ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

New member
ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל

ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל
היום סוגרים את צומת מעריב לשנים, וכולם מדברים על פיצוצים ועכברים וכל מיני שטויות, אבל לרוב הציבור, כולל עיתונאים ופקידים ופוליטיקאים, אין מושג מה בעצם עושים ואיך בכלל ייראה הפרוייקט הזה כשהעבודות ייגמרו. הסיפור הזה לא מפסיק להדהים אותי. ערימות של מלים, אינסוף כתבות ושידורים - וכלום. פרוייקט ״הרכבת הקלה״ נשאר שגוי לגמרי בתודעה הציבורית.

אז הנה כמה דברים שחייבים לדעת ולהפנים. קודם כל מדובר בקו אחד בלבד. רוב האנשים לא יודעים את זה וחושבים שמדובר במערכת תחבורה שלמה. אז מי שמפנטז על רשת מטרו שתהפוך את תל אביב לפריז או לונדון - יכול להמשיך לחלום. כל החסימות, החפירות, העבודות - כל הבלגן הגדול עכשיו ובעשור הקרוב הוא להקמת קו אחד ויחיד של רכבת. הקו הזה לא יגיע לרוב האזורים בתל אביב וגם לא להרצליה, ראשל״צ או חולון. זה קו אחד, שנקרא ״הקו האדום״, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים.

למרות זאת, בכל הכתבות והשידורים מראים לנו מפה של קווים, רשת כזו מאוד מרשימה של מסלולים בכל מיני צבעים שמכסה בשתי וערב את כל גוש דן. חייבים להבין: זה ציור על נייר. כל העבודות בשטח עכשיו ובשנים הבאות הן לקו אחד, וזהו. לשאר הקווים אין בכלל לו״ז לביצוע, אין תקציב, ואין שום עבודה בשטח. זה גם לא מתוכנן לעשור הקרוב.

עוד טעות בסיסית: קוראים לזה ״הרכבת הקלה״. אבל בשום צורה היא לא קלה אלא כבדה מאוד. בחלק מהמסלול, 14 ק״מ, היא תהיה תת-קרקעית ותעבור במנהרה. החפירה הזו מסובכת ויקרה בגלל שהעיר נמוכה ויש מי תהום קרובים לפני הקרקע והשטח מלמעלה בנוי.

אז השאלה הגדולה היא האם כל הקשיים, המחיר הכספי העצום, וכל השנים האלה של העבודות מוצדקים לקו אחד בלבד שלא ברור כמה אנשים ייסעו בו? האם קו אחד כזה צריך להיות חפור מתחת לאדמה תחת שטח עירוני בנוי וצפוף? האם זה השימוש הכי טוב שאפשר למצוא לעשרות מיליארדי שקלים? - אכן כן, זה מה שזה עולה. אלה סכומים שאי אפשר בכלל לעכל ואפילו אין אומדן סופי.

אין לי שום ספק, ואני מכיר את העניין מקרוב, שאם היום היו ניגשים לזה בראש פתוח, לא היו הולכים על פרוייקט כזה. אין מצב. כל הסיפור של הקו הזה הוא תולדה של משהו ישן מאוד, שעבר הרבה גלגולים ונמרח שנים על שנים עקב כל מיני החלטות, חלקן שגויות, חלקן הבטחות פוליטיות חסרות כיסוי, ובסוף קיבלנו פרוייקט עם המון ממון, מעט הגיון, ובעיקר בלי חזון.

מיליארדי שקלים כבר נשפכו על זה עוד לפני שהתחילו בכלל לחפור. בירוקרטיה, פוליטיזציה, וניהול נוראי גרמו לדחיות של שנים רבות, ולכן בעצם העבודה עכשיו היא על פי תכנית ישנה.

אז מה הפיתרון? מה אני מציע? רשת של חשמליות. לא צריך לחפור מינהרות, זה שקט, נקי, יעיל, וזה עולה שבריר ממה שעולה הפרוייקט הנוכחי. ובעיקר זה נותן בסוף פתרון מלא לכל גוש דן ולא רק קו אחד שהתועלת שלו מוגבלת. רשת כזו יכולה להיכנס לתוך הערים, היא לא מזהמת, והיא נותנת שירות מצויין כמו בערים המתקדמות בעולם - הנה למשל החשמלית הזו בתמונה ממלבורן שבאוסטרליה. ועוד פלוס אחד חשוב: ההקמה שלה מהירה.

אגב, ממש לא מאוחר לעשות את זה. למעשה, חייבים לעשות את זה עכשיו, במקביל לחפירות של הקו היחיד. כי גם אם יהיה קו אחד של ״רכבת קלה״ בעשור הבא, עדיין נצטרך תחבורה טובה במטרופולינים, ואת זה רק מערכת החשמליות יכולה לתת.

https://www.facebook.com/Horowitz.Nitzan/posts/10153605095226340:0
 

nitro11

New member
מתברר שבעקבות החפירות,

ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל
היום סוגרים את צומת מעריב לשנים, וכולם מדברים על פיצוצים ועכברים וכל מיני שטויות, אבל לרוב הציבור, כולל עיתונאים ופקידים ופוליטיקאים, אין מושג מה בעצם עושים ואיך בכלל ייראה הפרוייקט הזה כשהעבודות ייגמרו. הסיפור הזה לא מפסיק להדהים אותי. ערימות של מלים, אינסוף כתבות ושידורים - וכלום. פרוייקט ״הרכבת הקלה״ נשאר שגוי לגמרי בתודעה הציבורית.

אז הנה כמה דברים שחייבים לדעת ולהפנים. קודם כל מדובר בקו אחד בלבד. רוב האנשים לא יודעים את זה וחושבים שמדובר במערכת תחבורה שלמה. אז מי שמפנטז על רשת מטרו שתהפוך את תל אביב לפריז או לונדון - יכול להמשיך לחלום. כל החסימות, החפירות, העבודות - כל הבלגן הגדול עכשיו ובעשור הקרוב הוא להקמת קו אחד ויחיד של רכבת. הקו הזה לא יגיע לרוב האזורים בתל אביב וגם לא להרצליה, ראשל״צ או חולון. זה קו אחד, שנקרא ״הקו האדום״, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים.

למרות זאת, בכל הכתבות והשידורים מראים לנו מפה של קווים, רשת כזו מאוד מרשימה של מסלולים בכל מיני צבעים שמכסה בשתי וערב את כל גוש דן. חייבים להבין: זה ציור על נייר. כל העבודות בשטח עכשיו ובשנים הבאות הן לקו אחד, וזהו. לשאר הקווים אין בכלל לו״ז לביצוע, אין תקציב, ואין שום עבודה בשטח. זה גם לא מתוכנן לעשור הקרוב.

עוד טעות בסיסית: קוראים לזה ״הרכבת הקלה״. אבל בשום צורה היא לא קלה אלא כבדה מאוד. בחלק מהמסלול, 14 ק״מ, היא תהיה תת-קרקעית ותעבור במנהרה. החפירה הזו מסובכת ויקרה בגלל שהעיר נמוכה ויש מי תהום קרובים לפני הקרקע והשטח מלמעלה בנוי.

אז השאלה הגדולה היא האם כל הקשיים, המחיר הכספי העצום, וכל השנים האלה של העבודות מוצדקים לקו אחד בלבד שלא ברור כמה אנשים ייסעו בו? האם קו אחד כזה צריך להיות חפור מתחת לאדמה תחת שטח עירוני בנוי וצפוף? האם זה השימוש הכי טוב שאפשר למצוא לעשרות מיליארדי שקלים? - אכן כן, זה מה שזה עולה. אלה סכומים שאי אפשר בכלל לעכל ואפילו אין אומדן סופי.

אין לי שום ספק, ואני מכיר את העניין מקרוב, שאם היום היו ניגשים לזה בראש פתוח, לא היו הולכים על פרוייקט כזה. אין מצב. כל הסיפור של הקו הזה הוא תולדה של משהו ישן מאוד, שעבר הרבה גלגולים ונמרח שנים על שנים עקב כל מיני החלטות, חלקן שגויות, חלקן הבטחות פוליטיות חסרות כיסוי, ובסוף קיבלנו פרוייקט עם המון ממון, מעט הגיון, ובעיקר בלי חזון.

מיליארדי שקלים כבר נשפכו על זה עוד לפני שהתחילו בכלל לחפור. בירוקרטיה, פוליטיזציה, וניהול נוראי גרמו לדחיות של שנים רבות, ולכן בעצם העבודה עכשיו היא על פי תכנית ישנה.

אז מה הפיתרון? מה אני מציע? רשת של חשמליות. לא צריך לחפור מינהרות, זה שקט, נקי, יעיל, וזה עולה שבריר ממה שעולה הפרוייקט הנוכחי. ובעיקר זה נותן בסוף פתרון מלא לכל גוש דן ולא רק קו אחד שהתועלת שלו מוגבלת. רשת כזו יכולה להיכנס לתוך הערים, היא לא מזהמת, והיא נותנת שירות מצויין כמו בערים המתקדמות בעולם - הנה למשל החשמלית הזו בתמונה ממלבורן שבאוסטרליה. ועוד פלוס אחד חשוב: ההקמה שלה מהירה.

אגב, ממש לא מאוחר לעשות את זה. למעשה, חייבים לעשות את זה עכשיו, במקביל לחפירות של הקו היחיד. כי גם אם יהיה קו אחד של ״רכבת קלה״ בעשור הבא, עדיין נצטרך תחבורה טובה במטרופולינים, ואת זה רק מערכת החשמליות יכולה לתת.

https://www.facebook.com/Horowitz.Nitzan/posts/10153605095226340:0
מתברר שבעקבות החפירות,
לא העכברושים התחילו לצאת אלא דווקא כל היועצים.
 

amit1270

New member
כל ה"מומחים" יוצאים מהחורים

מתברר שבעקבות החפירות,
לא העכברושים התחילו לצאת אלא דווקא כל היועצים.
כל ה"מומחים" יוצאים מהחורים
העכברושים כנראה מתביישים...
 
אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות

ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל
היום סוגרים את צומת מעריב לשנים, וכולם מדברים על פיצוצים ועכברים וכל מיני שטויות, אבל לרוב הציבור, כולל עיתונאים ופקידים ופוליטיקאים, אין מושג מה בעצם עושים ואיך בכלל ייראה הפרוייקט הזה כשהעבודות ייגמרו. הסיפור הזה לא מפסיק להדהים אותי. ערימות של מלים, אינסוף כתבות ושידורים - וכלום. פרוייקט ״הרכבת הקלה״ נשאר שגוי לגמרי בתודעה הציבורית.

אז הנה כמה דברים שחייבים לדעת ולהפנים. קודם כל מדובר בקו אחד בלבד. רוב האנשים לא יודעים את זה וחושבים שמדובר במערכת תחבורה שלמה. אז מי שמפנטז על רשת מטרו שתהפוך את תל אביב לפריז או לונדון - יכול להמשיך לחלום. כל החסימות, החפירות, העבודות - כל הבלגן הגדול עכשיו ובעשור הקרוב הוא להקמת קו אחד ויחיד של רכבת. הקו הזה לא יגיע לרוב האזורים בתל אביב וגם לא להרצליה, ראשל״צ או חולון. זה קו אחד, שנקרא ״הקו האדום״, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים.

למרות זאת, בכל הכתבות והשידורים מראים לנו מפה של קווים, רשת כזו מאוד מרשימה של מסלולים בכל מיני צבעים שמכסה בשתי וערב את כל גוש דן. חייבים להבין: זה ציור על נייר. כל העבודות בשטח עכשיו ובשנים הבאות הן לקו אחד, וזהו. לשאר הקווים אין בכלל לו״ז לביצוע, אין תקציב, ואין שום עבודה בשטח. זה גם לא מתוכנן לעשור הקרוב.

עוד טעות בסיסית: קוראים לזה ״הרכבת הקלה״. אבל בשום צורה היא לא קלה אלא כבדה מאוד. בחלק מהמסלול, 14 ק״מ, היא תהיה תת-קרקעית ותעבור במנהרה. החפירה הזו מסובכת ויקרה בגלל שהעיר נמוכה ויש מי תהום קרובים לפני הקרקע והשטח מלמעלה בנוי.

אז השאלה הגדולה היא האם כל הקשיים, המחיר הכספי העצום, וכל השנים האלה של העבודות מוצדקים לקו אחד בלבד שלא ברור כמה אנשים ייסעו בו? האם קו אחד כזה צריך להיות חפור מתחת לאדמה תחת שטח עירוני בנוי וצפוף? האם זה השימוש הכי טוב שאפשר למצוא לעשרות מיליארדי שקלים? - אכן כן, זה מה שזה עולה. אלה סכומים שאי אפשר בכלל לעכל ואפילו אין אומדן סופי.

אין לי שום ספק, ואני מכיר את העניין מקרוב, שאם היום היו ניגשים לזה בראש פתוח, לא היו הולכים על פרוייקט כזה. אין מצב. כל הסיפור של הקו הזה הוא תולדה של משהו ישן מאוד, שעבר הרבה גלגולים ונמרח שנים על שנים עקב כל מיני החלטות, חלקן שגויות, חלקן הבטחות פוליטיות חסרות כיסוי, ובסוף קיבלנו פרוייקט עם המון ממון, מעט הגיון, ובעיקר בלי חזון.

מיליארדי שקלים כבר נשפכו על זה עוד לפני שהתחילו בכלל לחפור. בירוקרטיה, פוליטיזציה, וניהול נוראי גרמו לדחיות של שנים רבות, ולכן בעצם העבודה עכשיו היא על פי תכנית ישנה.

אז מה הפיתרון? מה אני מציע? רשת של חשמליות. לא צריך לחפור מינהרות, זה שקט, נקי, יעיל, וזה עולה שבריר ממה שעולה הפרוייקט הנוכחי. ובעיקר זה נותן בסוף פתרון מלא לכל גוש דן ולא רק קו אחד שהתועלת שלו מוגבלת. רשת כזו יכולה להיכנס לתוך הערים, היא לא מזהמת, והיא נותנת שירות מצויין כמו בערים המתקדמות בעולם - הנה למשל החשמלית הזו בתמונה ממלבורן שבאוסטרליה. ועוד פלוס אחד חשוב: ההקמה שלה מהירה.

אגב, ממש לא מאוחר לעשות את זה. למעשה, חייבים לעשות את זה עכשיו, במקביל לחפירות של הקו היחיד. כי גם אם יהיה קו אחד של ״רכבת קלה״ בעשור הבא, עדיין נצטרך תחבורה טובה במטרופולינים, ואת זה רק מערכת החשמליות יכולה לתת.

https://www.facebook.com/Horowitz.Nitzan/posts/10153605095226340:0
אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות
ולא מדגיש את הטעות שבאמת נעשית בפרויקט הזה.

זה נכון שהקו האדום מבוסס על תוכניות ישנות. ולכן מה שהיה צריך לעשות זה בדיוק בכיוון ההפוך: אם כבר מתחילים לקדם אותו בשנת 2015, ראוי ישר להקים אותו כקו מטרו.
זו הטעות שנעשית כעת.

גם הקו האדום וגם הקו הירוק (שיוקם רק בעשור הבא) צריכים להיות מוקמים ישר כקווי מטרו.

אבל אף אחד ממקהלת מבקרי הפרויקט לא כותב כלל בכיוון הזה.
 

jp3raptor

New member


אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות
ולא מדגיש את הטעות שבאמת נעשית בפרויקט הזה.

זה נכון שהקו האדום מבוסס על תוכניות ישנות. ולכן מה שהיה צריך לעשות זה בדיוק בכיוון ההפוך: אם כבר מתחילים לקדם אותו בשנת 2015, ראוי ישר להקים אותו כקו מטרו.
זו הטעות שנעשית כעת.

גם הקו האדום וגם הקו הירוק (שיוקם רק בעשור הבא) צריכים להיות מוקמים ישר כקווי מטרו.

אבל אף אחד ממקהלת מבקרי הפרויקט לא כותב כלל בכיוון הזה.

בהחלט,
&nbsp
והפתרון הזמני הוא בניית עוד נת"צים ומת"צים
לא "חישמולית"
 

bralor4247

New member
אכן, אבל התיקון יחסית קל

אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות
ולא מדגיש את הטעות שבאמת נעשית בפרויקט הזה.

זה נכון שהקו האדום מבוסס על תוכניות ישנות. ולכן מה שהיה צריך לעשות זה בדיוק בכיוון ההפוך: אם כבר מתחילים לקדם אותו בשנת 2015, ראוי ישר להקים אותו כקו מטרו.
זו הטעות שנעשית כעת.

גם הקו האדום וגם הקו הירוק (שיוקם רק בעשור הבא) צריכים להיות מוקמים ישר כקווי מטרו.

אבל אף אחד ממקהלת מבקרי הפרויקט לא כותב כלל בכיוון הזה.
אכן, אבל התיקון יחסית קל
הפיכת הקטע בפת ובת ים לתת קרקעי, הגדלת התחנות, החלפת חלק מהציוד, נשמע פרויקט
 
קל? עכשיו כשכבר עובדים ועושים "בלאגן" בתל אביב מדוע לא לעשות

אכן, אבל התיקון יחסית קל
הפיכת הקטע בפת ובת ים לתת קרקעי, הגדלת התחנות, החלפת חלק מהציוד, נשמע פרויקט
קל? עכשיו כשכבר עובדים ועושים "בלאגן" בתל אביב מדוע לא לעשות
את זה ישר? למה לעשות בלאגן נוסף של עבודות, בזבוז כסף והחלפת ציוד?
משום מה על זה אני לא רואה שכותבים.

כמעט לא מתייחסים לכך שכאשר הקווים הללו יתחילו לפעול הם כבר יהיו כמעט בקצה הקיבולת שלהם. מציעים הצעות הזויות שנותנות קיבולת קטנה יותר מרק"ל ולא מתייחסים לבעיה האמיתית שהרק"ל כאשר תפעל, כבר תהיה לה בעיית קיבולת.
 

orchilit

New member
לגמריי, גוש דן צריך מטרו

אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות
ולא מדגיש את הטעות שבאמת נעשית בפרויקט הזה.

זה נכון שהקו האדום מבוסס על תוכניות ישנות. ולכן מה שהיה צריך לעשות זה בדיוק בכיוון ההפוך: אם כבר מתחילים לקדם אותו בשנת 2015, ראוי ישר להקים אותו כקו מטרו.
זו הטעות שנעשית כעת.

גם הקו האדום וגם הקו הירוק (שיוקם רק בעשור הבא) צריכים להיות מוקמים ישר כקווי מטרו.

אבל אף אחד ממקהלת מבקרי הפרויקט לא כותב כלל בכיוון הזה.
לגמריי, גוש דן צריך מטרו
מטרו לדעתי, היה מעביר *הרבה* אנשים מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית, כי מטרו נחשב אמין, מהיר ומצויין, ויש לו תדמית טובה (כל מי שחוזר באירופה מתרשם ממערכות התח"צ שם שיש בהן מטרו)
 
אני לא "מבקר" את הפרויקט

אף אחד במסע התעמולה הזה לא מציע את מה שבאמת היה נכון לעשות
ולא מדגיש את הטעות שבאמת נעשית בפרויקט הזה.

זה נכון שהקו האדום מבוסס על תוכניות ישנות. ולכן מה שהיה צריך לעשות זה בדיוק בכיוון ההפוך: אם כבר מתחילים לקדם אותו בשנת 2015, ראוי ישר להקים אותו כקו מטרו.
זו הטעות שנעשית כעת.

גם הקו האדום וגם הקו הירוק (שיוקם רק בעשור הבא) צריכים להיות מוקמים ישר כקווי מטרו.

אבל אף אחד ממקהלת מבקרי הפרויקט לא כותב כלל בכיוון הזה.
אני לא "מבקר" את הפרויקט
אבל בכל זאת כתבתי על זה.

כאן
 
פוסט יפה מאוד אבל הכי חשוב מאוד מחכים

אני לא "מבקר" את הפרויקט
אבל בכל זאת כתבתי על זה.

כאן
פוסט יפה מאוד אבל הכי חשוב מאוד מחכים
על אף העלויות הגבוהות (שניתן להתגבר עליהן, כפי שציינת בפיתוח מתחמים ברחובות) אני חושב שהיה מקום לחבר את גוש דן במערכת מטרו
 

benshap2

New member
יש עדכון לגבי השימוש בחניון בפ"ת למשתמשי הרכבת

ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל
היום סוגרים את צומת מעריב לשנים, וכולם מדברים על פיצוצים ועכברים וכל מיני שטויות, אבל לרוב הציבור, כולל עיתונאים ופקידים ופוליטיקאים, אין מושג מה בעצם עושים ואיך בכלל ייראה הפרוייקט הזה כשהעבודות ייגמרו. הסיפור הזה לא מפסיק להדהים אותי. ערימות של מלים, אינסוף כתבות ושידורים - וכלום. פרוייקט ״הרכבת הקלה״ נשאר שגוי לגמרי בתודעה הציבורית.

אז הנה כמה דברים שחייבים לדעת ולהפנים. קודם כל מדובר בקו אחד בלבד. רוב האנשים לא יודעים את זה וחושבים שמדובר במערכת תחבורה שלמה. אז מי שמפנטז על רשת מטרו שתהפוך את תל אביב לפריז או לונדון - יכול להמשיך לחלום. כל החסימות, החפירות, העבודות - כל הבלגן הגדול עכשיו ובעשור הקרוב הוא להקמת קו אחד ויחיד של רכבת. הקו הזה לא יגיע לרוב האזורים בתל אביב וגם לא להרצליה, ראשל״צ או חולון. זה קו אחד, שנקרא ״הקו האדום״, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים.

למרות זאת, בכל הכתבות והשידורים מראים לנו מפה של קווים, רשת כזו מאוד מרשימה של מסלולים בכל מיני צבעים שמכסה בשתי וערב את כל גוש דן. חייבים להבין: זה ציור על נייר. כל העבודות בשטח עכשיו ובשנים הבאות הן לקו אחד, וזהו. לשאר הקווים אין בכלל לו״ז לביצוע, אין תקציב, ואין שום עבודה בשטח. זה גם לא מתוכנן לעשור הקרוב.

עוד טעות בסיסית: קוראים לזה ״הרכבת הקלה״. אבל בשום צורה היא לא קלה אלא כבדה מאוד. בחלק מהמסלול, 14 ק״מ, היא תהיה תת-קרקעית ותעבור במנהרה. החפירה הזו מסובכת ויקרה בגלל שהעיר נמוכה ויש מי תהום קרובים לפני הקרקע והשטח מלמעלה בנוי.

אז השאלה הגדולה היא האם כל הקשיים, המחיר הכספי העצום, וכל השנים האלה של העבודות מוצדקים לקו אחד בלבד שלא ברור כמה אנשים ייסעו בו? האם קו אחד כזה צריך להיות חפור מתחת לאדמה תחת שטח עירוני בנוי וצפוף? האם זה השימוש הכי טוב שאפשר למצוא לעשרות מיליארדי שקלים? - אכן כן, זה מה שזה עולה. אלה סכומים שאי אפשר בכלל לעכל ואפילו אין אומדן סופי.

אין לי שום ספק, ואני מכיר את העניין מקרוב, שאם היום היו ניגשים לזה בראש פתוח, לא היו הולכים על פרוייקט כזה. אין מצב. כל הסיפור של הקו הזה הוא תולדה של משהו ישן מאוד, שעבר הרבה גלגולים ונמרח שנים על שנים עקב כל מיני החלטות, חלקן שגויות, חלקן הבטחות פוליטיות חסרות כיסוי, ובסוף קיבלנו פרוייקט עם המון ממון, מעט הגיון, ובעיקר בלי חזון.

מיליארדי שקלים כבר נשפכו על זה עוד לפני שהתחילו בכלל לחפור. בירוקרטיה, פוליטיזציה, וניהול נוראי גרמו לדחיות של שנים רבות, ולכן בעצם העבודה עכשיו היא על פי תכנית ישנה.

אז מה הפיתרון? מה אני מציע? רשת של חשמליות. לא צריך לחפור מינהרות, זה שקט, נקי, יעיל, וזה עולה שבריר ממה שעולה הפרוייקט הנוכחי. ובעיקר זה נותן בסוף פתרון מלא לכל גוש דן ולא רק קו אחד שהתועלת שלו מוגבלת. רשת כזו יכולה להיכנס לתוך הערים, היא לא מזהמת, והיא נותנת שירות מצויין כמו בערים המתקדמות בעולם - הנה למשל החשמלית הזו בתמונה ממלבורן שבאוסטרליה. ועוד פלוס אחד חשוב: ההקמה שלה מהירה.

אגב, ממש לא מאוחר לעשות את זה. למעשה, חייבים לעשות את זה עכשיו, במקביל לחפירות של הקו היחיד. כי גם אם יהיה קו אחד של ״רכבת קלה״ בעשור הבא, עדיין נצטרך תחבורה טובה במטרופולינים, ואת זה רק מערכת החשמליות יכולה לתת.

https://www.facebook.com/Horowitz.Nitzan/posts/10153605095226340:0
יש עדכון לגבי השימוש בחניון בפ"ת למשתמשי הרכבת
האם, כפי שהובטח, החניה למשתמשי הרכבת היא בחינם?
או שהם נאלצים להוציא מכיסה 60 שקלים ליום חניה?
 
החניה בחניון החנה וסע לא בחינם

יש עדכון לגבי השימוש בחניון בפ"ת למשתמשי הרכבת
האם, כפי שהובטח, החניה למשתמשי הרכבת היא בחינם?
או שהם נאלצים להוציא מכיסה 60 שקלים ליום חניה?
החניה בחניון החנה וסע לא בחינם
החניה בחניון הרכבת, שאינו חלק מחניון החנה וסע, בחינם.
 

benshap2

New member
לא אמרו שחניון הרכבת מתמלא מוקדם בבוקר וחסרה בו חניה?

החניה בחניון החנה וסע לא בחינם
החניה בחניון הרכבת, שאינו חלק מחניון החנה וסע, בחינם.
לא אמרו שחניון הרכבת מתמלא מוקדם בבוקר וחסרה בו חניה?
אני לא מבין מדוע לא לממש את ההבטחה ולתת לנוסעי הרכבת לחנות בחינם בחניון החנה וסע.
מה האינטרס לקדם את השאטלים, שנוסעים בכביש, על פני הקו הרכבתי המתוגבר לתל אביב מאותה תחנה בדיוק?
 
מה זה אמרו? אני גם כתבתי את זה בפורום.

לא אמרו שחניון הרכבת מתמלא מוקדם בבוקר וחסרה בו חניה?
אני לא מבין מדוע לא לממש את ההבטחה ולתת לנוסעי הרכבת לחנות בחינם בחניון החנה וסע.
מה האינטרס לקדם את השאטלים, שנוסעים בכביש, על פני הקו הרכבתי המתוגבר לתל אביב מאותה תחנה בדיוק?
מה זה אמרו? אני גם כתבתי את זה בפורום.
כבר כתבתי הרבה על הנושא הזה בפורום, כולל לפני יומיים בקשר לקווים החדשים מהאצטדיונים של הרצליה, ראשון לציון ומספטמבר גם מנתניה וכפר סבא והעליתי את השאלה מדוע בפתח תקוה לא תיושם אותה שיטה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=179125071[/URL]

אבל אין טעם לפתח את הנושא הזה בעוד ועוד שרשורים.
בספטמבר יתברר הצורך לקיים את ההבטחה או לשנות את השיטה.
בינתיים נת"ע ומשרד התחבורה נתלים בעובדה שלפני שהקימו שם את חניון החנה וסע, חניון האצטדיון גם כך היה סגור.
העובדה שבחניון הרכבת אין מספיק חניות לא מעניינת אותם.
(משתמשי הרכבת לא מעניינים את נת"ע והיא לא רואה בכך בעיה שלה)
 

benshap2

New member
נראה כאילו נת"ע מתייחסת לרכבת ישראל כמתחרה כבר מהיום...חבל

מה זה אמרו? אני גם כתבתי את זה בפורום.
כבר כתבתי הרבה על הנושא הזה בפורום, כולל לפני יומיים בקשר לקווים החדשים מהאצטדיונים של הרצליה, ראשון לציון ומספטמבר גם מנתניה וכפר סבא והעליתי את השאלה מדוע בפתח תקוה לא תיושם אותה שיטה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=179125071[/URL]

אבל אין טעם לפתח את הנושא הזה בעוד ועוד שרשורים.
בספטמבר יתברר הצורך לקיים את ההבטחה או לשנות את השיטה.
בינתיים נת"ע ומשרד התחבורה נתלים בעובדה שלפני שהקימו שם את חניון החנה וסע, חניון האצטדיון גם כך היה סגור.
העובדה שבחניון הרכבת אין מספיק חניות לא מעניינת אותם.
(משתמשי הרכבת לא מעניינים את נת"ע והיא לא רואה בכך בעיה שלה)
נראה כאילו נת"ע מתייחסת לרכבת ישראל כמתחרה כבר מהיום...חבל
אני מצפה מעיריית פ"ת לשמור על האינטרסים של תושבי העיר אם נת"ע לא עושה כן...

אגב, הלו"ז של קו 80 כבר נמצא במערכת המידע של חברת אגד.
זמני הנסיעה המצוינים לא נשמעים אטרקטיביים, בלשון המעטה...
60 דקות מהחניון למרכז תל אביב. למה שמשתמש יעזוב את רכבו הפרטי לשם כך?
 
לא מתייחסת כמתחרה, אלא את נת"ע לא מעניין שום דבר שלא קשור

נראה כאילו נת"ע מתייחסת לרכבת ישראל כמתחרה כבר מהיום...חבל
אני מצפה מעיריית פ"ת לשמור על האינטרסים של תושבי העיר אם נת"ע לא עושה כן...

אגב, הלו"ז של קו 80 כבר נמצא במערכת המידע של חברת אגד.
זמני הנסיעה המצוינים לא נשמעים אטרקטיביים, בלשון המעטה...
60 דקות מהחניון למרכז תל אביב. למה שמשתמש יעזוב את רכבו הפרטי לשם כך?
לא מתייחסת כמתחרה, אלא את נת"ע לא מעניין שום דבר שלא קשור
ישירות למה שהיא עושה.
זה בא לידי ביטוי לכל אורך הדרך.
נת"ע מפעילה (באמצעות חברת "אחוזות החוף" של עיריית ת"א) שלושה חניוני חנה וסע (אחד מהם באצטדיון המושבה) ושאטלים מאותם חניונים, וזה מה שמעניין אותה. מבחינתה דאגה לנוסעי הרכבת זו בעיה של משרד התחבורה ושל הרכבת ולא שלה.

אם תסתכל בעלונים של קווים 20, 21, 15, 8, 189 או באתר www.busline.gov.il תמצא שם את הלוגו של משרד התחבורה ושל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אבל לא תמצא את הלוגו של נת"ע.
בפרסומים בהם מופיעים חניוני החנה וסע, יש הפרדה בין "הכחולים" - חניוני החנה וסע שמופעלים על ידי נת"ע ל"ירוקים" - חניוני החנה וסע שמופעלים על ידי משרד התחבורה.
מבחינת נת"ע, מה שלא היא עושה או בראייתה לא צריכה לעשות, לא מעניין אותה ושמשרד התחבורה יטפל...
היא לא רואה עצמה (בניגוד ליפה נוף למשל) כאחראית לכל המכלול.
 

Ccyclist

Active member
מאיפה ההקרצה הזו? אמסטרדם? גם שם יש מטרו

ניצן הורוביץ כותב שטויות, מציע "חישמולית" במקום רק"ל
היום סוגרים את צומת מעריב לשנים, וכולם מדברים על פיצוצים ועכברים וכל מיני שטויות, אבל לרוב הציבור, כולל עיתונאים ופקידים ופוליטיקאים, אין מושג מה בעצם עושים ואיך בכלל ייראה הפרוייקט הזה כשהעבודות ייגמרו. הסיפור הזה לא מפסיק להדהים אותי. ערימות של מלים, אינסוף כתבות ושידורים - וכלום. פרוייקט ״הרכבת הקלה״ נשאר שגוי לגמרי בתודעה הציבורית.

אז הנה כמה דברים שחייבים לדעת ולהפנים. קודם כל מדובר בקו אחד בלבד. רוב האנשים לא יודעים את זה וחושבים שמדובר במערכת תחבורה שלמה. אז מי שמפנטז על רשת מטרו שתהפוך את תל אביב לפריז או לונדון - יכול להמשיך לחלום. כל החסימות, החפירות, העבודות - כל הבלגן הגדול עכשיו ובעשור הקרוב הוא להקמת קו אחד ויחיד של רכבת. הקו הזה לא יגיע לרוב האזורים בתל אביב וגם לא להרצליה, ראשל״צ או חולון. זה קו אחד, שנקרא ״הקו האדום״, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים.

למרות זאת, בכל הכתבות והשידורים מראים לנו מפה של קווים, רשת כזו מאוד מרשימה של מסלולים בכל מיני צבעים שמכסה בשתי וערב את כל גוש דן. חייבים להבין: זה ציור על נייר. כל העבודות בשטח עכשיו ובשנים הבאות הן לקו אחד, וזהו. לשאר הקווים אין בכלל לו״ז לביצוע, אין תקציב, ואין שום עבודה בשטח. זה גם לא מתוכנן לעשור הקרוב.

עוד טעות בסיסית: קוראים לזה ״הרכבת הקלה״. אבל בשום צורה היא לא קלה אלא כבדה מאוד. בחלק מהמסלול, 14 ק״מ, היא תהיה תת-קרקעית ותעבור במנהרה. החפירה הזו מסובכת ויקרה בגלל שהעיר נמוכה ויש מי תהום קרובים לפני הקרקע והשטח מלמעלה בנוי.

אז השאלה הגדולה היא האם כל הקשיים, המחיר הכספי העצום, וכל השנים האלה של העבודות מוצדקים לקו אחד בלבד שלא ברור כמה אנשים ייסעו בו? האם קו אחד כזה צריך להיות חפור מתחת לאדמה תחת שטח עירוני בנוי וצפוף? האם זה השימוש הכי טוב שאפשר למצוא לעשרות מיליארדי שקלים? - אכן כן, זה מה שזה עולה. אלה סכומים שאי אפשר בכלל לעכל ואפילו אין אומדן סופי.

אין לי שום ספק, ואני מכיר את העניין מקרוב, שאם היום היו ניגשים לזה בראש פתוח, לא היו הולכים על פרוייקט כזה. אין מצב. כל הסיפור של הקו הזה הוא תולדה של משהו ישן מאוד, שעבר הרבה גלגולים ונמרח שנים על שנים עקב כל מיני החלטות, חלקן שגויות, חלקן הבטחות פוליטיות חסרות כיסוי, ובסוף קיבלנו פרוייקט עם המון ממון, מעט הגיון, ובעיקר בלי חזון.

מיליארדי שקלים כבר נשפכו על זה עוד לפני שהתחילו בכלל לחפור. בירוקרטיה, פוליטיזציה, וניהול נוראי גרמו לדחיות של שנים רבות, ולכן בעצם העבודה עכשיו היא על פי תכנית ישנה.

אז מה הפיתרון? מה אני מציע? רשת של חשמליות. לא צריך לחפור מינהרות, זה שקט, נקי, יעיל, וזה עולה שבריר ממה שעולה הפרוייקט הנוכחי. ובעיקר זה נותן בסוף פתרון מלא לכל גוש דן ולא רק קו אחד שהתועלת שלו מוגבלת. רשת כזו יכולה להיכנס לתוך הערים, היא לא מזהמת, והיא נותנת שירות מצויין כמו בערים המתקדמות בעולם - הנה למשל החשמלית הזו בתמונה ממלבורן שבאוסטרליה. ועוד פלוס אחד חשוב: ההקמה שלה מהירה.

אגב, ממש לא מאוחר לעשות את זה. למעשה, חייבים לעשות את זה עכשיו, במקביל לחפירות של הקו היחיד. כי גם אם יהיה קו אחד של ״רכבת קלה״ בעשור הבא, עדיין נצטרך תחבורה טובה במטרופולינים, ואת זה רק מערכת החשמליות יכולה לתת.

https://www.facebook.com/Horowitz.Nitzan/posts/10153605095226340:0
מאיפה ההקרצה הזו? אמסטרדם? גם שם יש מטרו
הדוגמה ההזויה ביותר ששמעתי היתה כשהובאה בפורום דוגמה של "קו רק"ל מצליח" בסין תוך התעלמות מכוונת מרשת המטרו של אותה העיר שכללה 5 קווים לפחות.
&nbsp
יש סיבה שבערים ראשיות בעולם ישנו אמצעי תחבורה תת קרקעי שאינו תלוי לא בפקקים, לא בצמתים, ולא במתווה הרחובות שמעליו. הסיבה היא שאף אמצעי נחות מכך לא יכול למלא את צרכי התחבורה המטרופוליטנים כאמצעי ראשי אלא כאמצעי משלים בלבד.
&nbsp
הבורות הנובעת מהמאמר לגבי תוכניות נת"ע - בעיקר הקו הירוק שנמצא בשלבי תיכנון מתקדמים - מראה שניצן הורביץ מדבר מחוסר היכרות עם הנושא והתעורר ברגע האחרי-אחרון כשהעבודות לבניית הקו האדום כבר החלו.
&nbsp
זה גורם לי להעריך את שיטת שרי הצללים הבריטית שבה האופוזיציה ממנה צל אחד כל משרד ממשלתי. שר הצל לענייני תחבורה היה מכיר את תוכניות נת"ע כבר שנתיים והיה עוסק לא בשליפת פתרונות מהמותן אלא עוסק בדיון המוכר כאן של בניית הקו האדום כמטרו כבר לפני הבחירות האחרונות.
 
הסיבה המרכזית היא שהעיר כבר בנויה

מאיפה ההקרצה הזו? אמסטרדם? גם שם יש מטרו
הדוגמה ההזויה ביותר ששמעתי היתה כשהובאה בפורום דוגמה של "קו רק"ל מצליח" בסין תוך התעלמות מכוונת מרשת המטרו של אותה העיר שכללה 5 קווים לפחות.
&nbsp
יש סיבה שבערים ראשיות בעולם ישנו אמצעי תחבורה תת קרקעי שאינו תלוי לא בפקקים, לא בצמתים, ולא במתווה הרחובות שמעליו. הסיבה היא שאף אמצעי נחות מכך לא יכול למלא את צרכי התחבורה המטרופוליטנים כאמצעי ראשי אלא כאמצעי משלים בלבד.
&nbsp
הבורות הנובעת מהמאמר לגבי תוכניות נת"ע - בעיקר הקו הירוק שנמצא בשלבי תיכנון מתקדמים - מראה שניצן הורביץ מדבר מחוסר היכרות עם הנושא והתעורר ברגע האחרי-אחרון כשהעבודות לבניית הקו האדום כבר החלו.
&nbsp
זה גורם לי להעריך את שיטת שרי הצללים הבריטית שבה האופוזיציה ממנה צל אחד כל משרד ממשלתי. שר הצל לענייני תחבורה היה מכיר את תוכניות נת"ע כבר שנתיים והיה עוסק לא בשליפת פתרונות מהמותן אלא עוסק בדיון המוכר כאן של בניית הקו האדום כמטרו כבר לפני הבחירות האחרונות.
הסיבה המרכזית היא שהעיר כבר בנויה
בעיר חדשה יותר קל להשאיר רצועה פנויה מופרדת מפלסית לרכבת עירונית.
בנוסף יש הרבה ערים שהרכבת בהם היא על קרקעית. (בנקוק למשל)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה