נוהל רציף חירום בתחנות רכבת

קו 415

Member
קיבלתי מענה טלפוני ע"י נציגת קשרי לקוחות של רכבת ישראל.
לגבי בקשתי להעברת כלל תנועת הרכבות בתחנת בית שמש לרציף מספר 1, על מנת לחסוך את מעבר כל הנוסעים במעבר התת קרקעי.

בהתחלה היא נימקה את הסיבה שמחצית מהרכבות נכנסות לרציף 2 בבית שמש בגלל שמדובר ברציף לכל כיוון, טענה זו הופרכה בשיחת טלפון (מחצית מהרכבות נכנסות לרציף 1 ומחצית לרציף 2 ומדובר כעת בתחנת קצה לקו הרצליה-בית שמש).

לאחר מכן היא תירצה את העובדה שהרכבות נכנסות לרציף 2 בטענה שרציף 1 משמש במרבית תחנות הרכבת לרציף חירום (אשמח לשמוע דוגמא אמיתית), גם זה הופרך בגלל שמחצית מהרכבות נכנסות לרציף 1.

ניסיתי להסביר לנציגה שחלק מהרכבות נכנסות לרציף 2, בגלל שבספטמבר 2017 פוצל קו ירושלים מלחה-בית שמש-תל אביב לשני קווים. ובכדי להקל על הנוסעים המגיעים מירושלים בעת החלפת הרכבות, בחרו ברציף 2 לקו לתל אביב כי מדובר ברציף אי.

רק לאחר שנה בספטמבר 2018, מחצית מתנועת הרכבות הועבר לרציף 1 בקו לתל אביב, בכפוף לשעות שלא היה רכבת המשך לירושלים, דבר אשר ייתר לחלוטין את הכניסה לרציף 2 וטרטור הנוסעים (ומאז לא בוצעו שינויים ברציפים).

במצב הנתון, שקו הרכבת לירושלים לא פועל מעל שנה, ואין בכלל צפי להחזרתה (וגם מרבית הנוסעים לירושלים מלחה מגיעים מבית שמש), אין שום הצדקה שמחצית מהרכבות ייכנסו לרציף מספר 2.

מישהו מכיר או שמע על הנוהל של רציף בתחנות רכבת שנשארת בכוונה ריקה בשביל מקרה חירום???
 
למעלה