ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?

מצב
הנושא נעול.

sandbird4

New member
מה יש לנסות? סתם אוטובוס שקוראים לו בשם אחר

שידור חי מהשקת המטרונית ב- YNET
שידור חי
מה יש לנסות? סתם אוטובוס שקוראים לו בשם אחר
מזכיר את הבדיחה הישנה על השב"כ שמפוצצים במכות חמור עד שהוא מודה שהוא סוס.

מטרונית = סתם אוטובוס מפרקי רגיל שנוסע על פס אדום מסומן בכביש.
אחד התרמיות הכי גדולות במדינת ישראל. בקרוב פרשת המטרונית, הולילנד 2 - איך יכול להיות שלקנות אוטובוס מפרקי ולסמן פס אדום עולה מיליארדים ואיך לקח 6 שנים לצבוע פס אדום על הכביש. מעניין מי גזר פה קופון על התרמית הזאת.

אפילו באפריקה יש כבר רכבת תחתית ב-2 מדינות ורכבת קלה ב-7 מדינות אחרונות.
ובישראל? לוקחים אוטובוס קוראים לו מטרונית וזה הפיתרון שלהם...
ישראל מדינת עולם רביעי - כי מדינות אפריקה כבר עם רכבת תחתית ורכבות קלות
 

darkshadow1

New member
בהתחלה חשבתי להגיב תגובה נורמלית,

מה יש לנסות? סתם אוטובוס שקוראים לו בשם אחר
מזכיר את הבדיחה הישנה על השב"כ שמפוצצים במכות חמור עד שהוא מודה שהוא סוס.

מטרונית = סתם אוטובוס מפרקי רגיל שנוסע על פס אדום מסומן בכביש.
אחד התרמיות הכי גדולות במדינת ישראל. בקרוב פרשת המטרונית, הולילנד 2 - איך יכול להיות שלקנות אוטובוס מפרקי ולסמן פס אדום עולה מיליארדים ואיך לקח 6 שנים לצבוע פס אדום על הכביש. מעניין מי גזר פה קופון על התרמית הזאת.

אפילו באפריקה יש כבר רכבת תחתית ב-2 מדינות ורכבת קלה ב-7 מדינות אחרונות.
ובישראל? לוקחים אוטובוס קוראים לו מטרונית וזה הפיתרון שלהם...
ישראל מדינת עולם רביעי - כי מדינות אפריקה כבר עם רכבת תחתית ורכבות קלות
בהתחלה חשבתי להגיב תגובה נורמלית,
אבל נראה לי שזה יהיה בזבוז זמן מיותר.
 

david80

Member
לי יש הערה אחרת:

מה יש לנסות? סתם אוטובוס שקוראים לו בשם אחר
מזכיר את הבדיחה הישנה על השב"כ שמפוצצים במכות חמור עד שהוא מודה שהוא סוס.

מטרונית = סתם אוטובוס מפרקי רגיל שנוסע על פס אדום מסומן בכביש.
אחד התרמיות הכי גדולות במדינת ישראל. בקרוב פרשת המטרונית, הולילנד 2 - איך יכול להיות שלקנות אוטובוס מפרקי ולסמן פס אדום עולה מיליארדים ואיך לקח 6 שנים לצבוע פס אדום על הכביש. מעניין מי גזר פה קופון על התרמית הזאת.

אפילו באפריקה יש כבר רכבת תחתית ב-2 מדינות ורכבת קלה ב-7 מדינות אחרונות.
ובישראל? לוקחים אוטובוס קוראים לו מטרונית וזה הפיתרון שלהם...
ישראל מדינת עולם רביעי - כי מדינות אפריקה כבר עם רכבת תחתית ורכבות קלות
לי יש הערה אחרת:
בתוך אחד שלא התעניין בפרוייקט, ראיתי עכשיו לראשונה את מפת הקווים, ודי הופתעתי לרעה שרוב תוואי המטרונית עובר בצמוד לרכבת, חשבתי שהמטרונית אמורה לחבר את תחנות הרכבת (והכרמלית) אל אזורים מרוחקים מהמסילה, וכל זאת לפני שבכלל מתייחסים על פוטנציאל לתחנות רכבת נוספות בעידן החישמול!
 

darkshadow1

New member
זאת בכלל לא המטרה שלה.

לי יש הערה אחרת:
בתוך אחד שלא התעניין בפרוייקט, ראיתי עכשיו לראשונה את מפת הקווים, ודי הופתעתי לרעה שרוב תוואי המטרונית עובר בצמוד לרכבת, חשבתי שהמטרונית אמורה לחבר את תחנות הרכבת (והכרמלית) אל אזורים מרוחקים מהמסילה, וכל זאת לפני שבכלל מתייחסים על פוטנציאל לתחנות רכבת נוספות בעידן החישמול!
זאת בכלל לא המטרה שלה.
המטרונית אמורה להיות אמצעי התחבורה העירוני הראשי של מטרופולין חיפה בזמן שהרכבת אמורה להיות אמצעי התחבורה הבינעירוני הראשי. אין יותר מדי היגיון בלעלות על רכבת כבדה בשביל לנסוע 3-4 קילומטרים. לכן זה לא מפתיע שהיא עוברת במקביל לרכבת, בדיוק כמו שבתל אביב אחד מצירי התחבורה הציבורית העמוסים ביותר עובר במקביל למסילת הרכבת.
 
ובהמשך לכך עולה השאלה הבאה:

זאת בכלל לא המטרה שלה.
המטרונית אמורה להיות אמצעי התחבורה העירוני הראשי של מטרופולין חיפה בזמן שהרכבת אמורה להיות אמצעי התחבורה הבינעירוני הראשי. אין יותר מדי היגיון בלעלות על רכבת כבדה בשביל לנסוע 3-4 קילומטרים. לכן זה לא מפתיע שהיא עוברת במקביל לרכבת, בדיוק כמו שבתל אביב אחד מצירי התחבורה הציבורית העמוסים ביותר עובר במקביל למסילת הרכבת.
ובהמשך לכך עולה השאלה הבאה:
מה צריך להיות תפקיד קו הרכבת הפרברי של חיפה והקריות בעידן המטרונית?
לדעתי, לאחר סיום הכפלת קטע עכו-נהריה, כל הרכבות הפרבריות בקו הזה צריכות להתחיל ולסיים בנהריה וצריכות לפעול בתדירות של פעמיים בשעה בשעות השיא ופעם בשעה בשעות השפל (כלומר בכל שעות היום).
לאחר הוצאת קווי האוטובוס מהמת"צ בציר ההסתדרות יהיה בכך כדי להקל על הקטנת העומס בציר וכן זה יעזור להקטין את הצפיפות ברכבות הבינעירוניות מ/ל נהריה שגם יוכלו לעצור בפחות תחנות (לא יעצרו למשל בחוצות המפרץ ובקרית חיים וחלקן אף לא בחיפה מרכז וחיפה בת גלים, למשל הרכבת הישירה שבין נהריה לבאר שבע צריכה לעצור רק בעכו, קרית מוצקין, לב המפרץ וחוף הכרמל).
 

easylivin

New member
הפרבריות צריכות היו לפעול מנהריה, בתנאי

ובהמשך לכך עולה השאלה הבאה:
מה צריך להיות תפקיד קו הרכבת הפרברי של חיפה והקריות בעידן המטרונית?
לדעתי, לאחר סיום הכפלת קטע עכו-נהריה, כל הרכבות הפרבריות בקו הזה צריכות להתחיל ולסיים בנהריה וצריכות לפעול בתדירות של פעמיים בשעה בשעות השיא ופעם בשעה בשעות השפל (כלומר בכל שעות היום).
לאחר הוצאת קווי האוטובוס מהמת"צ בציר ההסתדרות יהיה בכך כדי להקל על הקטנת העומס בציר וכן זה יעזור להקטין את הצפיפות ברכבות הבינעירוניות מ/ל נהריה שגם יוכלו לעצור בפחות תחנות (לא יעצרו למשל בחוצות המפרץ ובקרית חיים וחלקן אף לא בחיפה מרכז וחיפה בת גלים, למשל הרכבת הישירה שבין נהריה לבאר שבע צריכה לעצור רק בעכו, קרית מוצקין, לב המפרץ וחוף הכרמל).
הפרבריות צריכות היו לפעול מנהריה, בתנאי
שמספר הרציפים בתחנת הקצה הזאת יספיק. והוא לא יספיק... כל רכבת עומדת שם במשך זמן ארוך, בזמן הזה עוברים דרכה עובדי הניקיון. כנ"ל בקצה השני של הקו - בבאר שבע מרכז או במודיעין מרכז.

אז כנראה שבמציאות ימשיכו לפעול מקרית מוצקין, ואולי יהיו קצת יותר רכבות מעכו כי יש שם מסילה שלישית.
 
אם יש בעיית קיבולת בתחנת נהריה, אז כבר יותר

הפרבריות צריכות היו לפעול מנהריה, בתנאי
שמספר הרציפים בתחנת הקצה הזאת יספיק. והוא לא יספיק... כל רכבת עומדת שם במשך זמן ארוך, בזמן הזה עוברים דרכה עובדי הניקיון. כנ"ל בקצה השני של הקו - בבאר שבע מרכז או במודיעין מרכז.

אז כנראה שבמציאות ימשיכו לפעול מקרית מוצקין, ואולי יהיו קצת יותר רכבות מעכו כי יש שם מסילה שלישית.
אם יש בעיית קיבולת בתחנת נהריה, אז כבר יותר
הגיוני שהרכבות הפרבריות יגיעו עד נהריה והבינעירוניות עד קרית מוצקין או עכו.
אבל האם אין אפשרות להכשיר מסילות דיור צפונית לתחנת נהריה?
 

easylivin

New member
מסכים, אבל מעריך שלרכבת לא יהיה אומץ

אם יש בעיית קיבולת בתחנת נהריה, אז כבר יותר
הגיוני שהרכבות הפרבריות יגיעו עד נהריה והבינעירוניות עד קרית מוצקין או עכו.
אבל האם אין אפשרות להכשיר מסילות דיור צפונית לתחנת נהריה?
מסכים, אבל מעריך שלרכבת לא יהיה אומץ
"לבטל לתושבי נהריה את הקו הישיר לת"א". יהיה קשה לשכנע אותם להסכים עם הגזירה כי ההחלטה היא לטובת הכלל, למרות שזאת האמת. תלוי בקונסטלציה הפוליטית שתיווצר.
 
אפשרי גם שבשעות השפל הרכבת ממודיעין תגיע עד

מסכים, אבל מעריך שלרכבת לא יהיה אומץ
"לבטל לתושבי נהריה את הקו הישיר לת"א". יהיה קשה לשכנע אותם להסכים עם הגזירה כי ההחלטה היא לטובת הכלל, למרות שזאת האמת. תלוי בקונסטלציה הפוליטית שתיווצר.
אפשרי גם שבשעות השפל הרכבת ממודיעין תגיע עד
נהריה והרכבת למודיעין תצא מנהריה.
כך יהיו לנהריה בכל שעות היום שתי רכבות (לפחות) - בשעות השיא שתי רכבות פרבריות עם החלפה נוחה לרכבת בינעירונית בקרית מוצקין או בלב המפרץ ובשעות השפל רכבת אחת פרברית ואחת בינעירונית.
נהריה תרוויח כך עוד רכבת בשעות השפל לעומת המצב הנוכחי של רכבת אחת בשעה.זה שיפור יותר משמעותי מ"האובדן" של הישירות לתל אביב בשעות השיא.
נהריה ועכו גם נפגעות מכך שקווי אוטובוס המחברים ביניהן לבין מרכזית המפרץ יצאו מהמת"צ - הקו הפרברי של הרכבת יכול לפצות על הפגיעה הזו.
אם משווקים שינוי נכון ומשלבים בו הסברים מהמציאות אפשר לשכנע כל אדם סביר.
ואם הקיבולת בנהריה מאפשרת שלוש רכבות בשעה, אפשר שגם בשעות השיא הקו של מודיעין יהיה עד נהריה.
שינוי כזה יעזור גם לפתירת בעיית הנוזלים של נהגי הרכבות - הקו הארוך בין נהריה לבאר שבע יקוצר...
 

easylivin

New member
לדעתי, הקו הבינעירוני צריך להסתיים בחיפה, אבל

אפשרי גם שבשעות השפל הרכבת ממודיעין תגיע עד
נהריה והרכבת למודיעין תצא מנהריה.
כך יהיו לנהריה בכל שעות היום שתי רכבות (לפחות) - בשעות השיא שתי רכבות פרבריות עם החלפה נוחה לרכבת בינעירונית בקרית מוצקין או בלב המפרץ ובשעות השפל רכבת אחת פרברית ואחת בינעירונית.
נהריה תרוויח כך עוד רכבת בשעות השפל לעומת המצב הנוכחי של רכבת אחת בשעה.זה שיפור יותר משמעותי מ"האובדן" של הישירות לתל אביב בשעות השיא.
נהריה ועכו גם נפגעות מכך שקווי אוטובוס המחברים ביניהן לבין מרכזית המפרץ יצאו מהמת"צ - הקו הפרברי של הרכבת יכול לפצות על הפגיעה הזו.
אם משווקים שינוי נכון ומשלבים בו הסברים מהמציאות אפשר לשכנע כל אדם סביר.
ואם הקיבולת בנהריה מאפשרת שלוש רכבות בשעה, אפשר שגם בשעות השיא הקו של מודיעין יהיה עד נהריה.
שינוי כזה יעזור גם לפתירת בעיית הנוזלים של נהגי הרכבות - הקו הארוך בין נהריה לבאר שבע יקוצר...
לדעתי, הקו הבינעירוני צריך להסתיים בחיפה, אבל
במציאות זה כנראה לא יקרה. אם נבחר את מרכז-השמונה כתחנת קצה (אפשרי ונוח כי הרכבות יכולות להמשיך לחיפה-מזרח ולהתחייג שם בלי לתפוס רציף), נאבד קישור עם תחנת לב המפרץ המבוקשת. אז בכל מקרה זה לא יהיה אופטימלי. אבל לדעתי עדיף בכל זאת לקצר את הקו הבינעירוני עד לחיפה, ולתגבר אולי על חשבונו את המערך הפרברי שבתחומי חיפה יתוגבר עוד יותר על ידי רכבת העמק שתסתיים כנראה בחוף הכרמל. האמת, גם את הרכבות מכרמיאל הייתי מסיים בחיפה ללא שום סנטימנטים... ככה באמת היו מתכננים את המערכת בחו"ל. אבל בישראל עדיין מפחדים מהחלפות ורוצים קו מכל מקום לכל מקום, ובמקום זאת מקבלים כצפוי שירות הרבה פחות יעיל.
 
חיפה מרכז היא לא תחנת קצה טובה מבחינה מערכתית

לדעתי, הקו הבינעירוני צריך להסתיים בחיפה, אבל
במציאות זה כנראה לא יקרה. אם נבחר את מרכז-השמונה כתחנת קצה (אפשרי ונוח כי הרכבות יכולות להמשיך לחיפה-מזרח ולהתחייג שם בלי לתפוס רציף), נאבד קישור עם תחנת לב המפרץ המבוקשת. אז בכל מקרה זה לא יהיה אופטימלי. אבל לדעתי עדיף בכל זאת לקצר את הקו הבינעירוני עד לחיפה, ולתגבר אולי על חשבונו את המערך הפרברי שבתחומי חיפה יתוגבר עוד יותר על ידי רכבת העמק שתסתיים כנראה בחוף הכרמל. האמת, גם את הרכבות מכרמיאל הייתי מסיים בחיפה ללא שום סנטימנטים... ככה באמת היו מתכננים את המערכת בחו"ל. אבל בישראל עדיין מפחדים מהחלפות ורוצים קו מכל מקום לכל מקום, ובמקום זאת מקבלים כצפוי שירות הרבה פחות יעיל.
חיפה מרכז היא לא תחנת קצה טובה מבחינה מערכתית
רצוי שהרכבת תשתלב במערך התחבורה האזורי והארצי ותדאג לכך שתחנת לב המפרץ תוכל להיות תחנת קצה.
אז יהיה הגיוני שרכבות מהדרום יסיימו בתחנת לב המפרץ ורכבות מהצפון יסיימו בחוף הכרמל כאשר הרכבות מהצפון משרתות גם את תחנות בת גלים ומרכז-השמונה והרכבות מהדרום (הארוכות יותר) עוצרות רק בחוף הכרמל ובלב המפרץ.
גם הרכבת צריכה להתאים עצמה למצב (הקיים כבר לא מעט שנים) שמרכזי התחבורה בחיפה אינם עוד בת גלים והעיר התחתית, אלא חוף הכרמל ואזור לב המפרץ.
 

easylivin

New member
גם זה נכון, אבל לא ידוע לי על תכנית

חיפה מרכז היא לא תחנת קצה טובה מבחינה מערכתית
רצוי שהרכבת תשתלב במערך התחבורה האזורי והארצי ותדאג לכך שתחנת לב המפרץ תוכל להיות תחנת קצה.
אז יהיה הגיוני שרכבות מהדרום יסיימו בתחנת לב המפרץ ורכבות מהצפון יסיימו בחוף הכרמל כאשר הרכבות מהצפון משרתות גם את תחנות בת גלים ומרכז-השמונה והרכבות מהדרום (הארוכות יותר) עוצרות רק בחוף הכרמל ובלב המפרץ.
גם הרכבת צריכה להתאים עצמה למצב (הקיים כבר לא מעט שנים) שמרכזי התחבורה בחיפה אינם עוד בת גלים והעיר התחתית, אלא חוף הכרמל ואזור לב המפרץ.
גם זה נכון, אבל לא ידוע לי על תכנית
להוספת רציפים (עוד שניים לפחות!) בלב המפרץ. התכנה אכן מתוכננת להפוך לעמוסה, מרכזית וחשובה עוד יותר ממה שהיא היום. שיתחילו לחשוב על זה, ויפה שעה קודם.
 

easylivin

New member
* "התכנה" = התחנה

גם זה נכון, אבל לא ידוע לי על תכנית
להוספת רציפים (עוד שניים לפחות!) בלב המפרץ. התכנה אכן מתוכננת להפוך לעמוסה, מרכזית וחשובה עוד יותר ממה שהיא היום. שיתחילו לחשוב על זה, ויפה שעה קודם.
* "התכנה" = התחנה
 
ואם לא חושבים על זה, אז שהרכבות מהדרום יגיעו

גם זה נכון, אבל לא ידוע לי על תכנית
להוספת רציפים (עוד שניים לפחות!) בלב המפרץ. התכנה אכן מתוכננת להפוך לעמוסה, מרכזית וחשובה עוד יותר ממה שהיא היום. שיתחילו לחשוב על זה, ויפה שעה קודם.
ואם לא חושבים על זה, אז שהרכבות מהדרום יגיעו
עד קרית מוצקין, שם כן אפשר לחייג רכבות מבלי לתפוס רציפים.
לחוסר מחשבה יש מחיר ואולי המחירים יגרמו לגופים בישראל לחשוב בצורה מערכתית ולמשרד הממשלתי האחראי עליהם לחשוב בצורה אינטגרטיבית.
 

easylivin

New member
באופן עקרוני, כדאי להפריד בין הקווים

ואם לא חושבים על זה, אז שהרכבות מהדרום יגיעו
עד קרית מוצקין, שם כן אפשר לחייג רכבות מבלי לתפוס רציפים.
לחוסר מחשבה יש מחיר ואולי המחירים יגרמו לגופים בישראל לחשוב בצורה מערכתית ולמשרד הממשלתי האחראי עליהם לחשוב בצורה אינטגרטיבית.
באופן עקרוני, כדאי להפריד בין הקווים
הפרבריים לבינעירוניים כך שלא ייסעו על אותן מסילות (מומחי ר"י, נא לא לכעוס - אמרתי "באופן עקרוני", ברור שזה לא מעשי בכל מקום). רק ככה, בשילוב עם חשמול ומערכות איתות מתקדמות, מתאפשרת על קווים פרבריים בחו"ל תדירות שלא הייתה מביישת מטרו, ממש רואים את הרכבת הקודמת מהרכבת הבאה האחריה. והמהירות עדיין מספיק אטרקטיבית, בטח שגבוהה יותר מרכבת קלה.

דווקא בקריות הפרדה כזאת היא אפשרית בהחלט ללא צורך בהקמת 2 מסילות נוספות (דבר שמתבקש כבר בין בנימינה לת"א, שלא לדבר על האיילון וקטע ההגנה - לוד), אם יורדים מהעץ של "רכבת ישירה מנהריה/כרמיאל לת"א" מחוץ לשעות הלילה. כשהמסילה תחושמל אפשר יהיה גם להוסיף עוד תחנות כמו "סביוני ים" שתוכננה לקום בצפון הקריות.
 
סביוני ים היא תחנה נחוצה כי שם הולך לקום

באופן עקרוני, כדאי להפריד בין הקווים
הפרבריים לבינעירוניים כך שלא ייסעו על אותן מסילות (מומחי ר"י, נא לא לכעוס - אמרתי "באופן עקרוני", ברור שזה לא מעשי בכל מקום). רק ככה, בשילוב עם חשמול ומערכות איתות מתקדמות, מתאפשרת על קווים פרבריים בחו"ל תדירות שלא הייתה מביישת מטרו, ממש רואים את הרכבת הקודמת מהרכבת הבאה האחריה. והמהירות עדיין מספיק אטרקטיבית, בטח שגבוהה יותר מרכבת קלה.

דווקא בקריות הפרדה כזאת היא אפשרית בהחלט ללא צורך בהקמת 2 מסילות נוספות (דבר שמתבקש כבר בין בנימינה לת"א, שלא לדבר על האיילון וקטע ההגנה - לוד), אם יורדים מהעץ של "רכבת ישירה מנהריה/כרמיאל לת"א" מחוץ לשעות הלילה. כשהמסילה תחושמל אפשר יהיה גם להוסיף עוד תחנות כמו "סביוני ים" שתוכננה לקום בצפון הקריות.
סביוני ים היא תחנה נחוצה כי שם הולך לקום
מרכז תחבורתי, המכונה כבר היום (למרות שעדיין רחוק מלהיות כזה) "מרכזית הקריות".
אם וכאשר מרכזית הקריות אכן תהיה תחנה מרכזית (שגם קווי אוטובוס בינעירוניים מהגליל המערבי יגיעו אליה) ותקום תחנת הרכבת הסמוכה לה, אז יהיה הגיוני שגם חלק מהרכבות הבינעירוניות לדרום יגיעו אליה ויצאו ממנה. אני מקווה שאם וכאשר תקום התחנה הזו ידאגו ברכבת לתכנן אותה כך שתוכל להיות גם תחנת קצה נוחה.
זו תהיה טעות גדולה להתייחס לתחנה הזו כתחנת רכבת שכונתית. כדאי מאוד לתכנן אותה כתחנת רכבת איזורית. וכדאי להתחיל כבר עם השם: לא "סביוני ים" אלא תחנת "הקריות". דווקא תחנות קרית מוצקין וקרית חיים יהיו תחנות שכונתיות אם וכאשר תהיה תחנת רכבת בסמוך למרכזית הקריות.
 

easylivin

New member
טוב לדעת. את התחנה הספציפית דווקא אפשר להקים

סביוני ים היא תחנה נחוצה כי שם הולך לקום
מרכז תחבורתי, המכונה כבר היום (למרות שעדיין רחוק מלהיות כזה) "מרכזית הקריות".
אם וכאשר מרכזית הקריות אכן תהיה תחנה מרכזית (שגם קווי אוטובוס בינעירוניים מהגליל המערבי יגיעו אליה) ותקום תחנת הרכבת הסמוכה לה, אז יהיה הגיוני שגם חלק מהרכבות הבינעירוניות לדרום יגיעו אליה ויצאו ממנה. אני מקווה שאם וכאשר תקום התחנה הזו ידאגו ברכבת לתכנן אותה כך שתוכל להיות גם תחנת קצה נוחה.
זו תהיה טעות גדולה להתייחס לתחנה הזו כתחנת רכבת שכונתית. כדאי מאוד לתכנן אותה כתחנת רכבת איזורית. וכדאי להתחיל כבר עם השם: לא "סביוני ים" אלא תחנת "הקריות". דווקא תחנות קרית מוצקין וקרית חיים יהיו תחנות שכונתיות אם וכאשר תהיה תחנת רכבת בסמוך למרכזית הקריות.
טוב לדעת. את התחנה הספציפית דווקא אפשר להקים
כבר אתמול בלי לחכות לחשמול, כי המרחק בין קרית מוצקין לעכו הוא גדול מאוד (גדול מדי) במונחים של קו פרברי.
 
מתוך אתר יפה נוף:

טוב לדעת. את התחנה הספציפית דווקא אפשר להקים
כבר אתמול בלי לחכות לחשמול, כי המרחק בין קרית מוצקין לעכו הוא גדול מאוד (גדול מדי) במונחים של קו פרברי.
מתוך אתר יפה נוף:
"מרכזית הקריות- מרכזית חדשה, שתיבנה בשני שלבים: בשלב הראשון היא תהווה מסוף/נקודת קצה לשניים משלושת קווי המטרונית וכן למספר קווי אגד. בסמוך לה יוקם חניון חנה וסע. בשלב השני יוקם מרכז תחבורה גדול יותר, שיכלול גם תחנת רכבת, מרכז תעסוקה גדול ושטחי מסחר."

הכוונה לתחנת הרכבת שאתה מכיר כ"סביוני ים".
סביוני ים היא השכונה הצפון מזרחית של קרית ים הקרובה למרכזית הקריות שנמצאת בשטח קרית מוצקין (ממזרח לפסי הרכבת) צפונית מערבית לשכונת נווה גנים של קרית מוצקין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה