ניוון שרירים , כושר

שמערל1

New member
בודאי.. מחולל פלאים לפלג העליון....

 

balluza

New member
נו אז מה אם שמירה על הבריאות לא פופולארית?

לדעתי זה לא ששמירה על הכושר הגופני לא מקובלת. אלא זה פשוט עדיין לא מספיק פופולארי... זה הכל. "לא מסתכלים על זה בעין כ"כ יפה" - רק הגברים, ולפעמים מצרות עין של עצלנים ו/ או לא בריאים (על מתאמן שלא מתפאר בגופו). האם זה יפגע ברוחניות? זה ממש תלוי באדם, ביראת השמים שלו, ובמטרות לשמן הוא מקפיד על האימונים. אישית, אני רואה זאת כיתרון בריאותי, במיוחד אצל המבוגרים יותר, ולאו דווקא כיופי חיצוני או משהו כזה.
 
לדעתי....

אין שום פסול בכושר.. להיפך זה חיובי ובריא לגוף... ברור שזמנים פנויים ולא על חשבון לימוד... והעלית את הנקודה שבציבור שלנו לא מסתכלים על זה בעין טוב... נו, ו....?! רק על זה לא מסתכלים בעין טובה?? פיתחו כאן בעבר את נושא הסטיגמות.. אז אני בדיעה שאני יעשה מה שאני חושבת וטוב לי ובגדר המותר ושאלה מסביב שימשיכו לדבר... אם אתה שלם עם זה ועם עצמך אז תחזור להתעמל...
 

קליט

New member
הרמב``ם ב``יד החזקה``

(לא זוכר איפה, אולי בספר ה``מדע``, תבדוק בספר הראשון) מדריך את האדם להתעמל, ואיך להתעמל . אם תתעמל אירובי -הבחורה שאתה נפגש איתה עלולה לשים לב לזה, וזה לא ימצא חן בעיניה . אפשר להתעמל בדרכים אחרות כמו ; הליכה, שחיה, וכו` . זה שזה לא מקובל - לא אומר הרבה . . ישנה הסתייגות ביהדות מתרבות הגוף, ומפיתוח השרירים, שזה עלול אולי להזיק לרמה הרוחנית שלך, (ראה את הסיפור של יוסף -שמכיון שסילסל בשערו וכו` - התגרתה בו אשת פוטיפר) ודומני שאין גם צורך להיראות כמו ``רמבו`` .
 

קליט

New member
לסיכום

מצוה וחובה להתעמל, התעמלות במכון כושר עלולה אולי להזיק לשלימות הרוחנית, מבחינת חברים רעים, ואם יש במקום טלויזיה, או מוזיקה לא כשירה . בהצלחה .
 
למעלה