ניהול תיק השקעות – למקצוענים בלבד?

תוכן-מקודם

Member
מנהל

business-angel-gd88bf4f95_1920.jpg

קרדיט תמונה PIXABAY​

הכסף שהצלחתם לחסוך שוכב אצלכם בעו"ש כאבן שאין לה הופכין? אם אתם מחפשים את ההשקעה האולטימטיבית, סביר להניח כי לאחר מספר בירורים והתייעצות עם אנשי המקצוע המומחים, תגיעו למסקנה המתבקשת כי ניהול תיק השקעות הוא הפתרון עבורכם. אך האם מדובר בפתרון למקצוענים בלבד?

תיק השקעות – קווים לדמותו​

בין אם אנחנו מצליחים לחסוך סכומים משמעותיים מידי חודש, ובין אם מדובר בסכומים יחסית קטנים שמצטברים, בסופו של דבר מגיע הרגע בו עלינו להחליט כיצד ואיפה להשקיע את הכסף שחסכנו, באופן שייצר את התשואות הגבוהות ביותר. כשאנחנו מחפשים אחר ההשקעות המומלצות והתשואות הגבוהות, אחד הפתרונות האולטימטיביים הוא פתיחת תיק השקעות.

בשונה ממוצרים פיננסיים אחרים, המגיעים עם תבניות ומסלולי השקעה די מקובעים, בתיק השקעות, המרכז תחתיו ניירות ערך ומוצרים פיננסיים נוספים, ניתן לנהל את התיק גם באופן עצמאי ובהתאם לצרכים האינדיווידואליים שלכם ורמת הסיכון המועדפת עליכם.

פתרון למקצוענים בלבד?​

ניהול השקעות בשוק ההון הוא כאמור אחד מפתרונות ההשקעה המשתלמים ביותר, ובמיוחד כשמדובר בהשקעה לטווח ארוך. יחד עם זאת, נראה כי לא מעט אנשים חוששים מהשקעה בשוק ההון, הנתפס כאפיק השקעה המיועד למקצוענים בלבד.
למעשה, כל אחד יכול להשקיע ולסחור במניות בשוק ההון. התנהלות זו הפכה לנפוצה ופופולארית במיוחד לצד האפשרויות הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות כיום, המאפשרות לבצע מגוון פעולות בלחיצת כפתור אחת פשוטה ומכל מקום. פרמטר נוסף שהביא אנשים רבים לנהל תיק השקעות דיגיטלי באופן עצמאי, הוא עצם העובדה כי לרוב, לא נדרשים סכומי השקעה מינימליים גבוהים. מצד שני....

החשיבות של ניהול תיק באופן מקצועי​

אמנם כל אחד יכול לנהל תיק השקעות באופן עצמאי, ועם זאת אפשרות זו בהחלט לא מומלצת לכל אחד. כך, במידה ואין לכם את הידע וההבנה הנדרשים באשר למושגים והתהליכים הכלכליים והפיננסיים השונים בכלל והקשורים לשוק ההון בפרט - איך לנהל תיק השקעות על שלל ההיבטים הקשורים לכך כמו פיזור השקעות, אפיקי ההשקעה ועוד - מומלץ יהיה להשאיר את ניהול תיק ההשקעות שלכם בידי גורמים מקצועיים ומנוסים.
מלבד הכרת המושגים הרלוונטיים ומגוון אפשרויות המסחר הקיימות, קבלת תעודת מנהל תיק השקעות באופן רשמי מחייבת לימודים הכוללים נושאים מעולמות הכלכלה, מימון ושוק ההון, וכן מספר מבחנים והשתלמויות, אשר עם סיומם בהצלחה, תתקבל תעודת מנהל תיק השקעות מטעם הרשות לניירות ערך.

מה היתרונות של ניהול תיק השקעות עם גופים מקצועיים?​

מלבד הידע המקצועי וההכרה המעמיקה של אפשרויות ההשקעה השונות, לניהול תיק השקעות עם גופים מקצועיים ישנם מספר יתרונות נוספים:
  • השקעה מותאמת באופן אישי - ניהול תיק השקעות כרוך בהרבה מעבר לקנייה ומכירה של מניות. למעשה, מדובר באסטרטגיה של ממש, הדורשת התייחסות למגוון פרמטרים משמעותיים, הנגזרים מהצרכים וההעדפות שלכם. יחד עם מנהל השקעות מקצועי תוכלו לבנות את תיק ההשקעות שהכי מתאים לכם, ואף לשנות ולעדכן את מדיניות ההשקעה במידת הצורך.
  • ניהול השקעות מתקדם -גופים מקצועיים נעזרים לרוב במגוון דרכים וכלים טכנולוגיים מתקדמים, ההופכים יחדיו את ההשקעה לחכמה ויעילה במיוחד ומצמצמים את ההטיה האנושית בבנייה וניהול של תיקי ההשקעות.
  • מעקב שוטף אחר ביצועי התיק -בניהול תיק עצמאי, תידרשו להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולשמור על האיזון בתיק. לעומת זאת, באמצעות ניהול תיקים מקצועי, תוכלו להשאיר את ההתעסקות בניהול התיק ובחירת תמהיל ההשקעות למקצוענים, אשר יעדכנו אתכם באופן שקוף ושוטף בכל הנעשה.
 
למעלה