נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה

yulilior

New member
נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה

לאורי יש כל הזמן נוזלים באוזניים. זה לא מפריע לו ודיבור שלו והתפתחות מוטורית שלו תקינה בהחלט ואפילו מתקדמת לגילו. הלכנו למומחה אף אוזן גרון שאמר שאכן יש נוזלים אבל כנראה שהם יעברו במשך הקיץ.התעקשנו על בדיקת שמיעה (הוא אמר שאין צורך) ותוצאות הבדיקה הם שאכן יש ירידה קטנטנה (20 דציבל מגיב ו15 דציבל לא מגיב) אבל בגלל הגיל הצעיר הבדיקה לא כל כך מהימנה (יכול להיות שנמאס לו והוא היה עייף) והבודקת אמרה שהירידה ממש קטנטנה והיא ממליצה על בדיקה חוזרת בעוד חצי שנה. היא אמרה שהוא מפותח לגילו ולא נראה שיש השפעה על הדיבור. מה דעתכן? האם באמת להניח לזה או שאנחנו מזניחים את העניין כשאנחנו לא מטפלים בזה?
 

yulilior

New member
../images/Emo105.gif

 

אילנית03

New member
שמיעה אצל ילדים

כשהילד קטן הבדיקה מציקה לו , והוא מתעייף, ממנה מהר , אני ממליצה להקשיב לעצת הרופאה ולחכות חצי שנה לראות אם יש שיפור או לא וזה עדיין לא יהיה מאוחר. לגבי נוזלים באוזניים כמה טיפים 1) לא לתת בקבוק בשכיבה 2) לעשות עיסוי מאחורי האוזניים אם כריות האצבעות 3) יש אפשרות דרך קופת חולים לעשות שאיבת נוזלים (לא כל כך נעים) או ניקוז נוזלים אני לא זוכרת איך קוראים לזה בדיוק וזה משפר גם את השמיעה וגם מוריד את כמות הדלקות
 

Shirali2

New member
אצל דובי שלנו המצב ממש זהה:

בגיל שלושה שבועות אחות טיפת חלב הסבה את תשומת לבנו לכך שהוא לא מגיב לקולות. התברר שיש לו נוזלים באוזניים. בידקת השמיעה בגיל חצי שנה הייתה גבולית. שבוע שעבר בגיל 8 חודשים עשינו לו בדיקה נוספת. מסתבר של-20 דיצבל הוא מגיב ול-15 כנראה שלא. הומלץ לנו לחזור למומחה אף אוזן וגרון להתייעצות לגבי הנוזלים, ולחזור לבדיקת שמיעה נוספת בגיל שנה. הןסבר לנו ש-15 זה ממש על גבול הנורמל ושבכל אופן חשוב להיות עם יד על הדופק לגבי הדיבור שלו למשל (דובי לא נוטה כמעט להגיד הברות). בן כמה אורי?
 
למעלה