ניתוח בדיקת רכב לפני קניה

k i d a n

New member
ניתוח בדיקת רכב לפני קניה

שלום לכולם,
היום לקחתי לבדיקה אופל אסטרה, 2007, 1.8 אוט'.
יד ראשונה, 44 אלף ק"מ.

תוצאות הבדיקה מצורפות.

תוכל בבקשה לחוות דעתכם על מצבו של הרכב?
האם כדאי להתקדם וכמה "להוריד" מהמחיר?

תודה מראש.
 

© DrorZi

New member
כמה דברים מוזרים

האם המוכר אמר שהוחלף רדיאטור קדמי?
אם לא למה בבדיקה מופיע שכן, אם כן, למה?

הצמיגים מקוריים ולא הוחלפו מעולם?
אם כן צריכים החלפה
למה חסרה לרכב מראה?

האם הרכב טופל כל שנה במוסך ויש תיעוד?


דרור זי.
 

k i d a n

New member
תודה ו...

אכן הוחלף ראדיאטור, לפני מעט פחות משנה במוסך יבואן (דאז). הדבר לא הוסתר.
לפי הבודק והמוסכניק הפרטי, יש סימני שמן קלים, מה שמצריך ניקוי נוסף מעבר לזה שכבר נעשה, והחלפת הנוזלים.
נאמר לי שהגיר מתקשר טוב, אין נקישות או דחיות בהעברה.

הרכב מטופל בUMI עם תיעוד מלא.

לגבי צמיגים, הרכב עבר טסט לפני חודשיים עם הצמיגים האלו, אבל גם לדעתי יש להחליפם. אני לא יודע האם אלו המקוריים.

עידן.
 

wil

New member
לפי התאריך על הצמיגים אפשר לדעת

אם הם המקוריים,
למשל אם מוטבע 1207 זה שבוע 12, שנת 2007.

מה הסיבה להחלפת הרדיאטור?

ולגבי סימני שמן - כל עוד לא תתוקן הנזילה בקולר הגיר לא פתרת את הבעיה.
 

k i d a n

New member
לא בדקתי את התאריך על הצמיג.

אבל במידה ואגש שוב למוכר, אסתכל.
אני מבין שהדבר היחיד שזה מצביע עליו הוא הזנחה יחסית?

לגבי הראדיאטור, אני לא יודע מה הסיבה להחלפתו. אשאל את המוכר.
 

wil

New member
הצמיגים הפרונט וכו' מצביעים על הזנחה

הגיר זו לא הזנחה כי אין שום טיפול יזום שדרוש לגיר אוטומטי בגיל/ק"מ כזה, ולפי היצרנים אז למשך כל חיי הרכב (שבמדינות עולם ראשון הם מניחים שאחרי 120-150 אלף הרכב ממילא הולך למזבלה אז זה ה-Design Goal מבחינת הגיר...)

הגיר זה לדעתי כמו שאמרתי - נזילה במחליף חום (קולר גיר).
אם לא תתוקן יעברו נוזלים בין הגיר לבין מערכת הקירור,
על מערכת הקירור זה פחות משפיע אבל את הגיר זה יהרוס.

לא ממש חשוב אם הצמיגים מקוריים או לא, פשוט קח בחשבון החלפתם בסוף הקיץ וזהו.
 

wil

New member
כן באמת תמוה החלפת רדיאטור כ"כ מוקדם

צריך להבין מה הסיבה.
יכול להיות תאונה (אבל אז איך הרכב נקי לגמרי מבחינת שלדה ומרכב?),
יכול להיות גם אבן שעפה מגלגלי משאית וניקבה את הרדיאטור. (ואז אין בעיה)
 

wil

New member
להוריד לפחות מחיר של שיפוץ גיר

מופיע פה בשני סעיפים שונים הערות לגבי שמן גיר במערכת הקירור ולהיפך.
זה לא כסת"ח סטנדרטי בכלל.
שיפוץ גיר יכול לעלות 5000-6000 שקל, כדאי מאוד לקבל הצעה לפני שמקבלים החלטה לגבי הרכב הזה.

בנוסף:
שלדה נקיה (אם ההערה היחידה שלהם היא פקק פלסטיק אז מדהים)
דרוש כיוון פרונט (כמה מאות שקלים), רביעיית צמיגים (1300-1500 שקל) זוג בולמי זעזועים אחוריים (?), בלמים קדמיים (?) ומראה (אפשר להביא מפירוק, בטח כמה מאות אבל דרוש בירור)

נשמע רכב קצת מוזנח בסך הכל.
את הבלמים והמראה יש לתקן מיידית.
בסוף הקיץ (לפני גשם ראשון) הייתי מחליף את הבולמ"ז (במידה ובאמת צריך וזה לא סתם קשקוש של המכון), רביעיית צמיגים והולך לעשות כיוון פרונט.
(חבל להחליף צמיגים כעת כי השמש הורגת אותם. כמובן בתנאי שהם לא במצב קטסטרופה)

לגבי הגיר - לא יודע. בוא נחכה שמי שמכיר ספציפית את הגיר ומערכת הצינון שלו ברכב הזה יגיד מה דעתו.
אולי אפשר להחליף את מצנן שמן גיר ולהחליף נוזלים (שמן גיר, נוזל קירור) ואז אולי הגיר לא ימות. אולי לא. לא יודע.
 

k i d a n

New member
עד כדי כך?

המוסכניק שמטפל ברכב של ההורים ראה את התוצאות ולא דיבר על שיפוץ גיר, אלא על ניקוי והחלפה חדשה של נוזלים.

אגב, המוכר יגש לעשות זאת בעצמו ביום א' במוסך המורשה שם החליף את הראדיאטור.

בקיצור, שומר נפשו ירחק או שזה לא כ"כ נוראי במידה ואני "מיישר קו"?
 

wil

New member
בוא תחשוב בהיגיון

איך הגיע נוזל קירור לשמן הגיר ולהיפך?
המקום בו הם נפגשים הוא בקולר הגיר.
זה מחליף חום שאמור להיות אטום ולא להעביר נוזלים מצד לצד אלא רק לאפשר לשמן הגיר להתקרר ע"י מסירת החום לנוזל הקירור.

אם הגיע שמן גיר לנוזל הקירור ולהיפך, סימן שיש דליפה שמאפשרת את מעבר הנוזלים הזה.
את הדליפה צריך לתקן (ייתכן שצריך להחליף את הקולר או לא יודע איזה רכיבים בו - לא מכיר את הגיר הזה ספציפית) ורק אז להחליף נוזלים לטריים. ואז לקוות שעד עכשיו לא נגרם נזק משמעותי לגיר.
 

חן 1111

Active member
יש רכבים שבהם הקולר גיר משולב ברדיאטור.

לא יודע איך זה באסטרה, אבל אם זה ככה, אז אולי זו הסיבה שהחליפו רדיאטור וזו הסיבה שנשארו שרידי נוזלים במערכת הקירור ובגיר. וייתכן שהמוסך שהחליף רדיאטור יעץ לו להיפטר מהרכב לפני שיתחילו בעיות בגיר.
 

wil

New member
אז איך נשאר שמן גיר במערכת הקירור?

כשיש סיפור כזה לא נהוג לשטוף עם הרבה מים את מערכת הקירור לאחר הרכבת הרדיאטור החדש, ורק אז למלא נוזל קירור?

עדיין יישארו שרידים?

זה שווה בירור מול מישהו שמכיר ספציפית את הדגם הזה.
גם שווה לקבל העתק של החשבונית על החלפת הרדיאטור, אולי תהיה רשומה הסיבה.

ואני חוזר על הדעה שלי - אפשר בהחלט לקנות את הרכב, למרות שהוא מוזנח, אבל במחיר שמתאים לכל מה שנכתב כאן, מה שדרור כתב הגיוני מאוד.
 

© DrorZi

New member
תוספות של יד וק"מ ?

שישכח מזה
יכול להיות שהיתי מציע 40 ומעלה ל 45 כדי לסגור אבל היתי משחק קשה על ה 40
השאלה גם כמה זמן הוא מנסה למכור ואם הוא מבין שהרכב לא הכי פופולארי ולא במצב הכי שמור


דרור זי.
 

k i d a n

New member
ואוו.

ואני חשבתי שמצאתי רכב טוב, שמור ועם נתונים טובים.

הוא מנסה למכור אותו כבר בערך שלושה חודשים.
ראיתי את הרכב מזמן אצל הבעלים שלו בבית (עם הבעלים) והיום אצל חבר שלו שמטפל לו במכירה עכשיו.
 

© DrorZi

New member
מעולה, אז הוא יודע שהשוק קשה

אני לוקח בחשבון 4000 שקל לישור קו, זה כבר 49000 ועוד 5000 הימור על הגיר זה 45000 אף פעם לא אומרים את המחיר שרוצים לסגור, אומרים פחות, ולכן תתחיל מ 40 לדעתי.
תחזור לעדכן בכמה סגרתם.


דרור זי.
 
למעלה