נחתם הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופאי

Captain Wraith

New member
נחתם הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופאי

כך מדווח בעמוד המבזקים של YNET.
 
מה אומרים על זה זקני ציון?

טוב ליהודים? לא טוב ליהודים?
הוזלות מחירים (אני סקפטי) - בטח לא יעזרו להבראת אל-על.
 

bangy1

New member
מה יהיה עם אל - על

אני שמח על כך כיון שהטיסות לארץ וממנה יהיו זולות בהרבה, ומאידך מצבה של אל - על חברת התעופה הלאומית שלנו אינו מרנין, מצד שני הניהול של אל - על עד לא מזמן גם לא היה מרנין.

אני רק רוצה להזכיר את ההחלטה המטופשת של "חיים רומנו" מנכ"ל אל - על בזמנו, לקנות עוד מטוסי בואינג 777 בעלות עצומה - מעל 200 מיליון דולר למטוס, במקום לקנות את המטוס בואינג 787 שהוא זול יותר וחסכוני יותר,
שלאל על הייתה אפשרות להיות אחת הלקוחות הראשונים של המטוס המשוכלל הזה,
דבר שהיה מצעיד את אל-על קדימה וחוסך לה עשרות מיליוני דולר,
בטענה שנאמרה לי במפגש שהיה אתם שהוא אינו מתאים לאל-על, כיום אל-על מחכה בקוצר רוח למטוס הזה שיגיע אולי בעוד שנתיים.
 

luckydude

Active member
ויתור האופציה שהיתה לאל על על ה787

במיוחד בגלל צבר ההזמנות הגדול של המטוס הזה באמת היתה אחת ההחלטות היותר מטומטמות של אל על.
 

ny22

New member
מנהל
אני אגב ממש לא דואג לאלעל בקטע הזה...

הסיבה:
פעם הייתה תוכנית טלויזיה בדיוק שחלק ממנה דיבר על הסכם השמיים הפתוחים ומישהו אמר שם שאלעל מתנגדת...

מישהו שמבין בתעופה (אני לא זוכר מי זה היה, אבל זה מישהו בכיר בתעופה) אמר שלפי דעתו אין מה לדאוג, שאלעל תדע יפה מאוד איך להתמודד עם זה.
הוא נתן לדוגמא את הצ'רטרים - שבהתחלה אל-על ממש ממש התנגדה לזה, והיום היא מובילה בתחום (של צ'רטרים ישראלים כמובן).
אותו דבר הוא אמר בדיוק לגבי השמיים הפתוחים: אל-על מפחדת שזה יעשה לה נזק, אבל הוא טען שבדיוק ההפך יקרה, התחרות הזאת תעשה לה טוב (כלומר, היא תדע איך לנצל את זה לטובתה).

יכול להיות שלא ממש הבנתי אותו ושהוא התכוון למשהו קצת אחר....
 

easyJet

New member


 

ny22

New member
מנהל
- מקווה שמה שכתוב בתוך ההודעה לא יקרה...

 

harhanegev

New member
מה בעצם אומר ההסכם הזה ??

1. האם מעתה תוכל כל חברה לקחת נוסעים מנמל תעופה א לנמל תעופה ב גם אם שניהם אינם במדינה שלה? למשל, אל-על תוכל להפעיל קו לונדון-פרנקפורט אם יתחשק לה ?

2. האם חברת תעופה של מדינה אחת תוכל להציע טיסות פנים במדינה אחרת ?

3. מה יעשו בנושא הסלוטים, כדי לאפשר תחרות הוגנת ?
 

micbahar

New member
תשובה חלקית

כן. ראיין אייר היא חברת תעופה אירית, אך זה לא מונע ממנה לבצע טיסות פנים באיטליה, לדוגמא, או כל קו אחר, גם כשאין לו שום קשר לאירלנד.

לצורך העיניין, אם אל על תרצה היא תוכל להפעיל טיסות בקו פריז-לונדון, מדריד-ברצלונה, רומא-מילאנו או כל קו אחר שעולה על דעתה. אם אלעל תוכל לממן את הקו ולהשיג את הסלוטים, היא תוכל לעשות כל דבר שהיא תרצה.
 

harhanegev

New member
אנחנו, תושבי אילת (וגם אורחיה)

נשמח מאוד אם יבואו חברות שיכניסו קצת "פלפל" למחיר היקר מאוד של קו ת"א-אילת וקו לוד-אילת.
אמן כן יהי רצון.
 

micbahar

New member
זה יכול להיות מעניין

עקרונית, ראיין אייר תהיה רשאית להפעיל גם קו פנימי בישראל. תארו לעצמכם מצב שבו ראיין אייר מחליטה להקים בסיס בנתב"ג, ממנו היא תוציא גם טיסות לאילת. חלום רטוב אמיתי.....
 

micbahar

New member
אסור לפנטז קצת?

רמת הכבדות בפורום הזה עולה מיום ליום....
 

T281

New member
טיסות מתל אביב לעקבה ומשם אוטובוס RYAN לאילת

גם אילת וגם דיוטי (סליחה 2 דיוטי- אחד לכל כיוון) 3 ציפורים במכה .
 
למעלה