נוזל קירור מתמעט. חיפשתי ולא הצלחתי למצוא למה...

Kiapicanto1000

Active member
פיקנטו ידני מנוע 1L שעובד קשה. נסיעה גם בפקקים בעליות ארוכות של הרי המרכז, וגם נהיגה מהירה מחוץ לעיר. המנוע מוסב לגפ"מ וכעת בעונה החמה עובר לגז אחרי כ3-5 שניות מההתנעה "הקרה" בבוקר...
כל יום נהיגה בממוצע 100-150ק"מ.
לא מוצא להיכן נעלמים מי הקירור. אחרי יומיים נסיעה שמילאתי הרדיאטור לטופ והמיכל עיבוי עד הF. אני מוצא שהרמה כבר ירדה ומצרף תמונה. זה לא ירד הרבה אבל ירד. לפני כשבוע כשאיתרתי הבעייה לא היה כלום במיכל העיבוי וגם ברדיאטור היה חסר.
חיברתי הobd ובדקתי טמפ' מי קירור והטווח בין 80-91. הוונטה עובדת כרגיל: בדקתי ונדלק ונכבה
השמן לא נראה לי "טחינה".
הרכב מרגיש לי כרגיל.
בדקתי מתחת לרכב ולא מוצא סימני נזילה וגם לא בצינורות...
פעם באופנוע היה סדק ברדיאטור ופירקתי וריתכתי האלומיניום אבל באופנוע ראו הרדיאטור כולו בקלות ובפיקנטו רובו מוסתר...
כחלק מהתקנת הגז גיליתי שפיצלו לצנרת חדשה שלוקחת מי קירור לצנן מערכת הגז מעט לפני מזרקי הגז אבל העברתי יד שם ולא נראה לי רטיבות...

אני מתחיל לחשוש מהבלוק הצילינדרי של המנוע?
מה עוד כדאי לעשות... IMG_20210501_115349.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

frankthe2

Active member
צריך לעשות בדיקת לחץ למערכת הקירור ולאתר את מקור הנזילה. רק לאחר איתור המקור תוכל לחשוב על תיקון
 

Kiapicanto1000

Active member
צריך לעשות בדיקת לחץ למערכת הקירור ולאתר את מקור הנזילה. רק לאחר איתור המקור תוכל לחשוב על תיקון
זה הצעד הבא. זה ברור.
האם זה מחייב ביקור במוסך של קיה או שלכל מוסך יש אפשרות להתחבר לפתח הרדיאטור?
הפקק של הרדיאטור הוא מקורי ורשום עליו 1.1bar (שזה כ 15psi)


עידכון: אחרי נסיעה שוב בדקתי והlevel שוב על F. היות ולא הוספתי נוזל מאז התמונה שהעליתי כאן קודם, ההבדל הוא שהבדיקה הפעם הייתה במנוע חם אחרי נסיעה.
האם ייתכן שהנוזל מתפשט עד כדי כך? מה הסיבה להבדלים הללו?

בינתיים אמשיך לעקוב. אם אווכח שהנוזל נעלם, אבצע בדיקת לחץ. לפני כן לא בדקתי כל השנה שבה נסעתי כ40,000 ק"מ והיה חסר כפי שרשמתי בהתחלה: מיכל העיבוי היה ריק לגמרי וברדיאטור היה חסר "קצת".
אני מנסה להבין: למה שייעלם נוזל קירור? האם התיאור הזה מצביע בהכרח על בעייה או שיש אובדן "נורמלי" בתוך כ40,000 קמ נסיעה...?
 
נערך לאחרונה ב:

חן 1111

Active member
זה הצעד הבא. זה ברור.
האם זה מחייב ביקור במוסך של קיה או שלכל מוסך יש אפשרות להתחבר לפתח הרדיאטור?
הפקק של הרדיאטור הוא מקורי ורשום עליו 1.1bar (שזה כ 15psi)


עידכון: אחרי נסיעה שוב בדקתי והlevel שוב על F. היות ולא הוספתי נוזל מאז התמונה שהעליתי כאן קודם, ההבדל הוא שהבדיקה הפעם הייתה במנוע חם אחרי נסיעה.
האם ייתכן שהנוזל מתפשט עד כדי כך? מה הסיבה להבדלים הללו?

בינתיים אמשיך לעקוב. אם אווכח שהנוזל נעלם, אבצע בדיקת לחץ. לפני כן לא בדקתי כל השנה שבה נסעתי כ40,000 ק"מ והיה חסר כפי שרשמתי בהתחלה: מיכל העיבוי היה ריק לגמרי וברדיאטור היה חסר "קצת".
אני מנסה להבין: למה שייעלם נוזל קירור? האם התיאור הזה מצביע בהכרח על בעייה או שיש אובדן "נורמלי" בתוך כ40,000 קמ נסיעה...?
קודם כל, כן, הנוזל יכול להתפשט במידה כזאת וגם יותר. בשביל זה קיים מיכל העודפים ובדיוק בגלל זה לא ממלאים עד הסוף.
אם תגיע למסקנה שיש איבוד נוזל, אתה יכול לבדוק לבד במידה מסוימת, פשוט לחפש סימני דליפות כשהמנוע חם (כדי שהמערכת תהיה בלחץ). אבל עדיף לעשות את זה במוסך כי יש לו מכשיר בדיקה עם מד לחץ, ואפשר לראות קודם כל אם יש ירידת לחץ, ואז להתחיל לחפש את הדליפה. המכשיר יכול לבדוק גם את תקינות מכסה הרדיאטור.
 

חן 1111

Active member
קודם כל אל תילחץ, ותמשיך לעקוב. לפעמים למלא עד הסימון F זה לא נכון כי יורד קצת יותר. תבדוק תמיד בבוקר כשהמנוע קר ותראה אם ממשיך לרדת. אם נשאר בגובה קבוע כלשהו, גם אם זה נמוך יותר, זה תקין. אם ממשיך לאבד צריך לבדוק מאיפה.
 

Kiapicanto1000

Active member
עדכון נוסף: בינתיים אין אובדן נוזל. כשהמנוע חם זה על הקו העליון. כשהמנוע קר כ1-2 סנטימטר מתחתיו...
כל יום נהיגה כ100-150 ק"מ
 

חן 1111

Active member
המפלס צריך להיות על F כשהמנוע קר. תוסיף נוזל קירור.
ממש לא חייב. המפלס צריך להיות בין הסימנים. למעשה כל זמן שיש נוזל במיכל כשהמנוע קר, הכל בסדר, כי זה אומר שהרדיאטור עצמו מלא. השאלה היא אם הנוזל הולך ומתמעט. אם הוא נשאר קבוע, בכל מפלס שהוא, זה תקין.
 
כדאי שהמפלס יהיה על F כי במקרה של איבוד רציני של מים, יהיו לבעל הרכב עוד כמה דקות כדי להציל את המנוע. חוץ מזה, אפשר לדעת יותר במדויק כמה נוזל הרכב איבד.
 
כדאי שהמפלס יהיה על F כי במקרה של איבוד רציני של מים, יהיו לבעל הרכב עוד כמה דקות כדי להציל את המנוע. חוץ מזה, אפשר לדעת יותר במדויק כמה נוזל הרכב איבד.
מנסיוני, יש מכוניות ש"לא אוהבות" שהמפלס על F, וזורקות נוזל דרך צינור עודפים או משהו אם מנסים להתעקש איתן. היתה לי פעם פיג'ו שאהבה שהמפלס קרוב לקו התחתון במיכל העודפים. אם הייתי ממלא עד ל-F כשהמנוע קר, זמן קצר אחרי זה המפלס היה חוזר לכמעט מינימום. אחרי חודש של מילויים תכופים, כשאני לא מצליח להבין מאיפה בורח הנוזל, קלטתי שהוא בעצם לא יורד מתחת למינימום... בשנים שעברו מאותו רגע ועד המכירה לא הייתי צריך להוסיף נוזל אפילו פעם אחת.
 

Kiapicanto1000

Active member
עידכון נוסף:
בינתיים אין אובדן נוסף. ככה שאין צורך לבצע כלום.
כשחם על F וכשקר 2 סמ מתחת לF
 
למעלה