נוסעים עיכבו רכבת: "די לאיחורים ולצפיפות"

מצב
הנושא נעול.

Rשף

New member
המנהל לא יכול לעצור שום רכבת חולפת...
פשוט לא כל הרכבות עוצרות בתחנה זו.
הוא לא קפץ על הפסים ועצר רכבת בגופו
מעט מאד רכבות עוצרות בתחנה בערך פעם בשעה בשעות השיא, לאחר שרכבת שאמורה הייתה לעצור חלפה המנהל דיבר בקשר וביקש מרכבת אחרת לעצור. הנוסעים על הרכבת הופתעו לגלות שעצרו בתחנה שלא אמורים היו לעצור בה. לצערי נתקלתי בתופעה יותר מפעם אחת.
 

easylivin

New member
הוא לא קפץ על הפסים ועצר רכבת בגופו
מעט מאד רכבות עוצרות בתחנה בערך פעם בשעה בשעות השיא, לאחר שרכבת שאמורה הייתה לעצור חלפה המנהל דיבר בקשר וביקש מרכבת אחרת לעצור. הנוסעים על הרכבת הופתעו לגלות שעצרו בתחנה שלא אמורים היו לעצור בה. לצערי נתקלתי בתופעה יותר מפעם אחת.
לדעתי, הרכבות לא נעצרו הודות למנהל.
למנהל תחנת פרדס חנה-קיסריה לא אמורה להיות יכולת פיזית לפקוד על רכבת כלשהי לעצור. ייתכן שהעצירות נגרמו בגלל עיכובים של שעות הערב, בכל אופן רק ממרכז הבקרה יכולים להביא לעצירת רכבת מהירה/ישירה בתחנה זו.
 

Rשף

New member
לדעתי, הרכבות לא נעצרו הודות למנהל.
למנהל תחנת פרדס חנה-קיסריה לא אמורה להיות יכולת פיזית לפקוד על רכבת כלשהי לעצור. ייתכן שהעצירות נגרמו בגלל עיכובים של שעות הערב, בכל אופן רק ממרכז הבקרה יכולים להביא לעצירת רכבת מהירה/ישירה בתחנה זו.
ברור, אני מניח ששוחח עם המרכז
 

easylivin

New member
ברור, אני מניח ששוחח עם המרכז
בכל אופן, זה לא נראה כמו התנהלות תקינה...
למרות שלבי עם הנוסעים שנשארו בתחנה - פשוט לא אמורים להגיע למצב שבו עוצרים רכבת שלא אמורה לעצור. מעניין אם כן, איך קרה שרכבת שהייתה צריכה לעצור, לא עצרה, והאם יש בכלל *סמכות* על פי תקנות הרכבת למנהל התחנה "לבקש" עצירה מהמרכז (כאמור, לא צריכה להיות לו סמכות כזאת, השאלה היא מה קורה ברכבת ישראל בפועל).
 

Rשף

New member
בכל אופן, זה לא נראה כמו התנהלות תקינה...
למרות שלבי עם הנוסעים שנשארו בתחנה - פשוט לא אמורים להגיע למצב שבו עוצרים רכבת שלא אמורה לעצור. מעניין אם כן, איך קרה שרכבת שהייתה צריכה לעצור, לא עצרה, והאם יש בכלל *סמכות* על פי תקנות הרכבת למנהל התחנה "לבקש" עצירה מהמרכז (כאמור, לא צריכה להיות לו סמכות כזאת, השאלה היא מה קורה ברכבת ישראל בפועל).
ולכן המאבק
בכל אחד מהמקרים הנוסעים הקבועים לא הופתעו. אישית אני לא מנסה יותר את התחנה ומעדיף לנסוע לתחנת בנימינה.
 

Wraith10

New member
נוסעים עיכבו רכבת: "די לאיחורים ולצפיפות"
כשהרכבת הגיעה הבוקר לתחנת פרדס חנה - שוב ב-50 דקות איחור - ועם כמות נוסעים בלתי אפשרית, החליטו כמה מהם לא לשתוק יותר, מנעו את סגירת הדלתות ועיכבו את יציאת הרכבת במשך כ-20 דקות - ענת שלו, ynet (לקרוא את ההמשך)
כל הכבוד - כן יירבו מחאות מסוג זה
אני בכלל חושב שהציבור הישראלי צריך לחסום את רשת המסילות למשך כמה ימים. רכבת ישראל זה ארגון בזיוני.
 

amithi1

New member
כל הכבוד - כן יירבו מחאות מסוג זה
אני בכלל חושב שהציבור הישראלי צריך לחסום את רשת המסילות למשך כמה ימים. רכבת ישראל זה ארגון בזיוני.
הבעיה היא שמי שיסבול הם הנוסעים
אם תבוצע חסימה של רשת המסילות למספר ימים, המפסידים הראשונים יהיו נוסעי הרכבת שיגיעו באיחור גדול יותר לעבודה/פגישה/לימודים. אולי הפתרון הוא הגשה של תביעה ייצוגית על האיחורים והנזקים העקיפים שהם יוצרים למשתמשי הרכבת. כך רכבת ישראל תבין שזמנם של הנוסעים שווה כסף והרבה (ולא רק כרטיס פיצוי על 30 דקות איחור), ואם הרכבת מפרסמת שרכבת X יוצאת ב7:30 מנקודת המוצא ומגיעה ב8:00 ליעד, אך בפועל הנוסע הגיע ב9:00 בגלל האיחורים והצפיפות, הרי שהרכבת תצטרך לתת על כך פיצוי משמעותי לכל מי שאיחר כתוצאה מכך. אולי כך הרכבת תבין את חומרת העניין ותטפל בנושא.
 

Wraith10

New member
הבעיה היא שמי שיסבול הם הנוסעים
אם תבוצע חסימה של רשת המסילות למספר ימים, המפסידים הראשונים יהיו נוסעי הרכבת שיגיעו באיחור גדול יותר לעבודה/פגישה/לימודים. אולי הפתרון הוא הגשה של תביעה ייצוגית על האיחורים והנזקים העקיפים שהם יוצרים למשתמשי הרכבת. כך רכבת ישראל תבין שזמנם של הנוסעים שווה כסף והרבה (ולא רק כרטיס פיצוי על 30 דקות איחור), ואם הרכבת מפרסמת שרכבת X יוצאת ב7:30 מנקודת המוצא ומגיעה ב8:00 ליעד, אך בפועל הנוסע הגיע ב9:00 בגלל האיחורים והצפיפות, הרי שהרכבת תצטרך לתת על כך פיצוי משמעותי לכל מי שאיחר כתוצאה מכך. אולי כך הרכבת תבין את חומרת העניין ותטפל בנושא.
מה זה הפסד של כמה ימים מול מחאה
שתוכל לעשות רעש כל כך רציני עד כדי להגיע לדיון בממשלה ובכנסת?
 

urilei

New member
הבעיה היא שמי שיסבול הם הנוסעים
אם תבוצע חסימה של רשת המסילות למספר ימים, המפסידים הראשונים יהיו נוסעי הרכבת שיגיעו באיחור גדול יותר לעבודה/פגישה/לימודים. אולי הפתרון הוא הגשה של תביעה ייצוגית על האיחורים והנזקים העקיפים שהם יוצרים למשתמשי הרכבת. כך רכבת ישראל תבין שזמנם של הנוסעים שווה כסף והרבה (ולא רק כרטיס פיצוי על 30 דקות איחור), ואם הרכבת מפרסמת שרכבת X יוצאת ב7:30 מנקודת המוצא ומגיעה ב8:00 ליעד, אך בפועל הנוסע הגיע ב9:00 בגלל האיחורים והצפיפות, הרי שהרכבת תצטרך לתת על כך פיצוי משמעותי לכל מי שאיחר כתוצאה מכך. אולי כך הרכבת תבין את חומרת העניין ותטפל בנושא.
זו צורת המחשבה הישראלית במלוא הדרה
כשמנסים לארגן מחאה לא לקנות יוגורט "גרנצל" אז כולם נזעקים, "אז מה אני אוכל בערב?" כך מצליחים לשרוד כאן גם עשרות שנים גופים שנותנים שירות בזיוני וראוי לגנאי. ואני ממש לא מדבר רק על הרכבת. ראה את חברות הסלולר והטלפוניה בכלל, שלמרות שיש עליהם רגולציה הרבה יותר חזקה מאשר על התח"צ, עדיין מסובבות את כולם על האצבע הקטנה.
 

amithi1

New member
זו צורת המחשבה הישראלית במלוא הדרה
כשמנסים לארגן מחאה לא לקנות יוגורט "גרנצל" אז כולם נזעקים, "אז מה אני אוכל בערב?" כך מצליחים לשרוד כאן גם עשרות שנים גופים שנותנים שירות בזיוני וראוי לגנאי. ואני ממש לא מדבר רק על הרכבת. ראה את חברות הסלולר והטלפוניה בכלל, שלמרות שיש עליהם רגולציה הרבה יותר חזקה מאשר על התח"צ, עדיין מסובבות את כולם על האצבע הקטנה.
אני לא מסכים איתך
אני בעד מאבקים צרכניים למיניהם, אבל אני חושב שבמקרה של רכבת ישראל הרעש שיווצר משיתוק תנועת הרכבות יהיה מקומי וזמני בלבד ולא עם השפעה אמיתית על מקבלי ההחלטות. זכור שרכבת ישראל אינה חברה פרטית שרווחיה נפגעים בהתאם לחרם צרכני (ועל כן חרם פגיעה ברווחים עשויה לגרום לשינוי בהתנהלותה), אלא חברה ציבורית שמנוהלת בידי אנשים פוליטיים למיניהם, ואשר לא ממש יתרגשו מכמה בקרים של שיתוק הרכבות בידי הציבור. אני באמת חושב שהפתרון של שיתוק הרכבות הוא סוג של הוצאת קיטור בידי הנוסעים הכועסים אך לא תתרום לשיפור המצב ברכבות. אגב, עדיין לא קיבלנו תשובה (בועז, מייקל?) לשאלה מה היה הגורם לעיכובים החריגים בימים האחרונים.
 

urilei

New member
אני לא מסכים איתך
אני בעד מאבקים צרכניים למיניהם, אבל אני חושב שבמקרה של רכבת ישראל הרעש שיווצר משיתוק תנועת הרכבות יהיה מקומי וזמני בלבד ולא עם השפעה אמיתית על מקבלי ההחלטות. זכור שרכבת ישראל אינה חברה פרטית שרווחיה נפגעים בהתאם לחרם צרכני (ועל כן חרם פגיעה ברווחים עשויה לגרום לשינוי בהתנהלותה), אלא חברה ציבורית שמנוהלת בידי אנשים פוליטיים למיניהם, ואשר לא ממש יתרגשו מכמה בקרים של שיתוק הרכבות בידי הציבור. אני באמת חושב שהפתרון של שיתוק הרכבות הוא סוג של הוצאת קיטור בידי הנוסעים הכועסים אך לא תתרום לשיפור המצב ברכבות. אגב, עדיין לא קיבלנו תשובה (בועז, מייקל?) לשאלה מה היה הגורם לעיכובים החריגים בימים האחרונים.
אתה טועה
לא חסרות דוגמאות של הפגנות גם נגד ממשלות ושלטונות שהצליחו ואף ממשלה היא לא חברה פרטית. גם על הקנסות המים החדשים אני מבטיח לך שבכל מדינה מתוקנת היו הופכים את עיר הבירה עד שזה היה מבוטל. רק פה האוצר שוטף לאנשים את המוח כל כך טוב עד שיש אפילו כאלה שסבורים שזה שצעד נכון.
 

amithi1

New member
אתה טועה
לא חסרות דוגמאות של הפגנות גם נגד ממשלות ושלטונות שהצליחו ואף ממשלה היא לא חברה פרטית. גם על הקנסות המים החדשים אני מבטיח לך שבכל מדינה מתוקנת היו הופכים את עיר הבירה עד שזה היה מבוטל. רק פה האוצר שוטף לאנשים את המוח כל כך טוב עד שיש אפילו כאלה שסבורים שזה שצעד נכון.
הטעות היא בהבנת הנקרא שלך.
לא אמרתי שמאבק ציבורי לא יכול להצליח. אמרתי שבמקרה של המאבק הספציפי הזה, של עיכוב הרכבות בכדי למחות על המצב הבלתי נסבל של איחורים וצפיפות, אני חושב שהוא לא יהיה יעיל ולא ישפיע על מקבלי ההחלטות.
 

easylivin

New member
כל הכבוד - כן יירבו מחאות מסוג זה
אני בכלל חושב שהציבור הישראלי צריך לחסום את רשת המסילות למשך כמה ימים. רכבת ישראל זה ארגון בזיוני.
רק לפני כמה חודשים לא הייתי מאמין שאסכים
לדבריך. מצבה של הרכבת פשוט מייאש... אך בכל זאת, יש לזכור שהאשמה העיקרית שייכת למשרדי התחבורה והאוצר ולשרים העומדים בראשם, לדורותיהם. ולמרות שכידוע אין משהו שהרכבת יכולה לעשות *כבר עכשיו* שיביא לשיפור מיידי בשירותיה, הגיע הזמן שהמחאה העממית תתחיל להתרחב - כי נראה שאין דרך אחרת להשפיע על מקבלי ההחלטות, שיפעלו בבהילות לתיקון המצב. נקווה שלא נגיע לנקודה שתחייב פעולות חירום למיניהן, אם כי על פי ההתפחתחויות בעת האחרונה, נראה שאנחנו בדרך לשם...
 

urilei

New member
רק לפני כמה חודשים לא הייתי מאמין שאסכים
לדבריך. מצבה של הרכבת פשוט מייאש... אך בכל זאת, יש לזכור שהאשמה העיקרית שייכת למשרדי התחבורה והאוצר ולשרים העומדים בראשם, לדורותיהם. ולמרות שכידוע אין משהו שהרכבת יכולה לעשות *כבר עכשיו* שיביא לשיפור מיידי בשירותיה, הגיע הזמן שהמחאה העממית תתחיל להתרחב - כי נראה שאין דרך אחרת להשפיע על מקבלי ההחלטות, שיפעלו בבהילות לתיקון המצב. נקווה שלא נגיע לנקודה שתחייב פעולות חירום למיניהן, אם כי על פי ההתפחתחויות בעת האחרונה, נראה שאנחנו בדרך לשם...
שטויות.
האיחורים יכולים לנבוע רק משתי סיבות - תכנון לא נכון של לוח הזמנים היסודי (לדעתי זו לא הסיבה העיקרית) - תרבות ארגונית מעוותת, והיעדר תרבות עבודה ומשמעת בכל הדרגים המקצועיים והניהוליים. זה ממש עיוות לטעון שבשביל שהרכבת תעמוד בלו"ז יש צורך בעוד 2 מסילות או עוד 200 קרונות. שירותי רכבת פעלו ופועלים בעולם בדייקנות מופלאה גם עם תשתיות גרועות בהרבה מזו שיש לרכבת ישראל. אני יודע שגם בברית המועצות הקומוניסטית היה דיוק רכבות נהדר. כמה מסילות כפולות כבר היו שם? לדעתי (באחוזים, למסילות נוסעים) פחות מאשר מה שיש היום בארץ.
 

easylivin

New member
שטויות.
האיחורים יכולים לנבוע רק משתי סיבות - תכנון לא נכון של לוח הזמנים היסודי (לדעתי זו לא הסיבה העיקרית) - תרבות ארגונית מעוותת, והיעדר תרבות עבודה ומשמעת בכל הדרגים המקצועיים והניהוליים. זה ממש עיוות לטעון שבשביל שהרכבת תעמוד בלו"ז יש צורך בעוד 2 מסילות או עוד 200 קרונות. שירותי רכבת פעלו ופועלים בעולם בדייקנות מופלאה גם עם תשתיות גרועות בהרבה מזו שיש לרכבת ישראל. אני יודע שגם בברית המועצות הקומוניסטית היה דיוק רכבות נהדר. כמה מסילות כפולות כבר היו שם? לדעתי (באחוזים, למסילות נוסעים) פחות מאשר מה שיש היום בארץ.
כתבת 3 פסקאות של שטויות:
>> "האיחורים יכולים לנבוע רק משתי סיבות" לא נכון. לא חסרות עוד סיבות שיכולות לגרום לאיחורים. גם מינויים פוליטיים במשרדי הממשלה, בין היתר. >>"זה ממש עיוות לטעון שבשביל שהרכבת תעמוד בלו"ז יש צורך בעוד 2 מסילות או עוד 200 קרונות." תתפלא, זה מה שצריכים באמת. אבל לא רק זה. >>"כמה מסילות כפולות כבר היו שם?" פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר.
 

urilei

New member
כתבת 3 פסקאות של שטויות:
>> "האיחורים יכולים לנבוע רק משתי סיבות" לא נכון. לא חסרות עוד סיבות שיכולות לגרום לאיחורים. גם מינויים פוליטיים במשרדי הממשלה, בין היתר. >>"זה ממש עיוות לטעון שבשביל שהרכבת תעמוד בלו"ז יש צורך בעוד 2 מסילות או עוד 200 קרונות." תתפלא, זה מה שצריכים באמת. אבל לא רק זה. >>"כמה מסילות כפולות כבר היו שם?" פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר.
מה הקשר?
עם התשתיות הקיימות אפשר לעמוד בלו"זים. אולי (ואני לא חושב שזו הבעייה בכלל) הלו"זים שאפשר לעמוד בהם הם קצת יותר צנועים. מינויים פוליטיים במשרדי ממשלה אינם גורמים לאיחורי רכבות. כשהמינויים הפוליטיים מגיעים לרכבת - זה כבר סיפור אחר וזה מאוד קשור למה שאמרתי - חוסר משמעת ארגונית. גם כאן - הבעייה היא לא רק שהמינוי פוליטי אלא שאין משמעת עבודה ואין תרבות עבודה. זה בהחלט נגרם (בין היתר) ממינויים פוליטיים. אבל לא תוצאה ישירה של זה. אין ספק שצריך עוד 200 קרונות או 2 (או 30) מסילות, אבל זה ממש לא הכרח בשביל למנוע כאלה איחורים. ואיזה עוד סיבות יש לאיחורים סיסטמטיים ברכבת חוץ מה-2 הנ"ל? אנחנו לא מדברים על איחורים שנגרמים משריפה על המסילה, הצפה של תחנות, או השבתה פתאומית של 30 קטרים. אלא על איחורים יום יומיים שנהפכו כמעט לנורמה. לגבי המסילות בברה"מ אני מודה שאין לי נתון ביד וזו הייתה רק הערכה לצורך הדוגמה, אבל בכל אופן, רכבות עמדו בלו"ז באופן מופתי גם על מסילות לא-כפולות.
 

easylivin

New member
מה הקשר?
עם התשתיות הקיימות אפשר לעמוד בלו"זים. אולי (ואני לא חושב שזו הבעייה בכלל) הלו"זים שאפשר לעמוד בהם הם קצת יותר צנועים. מינויים פוליטיים במשרדי ממשלה אינם גורמים לאיחורי רכבות. כשהמינויים הפוליטיים מגיעים לרכבת - זה כבר סיפור אחר וזה מאוד קשור למה שאמרתי - חוסר משמעת ארגונית. גם כאן - הבעייה היא לא רק שהמינוי פוליטי אלא שאין משמעת עבודה ואין תרבות עבודה. זה בהחלט נגרם (בין היתר) ממינויים פוליטיים. אבל לא תוצאה ישירה של זה. אין ספק שצריך עוד 200 קרונות או 2 (או 30) מסילות, אבל זה ממש לא הכרח בשביל למנוע כאלה איחורים. ואיזה עוד סיבות יש לאיחורים סיסטמטיים ברכבת חוץ מה-2 הנ"ל? אנחנו לא מדברים על איחורים שנגרמים משריפה על המסילה, הצפה של תחנות, או השבתה פתאומית של 30 קטרים. אלא על איחורים יום יומיים שנהפכו כמעט לנורמה. לגבי המסילות בברה"מ אני מודה שאין לי נתון ביד וזו הייתה רק הערכה לצורך הדוגמה, אבל בכל אופן, רכבות עמדו בלו"ז באופן מופתי גם על מסילות לא-כפולות.
טוב לראות שסגנונך משתפר. הפעם אענה בהרחבה:
קודם כל, רכבות איחרו ומאחרות על מסילות בודדות, כאשר יש עליהם עומס גדול. רשת המסילות בברה"מ הייתה אחת המפותחות בעולם (בניגוד לסטיגמות שנוצרו בתקופת המלחמה הקרה). ההבדל העיקרי הוא, שהקווים הפרבריים העמוסים לעולם יהיו כפולים ומחושמלים. פשוט כאשר הביקוש לרכבות עולה מעל סף מסויים - מכפילים, נקודה! ולא מורחים את ההכפלה לעשר שנים כפי שנעשה בישראל. וגם רוכשים ציוד נייד בהתאם לביקוש ולא בהתאם לגחמות של שרים פוליטיים. בקיצור: נכון, שמשמעת בהחלט דרושה להפעלה יעילה של מערכת מסילות ברזל מודרנית. אבל כן, הפלא ופלא - ללא מסילות כפולות (וגם שלוש, ארבע ויותר מסילות איפה שצריך), ללא ציוד נייד בכמות מספקת וללא חישמול - ותוך כדי עלייה מתמדת וכמעט חסרת-תקדים בעולם בביקוש, זה מאוד קשה לשמור על שירות סביר. גם כאשר סטאלין עצמו עומד לך מעל הראש. אני מקווה שאין צורך בסקירה של "פיתוח" הרכבת במהלך שנים האחרות? אותם הדברים ואותן הבעיות שדיברו עליהן לפני שנים - ממשיכים לדבר עליהן היום ונראה שימשיכו גם בשנים הקרובות, כל עוד הנסעים (הבוחרים!) ימשיכו לסבול בשקט כפי שעשו עד היום. האוצר ימשיך לעכב תקציבים, שרי תחבורה ימשיכו לקשקש והנוסעים ימשיכו לעמוד.
 
טוב לראות שסגנונך משתפר. הפעם אענה בהרחבה:
קודם כל, רכבות איחרו ומאחרות על מסילות בודדות, כאשר יש עליהם עומס גדול. רשת המסילות בברה"מ הייתה אחת המפותחות בעולם (בניגוד לסטיגמות שנוצרו בתקופת המלחמה הקרה). ההבדל העיקרי הוא, שהקווים הפרבריים העמוסים לעולם יהיו כפולים ומחושמלים. פשוט כאשר הביקוש לרכבות עולה מעל סף מסויים - מכפילים, נקודה! ולא מורחים את ההכפלה לעשר שנים כפי שנעשה בישראל. וגם רוכשים ציוד נייד בהתאם לביקוש ולא בהתאם לגחמות של שרים פוליטיים. בקיצור: נכון, שמשמעת בהחלט דרושה להפעלה יעילה של מערכת מסילות ברזל מודרנית. אבל כן, הפלא ופלא - ללא מסילות כפולות (וגם שלוש, ארבע ויותר מסילות איפה שצריך), ללא ציוד נייד בכמות מספקת וללא חישמול - ותוך כדי עלייה מתמדת וכמעט חסרת-תקדים בעולם בביקוש, זה מאוד קשה לשמור על שירות סביר. גם כאשר סטאלין עצמו עומד לך מעל הראש. אני מקווה שאין צורך בסקירה של "פיתוח" הרכבת במהלך שנים האחרות? אותם הדברים ואותן הבעיות שדיברו עליהן לפני שנים - ממשיכים לדבר עליהן היום ונראה שימשיכו גם בשנים הקרובות, כל עוד הנסעים (הבוחרים!) ימשיכו לסבול בשקט כפי שעשו עד היום. האוצר ימשיך לעכב תקציבים, שרי תחבורה ימשיכו לקשקש והנוסעים ימשיכו לעמוד.
רכבות מאחרות בקביעות כשהלו"ז שלהן לא הגיוני.
בעבר הלו"ז בקו לבאר שבע היה צפוץ מדי והרכבות אחרו לא מעט (גם אם מדובר על איחורים של 10 דקות), היום הרכבת לבאר שבע (מנסיעותי המועטות בבוקר) כמעט ולא מאחרות, בניגוד למצב בעבר שאיחור היה דבר כמעט קבוע.
 

easylivin

New member
רכבות מאחרות בקביעות כשהלו"ז שלהן לא הגיוני.
בעבר הלו"ז בקו לבאר שבע היה צפוץ מדי והרכבות אחרו לא מעט (גם אם מדובר על איחורים של 10 דקות), היום הרכבת לבאר שבע (מנסיעותי המועטות בבוקר) כמעט ולא מאחרות, בניגוד למצב בעבר שאיחור היה דבר כמעט קבוע.
לא ניתן לרווח עוד את הלו"ז כי הדרישה רק גדלה.
במקרה הנידון הבעיה היא בעומס היתר של ימי א' שרק הולך ומתגבר מדי שבוע. הפתרונות: א. הוספת קרונות לרכבות של יום ראשון (בלתי-ישים עם מצבת הציוד הנייד הקיים). את הלו"ז ניתן יהיה גם לצופף, אבל שוב לא עם התשתית הקיימת ולא עם הציוד הנייד הקיים. ב. ביצוע ההסדר שהובטח על-ידי משרד הביטחון, לגבי פריסת נסיעות החיילים בימי א' לשעה מאוחרת יותר. בנוסף, ישנה תקווה שהשדרוגים בתשתיות שנעשו בשנתיים האחרונות שחלפו מאז הפעלת הלו"ז הנוכחי, יחלו לתת את אותותיהם בשנה הבאה והלו"ז יעודכן בהתאם. אבל התחזית שלי היא שבעתיד הקרוב המצב רק יחמיר. ולא נראה שיש כוונה רצינית לממש את ההבטחות לגבי נסיעות החיילים. שוב, לממשלתנו היקרה הפתרונים.
 

amithi1

New member
לא ניתן לרווח עוד את הלו"ז כי הדרישה רק גדלה.
במקרה הנידון הבעיה היא בעומס היתר של ימי א' שרק הולך ומתגבר מדי שבוע. הפתרונות: א. הוספת קרונות לרכבות של יום ראשון (בלתי-ישים עם מצבת הציוד הנייד הקיים). את הלו"ז ניתן יהיה גם לצופף, אבל שוב לא עם התשתית הקיימת ולא עם הציוד הנייד הקיים. ב. ביצוע ההסדר שהובטח על-ידי משרד הביטחון, לגבי פריסת נסיעות החיילים בימי א' לשעה מאוחרת יותר. בנוסף, ישנה תקווה שהשדרוגים בתשתיות שנעשו בשנתיים האחרונות שחלפו מאז הפעלת הלו"ז הנוכחי, יחלו לתת את אותותיהם בשנה הבאה והלו"ז יעודכן בהתאם. אבל התחזית שלי היא שבעתיד הקרוב המצב רק יחמיר. ולא נראה שיש כוונה רצינית לממש את ההבטחות לגבי נסיעות החיילים. שוב, לממשלתנו היקרה הפתרונים.
אין הסדר עם משרד הביטחון
בדיונים שהיו בזמנו בין הרכבת לבין משרד הביטחון וצה"ל, רכבת ישראל הציעה הצעה (להפחית בעלות הנסיעות שהצבא/משרד הביטחון משלמים לה) בתמורה להפחתת עומס החיילים ביום א' בבוקר (ע"י פיזור שעות ההגעה לבסיסים בימי ראשון עד שעות הצהריים במקום בבקרים). משרד הביטחון וצה"ל הבטיחו לבדוק את הנושא ולחזור עם תשובה. אך טרם התקבלה התשובה של צה"ל/משרד הביטחון בנושא- כך שאין הסדר. אם אכן משרד הביטחון יקבל את ההצעה (שגם חוסכת לא מעט מיליוני שקלים מתקציב המדינה), ניתן יהיה לאפשר בימי ראשון רכבות עם תפוסה נורמלית והפחתה משמעותית בכמות האיחורים בימי א'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה