נהגי אוטובוסים ואוטובוסים...

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
נהגי אוטובוסים ואוטובוסים...

נהגי אוטובוסים ואוטובוסים...
לקחתי היום טרמפיסט שצירפו אלי, ממוסך הגוש (גוש עציון) עד אזור ברקת (אחרי קריית נמל התעופה - "איירפורט סיטי").

בדרך דיברנו על דא ועל הא. ברמת בית שמש, נכנסה פתאום מונית בבת אחת לתוך מסלול הנסיעה שלי, ורק עצירת הפתע שלי מנעה התנגשות בינינו. הנוסע ואנ נבהלנו, והוא אמר שנהגי מוניות ואוטובוסים הם נהגים גרועים מאד. אמרתי שדווקא בשנים האחרונות, נהגי מוניות השתפרו, וכבר נוהגים הרבה יותר טוב.
ונהגי אוטובוסים, בדרך כלל הם נהגים טובים, ושנינו הסכמנו שעבודתם קשה מאד, ובוודאי הרבה יותר מאשר עבודתם של נהגי מוניות.
בהזדמנות זו סיפרתי לו על פורום תח"צ, כמובן, ועל כך שהתחלתי להשתמש קצת בתח"צ. הוא סיפר שכדי להגיע לרמת גן או לתל אביב, הוא משאיר את האוטו בקניון איילון, ומשם יש המון אוטובוסים נוחים. וכך הוא חוסך מאות שקלים בשנה, שהיה משלם בעבר על דו"חות חניה ועל גרירות, כי אין מספיק מקומות חניה.


אחרי זה המשכתי לבדי לכיוון רמת גן, וקצת לפני שהגעתי לצומת בני עטרות, ראיתי "ים" של אוטובוסי אגד ירוקים. גם בכיוון שלי, וגם בכיוון הנגדי, וחשבתי שנקלעתי לתוך הפגנה.

במחשבה שנייה, הבנתי שאלה אוטובוסים שאוספים את עובדי הבדק של התעשייה האווירית אל ומהעבודה.


סעו בשלום!
 
נהגי מוניות הם לא נהגים גרועים

נהגי אוטובוסים ואוטובוסים...
לקחתי היום טרמפיסט שצירפו אלי, ממוסך הגוש (גוש עציון) עד אזור ברקת (אחרי קריית נמל התעופה - "איירפורט סיטי").

בדרך דיברנו על דא ועל הא. ברמת בית שמש, נכנסה פתאום מונית בבת אחת לתוך מסלול הנסיעה שלי, ורק עצירת הפתע שלי מנעה התנגשות בינינו. הנוסע ואנ נבהלנו, והוא אמר שנהגי מוניות ואוטובוסים הם נהגים גרועים מאד. אמרתי שדווקא בשנים האחרונות, נהגי מוניות השתפרו, וכבר נוהגים הרבה יותר טוב.
ונהגי אוטובוסים, בדרך כלל הם נהגים טובים, ושנינו הסכמנו שעבודתם קשה מאד, ובוודאי הרבה יותר מאשר עבודתם של נהגי מוניות.
בהזדמנות זו סיפרתי לו על פורום תח"צ, כמובן, ועל כך שהתחלתי להשתמש קצת בתח"צ. הוא סיפר שכדי להגיע לרמת גן או לתל אביב, הוא משאיר את האוטו בקניון איילון, ומשם יש המון אוטובוסים נוחים. וכך הוא חוסך מאות שקלים בשנה, שהיה משלם בעבר על דו"חות חניה ועל גרירות, כי אין מספיק מקומות חניה.


אחרי זה המשכתי לבדי לכיוון רמת גן, וקצת לפני שהגעתי לצומת בני עטרות, ראיתי "ים" של אוטובוסי אגד ירוקים. גם בכיוון שלי, וגם בכיוון הנגדי, וחשבתי שנקלעתי לתוך הפגנה.

במחשבה שנייה, הבנתי שאלה אוטובוסים שאוספים את עובדי הבדק של התעשייה האווירית אל ומהעבודה.


סעו בשלום!
נהגי מוניות הם לא נהגים גרועים
זה סתם סטריאוטיפ שאומרים עליהם בגלל מיעוט של 99% שמשפיע על השאר.
 

מיכי 10

Member
מסכימה איתך בהחלט שנהגי מוניות אינם נהגים

נהגי מוניות הם לא נהגים גרועים
זה סתם סטריאוטיפ שאומרים עליהם בגלל מיעוט של 99% שמשפיע על השאר.
מסכימה איתך בהחלט שנהגי מוניות אינם נהגים
גרועים. לנהוג הם בוודאי יודעים.
לא צריך לעשות הכללות, אבל אם בכל זאת נעשה קצת
, לדעתי, בעבר היו נהגי מוניות סמל לנהיגה פרועה ובוטה, ולפעמים אפילו אלימה. אבל נראֶה שהמצב השתפר מאד, וכיום רובם נוהגים טוב ובהרבה יותר התחשבות באחרים על הכביש.

בכל זאת, כיוון שבעבר "נכוויתי" לא אחת, אני ממשיכה להתנהג בכביש ב"כבדהו וחשדהו", ומשתדלת לא "להרגיז" אותם.

אבל הנהג של היום, שהתפרץ לתוך הכביש כאילו אינו שומע ואינו רואה כלום, למרות שצפרתי לו פעמיים כי הייתי קרובה מאד, התנהג בגסות יוצאת דופן ובחוסר אחריות מוחלט!
 

alantan

New member
הייתי שמח לראות מחקר על אחוזי נהגי המוניות

נהגי מוניות הם לא נהגים גרועים
זה סתם סטריאוטיפ שאומרים עליהם בגלל מיעוט של 99% שמשפיע על השאר.
הייתי שמח לראות מחקר על אחוזי נהגי המוניות
שמקפידים לחזור לצד ימין לאחר עקיפה וכן כמה מהם מאותתים לפני שהם שטים לאיטם בין הנתיבים, לעיתים ללא מטרה נראית לעין.

מצד שני, יתכן שהאחוזים אינם גרועים יותר משאר הנהגים על הכביש, אלא שפשוט המוניות בולטות יותר, קשה לי לומר.
 

מיכי 10

Member
בהתחשב בכך ש-כידוע-איתות

הייתי שמח לראות מחקר על אחוזי נהגי המוניות
שמקפידים לחזור לצד ימין לאחר עקיפה וכן כמה מהם מאותתים לפני שהם שטים לאיטם בין הנתיבים, לעיתים ללא מטרה נראית לעין.

מצד שני, יתכן שהאחוזים אינם גרועים יותר משאר הנהגים על הכביש, אלא שפשוט המוניות בולטות יותר, קשה לי לומר.
בהתחשב בכך ש-כידוע-איתות
בישראל הוא בגדר המלצה בלבד, "כי מה זה עניינך לאן אני נוסע", נהגי המוניות אינם יוצאי דופן במיוחד. גם זפזופ בין הנתיבים השונים הוא במסגרת הנורמה כבר מזמן. בדיוק כמו "לגנוב" רמזורים, ולתקוע בעיקר את מי שבאים מנתיבם שקטים יותר, ובכך להקטין להם בהרבה את הסיכוי להשתלב בתנועה בזמן סביר.
הנהיגה פרועה, אגואיסטית, חסרת התחשבות, ומנוגדת לגמרי להיגיון שבבסיס חוקי התנועה.
 

alantan

New member
יתכן, אם כי המצב גרוע בהרבה בהודו ומצרים...

בהתחשב בכך ש-כידוע-איתות
בישראל הוא בגדר המלצה בלבד, "כי מה זה עניינך לאן אני נוסע", נהגי המוניות אינם יוצאי דופן במיוחד. גם זפזופ בין הנתיבים השונים הוא במסגרת הנורמה כבר מזמן. בדיוק כמו "לגנוב" רמזורים, ולתקוע בעיקר את מי שבאים מנתיבם שקטים יותר, ובכך להקטין להם בהרבה את הסיכוי להשתלב בתנועה בזמן סביר.
הנהיגה פרועה, אגואיסטית, חסרת התחשבות, ומנוגדת לגמרי להיגיון שבבסיס חוקי התנועה.
יתכן, אם כי המצב גרוע בהרבה בהודו ומצרים...
לגבי המוניות, התחושה שלי היא לגבי שיוט מנתיב לנתיב. שיוט אינו דומה לזיפזופ שיש לו לפחות מטרה הגיונית לחתוך ולהתקדם יותר מהר מחברך לכביש. אני מתכוון לחוסר התעלמות מהנתיב לגמרי ומעבר חסר הגיון מצד לצד באיטיות כאילו הנהג מפליג בדמיונו לארצות רחוקים...
 

amit1270

New member
תופעה מעצבנת ביותר

יתכן, אם כי המצב גרוע בהרבה בהודו ומצרים...
לגבי המוניות, התחושה שלי היא לגבי שיוט מנתיב לנתיב. שיוט אינו דומה לזיפזופ שיש לו לפחות מטרה הגיונית לחתוך ולהתקדם יותר מהר מחברך לכביש. אני מתכוון לחוסר התעלמות מהנתיב לגמרי ומעבר חסר הגיון מצד לצד באיטיות כאילו הנהג מפליג בדמיונו לארצות רחוקים...
תופעה מעצבנת ביותר
ואופיינית משום מה לנהגי מוניות (גם לקשישים...).
 

מיכי 10

Member
איזה תיאור מצחיק וציורי.


יתכן, אם כי המצב גרוע בהרבה בהודו ומצרים...
לגבי המוניות, התחושה שלי היא לגבי שיוט מנתיב לנתיב. שיוט אינו דומה לזיפזופ שיש לו לפחות מטרה הגיונית לחתוך ולהתקדם יותר מהר מחברך לכביש. אני מתכוון לחוסר התעלמות מהנתיב לגמרי ומעבר חסר הגיון מצד לצד באיטיות כאילו הנהג מפליג בדמיונו לארצות רחוקים...
איזה תיאור מצחיק וציורי.

"כאילו הנהג מפליג בדמיונו לארצות רחוקות". לא ראיתי דבר כזה, אלא רק את מה שתיארת קודם: זפזופ מנתיב לנתיב, כדי להשיג ולהרוויח 4 שניות על חשבון הנהגים האחרים. נהיגה גסה וגם חסרת היגיון, מסוכנת ומסכנת!
וחוץ מזה, נתקלתי בתופעה שבשעות הצהריים, בעיקר בסביבות השעות שתיים שלוש בצהריים, אנשים נוהגים כאילו מתוך שינה. גם זה מפחיד מאד.
 

alantan

New member
חוסר התעלמות - הכוונה להתעלמות כמובן!

יתכן, אם כי המצב גרוע בהרבה בהודו ומצרים...
לגבי המוניות, התחושה שלי היא לגבי שיוט מנתיב לנתיב. שיוט אינו דומה לזיפזופ שיש לו לפחות מטרה הגיונית לחתוך ולהתקדם יותר מהר מחברך לכביש. אני מתכוון לחוסר התעלמות מהנתיב לגמרי ומעבר חסר הגיון מצד לצד באיטיות כאילו הנהג מפליג בדמיונו לארצות רחוקים...
חוסר התעלמות - הכוונה להתעלמות כמובן!
 

אורי404

New member
רמת נהגים

נהגי אוטובוסים ואוטובוסים...
לקחתי היום טרמפיסט שצירפו אלי, ממוסך הגוש (גוש עציון) עד אזור ברקת (אחרי קריית נמל התעופה - "איירפורט סיטי").

בדרך דיברנו על דא ועל הא. ברמת בית שמש, נכנסה פתאום מונית בבת אחת לתוך מסלול הנסיעה שלי, ורק עצירת הפתע שלי מנעה התנגשות בינינו. הנוסע ואנ נבהלנו, והוא אמר שנהגי מוניות ואוטובוסים הם נהגים גרועים מאד. אמרתי שדווקא בשנים האחרונות, נהגי מוניות השתפרו, וכבר נוהגים הרבה יותר טוב.
ונהגי אוטובוסים, בדרך כלל הם נהגים טובים, ושנינו הסכמנו שעבודתם קשה מאד, ובוודאי הרבה יותר מאשר עבודתם של נהגי מוניות.
בהזדמנות זו סיפרתי לו על פורום תח"צ, כמובן, ועל כך שהתחלתי להשתמש קצת בתח"צ. הוא סיפר שכדי להגיע לרמת גן או לתל אביב, הוא משאיר את האוטו בקניון איילון, ומשם יש המון אוטובוסים נוחים. וכך הוא חוסך מאות שקלים בשנה, שהיה משלם בעבר על דו"חות חניה ועל גרירות, כי אין מספיק מקומות חניה.


אחרי זה המשכתי לבדי לכיוון רמת גן, וקצת לפני שהגעתי לצומת בני עטרות, ראיתי "ים" של אוטובוסי אגד ירוקים. גם בכיוון שלי, וגם בכיוון הנגדי, וחשבתי שנקלעתי לתוך הפגנה.

במחשבה שנייה, הבנתי שאלה אוטובוסים שאוספים את עובדי הבדק של התעשייה האווירית אל ומהעבודה.


סעו בשלום!
רמת נהגים
מבחינת רמה של נהגי אוטובוסים - יש ויש.
ב"אגד" בית הספר לנהיגה הוא ברמה גבוהה מאוד. גם עובדים, אשר נקלטים בקבוצת "אגד" ושיש להם רישיון נהיגה, נדרשים ללמוד קורסים נוספים, בטרם הם מתחילים לעבוד בקבוצת "אגד".
כמו כן יש השתלמויות עובדים. אני לא אומר, שזה לא קיים בחברות אוטובוסים אחרות, אבל לא בטוח, שזה באותה רמת השקעה.

מנגד קיימות בעיות עם נהגי אוטובוסים, שעיקר כוונתי היא לנהגים בחברות הסעה פרטיות. כמובן אני לא מתכוון לכולם ולא לרובם, אבל בהחלט יש חלק מהם, אשר נקט צעדים מסוכנים.
למשל לפני מספר חודשים אוטובוס תלמידים, שחצה מפגש כביש-מסילה אחרי צלצולי אזהרה של התקרבות הרכבת. למשל נהג אוטובוס אחר, שביצע עקיפה מיותרת ומסוכנת במעבר צר ובגין אירוע זה נהרגו חלק מהנוסעים.

לגבי העבודה של נהגי אוטובוסים - מובן, שהעבודה בתחבורה ציבורית היא קשה. גם בתחום ההסעות הפרטיות קשה.

לגבי האוטובוסים בצומת בני עטרות - כנראה זה לא היה 'ים' של אוטובוסים, אלא 'יער' של אוטובוסים ירוקים
 

מיכי 10

Member
כן אוֹרי, זה היה כמובן יער (נייד). רעיון נחמד

רמת נהגים
מבחינת רמה של נהגי אוטובוסים - יש ויש.
ב"אגד" בית הספר לנהיגה הוא ברמה גבוהה מאוד. גם עובדים, אשר נקלטים בקבוצת "אגד" ושיש להם רישיון נהיגה, נדרשים ללמוד קורסים נוספים, בטרם הם מתחילים לעבוד בקבוצת "אגד".
כמו כן יש השתלמויות עובדים. אני לא אומר, שזה לא קיים בחברות אוטובוסים אחרות, אבל לא בטוח, שזה באותה רמת השקעה.

מנגד קיימות בעיות עם נהגי אוטובוסים, שעיקר כוונתי היא לנהגים בחברות הסעה פרטיות. כמובן אני לא מתכוון לכולם ולא לרובם, אבל בהחלט יש חלק מהם, אשר נקט צעדים מסוכנים.
למשל לפני מספר חודשים אוטובוס תלמידים, שחצה מפגש כביש-מסילה אחרי צלצולי אזהרה של התקרבות הרכבת. למשל נהג אוטובוס אחר, שביצע עקיפה מיותרת ומסוכנת במעבר צר ובגין אירוע זה נהרגו חלק מהנוסעים.

לגבי העבודה של נהגי אוטובוסים - מובן, שהעבודה בתחבורה ציבורית היא קשה. גם בתחום ההסעות הפרטיות קשה.

לגבי האוטובוסים בצומת בני עטרות - כנראה זה לא היה 'ים' של אוטובוסים, אלא 'יער' של אוטובוסים ירוקים
כן אוֹרי, זה היה כמובן יער (נייד). רעיון נחמד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה