נו, איך עבר היום הראשון על הילדים ?

mykal

New member
מה פתאום?

יש כיתות בנות קשות פי כמה.
יש כיתות בנים נעימות ביותר.
היו הרבה כיתות/קבוצות של בנים שנהניתי ללמד יותר מאשר במקבלות הבנות שלהן.
 

adif11

New member
גם במחזור של הבן הצעיר שלי

כשהיה ביסודי, היו הרבה פחות בנות מבנים, משום מה, וחילקו את מעט הבנות בין שתי הכיתות בשכבה כך שהיו כ 9-10 בנות בכל כיתה על כ- 20 בנים.
זה דוקא עבר בשלום והמחזור סיים יפה כיתה ח' . היום כולם כבר בתיכון.
 
ממש לא מסכימה. זו לדעתי טענה גורפת וכוללנית מדי
גם אצל הבכור הייתה כיתה של 19 בנים ו-9 בנות (בהדרגה הפכו ל11 בנות כשהגיעו 2 חדשות בכיתה ד').
בכיתות הנמוכות, א'-ב', זו הייתה כיתה בעייתית מאוד, אבל בעיקר בגלל מחנכת שלא רק שלא ידעה איך להתמודד איתם נכון, אלא יצרה בעצמה מתחים ומחלוקות בכיתה והרסה לגמרי את המרקם החברתי.
עבודה טיפולית מאומצת וארוכת טווח של מחנכת נהדרת בשיתוף פעולה עם יועצת בית הספר הצליחה לתקן את הנזקים שיצרה המחנכת ההיא, וכשהם הגיעו להיות בכיתות ה-ו הם כבר היו הכיתה הכי נחשבת בבית הספר. כמעט אפס בעיות התנהגות, גיבוש חברתי מצוין, שום אלימות.
הכול בידיים של אנשי החינוך.
 

adif11

New member
נו, איך עבר היום הראשון על הילדים ?

חברה קרובה שלי הגיעה הבוקר לבית הספר ללוות את ביתה העולה לכיתה ב'. הילדה נכנסה לכיתה שמחה ונרגשת ואז גילתה שהמורה סידרה מקומות ישיבה והיא יושבת, בת יחידה , בקבוצה של בנים בלבד (הם יושבים בקבוצות של שישה תלמידים) . זו כיתה בה יש רק 7 בנות ו-20 בנים. עגמת הנפש היתה רבה, הילדה פרצה בבכי, החברה שלי חזרה הביתה עצבנית וכועסת.
איזו דרך מיותרת להתחיל את כיתה ב'.
מקווה שאצלכם התחיל מוצלח יותר.
 

adif11

New member
לא יודעת


לי עצמי יש שני בנים ואפס בנות.
 

macaroni35

New member
וואו...מבאס כפול 2

כיתה של 20 בנים ו-7 בנות...


אכן לא פשוט הסיפור וניתן בהחלט היה להימנע מכך אבל היום הראשון טומן בחובו ככ הרבה ולפעמים האי תשומת לב הקטנה הזו גורמת למפח נפש לקטנטנים.
מקווה שהעניין ייפתר במהירות בשיחה קלילה עם המחנכת בתחילת השבוע והילדונת תשוב לחייך ולשמוח ולהנות מילדי הכיתה....

אצלנו הגדולה כיתה ו'....הלכה עצמאית ונהנתה מאוד...מחנכת חדשה.
והקטן נכנס לגן טרום חובה עד 10:00 אומנם נפרד ללא בעיה ללא בכי
אבל היה לו מאוד קשה רגשית והתמודד בגבורה.

צפוי לנו שבוע חדש ומלא לקטן מקווה שהקליטה וההסתגלות יעברו בקלות.
הגדולה כבר למדה מהיום הראשון...וקיבלה תכנון לשבוע הקרוב.

שתהיה לכולם שנת לימודים מהנה, שמחה, פורה ויצירתית
 
שישי- יום קצר

ונסענו ב12 עם סיום יום הלימודים לים המלח
לסופש קצר
המחנכות של הילדים חדשות
ואת של הקטן לא הספקתי אפילו לראות
טוב נו..תהיה עוד הזדמנות

בעיקרון שלושתם חזרו ואמרו שהיה כייף
תשובה שאני שומעת מאז החלו ללכת למסגרות
(רק כייף, ובחייאת אמא על תחפרי)
 
התחיל טוב


הבנות השקיעו במה שחשוב -

קבעו מראש ליד מי יישבו בכיתה (לפחות בהתחלה, המורה נותנת להם להחליט ליד מי יישבו).
הדביקו המון מדבקות על הקלסרים החדשים.
כל מה שחשוב


אצל אחת מהן - היתה מורה שלבתי היו איתה בעיות, והשנה היא הוחלפה.

ככה שסך הכל אנחנו אופטימים
 

adif11

New member
אצלנו רק מחר יהיה היום הראשון ללימודים

ככה זה בתיכון של הצעיר.לא לומדים ימי שישי . אני חושבת שזה כך גם ביתר התיכונים בר"ג.
כמו בכל שנה פותחים את שנת הלימודים ביום כיף בהופעה של איזו להקה
כך שבפועל יתחילו ממש ללמוד רק ביום ב'.
 
תגידו, כמה ילדים בכתה זה המקסימום?

כי קראתי עכשיו את הכתבה עם שר החינוך במוסף שבת, ונזכרתי בהלם הקל שלקיתי בו ביום רביעי כשילדתי החלה כתה א'. בכתה ארבעה טורים של חמישה שולחנות זוגיים. עד כמה שהבנתי מגעת מדובר בארבעים ילדות בכתה!! גם אם בטעות גמורה יש שולחן מיותר (וזה לא ממש קורה בד"כ) עדיין מדובר ב38???
האמת, ליבי על המורה. ללמד ולחנך כתה א' כל כך ענקית?
בינתיים מלבד הפתיחה חלפו עוד יומיים והילדה חוזרת שמחה ועליזה הביתה. ברוך ה'.
 

adif11

New member
לפי הרפורמה של בנט

32 באזורי מצוקה , 34 באזורים אחרים מקסימום בכיתה א' כשהשאיפה להגיע למקסימום הזה בכל הכיתות של יסודי תוך 5 שנים.
 
לא נראה לי שאנחנו במצוקה אבל אין לי מושג תכל'ס

אני למדתי בכתה של 38 ילדות אי שם בשנות קוקוס. לא נראה לי שזה הזיק לי אבל מן הסתם לילדות החלשות יותר בכתתי היה קל יותר בכתה קטנה יותר.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
עד 32 ילדים אסור שיהיה יותר

והשאיפה החדשה היא 27 ילדים וזה מה שקורה אצלנו.
תבדקי את העניין לעומק
 
הצעיר חזר מאושר, הבכור חזר די בהלם מהמערכת
מסיים 4 פעמים בשבוע ב14:15, פעמיים בשבוע ב13:30. לא מורגל בכל כך הרבה שעות, וכבר לחוץ מאיך יסתדר עם השחייה ועם העומס של הכיתה המדעית. במהלך סו"ש הרגשנו את חוסר השקט שלו, הרבה אנרגיות עודפות, אבל בסך הכול נראה שמתחיל להפנים. קצת דברנו, קצת קטרנו ביחד, והיום הוא כבר הלך עם חיוך. מקווה שהחיוך יישאר לפחות עד אמצע היום (שאפתני מצדי? ....
)
אצל הצעיר כרגיל עדיין אין מערכת. תמיד חיים מיום ליום במשך שבוע ויותר. לא ברור לי העניין הזה
 
בדיוק כמו אצלי!

רק תוסיפי על השעות של הפוך עוד
ארבע שעות
בדיוק אותן תחושות ואותם קיטורים
חוסר שקט, שיחה, עידוד וחיוך מציץ בבוקר.
 
נראה לי שבעיקר מלחיץ אותו איך יסתדר עם 10 שעות אימון בשבוע
והעומס של הכיתה המדעית. יוצא לו ש3 פעמים בשבוע הוא מסיים ב14:15, ובשעה 16 כבר צריך לצאת לאימון. בימים האלו הוא חוזר הביתה בסביבות 19, ולפעמים יותר מאוחר. לא ברור לו מתי יכין שב, ילמד לבחינות וכו.... כרגע לא בא בחשבון מבחינתו להפסיד אימונים.
נחכה ונראה
 
אצלי 4 ימים ילמד עד 15:10

ויום אחד עד 13:30. שישי חופשי, והוא מתעקש לנסוע ביום הזה ליום שליפה. גם מתעקש על צופים.
למזלו, לא נרשמנו בזמן לשחיה אז לא נשארו מקומות והוא ישחה רק פעם אחת ביום שישי. מתלבטת האם לוותר לו ולא לרשום לעוד חוג של ספורט.
קיבל שיעורים בחשבון, הכין ברשלנות. בעלי ביקש לראות סתם מתוך עניין, גילה מלא טעויות. הילד לא רצה לתקן, כעס ואמר שאבא הורס לו את כל הכיף. בסוף תיקן את הרוב אבל עם מלחמה לא קטנה. בעלי הרגיש שהילד הבין את החומר. השיעורים למחר, נראה האם יסיים היום או לא. להגיע עם טעויות על ההתחלה נראה לי מוגזם. אגב, בשישי השתעמם למוות אבל לא נגע בשיעורים.
מקווה שלא עשינו טעות עם הכיתה.
 
כי הוא לא מסתובב בחוץ ומשחק כדורסל עם החברה

והוא חלש מאד פיזית. אבל בנתיים היום הוא רוצה לנסות חוג חדר כושר. אם יילך לזה יום בשבוע ושחיה פעם בשבוע, אז זה מספיק.
 
למעלה