נכון מידי פעם עולה כאן שאלה על סטרס

תומרונתם

New member
מנהל
נכון מידי פעם עולה כאן שאלה על סטרס

ועל מצב נפשי, והאם זה משפיע על רמות הסוכר?
ונכון תמיד אנחנו עונים "כן, יש קשר".
אז אנחנו צודקים.

לפני כמה ימים נודע לי על פטירתה של חברה יקרה, לאחר מאבק קשה בסרטן השד.
מאז, יצאתי לגמרי מהאיזון. ערכים גבוהים, בולוס לא עוזר, חייבת להעלות בזאלי, נוחתת להיפו.
אוף.
חייבת לחזור לשיגרה.

לזכרה.
 

ladybug4NLP

Active member
אכן רבות מהמחלות גם יכולות להתחיל מטראומה

או מסטרס ממושך. אצל אחד זה יתבטא בלב, אצל השני בפרקינסון, השלישי בלחץ דם והרביעי בסוכרת או חלילה בסרטן-הכל לפי הנטייה של המחלה להתבטא במקום החלש ביותר בגוף.

בדרך כלל כשאני מטפלת בחולים עם מחלות כרוניות או קשות זה הדבר הראשון שנטפל. סטרס גם מוריד את הרמה החיסונית כי הקורטיזול מהיר יותר מרב הויטמינים/מינרלים והורמונים שהגוף מייצר/צורך ומתביית באותם המקומות וגורם נזק.

אז...
התרגעות, מסויקה טובה, מדיטציה, דמיון מודרך או כל דבר שמרגיע. יש אין ספור שיטות קלות, כדאי רק להתמיד.
וכמובן להתשתדל לא לקחת ללב. רב הדברים אל שווים את זה.
בהצלחה
 

ענתי44

New member
האם גם מחלות אוטואימוניות?

כי בשנה האחרונה אני מתמודדת גם עם דלקת פרקים על רקע מחלת עור פזוריאטיס שמסתבר שבמשך שנים לא איבחנו אותה אצלי וחשבו שמדובר במחלת עור פשוטה. אני יודעת שיש קשר לבעיות המערכת המטבולית שלי ואפילו לניתוח במעיים שעברתי אבל האם יתכן שבגלל מתח קבוע גרמתי לגנטיקה ( מדובר במחלות במשפחה אצלי ) להתעורר לפתע? אני מטופלת בתרופה חזקה שעוזרת מאוד אבל לא במאה אחוז. האם יתכן שבמקרה שאלמד להיות רגועה ( כמו שהייתי בצעירותי ) אז יהיה שיפור בדלקת?
 

ladybug4NLP

Active member
גם ובעיקר

ובהחלט כדאי להשתמש בשיטות שונות גם לא להחריף, וכמובן למנוע.

אני לא אומרת שאפשר למנוע כל סטרס ומי שחושב שהעולם זה גן של שושנים - אז הוא טועה ובגדול
אלא שיש צורך לעבד את הסטרס בפרופורציות ובמהירות .
יש אנשים שחיים בסטרס כל הזמן ומפתחים כל מיני דברים.
לעומתם יש מדחיקנים - צרה צרורה לא פחות כי בסופו של דבר זה כמו סיר רותח שיש עליו מכסה. בזמן כלשהו המכסה עף.

אני יודעת שלי השיטות האלה עזרו ואני משתדלת העביר את זה הלאה כמובן
 

ענתי44

New member
הדברים שמרגיעים אותי

דבר ראשון זה המוסיקה. מרבה להקשיב למוסיקה לזייף מכל הלב בשמחה. המוסיקה היא דרך נפלאה גם כשמטפלים עם מחלה כמו אלצהיימר. כשאמא שלי בסערה רגשית אני שרה לה, שרה איתה ומשמיעה לה מוסיקה. אז המוסיקה בעיניי היא המתנה הכי נפלאה של הייקום להתמודד עם סטרס. גם הכתיבה מרגיעה אותה. ומה שבעבר מאוד מאוד הרגיע היה פעילות סדירה בחדר כושר שכללה לפחות שעה על ההליכון. זה הרגיע אותי והרים לי את המצב רוח, איזן לי סוכר וכולבטרול. לצערי היום קשה לי מאוד וזה חסר לי. וגם ביקור בטבע עושה פלאים. אצלי בעיקר בים. והמתנה הכי נפלאה שחברה לימדה אותי זה הומור. גם לצפות במערכונים ותוכניות סטירה וגם הומור עצמי שעוזר לי לשחרר מתחים.
 

ענתי44

New member
משתתפת בצערך

קשה לאבד אדם קרוב.
בטח שמצב של סטרס מעורר מחלות ומעלה סוכר והרפואה מדברת על הקשר בין הגוף והנפש. המתח, ולא רק במצב של אבל עמוק מעלה סוכר. אצלי הכל מתח, הטיפול באמא עם אלצהיימר, וימים של משבר אצלה מקפיצים את הסוכר, לחצים בעבודה שלי, בזמן ירי טילים לדרום ואלינו לעיר ואפילו כשקבוצת הכדורגל שלי מפסידה ונמצאת בתחתית. ואני מחפשת את דרך הזהב שתרגיע אותי שתלמד אותי להיות יותר רגועה. בינתיים מצליחה לעבוד על עצמי לא להתרגז בריב על תור, או על טיפשות של אנשים זרים. אבל כמו שהאחות סוכרת שלי אומרת לי כל הזמן שאני חייבת להירגע כדי לעזור לעצמי להתאזן.
 
למעלה