ניק בדוי לרגע - מבקשת את דעתכן הכנה

ניק בדוי לרגע - מבקשת את דעתכן הכנה

יש לי חברה טובה שנמצאת במצב של דיכאון קליני קשה כבר כ 16 שנים. (אני עצמי חברה שלה 9 שנים). בשנתיים האחרונות המצב הוחרף ולפני שנה כאשר היא כבר לא יכלה להתמודד עם הסימפטומים הפיסיים (כאבי ראש, סחרחורות, נטייה להתעלפות חוסר יכולת לישון וחולשה) בנוסף להתנהגויות הכפיתיות שלה (הפרעות אכילה, o.c.d, פרפקציוניזם מטורף בלימודים ובכלל) ולדיכאון, היא אושפזה באשפוז יום פסיכיאטרי. היא נשואה ולצורך האשפוז היא עברה לגור עם אמה במקום קרוב למקום האשפוז (הבית שלה ושל בעלה רחוק ממקום האשפוז והוא לומד ועובד שם - הם נפגשים פעמיים באמצע השבוע וכל סופ"ש והקשר ביניהם אמיץ). מאז ומתמיד היא היתה מסוגרת יותר - פחות חברה של "להיפגש כל יום" "ולקשקש" ויותר חברת אמת - שתהיה שם תמיד בשבילי אם אצטרך אותה - בן אדם אינטיליגנטי ורגיש שתמיד יתן לי עצות חכמות ורגישות גם אם נדבר פעם בכמה חודשים.העניין הוא שכיוון שמצבה הדרדר היא החלה לסנן טלפונים ולהרחיק ממנה את כל האנשים הקרובים אליה.כל שאר החברים שלה כבר התייאשו ממנה (גם חברות שהיו חברות ותיקות ממני). אני ממשיכה ומתעקשת ומתקשרת, לפעמים היא עונה ולפעמים לא. כשהיא עונה ואניע משוחחת איתה על כך שלפעמים לא נעים לי ואני מרגישה שאני מטרידה אותה היא אומרת שזה בכלל לא נכון ושהיא כבמצב ממש מממש חרא, ושהיא מאד מאד שמחה שאני מתקשרת . אפילו קבענו להיפגש מספר פעמים (מקום המצאה הנוכחי אצל אמה קרוב אלי) אך היא תמיד ביטלה כיוון שלא הרגישה טוב. אני יודעת שהיא לא "סתם אומרת" אני יודעת שמאד מאד קשה לה ושהיא כל היום במיטה והיא גם אמרה לי לא פעם ולא פעמיים שקשה לה לדבר איתי על כמה שהעולם חרא לדעתה בעוד אני מתעתדת להביא בקרוב ילד לעולם הזה. היא גם אמרה לא אחת שהיא ממש לא מאשימה אותי כי היא מבינה שזה נורא קשה להיות בקשר עם אדם שהוא פסימי כל הזמןונמצא במצב מלנכולי סטטי. אבל אני יודעת שהיא מאוכזבת מחברות אחרות של שנים שכבר הפסיקו להתקשר. האמת? כבר הרמתי ידיים ואני מרגישה נורא על זה. היא במצב ממש ממש רע, אני ממש דואגת לה היא בן אדם כל כך עדין ולוקחת נורא ללב את כל הרוע שבעולם היא טוענת שהיא "לא מתאימה לעולם הזה" ו"שהיא לא רוצה להיות פה" מצד שני גם לי יש חיים משלי ואני לא יודעת איך לנהוג ומרגישה חסרת אונים. מצטערת על האורך. מה אתן אומרות? מה הייתן עושות?
 

shelycat

New member
לא יודעת

נותנת עד שאין לי מאיפה לתת, ולכל אדם המקום ורמת האנרגיה שפנויה מבחינתי כלפיו משתנה, אני לא אחראית לסבלות העולם, לקשיים של אחרים, לתחשותיהם, לרגשותיהם ושאר עינינים, אני נותנת עד המקום שבו אני לא נותנת יותר, שאין לי מאיפה ונגמר לי הרצון לחפש את היכולת. עם הכאב והצער וההיסטוריה המשותפת אני עדיין מרשה לעצמי לקחת פסקי זמן מהחיים ומחברים למילוי מצברים בלי להרגיש אשמה ולהתנצל. אז את צריכה פסק זמן קחי אותו וזהו. זה לא באמת ישנה את מצבה לכאן או לכאן, היא חולה ולפעמים נדמה לך שאת (ושאר החברים) על תקן משככי כאבים אבל האמת היא שאתם לכל היותר הסחת דעת מבחינתה הבעיה שלה עמוקה ומהותית יותר. אין מה להתקשר לשדל חברים אחרים, אין מה לנסות בכח לתת כשאין מאיפה ואת צריכה לתת גם לעצמך לאישך ולאנשים קרובים אחרים. לפעמים לא נעים אבל יש אנשים שופכים למשקולות ועם כל הלא נעים חייבים לשחרר (לפחות לזמן מה), יש סידרי עדיפויות ומה לעשות אנחנו, בני זוגנו והמשפחה הגרעינית שלנו קודמים לחברים שנזקקים דרך קבע. אז לפעמים משחררים, הולכים מתאווררים ואם רוצים חוזרים כשיש מאיפה, ולפעמים גם מותר לשמוט את הכדור בצד של האדם השני במגרש ולתת לו להרים אותו גם אם הוא חולה וחלש כסימן שיחזק אתכם חזרה.
 

פומפיה

New member
על רגל אחת (כי אני ממהרת)

אני מסכימה עם חלק מהדברים שכתבת, אבל לא עם השורה התחתונה. מהיכרות עם אנשים עם נטיות אובדניות, חברים הם לפעמים לא רק "על תקן משככי כאבים", אלא ממש "גלגל הצלה". כמובן שתמיד-תמיד צריך לשמור על גבולות... להושיט יד, לתת עזרה, אבל לא ליפול יחד איתם. (אני אכתוב יותר מהבית).
 

shelycat

New member
כנראה ששתינו מכלילות

כל אחת מניסיונה הפרטי גיבשה את השקפת עולמה לפי המקרה/מקרים אותם היא פגשה.
 

פומפיה

New member
אבל, אבל, אבל

לא הכללתי. כתבתי לפעמים
(עדיין על רגל אחת)
 
תראי

קודם כל את מצטיירת כאדם חם, רגיש וממש טוב. התשובה שלי מחולקת ל-2. מצד אחד נורא בא לי להגיד לך "אל תתייאשי ממנה." זה הדבר הגרוע ביותר שאת יכולה לעשות עבור חברתך. מהיכרות קרובה (לצערי) עם אנשים בדיכאון, גם כשהם אומרים ש"לא נעים להם לדכא" ומבטלים פגישות ובכלל משדרים שהם לא רוצים לראות ולשמוע אף אחד הם בעצם צמאים לחום ולחברות אמת. גם אם לא תמיד באופן מודע. את בעצמך אומרת שהיא בתוך תוכה מאוכזבת מחברות אחרות שהרימו ידיים. כל וויתור כזה יכול להיות אבן נוספת לשק היא גם ככה סוחבת. עוד משהו - מהתיאור שלך היא לא נשמעת בכלל אחת שמנסה להשיג תשומת לב ע"י הדיכאון שלה. מכאלה אני מתרחקת כמו מאש. אבל את מתארת אדם במצוקה אמיתית לחלוטין, ועוד כזה שמנסה (נדמה לי) לגונן על הסביבה מפני הדיכאון שלו. ציטוט: "היא מבינה שזה נורא קשה להיות בקשר עם אדם שהוא פסימי כל הזמן ונמצא במצב מלנכולי סטטי." אז לאדם כזה בהחלט מגיע שלא יוותרו עליו. ומצד שני - את נמצאת במקום טוב בחיים. את עומדת להיות אמא (
). ומההודעה שלך עולה שהתקשורת איתה לא קלה לך. תראי - לא מתפקידך להוציא אותה מהגהינום שלה. או יותר נכון, לא מתפקידך הבלעדי. את יכולה מקסימום לעזור. במקומך לא הייתי זורקת את כל כולי לתוך הקלחת הזו. שיהיה ברור, הכוונה לא לעזוב לגמרי. פשוט לדעת לשים עם עצמך גבולות בין העזרה לה לבין החיים, השמחה והבעיות שלך. שורה תחתונה - אני סומכת עלייך שתוכלי למצוא את האיזון הנכון בין העזרה לחברה במצוקה לבין השמחה והאושר של חייך את.
 

Darth Foofoo

New member
לא מוותרת

נותנת לה להבין שאני שם בכל מצב , מתקשרת שולחת הודעות כי יש אנשים שמגיע להם את זה . וכנראה שהיא אחת כזו . אל תתייאשי , תני לה קצת את הזמן להבריא ולאט לאט תחזרי לקשר שהיה . נשמע שאת אדם מיוחד. אל תתני לה להפסיד אותך .
 
אין מה לעשות

זה לא מתפקידך ואת גם לא יכולה "להציל" אותה. היא נמצאת עכשיו במצב מסויים בחייה ואת נמצאת במצב אחר. לטוב ולרע. את רק יכולה לקבל אותה כמו שהיא עכשיו עם כל מה שעובר עליה ולתת לה את התחושה שאת תומכת בה ומבינה אותה עד כמה שאת יכולה, כמו שהיא תומכת בך עד כמה שהיא יכולה בהריון שלך ובחיים שלך בכלל. פשוט תקבלי אותה.
 

zavi1

New member
אוי נילנילון זה היה ל"ניק בדוי"....

למרות שאני בטוחה שגם את בן אדם מדהים!
 
הנה נקודת מבט של הסוסלת מדיכאון:

קראתי את כל השרשור הזה לאורכו לעומק, והתלבטתי רבות אם ואיך להגיב, כי רבות ממכרותי כותבות כאן בפורום. בסוף החלטתי שלא להחשף.עדיין. תראי , ניק בדוי, אני מבינה לחלוטין את מה שאת מרגישה, אני אנסה לתאר לך מה החברה שלך מרגישה, לפי מה שתארת, כי זה מה שאני בדיוק אמרתי לחברות שלי. כן בהתחלה לא רציתי לראות אף אחד. ורציתי שיהיה איתי מישהו. רציתי שיבואו, מפעם לפעם, שיחבקו, שישבו איתי, יצפו איתי בטלבזיה ישתקו, יושיטו טישו [אוי כמה טישואים...]וילכו, לא כל הזמן לא הרבה. הדיכאון הזה שואב. לא, אנחנו לא רוצים "לשאוב" או "לדכא" אחרים, אבל יש נטייה לחשוב כך כי קשה לנו להתחבר לעולם. קשה לנו להתנתק מעצמנו ומהכאב הפנימי הזה , אבל גם כשאנחנו שקועים בו, בעיקר אז, אנחנו צריכים את התמיכה, את ההתעקשות, את חוסר הויתור. כן, כמו שנילנילון אומרת- קבלי אותה כמו שהיא ותני לה מה שאת יכולה, תהיי שם כמה שאת יכולה בדרך שלך. תאמיני לי, זה כל מה שהיא צריכה. אם אתן חברות אמת, היא לא תצפה ממך למשהו שלא היה. היא תתצפה ממך בדיוק למה שהיה בינכן כל שנות החברות שלכן.ולא לשום דבר אחר! חשוב לי המסר של -אל תוותרי. תהיי שם בשבילה- כמה שאת יכולה. אם את יכולה- תלכי למרות שהי אומרת לך לא. פעם אחת, תנסי. אולי זה מה שהיא צריכה, אולי זה יעזור לשתיכן, אולי זה יעזור לך להבין אותה, אולי זה יעזור לה, להבין שהיא לא לבד שיש עוד מישהו שלא איבד אמון ותקווה בה. חברה שלי עשתה זאת למעני. אני בכיתי, התפרקתי נבהלתי וסרבתי לראות אותה, אבל למחרת ראיתי אותה,ויצאתי איתה מהבית.בשבילי זה היה משמעותי כל כך שאין ממש מילים לתאר. אז זהו. אני ממש מתנצלת על ההשתפכות, אבל זה מסר שהיה לי חשוב.. תודה על ההקשבה, ומקווה שעזרתי [לא] פוליאנה
 
ממשיכה במה שאת עושה

לשמור על קשר. במצב של דיכאון האדם מתקשה ליזום ולקיים יחסים חברתיים לכן חשוב שאת כן תמשיכי אולי את לא רואה את זה בהתנהגות שלה (כיוון שהיא מבטלת פגישות) אבל אני בטוחה שהיא מעריכה את החברות שלך
 

s h i r i 1

New member
תמשיכי להיות איתה בקשר...

את נשמעת בחורה מקסימה ורגישה, אני חושבת שברור לך לחלוטין שאת מהווה בשבילה חברה טובה, למרות שהיא לא תמיד יכולה להיפגש וקשה לה להראות את זה. תראי, הכרתי שני אנשים שהיו מאושפזים בגהה. באתי לבקר אותם לא מעט ונשארתי איתם בקשר גם היום. הדבר שנראה לי הכי נכון לעשות, גם אז וגם היום אם אני יכולה לייעץ, הוא פשוט לנסות להוציא את מערכת היחסים ביניכם אל מעבר לשיחות על כמה שהעולם טוב או רע. ולמה אני מתכוונת? לכי לבקר אותה, שבו קצת בחוץ, באויר הפתוח, אם היא מרגישה יותר טוב, לכו למוזיאון, תביאי לה ספר לקרוא, מגזין, דיסק. תבררי את נושאי השיחה... תנסי ללכת איכשהו בין הטיפות, לא לדבר על כמה שהעולם טוב, אבל גם לא על כמה שהוא רע. אני יודעת שזה לא קל, אבל את נשמעת לי מאוד רגישה ואני בטוחה שאת תוכלי לעשות את זה... אני זוכרת שבזמן שביקרתי את אחד החברים בגהה, הרשו לו לצאת לשעתיים, אז לקחתי אותו לסביון ועשינו סיבוב באוטו וסתם הסתכלנו על בתים ודיברנו על העיצוב שלהם. לא מזמן הוא הזכיר לי את זה ואמר שכל הסיבובי בתים שלנו זכורים לו בתור חויה מאוד נעימה...
 
למעלה