נושא לדיון: נרדמים בזמן מדיטציה.

נושא לדיון: נרדמים בזמן מדיטציה.

לאחרונה שמענו יותר ויותר על אנשים שנרדמים בזמן מדיטציה בשמבאלה. קרה לכם? ואם כן מה קורה כשמתעוררים? מסתירים את זה או גאים בזה? מה בכלל המשמעות של זה מבחינת המדיטציה (מי מבין בזה?) זאת אומרת האם הגוף והנפש ממשיכים לתרגל תוך כדי שינה או שזה "זמן מבוזבז"?
 

kung fu

New member
קרה לי פעם אחת

בחצי מנזר, שהייתי ממש עייפה שם. אני נרדמתי לסירוגין במהלך התרגיל. זה קרה ביום האחרון בתרגיל האחרון ששכבנו שם על הדשא. ואוו, רק לחשוב על זה, אני מתמלאת בתושת נינוחות ונעימות ושלווה. אני לא הסתרתי וגם לא הייתי גאה בזה - פשוט אף רגש מהשניים לא עלה. זה נראה לי טיבעי לגמרי, ומהנה ביותר. אני יודעת בתחושותי, שכאשר נרדמתי אז הן הגוף שלי והן הנפש שלי המשיכו לתרגל את התרגיל גם בזמן שישנתי.
 

unagy

New member
כן כן...

זה היה בשיעור אחד של יום שבת אפיל לא זוכר מתי ולמה אבל אני רק זוכר שקמתי וראיתי את כולם עומדים... דיי מביך.. אבל לא נורא..
 

alon_o

New member
לא קרה לי

מעולם, למרות שכבתחילת דרכי בתרגול מדיטציה, היא השרתה עלי תחושת עייפות חזקה מאוד ובד"כ הייתי (במודע)הולך לישון, אולי בגלל שמדיטציה מפעילה את המוח בצורה יחודית.. מדיטציה בשבילי זה מצב שבכלל לא מאפשר הרדמות, זה מצב של מודעות עילאית (למשהו, זה יכול להיות לנשימה, לסביבה, וכדומה). קרו לי מצבים ש"איבדתי" במהלך מדיטציה את המודעות לסביבה\לזמן וכולי, אבל זה היה לטובת מודעות מוגברת לדברים אחרים... ולא, לא נראה לי שהגוף והנפש ממשיכים לתרגל, כי מדיטציה ושינה הם מצבים שונים מאוד, מה שכן, אם נרדמת בזמן מדיטציה, כנראה שהגוף דרש את זה (אופייני בהתחלה או כשפשוט מאוד עייפים..
), המוח הוא כמו שריר, תעשו X (מספר אישי) שכיבות סמיכה ובנקודה כלשהי פשוט לא תוכלו יותר, השריר חייב מנוחה.. מדיטציה היא פעילות וכמו כל פעילות, היא דורשת אימון, ובהתחלה אפשר לעשות מעט, ולאט לאט מתקדמים..(מתרדמים?)
 
נרדמים בזמן מדיטציה

קרה לי פעם שהייתי מאד עייף אבל בגלל שאני מאד ממוקד הצלחתי להאבק בזה לפעמים הגוף והנפש ממשיכים לתרגל תוך כדי שינה - זה תלוי בבן אדם ובסוג המדיטציה, נראה לי
 
אף פעם לא נרדמתי במדיטציה!

אבל היו פעמים שהייתי עייף אבל הצלחתי להמשיך להתרכז במדיטציה!
 
למעלה