ניחום אבלים - שאלה

רב1

New member
ניחום אבלים - שאלה

אני יודעת על מנהג לא ללכת לבית קברות כשאת בהריון, אך האם אתן שמעתן גם על מנהג לא ללכת לניחום אבלים? אני מתלבטת.. ריקי
 

ילדונט

New member
משרשורים קודמים בעניין

אין בעיה עם הליכה לניחום אבלים. השאלה היא איך את מרגישה עם זה. אני באופן אישי מעדיפה ללכת ללוויה מאשר לניחום אבלים - תמיד, בהריון ולא בהריון. הסיטואציה של פנים אל פנים מול האבל הרבה יותר קשה לי מאשר השהייה בבית הקברות בזמן הלוויה. אבל זו רק אני.
 

עדי 4

New member
אין בעיה ללכת לניחום אבלים בהריון

ולגבי בתי קברות זה עיניין של מנהגים. שתלכי רק לשמחות.
 
למה אסור ללכת לבתי קברות בהריון?

אני תמיד מבקרת את סבתא שלי כמה פעמים בשנה בבית הקברות וזה מאוד חשוב לי בעיקר שהיא לא פה לחלוק איתי את ההריון הזה. מישהי יכולה להסביר למה אסור?
 

ילדונט

New member
אמונה תפלה

הרוחות הרעות ייכנסו לעובר, שהוא עוד לא מוגן, או משהו בסגנון.
 

rnati

New member
גם לי אמרו לא ללכת, אבל

סבתא שלי ואחי הקטן נמצאים שם, נקברו לפני מספר חודשים.
ולשניהם הייתי מאוד קרובה. אני משתדלת לבקר פחות מלפני ההריון אבל אין מצב שמישהו ימנע ממני לחלוק איתם את ההריון הזה בדרך היחידה שיש לי....
 

rnati

New member
בוודאי שמותר ..

סבתי נפטרה מסרטן, 6 שבועות אחרי שגילו אותו. אחי, בן 17.5 במותו, נהרג בתאונת דרכים שלושה שבועות לפני שהיא נפטרה.
 
תנחומיי ../images/Emo39.gif

שלא תדעו עוד צער. סבתא שלי נפטרה כשהייתי בת 15. מאחר וסבתי השנייה חיה במדינה אחרת ושני הסבים שלי מתו לפני שנולדתי היא היתה מאוד מאוד קרובה אליי. אמנם עברו 13 שנה אבל אני עדיין מאוד מתגעגעת אליה וכואב לי כל פעם שקורה משהו בחיים שלי ואני לא יכולה לספר לה. אין לי בכלל מה להגיד בנוגע לאחיך. פשוט טרגדיה איומה וכואב לי הלב אפילו לחשוב על זה. מקווה שהתינוק ייתן לך ולמשפחתך קצת אושר ונחמה.
 

משוש30

New member
המנהג התמוה לא ללכת לבית קברות

נובע מפחד (הגיוני יש לציין) ששדים ורוחות של המתים יפגעו לך בילד (כי אין להם מה לעשות בחיים) אז אם הדברים נשמעים לך הגיוניים ואם את חוזרת על עקביך כשחתול שחור חוצה את הכביש אל תלכי לבית קברות. לעומת זאת ניחום אבלים זה "רק" מקום עצוב אין בו סכנות עתידיות בצורת רוחות רפאים שעורבות לחטוף את נשמת עוברך אז את יכולה ללכת בשקט. כמובן כל הציניות שלי בטלה אם הכוונה היא שפשוט ממש לא בא לך ללכת ואת מחפשת תירוץ.
 

אמממאאא

New member
גם אני חשבתי כמוכם עד ש...

גם אני חשבתי שזאת אמונה טפלה ושטויות . כשהיייתי בתשיעי בהריון הקודם שליהיתה אזכרה לסבתא שלי ואפילו ששקלתי 90 ק"ג /160 ס"מ (בושה וחרפה!!! ...) ולא יכולתי ללכת ביקשתי להכנס עם האוטו כמעט עד הקבר. כשיצאתי מהאוטו המורה שלי לרייקי ראתה אותי,היא היתה שם ממש במקרה ולא לאותו "אירוע" . היא רק אמרה לי "אמממאאא את בטוחה שהיית חייבת לבוא לפה?" לא עניתי. שכחתי מזה. אחרי שבוע ילדתי לידה חמישית אחרי 4 לידות רגילות וטבעיות בניתוח קיסרי,כ"כ לא הלידה שחיכיתי לה. כשנפגשנו אחרי כמה חודשים שאלתי אותה האם היא ראתה משהו לא טוב והיא רק אמרה שאין מה לחפש בבית קברות לנשים בהריון. (היא רואה בהילה,למשל כשלא ידעתי עדין שאני בהריון היא אמרה אני רואה שיש לך נשמה גדולה תעשי בדיקה! ). בהריון הזה לפני חודש וחצי היתה אזכרה לבת הבכורה שלי ולא הלכתי! אני ממילא לא מאמינה שהאבן זה משהו משמעותי. דיברתי איתה מהבית הדלקתי לה נר וביקשתי שתשמור על אמא ועל העובר. כך אני הרגשתי זו לא עיצה ו/או ביקורת.
 

משוש30

New member
טוב עם אמונות אני לא מתווכחת כי

אני לא אנצח... אני אישית בטוחה שאין שום קשר בין הביקור שלך בבית הקברות ללידה הקיסרית אבל אשרי המאמין...
 

רב1

New member
האמת שאפילו אני לא ידעתי

את הסיבה מדוע נהוג לא ללכת לבית הקברות, ועכשיו קראתי את הודעות שלכן, ואפשר להבין את מי שמאמין בכך. דרך אגב, שאלתי זאת, כי אתמול חברה שלי אמרה לי שגם אשה במחזור לא הולכת לבית הקברות, אז אמרתי שמענין לדעת אם יש עוד מנהגים שלא מוכרים לי. ריקי
 

אמממאאא

New member
לא קשרתי ישירות בן בית הקברות

לניתוח,רק אמרתי שליזה עשה הרגשה לא טובה ולכן נמנעתי ממלכת הפעם.
 
לא יודעת על המנהג הזה

אני לא דתיה,כך שאני לא יכולה לומר מה המנהג הדתי בענין, אבל אני לא מחובבי בית הקברות גם לא בהריון וזה נשמע כמו תירוץ טוב לא ללכת אם לא ממש חייבים. ניחום אבלים זו לדעתי אחת הפעולות הכי גדולות שאפשר לעשות לכבודו של אותו אדם ובעיקר לכבוד בני המשפחה האבלים!נראה לי צעד שחשוב לעשות.
 
למעלה