ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
יפה
נשאר רק לחכות ל"שלב השני"...

מתוך אתר יפה נוף:
"מרכזית הקריות- מרכזית חדשה, שתיבנה בשני שלבים: בשלב הראשון היא תהווה מסוף/נקודת קצה לשניים משלושת קווי המטרונית וכן למספר קווי אגד. בסמוך לה יוקם חניון חנה וסע. בשלב השני יוקם מרכז תחבורה גדול יותר, שיכלול גם תחנת רכבת, מרכז תעסוקה גדול ושטחי מסחר."

הכוונה לתחנת הרכבת שאתה מכיר כ"סביוני ים".
סביוני ים היא השכונה הצפון מזרחית של קרית ים הקרובה למרכזית הקריות שנמצאת בשטח קרית מוצקין (ממזרח לפסי הרכבת) צפונית מערבית לשכונת נווה גנים של קרית מוצקין.
יפה
נשאר רק לחכות ל"שלב השני"...
לקו הרכבת הפרברית בהחלט יש פוטנציאל רב, שלהערכתי לא יקטן אלא דווקא יגדל עם הפעלת המטרונית, ועוד יותר עם הפעלת הקווים מהעמק ומכרמיאל. ובאמצעים שהזכרנו אפשר לנצל אותו בצורה הרבה יותר טובה.
 

tapuzo

New member
הרכבות הפרבריות יהיו הרבה יותר מהירות לא?

ובהמשך לכך עולה השאלה הבאה:
מה צריך להיות תפקיד קו הרכבת הפרברי של חיפה והקריות בעידן המטרונית?
לדעתי, לאחר סיום הכפלת קטע עכו-נהריה, כל הרכבות הפרבריות בקו הזה צריכות להתחיל ולסיים בנהריה וצריכות לפעול בתדירות של פעמיים בשעה בשעות השיא ופעם בשעה בשעות השפל (כלומר בכל שעות היום).
לאחר הוצאת קווי האוטובוס מהמת"צ בציר ההסתדרות יהיה בכך כדי להקל על הקטנת העומס בציר וכן זה יעזור להקטין את הצפיפות ברכבות הבינעירוניות מ/ל נהריה שגם יוכלו לעצור בפחות תחנות (לא יעצרו למשל בחוצות המפרץ ובקרית חיים וחלקן אף לא בחיפה מרכז וחיפה בת גלים, למשל הרכבת הישירה שבין נהריה לבאר שבע צריכה לעצור רק בעכו, קרית מוצקין, לב המפרץ וחוף הכרמל).
הרכבות הפרבריות יהיו הרבה יותר מהירות לא?
מי שצריך להגיע למת"ם לא יתקע 40 דקות במטרובלוף דרך כל חיפה ויעדיף רכבת.
כמובן שאם היה קו רכבת ממונהר דרך הכרמל ההגעה מהקריות למת"ם הייתה לוקחת
עוד פחות 10 דקות ברכבות.
 

tapuzo

New member
הפרברית כנראה תהיה החלופה היותר מהירה מכל קו

הרכבות הפרבריות יהיו הרבה יותר מהירות לא?
מי שצריך להגיע למת"ם לא יתקע 40 דקות במטרובלוף דרך כל חיפה ויעדיף רכבת.
כמובן שאם היה קו רכבת ממונהר דרך הכרמל ההגעה מהקריות למת"ם הייתה לוקחת
עוד פחות 10 דקות ברכבות.
הפרברית כנראה תהיה החלופה היותר מהירה מכל קו
כולל הגעה במטרובלוף למרכזית המפרץ ושם המתנה של 10-15 דקות לקו הבא שייצא למת"ם דרך מנהרות הכרמל
להערכתי נסיעה רציפה ברכבת פרברית תהיה האופציה הכי מהירה .
 

easylivin

New member
בלי חשמול המהירות מממוצעת לא תעלה משמעותית

הפרברית כנראה תהיה החלופה היותר מהירה מכל קו
כולל הגעה במטרובלוף למרכזית המפרץ ושם המתנה של 10-15 דקות לקו הבא שייצא למת"ם דרך מנהרות הכרמל
להערכתי נסיעה רציפה ברכבת פרברית תהיה האופציה הכי מהירה .
בלי חשמול המהירות מממוצעת לא תעלה משמעותית
אולי ב-10 קמ"ש ביחס להיום. נו, אז יותר מהירה מהמטרונית, אולי. אבל לא באמת תחליף אטרקטיבי לרכב פרטי, במיחוד לא אחרי שהקימו את מנהרות הכרמל ואת עוקף קריות.

מעלית לירח תיבנה כנראה לפני "מנהרת רכבת מתחת לכרמל". חישמול המסילה לעומת זאת, קום יקום לפני 2018
בלי שום קשר לתוכניות מנהור כאלו ואחרות.
 
אתה מתייחס רק למת"מ אבל יש עוד יעדים

הפרברית כנראה תהיה החלופה היותר מהירה מכל קו
כולל הגעה במטרובלוף למרכזית המפרץ ושם המתנה של 10-15 דקות לקו הבא שייצא למת"ם דרך מנהרות הכרמל
להערכתי נסיעה רציפה ברכבת פרברית תהיה האופציה הכי מהירה .
אתה מתייחס רק למת"מ אבל יש עוד יעדים
האם השימוש ברכבת הפרברית יהיה כדאי או לא תלוי בנקודות המוצא והיעד.
אם נקודת המוצא בקרית ביאליק והיעד בעיר התחתית, כנראה המטרונית עדיפה.
אם המוצא בקרית ים והיעד בהדר, כנראה המטרונית עדיפה.
אם נקודת המוצא בקרית ביאליק או בקרית ים והיעד על הכרמל כנראה המטרונית + קו נוסף עדיפים.
אם נקודת המוצא בקרית אתא והיעד במת"מ כנראה איזשהו שילוב עם קו 101 עדיף (צריך לזכור שעם הרכבת אין כרטוס משותף).
אם נקודת המוצא בקרית מוצקין, בקרית חיים או בקרית ים והיעד במת"מ כנראה הרכבת הפרברית עדיפה.

עד אתמול הרכבת הפרברית הייתה אמצעי התחבורה היחיד שקישר ישירות בין אזור הקריות לחיפה עצמה. מהיום יש גם שלושה קווי מטרונית שעושים זאת ולכן ברור שנפח השימוש ברכבת הפרברית בנסיעות בין הקריות לבין חיפה יירד והגדרת הפרברים שהרכבת הפרברית משרתת צריכה להתרחב: גם לעכו ולנהריה.
 

darkshadow1

New member


אתה מתייחס רק למת"מ אבל יש עוד יעדים
האם השימוש ברכבת הפרברית יהיה כדאי או לא תלוי בנקודות המוצא והיעד.
אם נקודת המוצא בקרית ביאליק והיעד בעיר התחתית, כנראה המטרונית עדיפה.
אם המוצא בקרית ים והיעד בהדר, כנראה המטרונית עדיפה.
אם נקודת המוצא בקרית ביאליק או בקרית ים והיעד על הכרמל כנראה המטרונית + קו נוסף עדיפים.
אם נקודת המוצא בקרית אתא והיעד במת"מ כנראה איזשהו שילוב עם קו 101 עדיף (צריך לזכור שעם הרכבת אין כרטוס משותף).
אם נקודת המוצא בקרית מוצקין, בקרית חיים או בקרית ים והיעד במת"מ כנראה הרכבת הפרברית עדיפה.

עד אתמול הרכבת הפרברית הייתה אמצעי התחבורה היחיד שקישר ישירות בין אזור הקריות לחיפה עצמה. מהיום יש גם שלושה קווי מטרונית שעושים זאת ולכן ברור שנפח השימוש ברכבת הפרברית בנסיעות בין הקריות לבין חיפה יירד והגדרת הפרברים שהרכבת הפרברית משרתת צריכה להתרחב: גם לעכו ולנהריה.

במצב שבו נקודת המוצא ונקודת היעד נמצאות במרחק קצר מתחנות רכבת מן הסתם הרכבת תהיה עדיפה. הבעיה היא שברוב המקרים זה לא המצב, ולכן כשמדובר במרחקים קצרים עדיף אוטובוס.
 

seashel

New member
הבעיה הקריטית זה הזנת המטרונית

זאת בכלל לא המטרה שלה.
המטרונית אמורה להיות אמצעי התחבורה העירוני הראשי של מטרופולין חיפה בזמן שהרכבת אמורה להיות אמצעי התחבורה הבינעירוני הראשי. אין יותר מדי היגיון בלעלות על רכבת כבדה בשביל לנסוע 3-4 קילומטרים. לכן זה לא מפתיע שהיא עוברת במקביל לרכבת, בדיוק כמו שבתל אביב אחד מצירי התחבורה הציבורית העמוסים ביותר עובר במקביל למסילת הרכבת.
הבעיה הקריטית זה הזנת המטרונית
תחנות אוטובוס רחוקות, נדרשות חציות רבות ומסוכנות (גובה מדרכה אפס...), לא מתאים בכלל למבוגרים ולכבדי ראייה.
 
אני מתגעגעת לימים של אוטובוס אחד מהקריות

הבעיה הקריטית זה הזנת המטרונית
תחנות אוטובוס רחוקות, נדרשות חציות רבות ומסוכנות (גובה מדרכה אפס...), לא מתאים בכלל למבוגרים ולכבדי ראייה.
אני מתגעגעת לימים של אוטובוס אחד מהקריות
עד לחיפה,מבלי להחליף באמצע הדרך.
 

sup

New member
כל כך כן.. קו 63 של פעם עד רחוב החלוץ

אני מתגעגעת לימים של אוטובוס אחד מהקריות
עד לחיפה,מבלי להחליף באמצע הדרך.
כל כך כן.. קו 63 של פעם עד רחוב החלוץ
כל כך פשוט כל כך מהיר..
ועדיין לא יצא לי לנסוע במטרונית

מוניות שירות לדעתי ירוויחו מכל העסק הזה
מנהריה\עכו\כרמיאל עד חיפה בלי החלפות ובלי טרטורים ובלי להזיע
אז שיעלה עוד 5 שקל, שווה את העצבים

היום כל כך התעצבנתי במרכזית המפרץ שפשוט לקחתי מונית של 60 שקל עד הבית, למי יש כח להזיע ולחכות???
 

tapuzo

New member
עוד יהיו הרבה שיתגעגעו..

אני מתגעגעת לימים של אוטובוס אחד מהקריות
עד לחיפה,מבלי להחליף באמצע הדרך.
עוד יהיו הרבה שיתגעגעו..
גם בחיפה היו פעם קוים קצרים מהכרמל לעיר ולהדר
היום הקו הכי קצר לוקח שעה שלמה ועושה סיבובים בכל חיפה
הרסו בעיר את התחבורה הציבורית גרמו לה להיות אופציה אחרונה בעדיפות
 

25306yosef

New member
אני דווקא מאוד מתגעגע למטרונית....

עוד יהיו הרבה שיתגעגעו..
גם בחיפה היו פעם קוים קצרים מהכרמל לעיר ולהדר
היום הקו הכי קצר לוקח שעה שלמה ועושה סיבובים בכל חיפה
הרסו בעיר את התחבורה הציבורית גרמו לה להיות אופציה אחרונה בעדיפות
אני דווקא מאוד מתגעגע למטרונית....
למצב השערורייתי שהיה עד לפני כמה ימים לפני עידן המטרונית, אני לא אתגעגע לעולם !!!

אז נכון שהמטרונית רחוקה מלהיות מושלמת, אך מדובר בעליה גדולה ביותר ברמת השירות בהשוואה לשירות השערורייתי שהיה בשנתיים האחרונות.

להלן חלק קטן מהיתרונות של המטרונית:

1. נסיעה בחינם !!! (כשתסתיים תקופת ההרצה, יתאפשר תשלום עבור הנסיעה באמצעות כרטיסי אשראי).
2. התשלום והתיקוף של כרטיסי הנסיעה מבוצע מחוץ לאוטובוסים, והנהג עוסק בנהיגה בלבד !!!
3. השירות פועל גם בשעות הלילה !!!
4. השירות פועל גם בשבת.
5. נסיעה בין התחנות השונות בקטע מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל (וקטעים נוספים של קו 2 ו-3) ללא צורך בהחלפה !!!
6.נסיעה מלב המפרץ לגשר פז בכביש חדש ללא עצירות.

אז לאור 6 הסעיפים הנ"ל, לא הייתי מעז לטעון שהרסו כעת את התח"צ בחיפה, מכיוון שמדובר בשיפור רב ברמת השירות בהשוואה למצב השערורייתי שהיה עד לפני כמה ימים.

נכון שיש גם הרבה מאוד ליקויים וחסרונות בתפעול המטרונית (ביומה הראשון), אך לדעתי הם זניחים ביותר בהשוואה ל-6 היתרונות שציינתי לעייל.
 

cwen

New member
אם יוסף מרוצה, אז המטרונית עשתה את שלה!

אני דווקא מאוד מתגעגע למטרונית....
למצב השערורייתי שהיה עד לפני כמה ימים לפני עידן המטרונית, אני לא אתגעגע לעולם !!!

אז נכון שהמטרונית רחוקה מלהיות מושלמת, אך מדובר בעליה גדולה ביותר ברמת השירות בהשוואה לשירות השערורייתי שהיה בשנתיים האחרונות.

להלן חלק קטן מהיתרונות של המטרונית:

1. נסיעה בחינם !!! (כשתסתיים תקופת ההרצה, יתאפשר תשלום עבור הנסיעה באמצעות כרטיסי אשראי).
2. התשלום והתיקוף של כרטיסי הנסיעה מבוצע מחוץ לאוטובוסים, והנהג עוסק בנהיגה בלבד !!!
3. השירות פועל גם בשעות הלילה !!!
4. השירות פועל גם בשבת.
5. נסיעה בין התחנות השונות בקטע מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל (וקטעים נוספים של קו 2 ו-3) ללא צורך בהחלפה !!!
6.נסיעה מלב המפרץ לגשר פז בכביש חדש ללא עצירות.

אז לאור 6 הסעיפים הנ"ל, לא הייתי מעז לטעון שהרסו כעת את התח"צ בחיפה, מכיוון שמדובר בשיפור רב ברמת השירות בהשוואה למצב השערורייתי שהיה עד לפני כמה ימים.

נכון שיש גם הרבה מאוד ליקויים וחסרונות בתפעול המטרונית (ביומה הראשון), אך לדעתי הם זניחים ביותר בהשוואה ל-6 היתרונות שציינתי לעייל.
אם יוסף מרוצה, אז המטרונית עשתה את שלה!
 
זה לא יעיל כך נוסעים 20 אוטובוסים חצי ריקים

אני מתגעגעת לימים של אוטובוס אחד מהקריות
עד לחיפה,מבלי להחליף באמצע הדרך.
זה לא יעיל כך נוסעים 20 אוטובוסים חצי ריקים
בתדירות נמוכה, ברמת האוכלוסיה עדיף מטרונית בתדירות גבוהה וקווים מזינים אל המטרונית.
אם קו 3 יהיה עמוס מידי צריך לתגברו.
 

tapuzo

New member
נאלץ להסכים. זה תרבות ה -


מה יש לנסות? סתם אוטובוס שקוראים לו בשם אחר
מזכיר את הבדיחה הישנה על השב"כ שמפוצצים במכות חמור עד שהוא מודה שהוא סוס.

מטרונית = סתם אוטובוס מפרקי רגיל שנוסע על פס אדום מסומן בכביש.
אחד התרמיות הכי גדולות במדינת ישראל. בקרוב פרשת המטרונית, הולילנד 2 - איך יכול להיות שלקנות אוטובוס מפרקי ולסמן פס אדום עולה מיליארדים ואיך לקח 6 שנים לצבוע פס אדום על הכביש. מעניין מי גזר פה קופון על התרמית הזאת.

אפילו באפריקה יש כבר רכבת תחתית ב-2 מדינות ורכבת קלה ב-7 מדינות אחרונות.
ובישראל? לוקחים אוטובוס קוראים לו מטרונית וזה הפיתרון שלהם...
ישראל מדינת עולם רביעי - כי מדינות אפריקה כבר עם רכבת תחתית ורכבות קלות
נאלץ להסכים. זה תרבות ה -
 
שני ציטוטים מעניינים מפיו של כץ בכתבה

ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?
שני ציטוטים מעניינים מפיו של כץ בכתבה
ראשית השר אומר את האמת: "אפשר היה לעשות מטרו בת"א כבר לפני 40 שנה". הוא כמובן לא אומר את כל האמת: אפשר היה לעשות זאת לפני 60 שנה. אבל טוב שיזכירו לציבור כל הזמן את הנזק העצום שגרם משרד האוצר למדינה ולמשק שהוא אמור לטפח. (כידוע, לפי נתוני האוצר עצמו, הנזק מאי הקמת תחתית בת"א מאז ההחלטה על כך בשנת 71' הינו כ-225 מיליארד ₪, ועד פתיחת התחתית ב-2020 (בשאיפה) יגיע ליותר מ-280 מיליארד.) הוא כמובן מנצל את ההזדמנות לרדת על גורמים עלומים בגוש דן שכביכול לא יודעים לעבוד ושוכח את חלקו העיקרי והמכריע של האוצר בעיכוב, שכנראה יגיע ל-70 שנה בערך.

שנית השר אומר דברים שמאד לא ינעמו לאזניהם של יהב והחלה"ט: "אנו רוצים תחבורה ציבורית מחושמלת". לא!!!! רק לא חומת מוות אלקטרומגנטית בחיפה!!!!!
 

אורי404

New member
לגבי אז ועל העתיד

שני ציטוטים מעניינים מפיו של כץ בכתבה
ראשית השר אומר את האמת: "אפשר היה לעשות מטרו בת"א כבר לפני 40 שנה". הוא כמובן לא אומר את כל האמת: אפשר היה לעשות זאת לפני 60 שנה. אבל טוב שיזכירו לציבור כל הזמן את הנזק העצום שגרם משרד האוצר למדינה ולמשק שהוא אמור לטפח. (כידוע, לפי נתוני האוצר עצמו, הנזק מאי הקמת תחתית בת"א מאז ההחלטה על כך בשנת 71' הינו כ-225 מיליארד ₪, ועד פתיחת התחתית ב-2020 (בשאיפה) יגיע ליותר מ-280 מיליארד.) הוא כמובן מנצל את ההזדמנות לרדת על גורמים עלומים בגוש דן שכביכול לא יודעים לעבוד ושוכח את חלקו העיקרי והמכריע של האוצר בעיכוב, שכנראה יגיע ל-70 שנה בערך.

שנית השר אומר דברים שמאד לא ינעמו לאזניהם של יהב והחלה"ט: "אנו רוצים תחבורה ציבורית מחושמלת". לא!!!! רק לא חומת מוות אלקטרומגנטית בחיפה!!!!!
לגבי אז ועל העתיד
התכנון של שני קווי הרכבת התחתית היו יעילים. מן קווי X, שמכסים את רב תל אביב של שנים עברו. גם כיום זה היה יעיל מאוד.

לגבי חזון שר התחבורה של "תחבורה ציבורית מחושמלת" ומה, שכתבת אחרי זה

ענקי
 
יותר מכך אורי

לגבי אז ועל העתיד
התכנון של שני קווי הרכבת התחתית היו יעילים. מן קווי X, שמכסים את רב תל אביב של שנים עברו. גם כיום זה היה יעיל מאוד.

לגבי חזון שר התחבורה של "תחבורה ציבורית מחושמלת" ומה, שכתבת אחרי זה

ענקי
יותר מכך אורי
הרי יש אפקט מצטבר של הזמן החולף.

אפילו התחלנו עם קו תחתית בודד בשנות ה-50 או ה-60, קל היה הרבה יותר להוסיף קווים לאורך השנים, לשנות מסלולים וכו'. כי ברגע שהיו עוברים את נקודת האל חזור, התקשורת והאוצר לא היו יכולים להמשיך ולרמות את הציבור עם סיפורי סבתא על "פרוייקט גרנדיוזי". כולם היו רואים שזה פרוייקט פשוט ובסיסי ביותר שאין בו שום ייחוד, ודורשים הקמת קווים נוספים. כך היית יכול להגיע לסוף שנות ה-70 עם 5-4 קווים פעילים, בעוד שכיום כדי להגיע למצב הזה אתה צריך לחכות לפחות עד 2035.

על אחת כמה וכמה אם אכן כדבריך היו מקימים שני קווים בו זמנית ואנשים סוף סוף היו מגלים איך נראית רשת של תח"צ, מה שלא קיים בישראל עד היום לצערנו.
 

אורי404

New member


יותר מכך אורי
הרי יש אפקט מצטבר של הזמן החולף.

אפילו התחלנו עם קו תחתית בודד בשנות ה-50 או ה-60, קל היה הרבה יותר להוסיף קווים לאורך השנים, לשנות מסלולים וכו'. כי ברגע שהיו עוברים את נקודת האל חזור, התקשורת והאוצר לא היו יכולים להמשיך ולרמות את הציבור עם סיפורי סבתא על "פרוייקט גרנדיוזי". כולם היו רואים שזה פרוייקט פשוט ובסיסי ביותר שאין בו שום ייחוד, ודורשים הקמת קווים נוספים. כך היית יכול להגיע לסוף שנות ה-70 עם 5-4 קווים פעילים, בעוד שכיום כדי להגיע למצב הזה אתה צריך לחכות לפחות עד 2035.

על אחת כמה וכמה אם אכן כדבריך היו מקימים שני קווים בו זמנית ואנשים סוף סוף היו מגלים איך נראית רשת של תח"צ, מה שלא קיים בישראל עד היום לצערנו.
 

tapuzo

New member
הנה רשימת 5 פרויקטים שפקידי האוצר התנגדו להם

שני ציטוטים מעניינים מפיו של כץ בכתבה
ראשית השר אומר את האמת: "אפשר היה לעשות מטרו בת"א כבר לפני 40 שנה". הוא כמובן לא אומר את כל האמת: אפשר היה לעשות זאת לפני 60 שנה. אבל טוב שיזכירו לציבור כל הזמן את הנזק העצום שגרם משרד האוצר למדינה ולמשק שהוא אמור לטפח. (כידוע, לפי נתוני האוצר עצמו, הנזק מאי הקמת תחתית בת"א מאז ההחלטה על כך בשנת 71' הינו כ-225 מיליארד ₪, ועד פתיחת התחתית ב-2020 (בשאיפה) יגיע ליותר מ-280 מיליארד.) הוא כמובן מנצל את ההזדמנות לרדת על גורמים עלומים בגוש דן שכביכול לא יודעים לעבוד ושוכח את חלקו העיקרי והמכריע של האוצר בעיכוב, שכנראה יגיע ל-70 שנה בערך.

שנית השר אומר דברים שמאד לא ינעמו לאזניהם של יהב והחלה"ט: "אנו רוצים תחבורה ציבורית מחושמלת". לא!!!! רק לא חומת מוות אלקטרומגנטית בחיפה!!!!!
הנה רשימת 5 פרויקטים שפקידי האוצר התנגדו להם
1. פקידי האוצר התנגדו לנתיבי איילון וטענו שהיקפי התנועה לא יצדיקו את ההשקעה

2. פקידי האוצר התנגדו בעבר גם לנתב"ג 2000 וטענו שאפשר להרחיב את הטרמינל הקיים

3. פקידי האוצר התנגדו לכל רכבת בצפון ובדרום. ניסו למעשה לעכב / לבטל את רוב הקוים
שאינם באזור המרכז וטענו לגבי כולם שאין הצדקה / אין צורך כולל כרגע עם קו העמק-חיפה,
קו שדרות נתיבות, קו לאילת, הכפלת הקו לבאר שבע. לכמעט כל קו נוסף של הרכבת תמצאו
אצלם התנגדויות. גם את כביש עוקף קריות ניסו להפוך למיזם אגרה פרטי למזלנו לא צלחו.

4. פקידי אוצר התנגדו / ניסו לדחות / הביאו לעיכוב בכל מתקן התפלת מים וחשבו שגם זה מיותר

5. ופקידי האוצר כמובן דרשו להסתמך על הגז המצרי וטענו שאין שום דחיפות ושהמדינה לא
צריכה לחפש גז.

המסקנה חייבת להיות שצריך לקחת את כל ההתנגדויות שלהם ולעשות בדיוק את ההיפך
אם רוצים לפתח את כלכלת המדינה. אם רוצים לפתח את שלטון הפקידים המסרבל כל פרויקט
במכרזים, מנסה למסור כל פרויקט לידיים פרטיות כדי לעשוק את האזרחים ומנסה להציג כל
פרויקט ציבורי מחוץ לגוש דן לכזה שלא כדאי כלכלית אז צריך להמשיך הלאה במצב הקיים.
 

easylivin

New member
גם לרכבת העמק הם מתנגדים


הנה רשימת 5 פרויקטים שפקידי האוצר התנגדו להם
1. פקידי האוצר התנגדו לנתיבי איילון וטענו שהיקפי התנועה לא יצדיקו את ההשקעה

2. פקידי האוצר התנגדו בעבר גם לנתב"ג 2000 וטענו שאפשר להרחיב את הטרמינל הקיים

3. פקידי האוצר התנגדו לכל רכבת בצפון ובדרום. ניסו למעשה לעכב / לבטל את רוב הקוים
שאינם באזור המרכז וטענו לגבי כולם שאין הצדקה / אין צורך כולל כרגע עם קו העמק-חיפה,
קו שדרות נתיבות, קו לאילת, הכפלת הקו לבאר שבע. לכמעט כל קו נוסף של הרכבת תמצאו
אצלם התנגדויות. גם את כביש עוקף קריות ניסו להפוך למיזם אגרה פרטי למזלנו לא צלחו.

4. פקידי אוצר התנגדו / ניסו לדחות / הביאו לעיכוב בכל מתקן התפלת מים וחשבו שגם זה מיותר

5. ופקידי האוצר כמובן דרשו להסתמך על הגז המצרי וטענו שאין שום דחיפות ושהמדינה לא
צריכה לחפש גז.

המסקנה חייבת להיות שצריך לקחת את כל ההתנגדויות שלהם ולעשות בדיוק את ההיפך
אם רוצים לפתח את כלכלת המדינה. אם רוצים לפתח את שלטון הפקידים המסרבל כל פרויקט
במכרזים, מנסה למסור כל פרויקט לידיים פרטיות כדי לעשוק את האזרחים ומנסה להציג כל
פרויקט ציבורי מחוץ לגוש דן לכזה שלא כדאי כלכלית אז צריך להמשיך הלאה במצב הקיים.
גם לרכבת העמק הם מתנגדים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה