ניטור רציף בלידה

elga06

New member
אצלי תעלת הלידה התעוותה../images/Emo7.gif

ולכן לא ממש היתה לי ברירה אלא קיסרי אני גם לא יכולה לקבל אפידול כך שכל שהאופציות סגורות בפניי
 

lavendula

New member
איך? (אם אפשר לדעת)

גם אני לא יכולתי לקבל אפידורל, בגלל רמת טסיות נמוכות. מצד שני, פחדתי מהרדמה מלאה, והמליצו לי לא לעבור ניתוח, מסיבות אחרות. כך יצא ש"הרווחתי" לידה פיזיולוגית מאוד מוצלחת, למרות הכאב (שלא נמשך הרבה זמן) מעניין אותי לדעת איך היית מרגישה לו: התינוקות שלך היו נולדים במצב תקין תעלת הלידה שלך לא הייתה מתעוותת האם גם אז היית כ"כ טעונה לגבי לידה טבעית? אם רק הכאב היה ה-issue, גם אז היית מרגישה ככה?
 

elga06

New member
יש לי פלטינות בכל הגב...

עברתי ניתוח עקמת ולכן אין לי חלל אפידורלי ואין לי אופציה להזרקה ספינאלית העיוות נבע מלחץ מסיבי לא מתון בכלל על הגב התחתון שהוא לא מקובע בברזל והיות שזה האיזור שסופג אצלי את כל הכאבים, ההזדקנות ושאר ירקות הוא נפגע קשות והתעקם לחלוטין (הוא היה עקום מלכתחילה אבל לא מנתחים באיזור גב תחתון) לא הייתי מוכנה לעבור לידה רגילה נוספת בשום אופן זה סבל לי וסבל לתינוק שיוצא מתוך סבל
 

lavendula

New member
אם כך, מוזר לי

שלא הציעו לך ניתוח כבר בלידה הראשונה. וגם נראה לי באופן אינטואיטיבי שלידה סטנדרטית, כלומר כש"מבלים" אותה בשכיבה על הגב, ממש לא מוסיפה לעניין, אלא אף מחמירה אותו. אבל חשוב להדגיש שסבלת במיוחד בגלל מצבך המיוחד. זה לא אומר שלידה ללא אפידורל לא כואבת גם לאישה שמצבה תקין, אבל זה בהחלט הרבה יותר נסבל ואפשרי אם היא מעוניינת בכך.
 

elga06

New member
בשלב מסוים ביקשתי ביום השני לצירים.

לא משנה עבר המון זמן מאז ובאמת היתה אחלה לידה שלישית בהרדמה מלאה אז זה מחפה על השתיים האחרות ואני לא מתכוונת לעבור שוב לידה בשום צורה או ופן שהוא אלא חוךללמת כבר לנסוע לתאילנד רק שיהיו גדולים כבר!
 

elga06

New member
../images/Emo6.gif לזה אני מתכוונת

שיש פה רוב שחשבו שיעשו את זה בלי ואז פשוט גילו שזה כאב נוראי.
 

lavendula

New member
אז מה?

א - זה באמת כואב, אבל כל אחת מחליטה אם זה מתאים לה או לא, ואפשר גם להחליט תוך כדי לידה שזה לא מתאים יותר. ב- הרוב דווקא מתכננות לקחת אפידורל ג- בד"כ, מי שבוחרת ללדת בלידה פיזיולוגית עושה את זה מתוך אמונה שכך עדיף בשבילה ולא בגלל שהיא מתכננת לשבור שיא בעמידה מול כאב ד- מה השמחה לאיד הזו? אפידורל זו לא מילה גסה, וגם לידה טבעית זו לא מילה גסה. כל אחת ומה שמתאים לה.
 

C a t o m

New member
עצם זה שתגיעי ללידה בלחץ

בגלל זה - זה כבר לא לעניין. הייתי ממליצה לך לבדוק אופציה ללדת אולי במקום אחר. כמו מאיר, שם את יכולה להיות בחדר הרגיל בו כן יש לך אופציה למקלחת, ותוכלי לבקש ללא אפידוראל.
 

happy

New member
אני לא מבינה את הבעיה

אם לא תבקשי אפידורל אף אחד לא יתן לך אפידורל. פשוט לא ברור לי הלחץ המיותר שאת מכניסה את עצמך. את לא רוצה אפידורל אל תבקשי אפידורל וזהו. אפידורל הוא לא חובה בשום לידה הוא פשוט מקל למי שמעוניינת. אם את לא רוצה תאמיני לי אף אחד לא יתן לך.מה עוד שאת צריכה לחתום על טופס שאת מוכנה לקחת אפידורל ואת יודעת מה הסיכונים אז אם לא תרצי לא תחתמי ואף אחד לא יתן לך אפידורל.
 

r i n i

New member
תרגעי, אף אחד לא דוחף מחטים לגב

אם את לא מעוניינת, וניטור רציף היה לטעמי עונש גדול. בשלב מסויים של הלידה כבר הודעתי שאם הם לא מנתקים אותי, אני פשוט תולשת את הרצועות ממני. זה פשוט מעיק ומגביל. לשמחתי בשלב הזה המיילדת (גאולה מבי"ח כרמל) נתנה לי "פטור" ואחרי לא הרבה זמן פשוט ילדתי. לגבי האפידוראל, לא רציתי לקבל (נראה לי מוגזם שידחפו לי מחט בגב...) אבל בשלב מסויים כל כך כאב שכבר ביקשתי משהו להקל על הכאבים, הבדיקה הראתה פתיחה של 8 ס"מ ומשם הדרך ללידה היתה קצרה.
 

g a n i

New member
בלת"ק: מחקרים מראים שאין הבדל

מבחינת תוצאות הלידה בלידות עם ניטור רציף או לסירוגין. מבחינה בטיחותית אין שום הבדל. לעומת זאת, מבחינת רמת התערבויות יש הבדל לרעת הניטור הרציף.
 

בלינקה

New member
לא בדיוק

למוניטור יש פאלס פוזיטיב של כמעט חמישים אחוז, וגם בגלל זה ההתערבויות המיותרות, לא רק בגלל הלשכב על הגב.
 

27חומד

New member
../images/Emo45.gif בדיוק ככה.

לא חייבים מוניטור רצוף. שלא לדבר על אי הנוחות הכרוכה בזה ליולדת.
 
לא מאמינה שיכריחו אותך לקחת

אפידורל.בלידה רגילה לא מכריחים. גם אני בשאיפה לא לקחת אפידורל ומתכוונת ללדת בלידה רגילה. אבל יש מצב שהכאבים יכניעו אותי ואז לא תהיה לי ברירה ואבקש אפידורל.המטרה היא בלי.
 

עופריקה

New member
העניין הוא שאם "יכריחו" אותך

להיות מחוברת באופן רציף למוניטור, ועד במיטה, הכאב יכריע אותך (או כמו שיולדת שליוויתי אמרה - יחרפן) מהר מאוד. מה שלא יעודד אותך להתמודד עם הצירים בדרכים אחרות.
 
למעלה