נו, אז מה בנוגע לאודיאנה באנדהא??

swamimba

New member
נו, אז מה בנוגע לאודיאנה באנדהא??

הטקסט המכונן של ה-"האת'הא יוגה", הלא הוא "האת'הא יוגה פראדיפיקה" (מילולית: אור על היוגה של השימוש בכוח ומשמעת), מהווה את הבסיס לתיאורית התרגול הגופני של היוגה. הוא מסכם בכתב קובץ מכונן של פרקטיקות, שנכון לזמנן-היו המילה האחרונה של תרגול האת'הא יוגה. הוא עוסק בעיקר באסאנות רצפה (מה שנקרא תנוחות ישיבה), בפרניאמה, קריות באנדהות ומודרות.יש הרבה סיבות מדוע דווקא בנושאים אלו. הוא נכתב אי שם בין 1400 ל-1600 "למניינם", היינו לספירת הנוצרים. הרבה מאוד זמן אחרי פטאנג'לי, הרבה זמן לפני פורום תפוז וגם וואלה. מאז , היו הרבה התפתחויות המבוססות על נסיון אישי של מורים ומתרגלים. כיום, למשל, אסאנות עמידה מהוות חלק חשוב מאוד מתרגולי כל שיטות היוגה בהן מתרגלים אסאנות. הבאנדהות, למשל, נכנסו למרכז התמונה של מתרגלי היוןגה רק בעשרות השנים האחרונות, בעיקר כתרומה של השיטה האהובה עלי אישית, הקרויה "אשטנגה ויניאסה יוגה". בתרגול אשטנגה ויניאסה יש הדגשה מירבית על שילוב תרגול וריאציות שונות של הבאנדהות בזמן תרגול אסאנות מאתגרות ומורכבות ופרניאמה. יש כמובן גם תרגול פרניאמה נפרד המיוחס לשיטה, ובו השימוש בבאנדות מעט שונה. הסיבות לשימוש השונה בבאנדות (ולווריאציות השונות של השימוש בבאנדות) הוא פרקטי, ונועד לענות על צרכים שונים של המתרגל האינדיבידואלי. ממש כמו תיאורית היוגה עצמה: היא נועדה לתת מענה מאופנן אישית למתרגל הבודד, כדי לתת לו את המסלול הנכון ביותר להתפתחות. לכן נחשבת האשטנגה-ויניאסה לאינטנסיבית ודינאמית ביותר: יש הרבה דרישות. אבל, יש הרבה אפשרויות לוריאציות. כל שיטה גורסת שהיא הכי יעילה ו/או נכונה ותצדיק את האמירה הזו באינפורמציה המבוססת על המסורת שלה. זה טוב. מה שלא טוב הוא להעביר חומר הלאה בלי לבדוק אותו אישית לעומק.זה ש"אמרו לי"- זה לא מספיק. ניתן לבצע גרסאות של אודיאנה באנדהא יחד עם נשימה לחזה (אוג'אי) ויחד עם ביצוע אסאנות.(אוג'אי היא הפרניאמה היחידה הניתנת לביצוע בכל אסאנה אפשרית). ניתן לבצע תוך ביצוע פרניאמה בלבד.ניתן לבצע שילוב באנדהות (טרי באנדהה, מאהא-באנדהא) או לבצען לבד.יש הרבה דעות והרבה אפשרויות, התרגול הוא כלי למחקר למציאת האפשרות הסופית של הגבלת תנודות התודעה- שהיא מטרת היוגה לפי פטאנג'לי. אין מונופול על הידע- יש דעות וגישות שונות. אבל, כדי לחזור לשאלה המקורית, דעתי האישית היא שכל תרגול, לא משנה מה שמו ודרגת חשיבותו, הגורם למצוקה בנשימה או בהווייה אינו מתאים לאדם הספציפי. יש לשנות אותו עד שהאדם יוכל לנשום כהלכה בתרגול הזה, ואז להתקדם הלאה.יש לשנות את התרגול לפי האדם, עד שניתן לשנות את האדם לפי התרגול- בהתאם למסורת התרגול והשיטה. וכך להתקדם. לילה טוב! גלעד חרובי
 

gaiegos1

New member
חברי הדיון שלום

המידע הבא מובא מתוך ספר "האטה יוגה פרדיפיקה" שנכתב על ידי סואמי מוקטיבודהאננדה בהדרכתו של סואמי סטיאננדה סרסואטי מיסד "ביהר בית ספר ליוגה", סמכות עליונה בעולם היוגה של זמננו. "האטה יוגה פרדיפיקה" המקורי נכתב על ידי סואטמארמה אשר איחד טקסטים רבים על האטה יוגה שנכתבו על ידי יוגים גדולים בערך מתחילת המאה ה4 לספירה ועד המאה ה15. הרעיון המרכזי שעומד במרכז השיטה היא שהגוף צריך להתנקות ולהיתטהר עוד לפני המדיטציה ולכן האטה יוגה כשלעצמה כלל לא מכילה מידע על יאמות וניאמות אלא על תרגול פרופר שאמור להכין את הגוף לקראת חוית המדיטציה, שכן עד אז התרגול הרווח היתה המדיטציה בעיקר בהשפעתו של בודהה. הטכניקות המפורטות בספר ברורות ולא משאירות מקום לאילתור ושינוי, אבל כן משאירות מקום לקומבינציות ווריאציות בין התרגילים. ולבנדהות: מתוארות שתי טכניקות לביצוע אודיאנה בנדהה למשל, אחת בעמידה ואחת בישיבה על הריצפה כאשר יש עדיפות לטכניקת העמידה.שתיהן מתוארות עם עצירת נשימה בלבד. בהמשך נאמר ואני יצטט : bandhas should be done after asana and pranayama or in combination with either; however any bandha should be perfected before it is incorporated with asana or pranayama. כלומר לאחר מיומנות מקסימלית בבנדהה אפשר לשלב בנדהה עם אסנה או פרנאיאמה, זה לא משאיר מקום לשנות את הבנדהה כלומר להכניס בתוכה נשימה אלא זה נותן מקום כן לשלב אותה עם אסנה, זאת אומרת שביצוע בנדהה עם אסנה בהכרח יבוצע בעצירת נשימה אחרת זה לא בנדהה. לא חשוב מי יהיו המורים שיפתחו שיטה זו או אחרת(שיבננדה, פאטבי ג'וס, איינגר וכו') עלייהם לעקוב אחר כללים אילא. שיטות התירגול והלימוד, השילוב בין התרגילים והדגשים הם אלה שמבדילים בין השיטות אבל האטה יוגה נשארת האטה יוגה מבוססת ומדויקת על ידי הכתבים, וכל שינוי בסיסי בתרגיל לא נחשב האטה יוגה אלא בהשראת האטה יוגה לעניות דעתי.
 

יוגי בר

New member
החשיבות של הנשימה

אז ככה: 1. ידע התנהל לו פה דיון על בנדהות ושות' ונגזרותיהן, וגלש לתקפות של גישה זו או אחרת. ובאמת לאף אחד אין מונופול על הידע. אצל כל אחד נמצא הידע השלם כולו. אלא מאי, ידע בכלל וידע יוגי בפרט מחייב את המתיימר לשנותו להיות במצב בו הוא אכן ראוי לשנותו. ידע הוא סוג של אנרגיה עדינה וחמקמקה ביותר. התייחסות או טיפול לא ראויים והנה זה נעלם והיה כלא היה. לדוגמא: בזמנו של הבודהא בערך לפני כ- 2500 שנה היה קיים בהודו הידע על הסמהדי ה-8 והסמהדי ה-9 ,רמות גבוהות ביותר של ריכוז. התייחסות לא נאותה גרמה לידע הזה להיעלם ולהימוג חזרה ליקום ומי הפסיד? האנושות הפסידה. ואיזה הפסד. 2. חשיבות הנשימה גלעד בא והפנה את אור הזרקור לנושא החשוב ביותר בכל הדיון: לנשימה. וראוי מאוד לקרוא שוב ושוב את הדברים ולהקדיש, לדעתי, תשומת לב מרובה למשפט מפתח בתגובה זו: כל תרגול הגורם למצוקה בנשימה ואו בהוויה אינו מתאים לאדם הספציפי ויש לשנות אותו עד שהאדם יוכל לנשום כהלכה בתרגול הזה. ואני מוסיף, אינך יכול להכנס נכון לאסנה אלא דרך נשימה נכונה כהלכה (כל סוג של נשימה), אתה חייב לנשום נכון בזמן השהייה באסנה- ואינך יכול לצאת ממנה אלא דרך נשימה נכונה כהלכה. ויותר מזה, באם הנשימה לא תתבצע כהלכה אתה עוד יכול להזיק לעצמך כהלכה. ובכן חברה,זה בקיצור כל המהות של אמיתות התרגול בהאתה'א יוגה. 3. זכויות יוצרים קטע למחשבה. לא פאטאנג'לי, לא ויאסה, לא סווטמהרמה ולא שיווננדה או קרישנמאצ'ריה המציאו את היוגה. הם היו טהורים ביותר כדי לא לשנות את הידע היוגי אלא לסכם אותו, לפרשן אותו ולתרגם אותו לטובת האנושות.(כל אחד בתקופתו). בוקר טוב ושבוע נפלא לכולם. בברכה ואהבה יוגי בר
 

יוגי בר

New member
האתה'א יוגה לא זקוקה לשיפוצים

אז ככה: כדי שיהיה ברור מבחינתי, מצאתי לנכון להדגיש שוב את העניין הזה. כי הוא מהותי ועובר כחוט השני. נקרא לו בשפה עכשווית: מסורת כיבוד זכויות היוצרים האמיתיים. כל גדולי היוגה לדורותיהם וביניהם: פאטאנג'לי, ויאסה, סווטמהרמה, שיווננדה או קרישנמאצ'ריה לא המציאו את היוגה. הם היו טהורים ביותר כדי לכבד את הידע האלמותי הזה. לא עברה להם כלל בראש המחשבה לנסות ולשנות את ההאתה'א יוגה. כל שהם עשו: זה לסכם אותו,לפרשן אותו, לתרגם אותו ולהעלות אותו בשפה מובנת יותר לטובת כלל האנושות.(כל אחד בתקופתו). שבוע נפלא לכולם. בברכה ואהבה יוגי בר
 

annandi

New member
אם אתה מתכוון לג'האנות jhaana

(דהיאנה בסנסקריט) הידע על עליהן לא נעלם במסורת הבודהיסטית, הוא קיים וישנם מורים שמלמדים את התרגול הזה. ורק הערה קטנה, לפי הסוטרות, הבודהא למד את הג'האנה השביעית והשמינית ממוריו. את המצב התשיעי (שנקרא "הפסקת התפיסה והתחושה, ושאינו נקרא גהאנה jhaana, מלמד הבודהא רק אחרי שהוא התעורר). אין היום אף טקסט לא בודהיסטי מוקדם, שבו מופיעים מצבי המדיטציה האלו. בוקר טוב
 

anatina

New member
יפה יפה

ולדעתי האישית, חובה להכניס ליוגה גם פרשנות אישית- אחרת היא הופכת לפנאטית משהו... ענת
 
מהיום או-ג'י מבוצעת מהבטן...מבוסס

על מחקר מקיף ורב שנים.... הפרשנויות האישיות מובילות מובילות בדרך כלל הרחק מהכוונה המקורית... כמה גירסאות יש כיום לאשטנגה ? פאוור יוגה, יוגה דינימית וכו' (חובבי האשטנגה מכירים בטוח עוד...) האם פאוור יוגה נחשב בעייני אשיטנגסטים שווה לאשטנגה ? כמה גירסאות קיימות להאתה יוגה, והאם הם מתקבלות כשוות בערכן ותרומתן בעייני יוגים אחרים ? מי קובע את הפרמטרים לפרשנות אישית ?
 

anatina

New member
אין לי בעיה עם פאואר יוגה

כל עוד לא קוראים לה אשטנגה. ואם שואלים אותי, כל הגרסאות להאטה יוגה שוות, כל עוד מכבדים את רצונותיו של הגוף ומפנים הרבה מודעות לנשימה. האטה יוגה היא לא דת, היא טכניקה לתרגול, ובהחלט אפשר לשנות אותה בהתאם לקבוצה שעומצדת לפניך ולצרכיה.
 

gaiegos1

New member
האטה יוגה היא תרגיל מתמטי מסובך

ברגע שמשנים ספרה הכי קטנה ולכאורה לא חשובה זה משנה את התוצאה מקצה לקצה. האטה יוגה היא לא פילוסופיה היא מדע וככזאת יש להתיחס אליה בהתאם.
 
למעלה