבי הדמוקרטיה".
 
למעלה