נגישות וחנייה בכותל המערבי..?

nyqel

New member
נגישות וחנייה בכותל המערבי..?

שלום מי יכול לספר לי על תנאי הנגישות ואפשרויות החנייה בכותל ממה שזכור לי, יש מדרגות. אין לי בעיה עם מדרגות, כל עוד יש מעקה. בקשר לחנייה אני קצת מודאג , למרות שיש לי תו .
 
לפעמים בעייתי

עקרונית יש לנכים כניסה עד לרחבת הכותל עם רכב אלא שגם לכל מיני רבנים ועסקנים קיים משום מה ההיתר להיכנס. וכך יוצא שלא תמיד הרחבה פנויה במיוחד לא בימי שני וחמישי שאז יש קריאה בתורה ובר מצוות לרב. עליך להיכנס עם הרכב דרך שער יפו לחלןף על פני שער ציון ולהגיע לכניסה לכותל לפני היציאה משער האשפות. עליך לא להסס לפני השומר והשוטר המוצב בכניסה ולהגיע ישירות אליהם. להציג את תו החניה ולהיכנס לרחבה ואז אתה במפלס אלד עם הכותל במרחק של כ50 מטר ממנו.אם הם אומרים שאי מקום תגיד שאין לך ברירה ואתה תמתין דבר שיזרז את כניסתך שכן הם לא ירצו לחסום את הכניסה. באם הרחבה מלאה שתי אפשרויות: לצאת משער האשפות ולחנות בחניית העופל סמוך לעיר דוד ואז לעלות ברגל עליה קשה ללא מדרגות ולהיכנס רגלית חזרה לתוך שער האשפות. אפשרות שניה: לפנות ימינה בשער האשפות לחנות סמוך לשער ציון.מחוץ לשער. להיכנס לשער ולרדת את הכביש עד הכותל רגלית. בחזרה שוב עליה קשה. לא מומלץ לעלות ולרדת דרך המדרגות בתוך הרובע היהודי גם אם אתה מסוגל לעלות ולרדת מדרגות עם מעקה שכן מדובר בעשרות רבות של מדרגות אם לא למעלה מכך. אפשרות אחרונה עם דרך ארוכה אך מהנה ועם מדרגות מתונות אך ללא מעקה היא לחנות מחוץ לשער יפו ולרדת דרך השוק הססגוני ברחוב דוד. מדובר במדרגות נמוכות ברוחב כמטר המדרגה אך ללא מעקה. ניתן לעשות זאת גם בכסא גלגלים עם מלווה. ניתן לעצור ונח בל נקודה ולהנות מהשוק. מומלץ לבקר במנהרות הכותל תוך תאום מראש. הכניסה לקבוצות. המעבר ללא מדרגות ונגיש בחלקו לכסא גלגלים. יש לציין שסמטאות העיר העתיקה בימים אלו הומות אדם ותיירים כמו בימים הטובים.אני מרבה להסתובב שם והייתי שם בשבוע שעבר. תהנו.
 

nyqel

New member
תודה על התשובה המפורטת

ויתרתי על התענוג כי היה מדובר על יום שני , טקס בר מצווה לאחיין שלי
 
מצער מאוד

שבגלל בעיית נגישות אדם במדינתנו 'הנאורה' אינו יכול להשתתף בשמחה משפחתית. הנעשה בכותל מבחינת כניסת מקורבים לצלחת עם מכוניותיהם הוא שערורייתי. כל רב בריח וכל אדמור מחרטאת אל טאנק זוכה להיכנס לרכבה עם פמליה שלא היתה מביישת את רוה"מ בנסיעתו לארה"ב. והנכים נשארים בחוץ או בבית. מדינת חושך.
 

nyqel

New member
../images/Emo10.gif אנשים בארץ לא מבינים מה פרוש המילה נגישות

מישהו אמר תפוז?
 
למעלה