ניתוח בדיקת אופל אסטרה 2008

k i d a n

New member
ניתוח בדיקת אופל אסטרה 2008

שלום לכולם,
אחרי הנפילה עם הבדיקה הקודמת (נמצאת בשרשור נעלם באחד הדפים...),
לקחתי לבדיקה רכב אחר.

אסטרה 08, 1.8, יד 1 פרטית, 72K ק"מ.
מצ"ב תוצאות הבדיקה.

הרכב נראה חיצונית ופנימית מצויין. לפי הבדיקה- המנוע, הגיר והשלדה נקיים.
הדבר היחידי שמפריע- רעש מתכתי בתחילת נסיעה (לחיצה על גז ראשון). הרעש לעיתים חוזר ולעיתים לא אחרי כל עצירה (רמוזור, עצור וכו').

לפי הבודק הרעש מופיע כאשר מפעילים מזגן בתחילה ונובע מאיזושהי נגיעה או תושבות פגומות. לדעתו כדאי לקחת את הרכב ורק לטפל בליקויים (חיזוק תושבות וכיוון פרונט).
לפי המוסכניק הפרטי מדובר ברצועת מנוע יבשה מעט (עלות של כ300 שקל) שגורמת לרעש. היות והרכב עמד מספר מועט של חודשים, הוא ממליץ להתחיל לסוע איתו ולראות האם זה נמשך. כרגע לא לוחץ על החלפת הרצועה.

מה דעתכם?

תודה.
 

The S t i g

New member
נראה טוב ויש הרבה כסתח רגיל

מה זה פנסים ראשיים לא תקינים קיבלת הסבר?
מה מחירון וכמה הוא רוצה?
בגדול נראה אותו שיצא טוב בבדיקה ושווה קניה.
 

k i d a n

New member
פנסים ראשיים

עם פטריה עליהם (פלסטיק מצהיב כזה בחלקו העליון)- שמש/חדירת מים.
לא משהו שפוליש לא יפתור.

מחירון 69 (כולל חבילת איבזור ומועד עליה), נסגור על 62.

מה לגבי השאלה על הרעש המתכתי בתחילת תנועה?

תודה.
 

ceyal

New member
לקחת בחשבון שישנה פגיעה בשלדה?

לא יודע מה המהות אבל מדובר בירידת ערך.
לגבי הרעש, כמו שאמרו, יתכן שמדובר ברצועה, או חלק אחר שנוגע במנוע/מערכת פליטה.

אתה צריך פשוט לזהות את הסל"ד שבו קורה הרעש, להשאר עליו ושמישהו אחר יחפש את מקורו.
 

k i d a n

New member
פגיעת שלדה?

לא נאמר שום דבר על ידי הבודק.
כששאלתי אותו האם יש פגיעת שלדה, הוא השיב "לא".

לפי מה אתה רואה פגיעת שילדה פה?

תודה.
 

ceyal

New member
פגיעת פח סף חיצוני.

מסומנת כמשמעות בינונית. אם זאת לא היתה פגיעה בשלדה זה היה מסומן כמשמעות שולית.
 

k i d a n

New member
מדובר בכיפוף תחת הדלת השמאלית.

בערך במקום בו נכנס הג'ק.

האם לא רק כאשר מדובר במשמעות גבוהה זו פגיעת שילדה?

די הפתעת אותי עכשיו.
 

wil

New member
הצביעו לך על הכיפוף כמה שמסומן בטופס?

אם כן, וזה בסך הכל כיפוף שנוצר מעליה לא טובה על מדרכה או משהו כזה - אז זה לא מהותי.

לגבי "סימני שריפת שמן" - אמרו לך על זה משהו?
זה יכול להיות כסת"ח רגיל, תלוי מה הבוחן אמר על זה בע"פ.

סך הכל לדעתי הרכב כדאי לקניה,
יש לקחת בחשבון עלות תיקון הרג'קטים.
בדוק גם מתי בוצעה הח' רצועת תזמון,
אם לא בוצעה עדיין אז כנראה שיש לבצע בדחיפות (כל כמה שנים הוראת היצרן?) ועל הדרך כבר תוחלף גם רצועת המנוע.
 

k i d a n

New member
כן, ראיתי על מה הוא מדבר ולמה מתכוון.

"לא מהותי"- לא נחשב כשלדה?
או נחשב כשלדה ולא מהותי.

לגבי שריפת השמן, המוסכניק שלי ראה עוד טרם הבדיקה שיש נזילה קטנטנה, יותר בכיוון של "הזעה".
הבוחן לא ציין זאת במיוחד.

לא הוחלפה רצועת תזמון ועפ"י היצרן זה 150K ק"מ (יכול להיות??) או 6 שנים אם אני לא טועה.
המוסכניק שלי המליץ לעשות ב- 120K.

דעתך לגבי אותו "רעש מתכתי"?

תודה.
 

wil

New member
למיטב הבנתי אין לזה השפעה בטיחותית

מכה קלה שלא משפיעה על מקביליות הסרנים, זויות היגוי וכו' - לא מהותית.

לגבי השמן - הזעה קלה זה חסר משמעות, יכול לנסוע גם עוד מליון ק"מ ככה.

לגבי טיימינג - יכול להיות כל מיני דברים.
אני ממליץ בחום להתייחס להנחיית ההחלפה לפי שנים ברצינות הראויה.
אתה תגיע ל6 שנים כנראה לפני 120K ק"מ.
 

k i d a n

New member
וודאי, אני לא משחק בטיימינג

לא בשום רכב שהיה לי וכמובן שגם לא בזה שיהיה.

מה לגבי הרעש בתחילת תנועה?
ובכלל על הקניה כמו שמסתמנת מהבדיקה?

תודה.
 

wil

New member
לגבי הרעש לא שמעתי אז אני לא יודע

אבל אם המכונאי שלך לא מתרגש אז גם אתה לא אמור להתרגש.

באופן כללי לגבי הקניה - לדעתי רכב ראוי לקניה.
אין פה דגל אדום כמו שהיה ברכב הקודם עם הגיר.
 

k i d a n

New member
התקשרתי עכשיו לכמה מכוני בדיקה

הקראתי להם את הסעיף וכולם טענו שאין מדובר בפגיעת שלדה.
נאמר שאם הייתה שלדה, היה רשום במשמעות גבוהה או בפירוש "שלדה".
 

k i d a n

New member
אני לא יודע מה הקריטריונים שלהם...

האם כמו שנאמר, לא היה רשום "שלדה" במידה ואכן זה היה המקרה?
 

k i d a n

New member
דיברתי שוב עם הבודק שראה את הרכב

לדבריו כל פגיעה ממדרכה בדפנות הרכב נכנסת למשמעות בינונית- עפ"י הגדרות משרד התחבורה.

לפי מה שהוא אומר, פגיעת שלדה הייתה מופיעה במשמעות גבוהה ולכן השאסי כאן נקי.
 
למעלה