נו מה זה הקשקוש הזה - מה המסעדה אחראית לחיי אדם? מוגזם לגמרי

ai27

Well-known member
אם זה היה המצב לא היו כתבות.
כנראה שיש כאו איזה מצב לא ברור משפטית.
העיתונים צריכים למלא את הדפים - אז יעשו כתבות על כל שטות.
זה עכשיו ב"מדור המשפטי". המצב מאוד ברור משפטית
נדמה לי גם שאין חובה לעשות ביטוח עסק,
אז במצב נדיר שיש לי מקום שמרויח מעט עדיף לי לא לעשות ביטוח ואם מישהו מת
אין חובה לעשות ביטוח - אבל רק חמור לא יעשה ביטוח כזה.
על כל תאונה העסק יתפרק - ודמי הביטוח זולים, כי התאונות נדירות.
בעיה של הקרובים שלו לא יכולים לתבוע אותי.
סוגר את העסק ועובר הלאה.
יש לך ראש של נוכל...
את התביעה עדיין חטפת. ניסיון להתחמק רק יגרום להרמת מסך,
משמע - מחמיר את הנזק: תשלם מהנטו במקום מהברוטו.

אם פשטת רגל אחרי שהביטוח סרב לשלם - מצבך הרבה יותר גרוע
סירוב הביטוח בעצם הוכיח רשלנות: משמע אחריות אישית של בעל העסק.
ואז יצרפו לתביעה גם את הבעלים עצמו.
 
ודמי הביטוח זולים, כי התאונות נדירות.
מתחיל להיות לא נדיר...

וביטוח זה סיפור צריך לעמוד בתנאים.

לא עמדת לא תקבל את הביטוח.

והביטוח בטח יתנה תנאים דרקוניים בשביל לוודא שזה באמת יהיה נדיר ושוב

יהיה מצב שהאחריות על בעל העסק.
 

ai27

Well-known member
מתחיל להיות לא נדיר...
לא באמת.
תחשוב על זה שיש אלפי מסעדות, אלפי מוצרים, ומקרי מוות כאלו זה פחות מפעם בשנה.
וביטוח זה סיפור צריך לעמוד בתנאים.
לא עמדת לא תקבל את הביטוח.
נכון. עסק צריך לנסות לא להרוג את הלקוחות, אם הוא לא ניסה - זה לא אשמת הביטוח.
והביטוח בטח יתנה תנאים דרקוניים בשביל לוודא שזה באמת יהיה נדיר ושוב יהיה מצב שהאחריות על בעל העסק.
שוב אתה מומחה לפטריות הזיה ומנותק למציאות?
האחריות היא של בעל העסק - לא של הביטוח.
העסק חייב להתנהל באופן אחראי, שמונע מקרי מוות שקל לצפות אותם.
אם למשל בעל העסק לפעמים יורה לכיוון הכניסה לחנות - אף ביטוח לא יכסה את זה
 
אם למשל בעל העסק לפעמים יורה לכיוון הכניסה לחנות - אף ביטוח לא יכסה את זה
זה בדיוק הטיפשות של השופט והמחוקק שאתה מהווה לה שופר,

אפילו בצחוק להשוות זה לא הגיוני - אין שום הקבלה.

לבן אדם יש בעיה רפואית וזה אמור להיות אחריות שלו בלבד.
 

קצה11

Well-known member

צריך להיות לחלוטין באחריות הסועד.
זה בכלל לא משנה מי אחראי משפטית
רק בעל אלרגיה חריפה שהוא גם מטומטם יאכל במסעדה ויסמוך על המלצר או המטבח.
 

d70

Well-known member
זה בכלל לא משנה מי אחראי משפטית
רק בעל אלרגיה חריפה שהוא גם מטומטם יאכל במסעדה ויסמוך על המלצר או המטבח.
בדיוק, כל מי שראה מטבח עמוס מבין שאין סיכוי שהכל יתקתק בלי תקלות. אם הייתי בעל מסעדה הייתי עושה כמו יצרני המזון:
שם שלט בכניסה ובתפריט : "עשוי להכיל שומשום,בוטנים,לקטוז, וכו.."
 

אלפיני

Well-known member

צריך להיות לחלוטין באחריות הסועד.
תגיד, אתה מנסה לעשות פרובוקציות בכח, או שאתה באמת לגמרי חסר הגיון מודעות?
 

אלפיני

Well-known member
יש לי הרגשה שזה לא הולך למקום טוב כל הסיפור עם האלרגנים אחרת הייתי מתעלם מהכתבות האלה.
זה מאוד פשוט, כפי שאמרו לך כוכבית ו ai, כשלקוח מודיע לבעל עסק על אלרגיה האחריות השילוחית למנוע את החומר האלרגני, במקרה זה שמשום עוברת אליו. בדיוק אותו הדבר כמו שמסעדה אחראית במידה והמזון שלה מכיל סלמונלה.
 
זה מאוד פשוט, כפי שאמרו לך כוכבית ו ai, כשלקוח מודיע לבעל עסק על אלרגיה האחריות השילוחית למנוע את החומר האלרגני, במקרה זה שמשום עוברת אליו. בדיוק אותו הדבר כמו שמסעדה אחראית במידה והמזון שלה מכיל סלמונלה.
אז מבחינה חוקית בעל הבית צריך להתאפק ולהגיד לעובדים - "תגידו להם שהאחריות עליהם",

גם אם יפסיד לקוחות.

אם מבחינה חוקית אין לו אפשרות להגיד את זה ולצאת חלק אז יש בעיה.
 

אלפיני

Well-known member
אז מבחינה חוקית בעל הבית צריך להתאפק ולהגיד לעובדים - "תגידו להם שהאחריות עליהם",

גם אם יפסיד לקוחות.

אם מבחינה חוקית אין לו אפשרות להגיד את זה ולצאת חלק אז יש בעיה.
שתהיה בעל בית של מסעדה תגיד את זה. תחטוף תביעה שתרושש אותך. כנראה שהגיון אינו מנחה אותך ואתה מבין רק בדרכים כואבות.
 
שתהיה בעל בית של מסעדה תגיד את זה. תחטוף תביעה שתרושש אותך. כנראה שהגיון אינו מנחה אותך ואתה מבין רק בדרכים כואבות.
וזה המילכוד,טיפש מטופש.

האחריות היא כן של המסעדה והוא לא יכול לדחות לקוחות כחוק,

ובשביל זה אני כועס שמטילים אחריות כבדה של שמירת חיי אדם על מסעדה במקום

להשאיר את האחריות אצל הסועד.
 

אלפיני

Well-known member
הבן אדם רוצה למכור אוכל הוא לא אחראי על הבעיות הבריאותיות שלך.

אתה מקשיב לעצמך? סלח לי , אבל הטעון שלך ילדותי.
אף אדם לא יכול למכור לך חרא שירעיל אותך רק כי בא לו.

זה כמו להגיד: הבן אדם רוצה לייצר רכב הוא לא צריך להתחייב שהרכב יהיה תקין והחלקים פועלים כמו שצריך.
זה לא עובד כך. כפי שלא יצפו מלקוח של רכב חדש לקחת אחריות במידה והרכב יתפוצץ עקב כשל בטיחותי כי יש אחריות מוצר על פי חוק, לא יצפו מאותו לקוח לדעת בדיוק מה המרכיבים של מנה שהוגשה לו. בטח ובטח כשמראש הוא מודיע על הרגישיויות שלו.


אם האמא לא היתה אומרת כלום אי אפשר היה להאשים את המוכר.
ברגע שכן אמרה, האחריות לבחון שהמוצרים הללו אינם נמצאים אצלו בתפריט עוברת אליו. אם הוא לא רוצה, שלא ימכור לאותו לקוח.

הבעיה שמנהלת המשמרת האהבלה לא הבינה דבר בסיסי כמו שטחינה מופקת משומשום.
הסוגיה לגמרי באחריות היצרן והמוכר שהם אותו אדם במקרה זה והיא לדאוג שכל העובדים - בטח המנהלים שלו - יכירו את מרכיבי התפריט על בורים על מנת למנוע מקרים שכאלה.
 
אתה מקשיב לעצמך? סלח לי , אבל הטעון שלך ילדותי.
יותר טוב מלקחת אחריות על חיים של אדם בתור מישהו שסה"כ מכין אוכל.
אף אדם לא יכול למכור לך חרא שירעיל אותך רק כי בא לו.
ברור שמדובר כאשר אין כוונת זדון אחרת זה רצח/ניסיון רצח
זה כמו להגיד: הבן אדם רוצה לייצר רכב הוא לא צריך להתחייב שהרכב יהיה תקין והחלקים פועלים כמו שצריך.
זה ההבדל והוא ברור לכולם חוץ מלך,כאן מדובר במקרה נדיר.

הוא כן אחראי להכנת האוכל שתהיה בטיחותית באופן כללי - שהאוכל לא יהיה מקולקל שולא יהיו זיהומים.

אבל זה נוגע לכולם.
זה לא עובד כך. כפי שלא יצפו מלקוח של רכב חדש לקחת אחריות במידה והרכב יתפוצץ עקב כשל בטיחותי כי יש אחריות מוצר על פי חוק, לא יצפו מאותו לקוח לדעת בדיוק מה המרכיבים של מנה שהוגשה לו. בטח ובטח כשמראש הוא מודיע על הרגישיויות שלו.
כמו שאמרתי למישהו אחר כאן לכל דבר יש מחיר.

אתה רוצה להיות סוציאליסט חוכמולוג?

סבבה אין בעיות עכשיו כל אחד שמכין אוכל יצטרך לעשות ביטוח אלרגנים כי לך תדע

אם העובד לא יבין,התבלבל ועוד

ולכן האוכל המוכן יהיה יקר יותר רק בגלל שמיעוט קטן מאוד של אנשים יהיו יותר רגועים.
אם האמא לא היתה אומרת כלום אי אפשר היה להאשים את המוכר.
ברגע שכן אמרה, האחריות לבחון שהמוצרים הללו אינם נמצאים אצלו בתפריט עוברת אליו. אם הוא לא רוצה, שלא ימכור לאותו לקוח.
עוד פעם ההגבלות...

אתה נהנה לחיות במקום שיש לו יותר הגבלות מחופש,

נראה לך דרך טובה לחיות את החיים?
הבעיה שמנהלת המשמרת האהבלה לא הבינה דבר בסיסי כמו שטחינה מופקת משומשום.

היום זה פשוט אבל אין סוף למורכבות שיכולה להיות באוכל - לעקבות השומשום וכיו"ב
הסוגיה לגמרי באחריות היצרן והמוכר שהם אותו אדם במקרה זה והיא לדאוג שכל העובדים - בטח המנהלים שלו - יכירו את מרכיבי התפריט על בורים על מנת למנוע מקרים שכאלה.
תאונות תמיד קורות ומה אז?
 

אלפיני

Well-known member
יותר טוב מלקחת אחריות על חיים של אדם בתור מישהו שסה"כ מכין אוכל.
לא רוצה לקחת אחריות , אל תכין אוכל. גם כך מי שמכין אוכל לוקח אחריות ומחויב לעמוד בתנאים סניטרים נאותים.

ברור שמדובר כאשר אין כוונת זדון אחרת זה רצח/ניסיון רצח
כפי שציינתי . חוסר הקפדה על תנאים סניטרים אינה ניסיון לרצח, אבל בחלט רשלנות.

זה ההבדל והוא ברור לכולם חוץ מלך,כאן מדובר במקרה נדיר.

הוא כן אחראי להכנת האוכל שתהיה בטיחותית באופן כללי - שהאוכל לא יהיה מקולקל שולא יהיו זיהומים.

אבל זה נוגע לכולם.
לך זה אינו ברור. ברגע שמודיעים לו על רגישות, המוכר יכול להחליט שאינו מסוגל לעמוד בכך ולבטל משלוח.
אם בחר לא לעשות זאת, שיקפיד על מה שהוא מגיש. גם בעל הבית הבין זאת.
זה החוק! ויש הרבה הגיון מאחוריו.

עוד פעם ההגבלות...

אתה נהנה לחיות במקום שיש לו יותר הגבלות מחופש,

נראה לך דרך טובה לחיות את החיים?
לא . אינני נהנה ממקום חסר חופש. מצד שני אינני רוצה שתינתן לאחרים החופש להרוג אותי, או לגרום לי נזק.
חופש אינו פוטר מאחריות!!!!

היום זה פשוט אבל אין סוף למורכבות שיכולה להיות באוכל - לעקבות השומשום וכיו"ב
מורכב, שם הערות אזהרה, או פשוט אל תמכור למי שמודיע על רגישות. כשאתה משתמש במרכיבים להכנת אוכל באופן מסחרי אתה צריך להכיר אותם. זאת בדיוק הכוונה באחריות. תתבגר!

תאונות תמיד קורות ומה אז?
אז זהו, כשישנן תאונות יש תהליך שלם של בדיקת נהלים לבדוק אם ניתן היה למנוע אותן. לאחר מכן גם תהליך הפקת לקחים על מנת ללא יחזרו.

אם לא שמת לב, סגרו לשטראוס את מפעל השוקולד לתקופה בגלל "תאונה".

מנהל תפקידו לפקח. בשביל זה משלמים לו אקסטרא. אם המנהלת משמרת במסעדה אינה מבינה שחלבה וטחינה מכילות שומשום זו בעיה של הבעלים שלא דאג שלהכשרה ובחינה המוודה שיש לה את המידע המקצועי הזה. ממנהל משמרת מצופה לדעת, ואז להקפיד אקסטרא לגבי מנה חריגה עם רגישויות על מנת למנוע טעויות ותאונות.

אני אומר לך את זה מנסיון מהשטח. עבדתי ולמדתי מספיק בחיי בנושא המסעדנות על מנת להגיד לך שישנם מקומות שמה שאני אומר לך אכן מתקיים בפועל.
בצעירותי ניהלתי סניף דומינוס בחו"ל. לא רוצה אפילו להתחיל לספר לך כמה הכשרות להכרת המוצר , בישולו ועיבודו עברתי.
 
לך זה אינו ברור. ברגע שמודיעים לו על רגישות, המוכר יכול להחליט שאינו מסוגל לעמוד בכך ולבטל משלוח.
אמרת בתגובה אתמול שאם הוא לא רוצה להגיש לבעלי בעיות אלרגניות הם יכולים לתבוע אותו ועכשיו פתאום זה בסדר לבטל

תחליט!

חלק מלהיות בוגר...
לא רוצה אפילו להתחיל לספר לך כמה הכשרות להכרת המוצר , בישולו ועיבודו עברתי.
יש עובדים זמניים,מהירים שעולים בזול ואותם אי אפשר להכשיר הרבה אחרת כמו שאמרתי כמה וכמה פעמים

המחיר יתייקר.

שלא לדבר שטעויות קורות למרות כל האמצעים.
אינני נהנה ממקום חסר חופש. מצד שני אינני רוצה שתינתן לאחרים החופש להרוג אותי, או לגרום לי נזק.
חופש אינו פוטר מאחריות!!!!
מי שיש לו בעיה ייחודית הבעיה היא שלו ולא של הכלל.

אם לרוב האנשים במדינה חסר הרבה כסף אומר שיש בעיה כללית ולא רק אישית.

לעומת זאת עם עם מעט מאוד אנשים יש להם בעיה אלרגנית אני לא מצפה שתטריח אותי

בהכשרות ותקפיץ לי מחיר אוכל מוכן על סיכון נוסף.
 

אלפיני

Well-known member
אתמול שאם הוא לא רוצה להגיש לבעלי בעיות אלרגניות הם יכולים לתבוע אותו
איפה אמרתי דבר שכזה? תראה לי. אם הוא אינו רוצה להגיש רק בגלל חוסר יכולת לעמוד במפרט אף אחד לא יתבע אותו. ואם כן, הוא יזכה.

יש עובדים זמניים,מהירים שעולים בזול ואותם אי אפשר להכשיר הרבה אחרת כמו שאמרתי כמה וכמה פעמים

המחיר יתייקר.

שלא לדבר שטעויות קורות למרות כל האמצעים.
תתמקד! יש עובדים. יש מי שמנהל אותם. מי שמנתב משלוחים ומנות במסעדות הם אחראי משמרות ומנהלים. גם את זה אני אומר לך מנסיון.

ועל טעויות משלמים. אם הטעות היא קריטית. לפעמים מגיעים למצב שבית משפט הוא הקובע אם מדובר בטעות בלתי נמנעת או רשלנות.

לא מתאים לך, אל תפתח מסעדה או כל עסק אחר. יש מי שמבין יותר ממך וכן מוכן לפתוח בתנאים הללו. בין היתר עם משלם עבור ביטוחים כנגד טעויות שכאלה.

לעומת זאת עם עם מעט מאוד אנשים יש להם בעיה אלרגנית אני לא מצפה שתטריח אותי

בהכשרות ותקפיץ לי מחיר אוכל מוכן על סיכון נוסף.
אם מיידעים אותך. אתה צריך להתנהל נכונה. אם זה עולה לך יותר , תתמחר. אם אתה בוחר לא להכשיר , תבחר אמצאי אחר כי על טעויות תשלם.

תירוצים ילדותיים תספר בגנון.

יאללה מיצתי.
 
למעלה