ניטור רציף בלידה

ניטור רציף בלידה

קבלתי את הטפסים להרשמה למרכז לידה טבעי בלניאדו , ויש שם סעיף שאומר שהיולדת צריכה לחתום על זה זה שהיא מאשרת ויודעת שבלידה טבעית יש ניטור לסרוגין .והם מדגישים את חשיבות הניטור הרציף . קצת הלחיץ אותי , כששאלתי בקורס הכנה , אמרו לי שאין אפשרות בלידה הטבעית להיות עם ניטור רציף . איך זה הולך בלידה רגילה ?יש מוניטור כל הזמן ?? ועד כמה זה באמת מסוכן אם יש ניטור לסרוגין ?? מיום ליום ההחלטה נעשית לי יותר ויותר קשה . אני בכלל לא בקטע של ללדת בבית , לא לראות רופא וכ'ו ' , כל המטרה שלי בחדר הטבעי זה בסה"כ לא לקחת אפידורל . רופאים לא מלחיצים אותי , להפך , נראה לי שארגיש בטוחה יותר עם נוכחות רופא , החדר הרגיל לא נראה לי מאיים בכלל .ולו לא הייתה את בעיית המקלחת שאין לא הייתי חושבת פעמיים . אני לא יודעת איך הסתבכתי ככה עם ההחלטה , זה כבר ממש מייאש אותי , כל מה שאני רוצה זה ללדת בלי שידחפו לי מחטים לגב , למה זה נעשה כל כך מסובך ??
 

תּמר

New member
ניטור רציף זה אחד הדברים המעיקים

ביותר בלידה. לי היתה לידה "לא טבעית" (ז"א - פרוצדורה סטנדרטית של בי"ח) ושמו לי מוניטור לסרוגין. מאידך, כשבאתי ללידת פג המוניטור היה מחובר כל הזמן ולא הסכימו לנתק אותו, שזה דווקא מובן במקרה הזה (וסיוט כשמנסים להתגבר על הצירים) בקיצור, נראה לי כסת"ח אמיתי. בכל מקרה יהיה לך מוניטור, לא? אז אם את לא רגועה את יכולה לעשות לעיתים יותר קרובות.
 
זה עיניין של תחושה

לך זה העיק , עלי זה ישרה תחושת בטחון . אני יכולה להגיד לך שכשהיינו בסיור בלניאדו , בחדר הרגיל הרגשתי ממש בטוחה , ודווקא כל המכשירים שם שמלחיצים בנות אותי הרגיעו .
 

lavendula

New member
אחרי שתחווי צירים

וישכיבו אותך עם המוניטור, ותהי ללא אפידורל, בלי יכולת לזוז... נדבר! אולי זה לא מעיק מבחינה נפשית, אבל פיזית, זה מאוד מעיק! אין דבר גרוע יותר מלחוות צירים בשכיבה על הגב, בלי יכולת לזוז.
 

elga06

New member
ענק!!!!! ונכון כ"כ

סוף סוף מישהיא שאומרת כאן את האמת !!!!!
 

lavendula

New member
עכשיו נשאלת השאלה מה עדיף

1. להמשיך להיות מרותקת למיטה ולשלל מכשירים, לסבול ולהרגיש חסרת אונים 2. לוותר על כל הנ"ל, לתחיל להתנועע, ולהיעזר בשיטות אחרות 3. לבקש אפידורל ולקוות שכבר אפשר לקבל ושהוא ישפיע כמצופה אגב, חשוב לזכור שגם אם מחליטים על אפידורל, צריך לקחת בחשבון שיכול לקחת לא מעט זמן עד שמקבלים אותו, אז כדאי לדעת איך לעזור לעצמך עד אז. (ובמקרה שלך, בחרת באפשרות 4 - ניתוח קיסרי יזום. זאת גם אופציה)
 

תּמר

New member
אני לא מדברת על מועקה "רוחנית"

זה פשוט כואב ומעיק על הנשימה ועל דרך ההשתלטות על הצירים. פיזית - זה מפריע.
 

rjf

New member
יש שתי גישות ללידה (בין חברותי לפחו

ת) אחת היא חדר עם כמה שיותר אורות מהבהבים מכשירים מצפצפים ורופאים והשני היא עם כמה שפחות מכל אלא. על חלק החדר המצפצפ והמהבהב משרה בטחון ועל חלק פחד ותחושת אי נוחות. צודקת תמר בעניין הכסת"ח גם ככה כל חצי שעה שעה יעשו לך ניתור של איזה רבע שעה ואם יש חשש קל שמשהוא לא בסדר לא יפסיקו את הניתור. אין כמעט סיכויי ללדת ללא אפידורל עם ניטור רציפ כי את לא יכולה לזוז הרבה פעמים מוגבל למיטה מה שמאוד מגביר את הכאבים. גם בחדר לא טבעי לא ידחפו לך אפידורל אם את לא רוצה. נשמע לי שמאיר יותר מתאים לך או החדרים הרגילים של לניאדו אבל עם דולה.(אם נוכחות של רופא מרגיע אותך)
 

lavendula

New member
לא עשו לי ניטור של רבע שעה

אולי זה גם תלוי במיילדת, א ובמצבי הכללי. היא עשתה לכמה דקות בודדות, מדי שעה, עד כמה שזכור לי, וגם אז, לא שכבתי, אלא ישבתי. כדאי לבדוק אם בחדר הטבעי במאיר יש מוניטור אלחוטי. אולי זה הפתרון.
 

חגיתל2

New member
בלידה האחרונה זה העיק עלי מאד

אמנם זה לא היה הרבה זמן כי ילדתי מש מהר, אבל בצירים שהיו לי זה לחץ על הבטן וכל הזמן ביקשתי שינתקו. הם ניתקו את הצירים ולא את הדופק. את הדופק הוציאו רק בשלב הלחיצות וזה היה ממש הקלה.
 

lavendula

New member
אין צורך בניטור רציף

ואם יצמידו לך מוניטור במשך כל הלידה, זה מאוד יפריע לך. לא תוכלי להתנועע בחופשיות למשל. חשוב שתביני שכדי להצליח ללדת ללא אפידורל, כדאי שתיעזרי בשיטות אחרות להקלה על הצירים, אחרת את תישברי מהר מאוד. איך מקלים על הצירים: הרבה תנועה (שגם מקדמת את הלידה), עיסויים, שימוש במים... אז בואי אני אסלק את החששות שלך: במרכז לידה מוצמדת לך מיילדת. היא למעשה ה"מוניטור" שלך. בזכות זה שהיא צמודה רק אלייך, היא כל הזמן עם היד על הדופק. מדי פעם היא תבדוק פתיחה ותעשה לך ניטור. למרות שלא תרגישי בזה, מדי פעם היא תצא ותדווח לראש המחלקה איך מתקדמת הלידה. חדרי הלידה הרגילים, חדרי הניתוח, וכל הצוות הרפואי, עומדים לרשותך במרחק של דקה, אבל לא תרגישי בהם אם הכל יתנהל כשורה, והרווח כולו שלך, כי זה יאפשר לך להתרכז בלידה. השאלה למה את מעוניינת בלידה טבעית ומה החששות שלך מהאפידורל. ללדת טבעי זה לא רק ללדת ללא אפידורל. אם אין נכונות ואמונה שכך יותר נכון לגוף שלך, זה מקשה ללדת בדרך הזאת. אולי בכל זאת כדאי לך לקבוע סיור במאיר. הרי זה לא מחייב אותך. אולי שם תרגישי יותר בטוחה ותוכלי לקחת דולה.
 
עוד דבר שכדאי לציין

מחקרים מראים שאין הבדל בתוצאות הלידה בין אם משתמשים בניטור רצוף או לסירוגין. המשמעות של זה היא שגם בניטור לסירוגין בהאזנה אפילו ניתן לעלות על מצוקה עוברית ולטפל בה בזמן.
 

מיכל 666

New member
אויש כמה מוכר...

אני הייתי בדיוק כמוך בלידה הקודמת שלי. רציתי לידה טבעית בעיקר כי לא רציתי אפידורל... אבל למעלה רצו אחרת... בתחילת הלידה הייתה ירידת דופק לעובר ולא רק שלחיברו אותי לניטור רציף שמו לי ניטור פנימי! ממש כיף חיים! עם זה את ממש לא יכולה לזוז. ובזאת נגמר חלום ה"בלי אפידורל". וזהו, אני לא יודעת מה מניע אותך לפחד מהאפידורל אבל אני יודעת שבלידה הבאה בע"ה אני אפילו לא יהסס...
 

elga06

New member
../images/Emo6.gif לזה אני מתכוונת

שיש פה רוב שחשבו שיעשו את זה בלי ואז פשוט גילו שזה כאב נוראי.
 

תּמר

New member
בטח שזה כאב נוראי

כשלא רק שמכריחים אותך לשכב על הגב דווקא, אלא מאלצים אותך להשאר עם מוניטור שרק מחמיר את כאב הצירים ולא מאפשר לך להתגבר עליהם. אז מה הפתרון לשתי התערבויות רפואיות שהיה אפשר לוותר עליהן לפחות לחלק מהזמן? נכון! התערבות רפואית נוספת! אפידורל! בהתעלמות מהאפשרות שיש סיכון כלשהו בהרדמה אפידורלית, ותופעות לוואי רבות. ובהתעלמות מהאפשרות להתגברות עצמאית על כאב הצירים בתנועה ובשינויי תנוחה.
 

elga06

New member
לא הבנתי כלום../images/Emo4.gif

אני רק זוכרת טוב שהיה שקט בחדרים שלידי ורק אני צורחת לאל שיעזור לי וזה קרה פעמיים בהפרש של 4 שנים וכששאלתי איך זה שהחדרים מלאים ורק אותי שומעים א אמרו לי שהן קיבלו אפידורל וכשראיתי את אחותי שיודלת וגם מחייכת תוך כדי ועושה בוק למצלמה אז הבנתי שיש דרך ללדת ויש דרך ללדת אז ביקשתי הרדמה כללית והיה נפלא
 

תּמר

New member
זה שהיה שקט, לא אומר כלום

בכל מקרה, אני לא הייתי בוחרת בהרדמה כללית ללא צורך, כי יש לה השפעות ארוכות טווח וגם סיכונים. אפידורל לא מוריד את הצורך ללדת - להוציא את התינוק החוצה. זה קושי שכל אחת שיולדת וגינלית צריכה לעבור. גם אני מאוד סבלתי בלידה בה לא לקחתי אפידורל, אבל רק לאחרונה הבנתי ששילוב של כמה גורמים גרם לכך, ולא רק הכאבים עצמם. כי אפשר להקל על הכאבים עד רמה מסויימת, ע"י תנועה ושינויי תנוחה.
 
למעלה