נבחר המנהל האמנותי של פסטיבל סן רמו 2022 וזהו שוב אמדאוס , שנה שלישית ברציפות.

mati02021

Member
אמש נבחר אמדאוס למנהל אמנותי של הפסטיבל ה 72 של פסטיבל סן רמו, בחירה שבאיזשהו מקום מפתיעה מאחר והוא התראיין זמן קצר לאחר סיום הפסטיבל השנה והצהיר שבשום אופן לא ימשיך בתפקיד זה בשנה הבאה במיוחד לאחר השערוריות בשנה החולפת שאף איים להתפטר זמן קצר לפני שהחל הפסטיבל אך ככל שחלף הזמן בראיונות עמו הוא התרכך יותר ויותר, מולו התמודדו קלאודיו בלגיוני(מנהל האמנותי ב 2018 ו 2019 ) קרלו קונטי( מנהל האמנותי ב 2015-2017)
ומסימו ריינרי( הנציג שלהם ב 71 ו 73) , אך ברגע שאמדאוס הסיר את התנגדותו להמשיך שנה נוספת זה די היה ברור שהוא יקבל את התפקיד , אף היה לחץ מצד חברות התקליטים על RAI למנות אותו לתפקיד משום שהפסטיבל האחרון הביא להתאוששות מדהימה בענף המוזיקה באיטליה בכל הקשור למכירות תקליטונים,אלבומים אך בעיקר ספוטיפיי,אייטונס וכו׳ וכו׳ רבים מהשירים שהשתתפו בפסטיבל הפכו ללהיטים,השיר הזוכה בפסטיבל שבסופו גם זכה באירוויזיון מכר רק באיטליה 280,000 שזהו פלטינה מרובעת ,גם השיר שהגיע למקום הרביעי בפסטיבל

Musica leggerissima של Colapesce Dimartino

מכר כמות זהה שאף הוא הפך ללהיט ענק עם 64 מליון צפיות ביוטיוב​

וכמובן כבש את המקום הראשון במצעד הסינגלים באיטליה על אף שלא מעט אנשים סברו שמדובר בפלגיאט מוזיקלי לשיר -we are the people
empire of the sun אף הירבו לכתוב בתגובות ביוטיוב את הפזמון השיר
״we are the people״
גם השיר שהגיע שני של פדז ופרנצ׳סקה מייקלין הפך ללהיט ענק Chiamami per nome ומכר פלטינה כפולה מכירות של 140,000 כנ׳ל אירמה ואילו הראפרית הצעירה מאדאם שרק הגיעה למקום השמיני מכרה פלטינה משולשת , מכירות של 210,000 .אפילו שיר שהגיע למקום ה 20 בתחרות
של הצמד Coma_Cose מכר 70,000 והגיע לפלטינה.
חרושת השמועות לגבי הזמרים שיטלו חלק בתחרות בשנה הבאה כבר החלו
ומדברים כרגע בעיקר על שניים שהתראיינו והביעו את כוונתם לשלוח שיר לתחרות והם:זוכה העונה השביעית של אקס פקטור לורנזו פרגולה
שכבר השתתף בתחרות ב 2015 ו 2016
וגם הזוכה של הג׳ובאני של השנה החולפת

Gaudiano​


https://www.google.co.il/amp/s/www.tvblog.it/amp/post/festival-di-sanremo-2022

כמו כן השמועות מספרות שמי שינחה לצד אמדאוס את הפסטיבל הוא פאביו רובאצי שגם עליו כתבתי לא פעם , שהתפרסם כבדרן והפך לראפר מאד מצליח
זהו אחד מהשירים היותר מצליחים שלו שמארח לא מעט זמרים מפורסמים כמו:אמה מורנו(הנציגה שלהם מ 2014 ) ג׳יאני מורנדי(הנציג שלהם מ 1970) אל באנו(הנציג שלהם ב 76 ו 85) ,ארוס ראמזוטי ונק.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
עוד פרטים שנחשפים על הפסטיבל המתקרב ,אמדאוס מתכנן להגביל את מספר האמנים שעומדים להתחרות בקטגוריה הגדולה ל-20 וגם לבטל את קטגוריית האמנים החדשים.
צופים מכל רחבי אירופה התלוננו על אורכו המוגזם של הפסטיבל . כתוצאה מכך, אמדאוס החליט לשתף פחות מ-26 משתתפים, מספר המשתתפים בשנה החולפת, בקטגוריה הראשית של 20 אמנים ולבטל את הקטגוריה של אמנים חדשים "Nuove Proposte", בדיוק כמו 2019 שבו ניצח מחמוד גם
בג׳ובאני וגם בתחרות הגדולה עם שיר אחר עמו המשיך לאירוויזיון.
התוכנית העיקרית של אמדאוס היא שיהיו שני מנצחים בג'ובאני, שיתקיים ב-16 בדצמבר, וישתתפו בקטגוריה הגדולה של הפסטיבל, מה שאומר שבין 20 המשתתפים, שעומדים להתחרות על גביע אריות המוזהב, שניים יהיו הזוכים בג'ובאני.כאמור הם חוזרים לשיטה מ 2019 שזכתה לתגובות מעורבות עם ניצחונו של מחמוד.

https://eurovisionfun.com/en/2021/09/
italy-182-finalists-for-san-remo-2022/


בראיון אחר סיפר אמדאוס שמלאו לו לפני ימים אחדים יום הולדת 59 את הדברים האלה:
"תמיד אמרתי שמבחינתי סאנרמו היא לא תוכנית
טלוויזיה, אלא אירוע,ככזה, הוא זקוק לקהל, לחדר העיתונות, כאילו מדובר בסופרבול. אם תסיר את כל זה האירוע יהפוך לשידור טלוויזיה וזה דבר אחר".
"השירים חייבים להיות עדכניים. שירים להאזנה ברדיו, בספוטיפיי, שילדים יכולים להוריד, ללא קשר לשם האמן. כי מה שעשוי להיות זר לנו לגמרי הוא יקר לילדינו"

“אני תמיד צריך לחפש דברים חדשים כדי ליהנות ולבדר אותי. בגיל חמישים ותשע, אני כבר לא מפחד לקחת סיכונים ומטעויות: זה גורם לי לחוסר הכרה, אבל לפעמים זה עוזר לי כי אני לא מפחד להמשיך".
והשמועות לגבי הזמרים הרוצים לקחת חלק בתחרות ממשיכה עם זוכה המקום השני בעונה האחרונה של
אמיצ׳י זמר צעיר בן 18 בשם Sangiovanni
מושא אהבתם של בנות הטיפשעשרה,סגנונו היפ הופ וראפ


השמועות מתייחסות גם מי שהגיע עמו לגמר באותה התחרות וגם הוא זמר צעיר בשם aka7even השמועות מספרות על דואט בניהם שמתכוונים לשלוח לתחרות

זמרת נוספת שדובר עליה היא ג׳וזי פרארי,

https://eurovisionin.com/sanremo-2022-giusy-ferreri-vorrebbe-partecipare-al-festival/

כתבתי עליה לא פעם, השתתפה בעונה הראשונה של אקס פקטור והגיעה למקום השני, השתתפה שלוש פעמים בסן רמו ובכל פעם הגיעה למקום מאד נמוך על שתיים מהם בצדק אך ב 2014 היא הגיעה עם שיר לא רע Ti porto a cena con me (לוקחת אותך איתי לארוחת ערב) שכתב לה היוצר של סולדי Dardust והגיעה עמו למקום התשיעי מתוך 13 משתתפים


לטעמי זה היה צריך להיות קרב ראש בראש בינה ולבין אריסה שניצחה באותה שנה(זאת גם השנה האחרונה שזמרת ניצחה בפסטיבל)
פרט מעניין לגביה מהזוית הישראלית באותה שנה ב 2014 פרארי שיתפה פעולה עם היוצר הישראלי יועד נבו מלהקת אתניקס שכתב לה את השיר המצורף לאלבומה .

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
השמועות לגבי הזמרים בפסטיבל החלו להתחמם למרות היעדרם (הרגעיים) של הלוחות הזמניים השונים והשמועות הקשורות לכך, ברור כי עם זאת, אמנים, מפיקים ותוויות כבר החלו לחשוב על הפסטיבל הבא.

אתר זה טוען שישנן שמועות על מספר זמרים שסיכוי טוב למצוא אותם מתחרים והם: סימונה מולינארי, ג'וזי פרארי, מרקו מאסיני, ג'אנלוקה גריניאני, מאנארינו, פדריקו רוסי, דולצ'ינרה והקולורס וגם את זוכת הפסטיבל 2001 אליסה.הוא מונה עוד כמה שמות כמו Zero Assoluto, Aka7even לורדנה ברטה, תומאסו פרדיסו, אנה, איל טרו ופרנצ'סקו רנגה
https://www.google.co.il/amp/s/it.b...isa-aka7even-e-vasco-rossi-003381320.amp.html
וישנו אתר נוסף שפירסם לפני 4 ימים את ההשערות שלו אך הוא מנסה לאסוף רמזים או הצהרות, ניתן כבר להסיק כמה השערות, אולי על ידי הוספת קצת היגיון אך מדובר גם בקצת מניפולציה ומידע ספקולטיבי , אין לו מידע ממשי שאפשר להסיק את הדברים שהוא כותב מה שכן ידוע שכעת מדברים על 22 מתמודדים בתחרות הגדולה שאליהם יצטרפו שני המנצחים של הג׳ובאני שאליהם יוכרזו ב 15 בדצמבר ולא מן הנמנע שבמשדר זה יחשפו את שמות כל הזמרים שיקחו חלק בפסטיבל בפברואר, כלומר 24 מתמודדים ולא 20 ,כמו שהבנתם אמדאוס הוא לא בדיוק החלטי, עוד מסתמן שכמו הפסטיבל הקודם שהיה מוצלח מאד סביר להניח שגם הפעם ישלבו בו המון זמרים צעירים, כמה הימורים עתידניים, מנה טובה של אינדי-פופ וכמה התייחסויות (מינימליות אך מאוזנות היטב) למסורת האיטלקית.
https://recensiamomusica.com/sanremo-2022-tempo-di-iniziare-a-pensare-agli-incastri-del-cast/
כאמור המאמר פורסם לפני 4 ימים לפני שהתפרסמה הרשימה מאמש ועושה רושם שהוא די בכיוון.מהדיווח בכתבה עצמה ישנה חלוקה ע׳פ חברות התקליטים , מי סביר להניח תנסה לקדם באמצעות הפסטיבל את הזמרים שלה, אחד הפרמטרים שהוא לוקח בחשבון הוא כוונת הזמר להוציא אלבום בסמוך למועד הפסטיבל והשיר שישלח לפסטיבל יקדם את האלבום הוא למשל מונה את לורדנה ברטה, על אף שהצהירה שלא תשוב לתחרות אחרי שהתאכזבה שפיספסה את הסופר פיינל ב 2019 אך היא עובדת על אלבום חדש והיא צריכה לקדם אותו.
גם הוא מונה את ג׳וזי פרארי בזכות ראיון שהעניקה שבכוונתה לשלוח שיר לפסטיבל שהיא עובדת על אלבום שמציין את חזרתה ככותבת שירים וכי יש לה בראש שיר שבכוונתה לשלוח לתחרות.
הוא מציין את מיסטר ריין,פדריקו רוסי,מיקל בראבי שהודרו מהתחרות על אף ששלחו שירים ולא התקבלו וככל הניראה ינסו שוב גם השנה להתקבל,וגם את אירמה לאחר האכזבה שלא בדיוק השתתף בשנה החולפת ,כמו במקרה של בוגו לפני שנתיים שנטש את הבמה באמצע השיר בגלל שחברו לצוות שינה את מילות השיר על דעת עצמו וחזר כסולן בשנה שלאחר מכן , אמדאוס ׳חייב׳ לו.
מהצעירים יותר הוא מונה את הזמר הצעיר דאדי שגם הוא אמור להוציא אלבום הבכורה בקרוב, מי שצפה בסרטונים שצירפתי בתגובה קודמת מתחרות אימצ׳י יכל לראות בשמות המתמודדים בגמר של אותה תחרות גם את שמו של דאדי,
בנוסף הוא מזכיר את שמם של איל טרה והצל
הוא גם מונה את אלודי ומחמוד, אלודי עובדת על האלבום החדש שלה , אומרים שהמוזיקה שלה מתפתחת ולכן דחיפה טובה יכולה לעזור לה. מה שבטוח הוא שאם היא תסכים לחזור למרוץ היא תעשה את זה כדי לנצח.
מחמוד התראיין וציין שיסכים לחזור לתחרות רק עם השיר הנכון, האלבום האחרון שלו Ghettolimpo לא סיפק את הסחורה וחזרה למוזיקה "מסורתית" יותר יכולה להיות הפתרון.כרמן קונסולי גם היא התראיינה וציינה את אותם דברים של מחמוד שעם שיר הנכון גם היא תנסה להתמודד אך היא שחררה את אלבומה ובו רק 7 שירים, ברשימת הרצועות של הדיסק יש רק 10 רצועות מתוכן 3 נכתבו בשנה האחרונה. יכול להיות שבמהדורה המקורית של האלבום (לפני המגיפה) היו רק 7 שירים? אולי משהו נשאר בחוץ שאותו היא מתכננת לשלוח .
מחברת התקליטים יוניברסל ינסו לקדם את
אנריקו ניגיוטי ,נינה זילי פדריקה כרטה וגם את אמה מורנו, הקריירה שלה עוברת תקופת משבר שבה תהיה חייבת להמציא את עצמה מחדש כדי להישאר בצמרת וסאנרמו נועד לכך, ויכול לעזור לה 10 שנים מאז ניצחונה . גם תומאסו פרדיסו סולן להקת ׳העיתונאים׳ינסה למרות שהודיע על צאת אלבום הבכורה כסולן בינואר 2022, שבוע דחיה בהוצאת האלבום בהחלט זה לא יהיה יותר מדי.
Boomdabash היו חסרים כבר זמן מה בפסטיבל והם עובדים על אלבום חדש, להיט חורף חדש להשקת האלבום יכול להיות הכרטיס הנכון לשחק,
גם Kolors הולכים להוציא את אלבומם הראשון באיטלקית וכניראה גם הם ינסו לקדם את אלבומם דרך הפסטיבל כנ׳ל דולצ'נרה שמשנה הרבה דברים במוזיקה שלה,
מחברת התקליטים BMG העוסקת יותר במוזיקת אינדי ינסו ללכת על סימונה מולינארי אך גם פרנצ’סקו גבאני שהתחרה רק לפני שנתיים ,
בין הצעירים ששמם עולה הבולטים מבניהם הם:
Tecla


וAriete
וכמובן את השניים האחרים שאותם ציינתי בתגובה קודמת את המתמודדים מאמיצ׳י סנג'ובאני ו
aka7even
אמנים שהתחרו בשנה החולפת רוצים לנסות הדרן. בין אלה, סביר להניח שזאת תהיה אריסה , שטרם הוציאה את אלבומה החדש שהיה אמור לצאת בימים אלה אך המועד נדחה מסיבה לא ברורה,והשערה שהוצאת האלבום מתעכבת משום שהיא תנסה להתחרות גם בפסטיבל המתקרב עם שיר אחר מאלבומה.
הוא מציין את להקת MODA שדי נעלמו והם יזדקקו לפלטפורמת הפסטיבל שהינו כמעט הסיכוי היחיד שלהם לחזור לתודעה,
לגבי חברת התקליטים Sony Music Italy שממנה מגיעים תמיד אמנים רבים ישנו ערפול לגבי האמנים
שהם ינסו לשלוח לפסטיבל,על סמך המגמה של אלבומי הסתיו, השמות הגדולים שהוא משער אלו אלסנדרה ארמוסי וזוכת הפסטיבל 1995 ג׳ורג׳יה.
וכן, הבדרן פיורלו ימשיך כסייד קיק פעם שלישית ברציפות לצד אמדאוס,
לגבי הג׳ובאני בקרוב יבחרו את 30 הזמרים שיתחרו על 8 מקומות בתחרות בדצמבר,4 נוספים יבחרו בפלטפורמה אחרת, סה׳כ 12 מתמודדים סופיים בתחרות הג׳ובאני בדצמבר מתוך ה 12 יבחרו שני זוכים שימשיכו לתחרות הגדולה בתחילת פברואר.
כל המתמודדים יצטרכו להכין מבעוד מועד 2 שירים שיר לג׳ובאני ובמקרה של ניצחון בדצמבר הם ימשיכו לתחרות הגדולה עם השיר השני שיחשף בפברואר.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
הוכרזו שמותיהם של 46 האמנים המתחרים על מקום ב-Sanremo Giovani , היו אמורים להבחר רק 30 אך כמו שהבנתם,ממתי אמדאוס החלטי ?
הם יוזמנו לאודישנים ושם יושמעו השירים רק בפני הועדה , הם יצטרכו להכין 2 שירים ,לאחר סינון יבחרו רק 8
ו 4 נוספים מסנרמו ארנה.מבין השמות ,הבולטים הם אנולה
שהשתתפה גם היא במהדורה האחרונה של אמיצ׳י
יש עוד כמה שמות מאמיצ׳י מרטינה בלטראמי ואסה.
יש את מתאו פאוסטיני שכבר השתתף בעבר בג׳ובאני לפני שנתיים,
ישנם נציגים מהמהדורה האחרונה של X Factor.
Troviamo anche Blind, Manitoba e Mydrama
ויש את Thomas Cheval
שהתגלה בדה וויס
זוהי מלוא הרשימה
https://www.rai.it/programmi/sanrem...-46-1dfa8aaa-6ead-4036-8290-67f0fbc0021e.html


כמו כן פורסם פורמט ההצבעה
היום הראשון (יום שלישי, 1 בפברואר 2022)
יוצגו ל-12 השירים הראשונים בפעם הראשונה.מי שיצביע הם 1 34% אנשי עיתונות וטלוויזיה, 33% מאנשי רדיו ו-33% אנשי רשת האינטרנט אשר יקבעו את התוצאה של היום הזה
היום השני לפסטיבל (יום רביעי)
יוצגו 12 השירים הנוספים שגם להם יצביע אותו הרכב של מצביעים .
ביום השלישי לפסטיבל (יום חמישי)
יוצגו כל 24 השירים
ויצביעו 50% טלווטינג , 50% דמוסקופיה.
ביום שישי,ערב של קברים לשירי שנות ה 60,
70 ו 80.הזמרים לא יחוייבו לשיר רק באיטלקית מי שיצביע הם
34% טלווטינג, 33% אנשי עיתונות, טלוויזיה, רדיו ורשת ו-33% דמוסקופיה והם יקבעו את תוצאה של אותו היום.
במוצ׳ש 24 המשתתפים יבצעו את השירים פעם נוספת. מי שיצביע אלו רק הצופים , 100% טלווטינג .התוצאות ישוקללו עם ארבעת הלילות הקודמים, שלושת השירים שקיבלו את התוצאה המשוקללת הגבוהה ביותר ימשיכו לסופר-פיינל .
https://eurovisionfun.com/en/2021/10/italy-2022-sanremo-rules-revealed/
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
האודישנים לאותם 46 מתמודדים בג׳ובאני החלו שלשום,מתוכם כאמור יבחרו 8 מתמודדים,יותר ויותר כלי תקשורת באיטליה מדווחים על מתמודדים בולטים ספציפיים והשמות חוזרים על עצמם בכך הם מסמנים פייבוריטים בציפייה שהם אלו שיבחרו על אף שהם לא שמעו את השירים שנשלחו ,כמו למשל כאן.

https://www.google.co.il/amp/s/www....ere-sul-palco-di-sanremo-giovani-1665127/amp/

או למשל באתר הזה שרק חלק קטן מהשמות מודגשים,ובלחיצה על השם מתקבל ראיון עם המועמד

https://recensiamomusica.com/svelat...-alle-selezioni-live-di-sanremo-giovani-2021/

עושה רושם שהם מכוונים בעיקר למועמדת ספציפית, זמרת בת 20 בשם אנג׳לינה מנגו שהקול שלה מעט מזכיר לי את קולה של פרנצ׳סקה מיקליין


יש עוד שמות שמסומנים כפייבורטים כמו

Matteo Romano


וגם את Giulia Mutti




גם השם שכתבתי בתגובה הקודמת מוזכר זה של אנולה שהתחרתה באמיצ׳י.

כתבתי גם שאמורים להיבחר 4 שמות נוספים לג׳ובאני מתוך פלטפורמה אחרת הנקראת סנרמו ארנה, פורסמו שלשום השמות המעומדים גם לשם
ומדובר בכמות גדולה יותר של מועמדים,לא פחות מ 56 ,מתוכם יבחרו רק 4.

https://musicaest.com/2021/11/08/ar...cedere-alla-serata-finale-di-sanremo-giovani/

גם שם ישנם שמות של מתמודדים שהתגלו בריאליטי מוזיקלי כמו קמילה מגלי שהתגלתה
באקס פקטור


אם לחדד בכל הנוגע להצבעה עצמה בתחרות הגדולה, במהלך שני הערבים הראשונים צפוי חבר השופטים של העיתונאים להתחלק לשלושה מרכיבי הצבעה: חבר השופטים מהעיתונות והטלוויזיה, אחד מהרדיו ואחד מהרשת. עם זאת, בערב הרביעי והחמישי לפסטיבל(יום שישי ומוצ״ש), חבר השופטים מהעיתונות, הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנטי מצביע כמרכיב יחיד, ויצטרף ל-Televoting ולחבר השופטים הדמוסקופי
המורכב מאלף חברים שהם חובבי מוזיקהשנבחרו לפי גיל ,מוצא ואיזור גיאוגרפי מצביעים דרך אפליקציה.כך גם יצביעו בסופר פיינל במוצ׳ש .בסופר פיינל שלושת השירים הראשונים יתחרו על הניצחון הסופי, עם הקולות של 34% טלווטינג; עיתונות, טלוויזיה, רדיוו אינטרנט(33%); דמוסקופי(1,000 איש) (33%).

ניתן להציג בפני Rai את מועמדותם של השירים לתחרות הגדולה(בטווח של 4 דקות בלבד) לפסטיבל עד ה-1 בדצמבר והאמנים הנבחרים יוכרזו ב-15 בדצמבר במהלך הערב האחרון שלSanremo ג׳ובאני
סיכוי יותר מסביר שמונסקין יתארחו בפסטיבל בפברואר,סיבוב ההופעות האירופי שלהם יתחיל ב-6 בפברואר הבא: יום לאחר בחירת הזוכה בפסטיבל סן רמו. התזמון מאפשר זאת כמו גם היחסים בין הלהקה לאמדאוס.

בראיון ל-La Repubblica אמר אמדאוס: "אני באמת אוהב את החבר'ה אלה. מדי פעם אנחנו מסתמסים ואני מרוצה כי כשאני כותב להם דמיאנו עונה מייד גם בשם האחרים. הם לא איבדו את הראש, יש להם קריירה מדהימה ואני גאה בהם. בעוד עשר שנים הם יהיו הגיבורים של המגה-קונצרטים, הם יהיו הרולינג סטונס החדשים. אני מקווה שתמיד יהיה לי מושב בשורה הראשונה בהופעות שלהם. אני מקווה שהם זוכרים את הדוד אמדאוס הזקן. נפעמתי מהשיר שלהם [Zitti e Buoni.] אני זוכר היטב את היום שקבלתי אותו מחברת סוני. מיד חשבתי: 'אני מדמיין אותו על במת אריסטון. אם השיר הזה יזכה בסנרמו, הפסטיבל יהיה מהפכני".

לאחר ההופעה של מונסקין אצל ג׳ימי פאלון הם הופיעו אמש אצל אלן דג׳נרס

https://esctoday.com/184340/italy-maneskin-rock-the-house-at-the-ellen-show-in-usa/
הסייד קיק של התחרות,פיורלו, הודיע שיתארח רק לערב אחד בתחרות בפברואר .
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
התעופה כלפי אנג׳לינה מנגו נמשכת, וזה פשוט לא הוגן כלפי שאר המשתתפים שלא מקבלים אפילו עשירית מהסיקור התקשורתי שהיא מקבלת שבקושי מזכירים אותם בשמם, היא מקבלת כיסוי תקשורתי בעל נפח משמעותי ועולה ההשאלה האם יש כאן יחצ׳ן חרוץ שהיא שכרה את שירותיו והוא נותן עבודה או שמא התקשורת זיהתה כשרון וסיפור יוצא דופן ומקדמת אותה בצורה אגרסיבית בגלל זה ? כמו כאןhttps://radionorba.it/52680-21/ וכאןhttps://www.google.co.il/amp/s/www.donnapop.it/2021/10/28/sanremo-giovani-2022-figlia-mango-angelina/?amp

ופה
https://www.google.co.il/amp/s/www....gelina-mango-la-figlia-del-noto-cantante/amp/

ויש עוד לא מעט וקצרה היריעה מלפרט

ומה הסיפור היוצא דופן? מסתבר ששני הוריה הם זמרים ואח שלה מתופף ידוע.
אביה הינו פינו מנגו זמר ויוצר שעבד עם מיטב הזמרים באיטליה בין היתר עם אנדרה בוצ׳לי וגם עם האחיות מיה מרטיני ולורדנה ברטה,פאטי בראבו וכו׳
ובמהלך הופעה שלו לפני 7 שנים הוא חטף התקף לב והתמוטט על הבמה,הוא הלך לעולמו עוד לפני שהגיע לבית החולים.הוא ליטרלי מת על הבמה, ימים אחדים לאחר מכן גם אחיו הגדול מת מאותה הסיבה.
אמה הינה לאורה ולנטה, היא החליפה את הסולנית המיתולוגית של להקת ׳מתיה בזאר׳
(אנטולנה רוג׳ריו) בתחילת הניינטיז ועד שלהי הניינטיז. זוהי הלהקה שייצגה אותם בתחרות שהתקיימה בארץ ב 1979 והלהקה עברה אבולוציה של זמרים ונגנים.
ההכרזה על 12 הזמרים שיתקבלו לתחרות הג׳ובאני תהיה בסוף החודש וזה יהיה מעניין לראות אם זה יגמר בפיאסקו והיא בכלל לא תתקבל לתחרות ,שהרי אף עיתונאי שכתב עליה והרעיף שבחים עליה לא שמע את השיר ששלחה לתחרות.
במידה והיא כן תתקבל ואף תנצח בג׳ובאני היא תשבור בצורת של 13 שנה, מאחר וכבר כתבתי כאן שבתחרות הגדולה הזכיה האחרונה של זמרת היתה ב 2014 וזו היתה הזכייה של אריסה אך בג׳ובאני זה
חמור יותר, הפעם האחרונה שזמרת ניצחה שם היתה ב 2009 ,ומי זאת היתה?
גם כן אריסה.האם הבצורת הזאת תשבר?

מסתבר שלתחרות האירוויזיון יש צופה הדוק וזמר ידוע שלא מפספס אף תחרות ולזמר הזה קוראים אד שירן, הוא התראיין למגזין איטלקי בשם fanpage.it:
ובראיון התייחס לקריירה שלו,לאבהות הטריה , לאהבות ,למוות וללחצים בתעשייה בה הוא יוצר ולקראת סוף הראיון הוא מתייחס ללהקת מונסקין ולזכייה שלהם ולא מפסיק לפרגן להם:
״מה שלדעתי יפה במנסקין הוא שאני צופה באירוויזיון כל שנה ויש שני סוגים של שירים: השירים ההומוריסטים שכולנו אוהבים, מצחיקים, כמו זה מגרמניה שבו הזמר שר עם מישהי המחופשת לכף יד על הבמה, ויש שירים רציניים שהם ממש מטורפים, אבל מה שהיה למונסקין זה כל החבילה. לא היה להם רק שיר, אלא אוסף של דברים. אז הם הראו את עצמם כלהקה מאוד מהודקת, שניגנה ברחבי איטליה וזכתה להצלחה גדולה, שהיו לה 4, 5, 6 שירים חזקים מאוד מוכנים לפרסום.
זה הדבר הראשון שאני אוהב בהם: אני חושב שזה נהדר שהם ניצחו, אני חושב שהם היו צריכים לנצח, אבל אני גם חושב שאם הם לא היו מנצחים הם עדיין היו מצליחים. אבל מה שלדעתי באמת חשוב זה אותו דבר שקרה עם "Despacito", עם BTS ו-K-Pop כרגע, עם מנגה פופ ו-J-Pop וכו': העולם הופך יותר אוניברסלי מזה. שמקשיבים לזה השפה כבר לא אומרת מה שהיא עשתה לפני
10 שנים: שכביכול הרדיו האנגלי צריך להשמיע מוזיקה באנגלית, והצרפתית מוזיקה בצרפתית, והאיטלקית בעיקר מוזיקה איטלקית, עכשיו אתה שומע כל מיני שפות בכל מקום.
באנגליה יש לנו להיטים בשפות הילידים של יבשת אפריקה, להיטים שמגיעים מקוריאה, שבדיה, פינלנד,בספרדית, בפורטוגזית, באיטלקית. היו שלושה שירים של מנסקין שנוגנו ברדיו באנגליה, השירים פופים באמת. אני חושב שזה נפלא שהשפה מתרחבת, שאין מחסומים. מי יתן ומוזיקה
יפה תהיה יפה בלי קשר לשפה שבה היא עשוייה.״

https://music.fanpage.it/ed-sheeran...-canzoni-ora-la-paura-e-non-esserci-per-lyra/
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
האתר המוזיקלי allmusicitaly פירסם הבוקר,לדעתו, את שמות 8 המשתתפים שהתקבלו לג׳ובאני אך מדובר בהדלפות ושמועות
הקופצות בטלפונים הסלולריים של מקורבים ומתפשטים כאש בשדה קוצים,המידע כמובן אינו רישמי,לרוב הוא נוטה לדייק, הודעה רשימית תצא
בדיוק בעוד שבוע ב22/11 .
במקביל לבחירתם של 4 זמרים מסנרמו ארנה.
שמות שאם יתבררו כנכונים, נראה שהם נותנים מקום רב לחברת התקליטים-Universal Music Italy, וללייבלים המשתפים פעולה איתה כמו Bomba Dischi, Maciste ו-Sugar, ומרחיקים את Warner Music מהמעגל ,שנה שנייה ברציפות .

ומי ברשימה שהוא פירסם:

1-TANANAI

2-BAIS

3-ENULA

4-ESSEHO

5-VITO

6-YUMAN

7-GIUSE THE LIZIA

8-OBI




לגבי 4 הזמרים הנוספים ישנה רשימה נפרדת של 56 זמרים שועדת שיפוט תצמצם אותם ל 20 , (למה לא צימצמו מלכתחילה?) ה 20 יוזמנו בסופ׳ש הקרוב לאודישנים מתוכם יבחרו את ארבעת הנוספים בכך יורכב 12 הזמרים לג׳ובאני.

במידה והרשימה נכונה כמו שהבנתם אנג׳לינה מנגו-בחוץ.

https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2021-rumors.html/2
 

mati02021

Member
והנה כמו כל שנה מתחילות השערוריות ,בעיקר בגלל המגלומניה של אמדאוס.
אמדאוס החליט לבטל את הצבעת הטלווטינג בתחרות הג׳ובאני בעוד חודש, החלטה שמתקבלת בתגובות מעורבות בעיקר כששומעים מי כן יקבע את המנצחים.
זה החל ממאמר של עיתונאי מוזיקה מ allmusicitalia בשם Massimiliano Longo

https://www.allmusicitalia.it/in-di...o-giovani-2021-lettera-aperta-ad-amadeus.html

הוא טען שקיבל המון פניות
מזמרים צעירים ששלחו שירים לג׳ובאני וחששו מהצבעה מוטה שהרי תחרות הג׳ובאני מנותקת מתחרות סן רמו ואין מספיק משיכה של הציבור לצפות בו ועל כן יש יתרון ברור לזמרים מוכרים לנצח , בעיקר פליטי ריאליטי מוזיקליים ורצונו להגן על זמרים הצעירים הפחות מוכרים, בהתחשב באחוז הגדול של אמנים ידועים, המגיעים מתוכניות כישרונות ריאליטי ומפורסמים בפלטפורמות כגון TikTok, גורמים שיכולים להשפיע באופן מכריע על המירוץ, ועל כן ההצבעה בטלפון בוטלה .
אותו עיתונאי [הוא אף המנהל של האתר] ביקש לצמצם(לא לבטל!)ככל האפשר את כוח ההצבעת הטלווטינג בערב הג׳ובאני בטענה *שבטלווטינג לא תמיד מתגמל את השיר הטוב ביותר או את הביצוע הטוב ביותר* כשמתחרים מול אמן שכבר מכירים .

כמו כן הוא כותב ש׳ההשפעה של אמנים צעירים ידועים (׳אני לא מזכיר שמות כי אני לא מוצא את זה לנכון׳), שיש להם כמעט 30 מיליון סטרימים בספוטיפיי או שהשתתפו ב-Amici di Maria De Filippi, הם נאמנים וחזקים הודות להצבעה הטלפונית, הם יכולים לקבוע את זהות הזוכה. והזמרים הצעירים של הג׳ובאני חוששים מכך.׳

אמדאוס ביטל את הטלווטינג בג׳ובאני וקיבל החלטה שערורייתית 50% מהצבעה תהיה שייכת לו ו 50% לצוות שיפוט מוזיקלי, כלומר לא ועדה שכוללת את אמדאוס ולכל אחד קול שווה
במילים אחרות הוא שם את עצמו לקבוע את הזוכים,הוא בחר לשים את עצמו לגורם מכריע בהחלטה המנותקת מוועדת השיפוט "להצביע" ולהכריע ב-50%.

https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2021-regolamento-televoto.html
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
פורסמו 12 הזמרים שיתחרו בג׳ובאני

ואלו הם:
(Bais – Che fine mi fai (Udine)
Martina Beltrami – Parlo di te (Torino)
Destro (Luca Castrignano) – Agosto di piena estate da Area Sanremo 2021 (Leverano – LE)
Esseho – Arianna (Roma)
Littamè (Angelica Littamè) – Cazzo avete da guardareda Area Sanremo 2021 (Terrassa Padovana – Padova)
Oli? – Smalto e tinta (Belluno
Matteo Romano – Testa o croce (Cuneo)
Samia – Fammi respirare (Yemen)
Senza_Cri (Cristiana Carella) – A me da Area Sanremo 2021 (Brindisi)
Tananai – Esagerata (Milano)
Vittoria (Vittoria Sarti) – California da Area Sanremo 2021 (Villafranca in Lunigiana)
Yuman – Mille notti (Roma)

https://eurovoix.com/2021/11/22/🇮🇹-italy-sanremo-giovani-2021-finalists-announced/

https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2021-cast.html/2

והשמועות לגבי המשתתפים בתחרות הגדולה
תופסות תאוצה,אך מעט יחסית אתרים מדווחים על כך, בניגוד לשנים קודמות.
כמו זה לדוגמא https://www.eurofestivalnews.com/2021/11/16/festival-di-sanremo-2022-indiscrezioni-cast/

או כמו זה https://www.google.co.il/amp/s/info...o-2022-tutti-i-cantanti-in-pole-position/amp/

ועושה רושם שהתחזית של אותו כתב מלפני חודש וחצי שפירסמתי כאן היתה בכיוון הנכון,אך אין זה אומר שאותם זמרים ששלחו שירים לתחרות
אכן יתקבלו.עדיין אפשר לשלוח שירים עד תחילת דצמבר בעוד שבוע.
לא פחות מ 7 זוכי עבר [ כניראה ]שלחו שירים

והם :
הסולן של להקת Pooh ושמו Red Canzian להקה שניצחה ב 1990
אליסה שניצחה ב 2001 ,השיר ששלחה הוא דואט עם הראפר בשם Rkomi.
פרנצ’סקו רנגה שניצח ב 2005 ואף השתתף בתחרות בשנה שחלפה

גם הזוכים שהפכו לנציגים שלהם לתחרות שלחו שירים כמו:

אמה מורנו שניצחה ב 2012

פרנצ’סקו גבאני שניצח ב 2017

פבריציו מורו הזוכה מ2018

וגם הזוכה מ 2019 מחמוד.

הם מונים כמובן עוד שמות כמו אלודי, ג׳וזי פרארי,
דולצינרה,The Kolors,Boomdabash
Aka7ven,Ariete,Blanco
מתיאו בוצ׳לי( הבן של) ,מיקלה בראבי
פדריקו רוסי ,MODA עוד.

כאמור הכרזה רישמית על המשתתפים תהיה ב 15.12.21 .
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
השירים שיתחרו בג׳ובאני שוחררו, הם נימצאים באתר של rai ,אני לא מצרף לינק לאתר משום שרק מי שנימצא בשטחה של איטליה יכול לצפות בקליפ ולהאזין לשיר, אך יש סרטונים ביוטיוב עם ריקאפ

כמו כאן

וכמו כאן
בתגובות לסרטון האחרון יש לינק לשמיעת חלק מהשירים במלואם מאחר וניתן לשמוע בסרטון רק חלק מהשירים.

יש אתר שחילק ציונים לשירים כמו זה

https://recensiamomusica.com/sanremo-giovani-2021-le-pagelle-dei-12-brani-finalisti/

את הציון הגבוה ביותר הוא נתן ל SAMIA – Fammi respirare זמרת חצי תימניה וחצי סומלית, שחיה ברומא מאז שהייתה בת 4 חודשים
שם השיר שלה ׳תן לי לנשום׳ לצליל שלה יש מאפיין אורבני היא מערבבת את הצבעים הכי רכים של מוזיקה שחורה עם פופ והיא משקיעה בו את קולה.אך אני חייב להודות שלא נפלתי, לא על השיר שלה ולא על אף שיר שם.
הכתב שנתן לה ציון גבוה רשם:
״היא מתחילה את השיר שלה עם צלילי פסנתר רכים המרכיבים את המבע,האינטרו מגיע עם קולות מוכפלים ומפתח מוזיקלי שמתקרב להתפתחות נשמה-גוספל צפוי. למרות יכולת הניבוי של היעד, השיר שונה מכל שאר ההצעות ומתגלה, באופן אבסורדי, בין העדכניים והשמישים מבלי ליפול לקלישאות היצרניות של ימינו. ״

אני חושב ש SENZA_CRI – A me הוא שיר שופטים ומאחר ורק שופטים מצביעים אני חושב שיבחרו בה ,השאלה איך היא שרה בלייב?
מי שלדעתי בולטת היא LITTAME’ – Cazzo avete da guardare
השיר שלה הינו פופ אלקטרוני קליט אך כאמור לטעמי אף שיר לא השאיר חותם רציני.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
יש ויכוח ער על כמות הזמרות שרצוי לשתף בפסטיבל,ויכוח שמזכיר את מצב הזמרות בארץ.
אנזו מאצה, מנכ"ל פימי,איגוד תעשיית ההקלטות האיטלקי,במהלך אחד מהמפגשים הרבים של שבוע המוזיקה במילאנו,
קיווה למעין שוויון מגדרי החל מפסטיבל סן רמו הבא.כלומר 50% זמרות
מאצה מתייחס למחקר שערכה Spotify עם GFK על הפער בין המינים,שמצא שזמרות מייצגות רק 14.1% מסך האמנים הנוכחים
בדירוג האיטלקי בספוטיפיי.
מנגנון שמציין בעיה ושעל פי מנכ"ל פימי ניתן היה לפתור אותו עם קביעת מכסות נשים. ״המכסות הורודות״ קרא לזה .
התשובה של אמדאוס היתה ״זו תהיה טעות חמורה לבחור שירים על סמך מין האמן.
יש לבחור את המבצעים לפי יופיים של השירים. מתן מכסות לזמרות זה פוגעני.
מוזיקה היא אמנות ובאמנות אי אפשר ליצור אזורים מוגדרים מראש.
אתה חייב להיות מונחה על ידי כנות.״
כמו כן אמדאוס עקץ אותו שלמעשה רק אישה אחת עמדה בראש האיגוד ואולי השינוי צריך להתחיל משם ,
מאצה השיב לו שההצעה הזו נובעת מסקר שוק ,שהפתרון עשוי להיות פשוט.
בספרד, למשל,יש מכסה מובטחת לנשים בפסטיבל פרימוורה.
זה לא כלל כתוב, אלא חובה מוסרית.
אמדאוס עומד על שלו שהבחירה שלו מבוססת על קריטריון אמנותי ולא מגדרי
ולא מתבסס על ייצוג גרידא שאינו תלוי באיכות.
היו עיתונאים שהחלו לבדוק את כמות הזמרות שהשתתפו בפסטיבל בשנים קודמות
תחת מנהלים אמנותיים שונים ב 10 שנים האחרונות מפסטיבל 2011 ועד 2021
בפסטיבלים בניהולו של ג׳אני מורנדי
היו פחות או יותר 50% של זמרות,
אלה של פאציו פחות מ-30%,
אלה של קרלו קונטי 40%
קלדיו בגליוני 15% בלבד
ואמדאוס בין 25% ל-30%.
וכמו כל שנה מתחילות ההטרלות באשר לאורחים הבינלאומים שצפויים להתארח,לפני שנתיים
הפיץ אמדאוס שמועה שהוא מביא את
ליידי גאגא ובשנה החולפת את אבבא, שכידוע אף אחד מהם לא בא,
אז מי הפעם אמור לבוא בתאוריה ולא יבוא?
לא אמרו את השם אך נאמר שמדובר בזמרת בינלאומית מפורסמת מאד
ובבורסת השמות מונים מגוון של זמרות מאדל דרך ביונסה צמוד לקיילי מינוג ליד ריהאנה ועד קייטי פרי.נחמד להיסחף.https://bubinoblog.altervista.org/s...ernazionale-e-due-senatori-in-gara-esclusiva/
עם בתגובה הקודמת דיברתי על תאוצה לגבי הזמרים שהגישו שיר, עכשיו מדובר בשטפון , היום הוא המועד האחרון להגשת השירים
והשבועון Chi spiffato פירסם היום רשימה של 16 זמרים שסיכויים גבוהים לראות אותם בפסטיבל,רשימה יחסית זהה למה שנכתב בתגובות קודמות https://www.google.co.il/amp/s/m.co...a_a_moro_spuntano_i_nomi_dei_cantanti_in_gara
ויש אתר נוסף שמנסה גם הוא לזהות
את שמות הזמרים שצפויים להבחר והוא בנה טבלה שמתארת באופן אינדיקטיבי את רמת ההשערה שאמן מסוים יצעד על במת האריסטון באחוזים
https://recensiamomusica.com/sanremo-2022-cast-tempo-reale/
הטבלה הזאת תתעדכן כל כמה ימים
בהתאם להתפתחויות .יש גם מי שתרגם זאת לאנגלית https://eurovisionfun.com/en/2021/1...h-big-stars-will-we-see-at-the-next-festival/
בתגובות קודמות כתבתי על הביקורת על השעות המאוחרות שנמתח הפסטיבל,אמדאוס הבטיח לקצר לכן הג׳ובאני נותק ממהדורת הפסטיבל אך בפועל לא יהיה הבדל גדול משנים קודמות לשעת הסגירה של חמשת הערבים המתוכננים.
Rai Publicity הכריזה שערבי הפסטיבל יסתיימו בשעות שלפני שנה שעברה (בתיאוריה!)
ארבעת הערבים הראשונים של Sanremo 2022 יתחילו ב-20.50 ויסתיימו ב-1.20, שעון איטליה כמובן ,בעוד שהגמר,המתוכנן למוצאי שבת, יסתיים כ-40 דקות לאחר מכן, כלומר בסביבות השעה 2.00 בלילה כאמור שעון איטליה.
https://www.google.co.il/amp/s/www.tvblog.it/post/sanremo-2022-a-che-ora-finiranno-le-cinque-serate?amp
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
לאמדאוס נמאס מההדלפות , הוא מתכוון להתארח בחדשות של Tg1 בשעה 20:00 שעון איטליה ויחשוף את שמות המתמודדים, לפני שנתיים זה גם קרה עם אותו מקור שחשף את שמות המתמודדים במגזין chi אז הוא פנה לעיתון ‘לה ריפובליקה’ וחשף שם את שמות הזמרים מה שגרם להתמרמרות רבה אצל שאר כלי התקשורת , הפעם הוא יעשה זאת בצורה יותר מסודרת , ההרגל הזה בהכרזה של הזמרים בג׳ובאני אבד עליו הכלח וזה די היה ברור שהוא צריך לפעול ולהקדים כדי לשמור על אלמנט ההפתעה אך ממה שהבנתי חלק מהזמרים ומחברות התקליטים לא ידעו שהם חלק מהקאסט אך מצד שני רוב ההדלפות היו נכונות.
https://www.eurofestivalnews.com/20...i-in-gara-annunciati-stasera-al-tg1-delle-20/
השמות מתחילים לזרום, בינתיים ידוע על אלה:
🎙Elisa
🎙Dargen D'amico
🎙Gianni Morandi
🎙Noemi
🎙Ditonellapiaga con Donatella Rettore
🎙Le Vibrazioni
🎙Sangiovanni
🎙Massimo Ranieri
🎙Highsnob e Hu
🎙La Rappresentante di Lista
🎙Ana Mena
🎙 Emma
🎙Achille Lauro
🎙Michele Bravi
🎙Iva Zanicchi
🎙Rkomi
🎙Fabrizio Moro
🎙Mahmood ft. Blanco
🎙Giusy Ferreir
🎙Irama
🎙Giovanni Truppi
🎙Aka7even

זוהי הרשימה , חבל שאלודי וגבאני בחוץ,אך זוהי רשימה עם 7 זוכי עבר כשליש מהמשתתפים -
אליסה שניצחה ב 2001
Iva Zanicchi שניצחה 3 פעמים 1967 עם קלאדיו וילה, ב 1969 עם בובי סולו וב 1974כסולנית
ג׳יאני מורנדי שניצח (כחלק משלישייה ) ב 87
מסימו רניירי שניצח ב 1988
אמה מורנו שניצחה ב 2012
פאבריציו מורו שניצח ב 2018
וכמובן מחמוד שניצח ב 2019
יחסית מעט זמרות , סיכוי יותר מסביר שזמרת נוספת תצורף מהג׳ובאני.
טרם נחשפו שמות השירים ושמות היוצרים,ידוע רק שאת השיר של ג`אני מורנדי כתב לו jovanotti,
את השיר של אנה מאנה כתבו פדריקה אבטה ,זאף ורוקו האנט,מי שערך את הפקת השיר של בלאנקו ומחמוד הוא מיכאנג`לו שהפיק
את אלבומו המאד מצליח של בלאנקו את השיר שלהם הם כתבו בעצמם.
,גם השיר של אליסה נכתב על ידה.
את השיר של מיקלה בראבי הוא כתב בעצמו יחד עם הצוות שכתב לו את השיר לפסטיבל ב 2017 פדריקה אבטה,קאופה,המפיק פרנצ׳סקו ׳קאקטו׳ קאטיטי ורייג׳.
את השיר של Ditonellapiaga con Donatella Rettore הן כתבו בעצמן יחד קלאודיו רגו שכתב כמה מלהיטיה של דונוטלה.
את השיר של לה ויברציוני כתבו סולן הלהקה
פרנצ׳סקו סרנצ׳ה ורוברטו קאזלינו שכתבו יחדיו את השיר הקודם שלהם לתחרות ב 2020 Dov’e אליהם הצטרף ניקו ורינטי.
את השיר של הראפר דרגו דאמיקו כתבו אדווין רוברטס מי שהיה שותף לכתיבת השיר הזוכה של דיודאטו לפני שנתיים ,ג׳אנגלואיג׳י ואנדריאה בונמו שהיה שותף לכתיבת השיר של בוגו בשנה שעברה.
ישנו יוצר שהיה שותף לכתיבת שלושה שירים לתחרות ושמו אלסנדרו לה קאווה , הוא היה שותף לכתיבת השיר של נועמי,רוקמי וסאנג׳ובאני, שני האחרונים היו שותפים בכתיבה של השיר שלהם .אלסנדרו בעבר כתב יחד עם סאנג׳ובאני את הלהיט שלו שפרסמתי בתחילת השרשור ׳מאליבו׳.
La Rappresentante di Lista כתבו את השיר שלהם בעצמם.כנ׳ל Highsnob e Hu שכתבו את השיר שלהם בעצמם.השיר של אירמה נכתב על ידו אך היו לו שותפים נוספים שכרגע לא ידועים ,כניראה מי שהיו שותפים לשיריו הקודמים לתחרות .
כנ׳ל אמה,Achille Lauro,ג׳וזי פררי ופבירציו מורו שכתבו לעצמם אך יש שותפים לכתיבת השירים שלהם לתחרות בסבירות גבוהה ,שנכון להרגע לא ידועים.

בקרוב יחלו ההימורים.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
ישנן מס׳ גירסאות מדוע גבאני לא נבחר,
האחת אומרת שהוא לא היה בטוח בשיר שלו
ולכן הסיר את מועמדתו והשניה אומרת שהוא משך את השיר שהגיש משום שקיבל הצעה לשלב את את השיר בפסקול לסידרת טלוויזיה,כניראה שזהו
השיר שהגיש.

מפרסמים שמות של זמרים שהגישו שירים ולא התקבלו כמו הצמד ג׳ליס הנציגים שלהם לתחרות ב 1997 שכבר 25 שנים מנסים להתקבל ולא מצליחים הם בתגובה פירסמו את מילות השיר באינסטגרם שלהם , גם הראפר מיסטר ריין זה שנה רביעית ברציפות שהוא שולח שיר לתחרות ולא מתקבל.
עוד בין שולחי השירים: דה קלורס (סולן הלהקה ,סטאש ,הוריד עוקב מאמדאוס לאחר שנודע שלא התקבלו לתחרות), נינה זילי,לורנזו פרגלו ,ג'ובאני קקאמו ,ביאנקה אצ׳י,פאטי פראבו Boomdabas ,מרקו מסיני,פוביה,אנה טטנלו וגאודיאנו (זוכה ג׳ובאני שנה שעברה) )https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-2022-gli-esclusi.html/2

שמות השירים יחשפו בעוד שבוע ב 15/12 אך ההימורים החלו אמה ואליסה מובילות וצמודים אליהן מחמוד ובלאנקוhttps://eurovisionworld.com/odds/sanremo
שתי זמרות שמובילות את טבלת ההימורים בסן רמו? שנים שזה לא קרה
אליסה התראיינה וסיפרה שהיא הולכת להוציא אלבום כפול לאחר התחרות חציו באיטלקית וחציו באנגלית ,על השיר היא רק סיפרה שהיא שמרה עליו במגירה במשך שנים והיה ברור לה שהוא מיועד לפסטיבל .׳החזרה לפסטיבל יהיה רגע חשוב במסע שזה עתה התחיל׳ כך כתבה באינסטגרם.

גם מי שסוגרת את טבלת ההימורים iva zanichhi התראיינה וסיפרה על השנה הקשה בחייה שאיבדה את אחיה מקורונה,גם היא עצמה נדבקה אך יצאה מזה בשלום,על פציעתה בקרסול כתוצאה מהחלקה על אספלט בדרך לחזרה לרוקדים עם כוכבים(כמו אנה אוקסה) ועל השיר עצמו אמרה שיש לו מנגינה יפה ושיר קלאסי ומי ששותף לכתיבה הינו ואסקו רוסי.

https://tvzap.it/gossip/sanremo-iva-zanicchi-parla-frase-scioccante-morte/

גם השנה ישנה התלהבות מהליין-אפ באתרי אינטרנט באיטליה וגם באירופה כמו כאן

https://wiwibloggs.com/2021/12/04/s...-mena-among-22-confirmed-participants/267550/

בינתיים מתפרסמים ההימורים גם לאירוויזיון עצמו ואיטליה צמודה למובילה
בהתחשב שמ 2017 המדינה המארחת הגיעה לתחתית הדירוג (אוקראינה,פורטוגל,ישראל והולנד) זהו שינוי מרענן.האם איטליה בדרך לניצחון שני רצוף?

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אמדאוס שחרר הודעה שמחר יוכרזו על 25 משתתפים בפסטיבל עם שמות השירים, הזוכים בג׳ובאני יהיו שלושה ולא שניים.

https://www.sanremo.bellacanzone.it...-a-25-artisti-ecco-chi-ci-sara-video-1665608/

על חוסר החלטיות של אמדאוס כבר דובר רבות, ומאחר ואין כמות סימטרית של משתתפים בשני הערבים הראשונים בפסטיבל עצמו יתכן וזמר נוסף שלא מהג׳ובאני יצורף כדי להגיע למס׳ זוגי של משתתפים.

הוא עשה זאת גם לפני שנתיים כאשר החלו ההדלפות הוא פנה לעיתון ׳לה רפובליקה׳ ופרסם את שמות של 22 משתתפים וכאשר הגיע היום שנקבע מראש להכרזה על המשתתפים הוא הוסיף שני זמרים חדשים שלא פרסם קודם לכן בעיתון ,יותר נכון שתי זמרות אלו היו טוסקה וריטה פבונה.אך נכון לעכשיו בתחרות הסן רמו יתמודדו 25 שירים.

אחת המתמודדות מחר בתחרות הג׳ובאני היא מישהי שהימרתי עליה ושמה אנג'ליקה ליטאמה , ובקיץ האחרון חלק קטן מהשיר שלה( 10 שניות ליתר דיוק) הושמע בתחרות הנקראת ״המאמן״ The Coach בערוץ 7Gold
בלוג המוזיקלי allmusic italia טען שזוהי עבירה על הסעיף 12 בתקנון ההשתתפות , וצופי 7Gold אכן שמעו 10 שניות ממנו, אך מי שנכחו באולפן היו מספר אנשים כמו המתחרים המשתתפים, אנשי מקצוע, צוות התוכנית והמאמן.והם שמעו 100 שניות מהשיר ( דקה וארבעים שניות) https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2021-littame-squalifica.html

אך אמדאוס שחרר הודעה היום שהשיר שלה לא יפסל מאותן הטענות: ׳רק 10 שניות מהשיר עלו לאוויר והביצוע התקיים מול קהל של אנשי מקצוע, לכן לא ניתן להעריך אותו כהופעה מבחינתי Littamè לא תיפסל׳

https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2021-finale.html

באותו הלינק נרשם שהשמועות לגבי הזוכים מחר שימשיכו לפסטיבל הם Tananai ו Yuman.
השלישי לא ידוע.
ונמשכות השמועות באשר לזמר הבינלאומי שיבוא להתארח בפסטיבל , בתגובה הקודמת רשמתי שדובר על זמרת ועכשיו מדברים על זמר וזהו
אד שירן, גם שמו של הזמר הבלגי סטרומאה מוזכר ואף שמה של מיילי סיירוס וכמובן להקת מונסקין . https://www.gossipetv.com/sanremo-2022-retroscena-ospiti-maneskin-benigni-jova-e-altri-il-punto-567062/amp


על מונסקין כבר כתבתי בתגובות קודמות שסביר להניח שהם יתארחו בפסטיבל
https://www.cosmopolitan.com/it/star/televisione/a38501288/sanremo-2022-maneskin-super-ospiti/

ישנה סוכנות הימורים בשם יורובט ושם אליסה מובילה בהימורים ללא אמה , על אליסה דווח היום שהיא נדבקה בקורונה ויהיה מעניין לבדוק אם היא תהיה כשירה כלל לפסטיבל שהרי החזרות בקרוב תתחלנה.

https://amp.today.it/media/musica/elisa-covid.html

חולקים איתה בהובלה ביחס של 6 בהימורים הם הצמד מחמוד ובלאנקו ורק אחריהם נימצאת אמה יחד עם סאנג׳ובאני עם יחס של 7 ואחריהם אירמה ונועמי עם יחס של 9.
https://notiziemusica.it/sanremo-2022-pronostici/news/amp/
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
שמות השירים החלו, אמדאוס מעלה את כל אחד מהזמרים ,כל אחד בתורו , כמו בשנה שעברה,מראה להם איזשהו קטע מארכיון שקשור להשתתפות קודמת שלהם בתחרות ולבסוף מציגים את שם השיר, הראשונה שהציגה את שירה היא
אמה שם השיר שלה
Ogni volta è cosi(זה כל פעם ככה)
אחריה עלה מאסימו רניירי ושם השיר שלו
Lettera al di là del mare ( אות מעבר לים)
שירו של סנג׳ובאני נקרא Farfalle (פרפרים)
שירה של איווה זניצ׳רי נקרא Voglio amarti
(אני רוצה לאהוב אותך)
שירו של אכיל לארו נקרא Dominica ( יום ראשון )
שירו של Aka7even נקרא Perfetta così
(מושלם כזה)
שירו של מיקלה בראבי נקרא Inverno dei fiori (חורף של פרחים) אגב, שמיקלה עלה לבמה הראו לו את הקטע מלפני שבוע וחצי שאמדאוס הודיע בשידור חי על הזמרים שהתקבלו לתחרות מה שמלמד שאכן חלק מהזמרים שמעו שהתקבלו לתחרות בחדשות ולא בהודעה אישית.
שירו של ג׳אני מורנדי נקרא Apri tutte le porte (פתח את כל הדלתות)
גם לאנה מאנה הקרינו את הקטע שהתבשרה רק בחדשות שהתקבלה לתחרות ,שם שירה לתחרות Duecentomila ore ( מאתיים אלף פעמים)
אליסיה התראיינה מביתה מאחר והיא בבידוד ושירה לתחרות נקרא O forse sei tu (או שאולי זה אתה)
שירו של רקומי נקרא -Insuperabile (ללא תחרות).
השיר של של דונוטלה ו Ditonellapiaga נקרא Chimica ( כימיה)
מחמוד ובלאנקו עלו בנפרד ,ולא יחד,לבמה וכל אחד חיכה שיקראו בשמו מה שאולי מלמד על קרב אגו , שם השיר שלהם Brividi (צמרמורת)
האם המילה ׳בריבידי׳ הולכת להפוך למטבע לשון כמו ׳סולדי׳?
שם שירה של ג׳וזי פררי הינו Miele (דבש)
שירו של ג׳ובאני טרופי נקרא Tuo padre, mia madre, Lucia (אבא שלך, אמא שלי,לוסיה) אגב האורח שפירגן לו בסרטון מוקלט היה דיודאטו.
שירו של פאבריציו מורו נקרא Sei tu (זה אתה)
שירם של הייסנוב והו נקרא Abbi cura di te
(תשמרו על עצמכם)
שירו של אירמה נקרא Ovunque sarai
(איפה שלא תהיי)
שירם של La Rappresentante di Lista
נקרא Ciao Ciao (ביי,ביי)
שירה של נועמי נקרא Ti amo, non lo so dire ( אני לא יודעת איך לומר אני אוהבת אותך)
שירו שירו דארג’ן דיאמיקו נקרא Dove si balla (היכן אנו רוקדים)
ולה ויבראציוני שירם נקרא Tantissimo (הרבה מאד )
הרגע הכריזו שהזמר שהכי זייף בג׳ובאני מתאו
רומנו עלה לשלב הבא יחד עם Tananai ו
Yuman
שירו של Yuman נקרא Ora e qui (עכשיו וכאן)
שירו של Tananai נקרא Sesso occasionale ( סקס מזדמן)
ושירו של מתאו רומנו Virale ( ויראלי). אף לא זמרת אחת עברה מהג׳ובאני.
עוד קצת פרטים על כותבי השירים, חלקם נחשף וחלקם עדיין לא ידוע, פורסם שאת שירה של נועמי מלבד מי שכבר כתבתי -אלסנדרו לה קוואה, כתבו אותו הצוות שכתב לה השיר בשנה שעברה והם Dardust ומחמוד, כלומר מחמוד לא רק מתמודד כזמר אלא ככותב לזמרת אחרת.
את שירו של Tananai כתבו מלבדו אותו צוות שכתב את השיר של אנאליזה ב 2018 דיוויד סימונטה ואלסנדרו ריינה , זהו אותו צמד הכותבים שכתב בשנה שעברה את שירם של פדז ופרנצ׳סקה מיקליין ( יחד עם מחמוד).
את שירה של אליסה כתבה היא יחד עם דיוויד
פטרולה ,וויל מדיני ואנדריאה ריגונאט, פטרולה אף כתב עמה את השיר הזה
את שירו של ג׳ובאני טרופי כתבו הוא עצמו
יחד עם פסיפיקו ומתאו בוצ׳לי (הבן של) וכותבים נוספים פחות מוכרים מסצינת האינדי.
את שירה של איווה זניצ׳רי כתב בין היתר גם איטלו איינה שכתב לה את השיר עמו זכתה בפעם האחרונה בפסטיבל ב 1974 ״Ciao
cara come sta״.
את שירו של פבריציו מורו הוא כתב בעצמו (כניראה) ללא שותפים.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
ישנן שמועות עקשניות המדווחות שמרקו מנגוני יהיה אורח קבוע במשך כל חמשת הערבים של סן רמו,

https://www.italy24news.com/entertainment/news/amp/114990

מנגוני נימצא בעיצומו של פרוייקט שאפתני להוציא 3 אלבומים בתוך שנה אחת, לפרוייקט הוא קרא
Materia , אלבום הראשון כבר יצא לפני ימים אחדים ושמו Terra ועושה חיל במצעדים, וכבר מכר 25,000 עותקים בתוך ימים בודדים וקיבל אלבום זהב, חבל מאד שלא בא להתחרות עם שיר כזה שכתב בין היתר דיוויד סימונטה ו Gazzelle ששר עימו בדואט


עוד מהאורחים המסתמנים השחקן הטורקי ג'אן יאמאן ואף הזמרת לורה פאוסיני שאומרים שאמדאוס מחזר אחריה במרץ כדי שתשתתף כאורחת, שמה גם עלה לאחרונה כמנחה אפשרית באירוויזיון, עוד ברשימת האורחים המסתמנת מלבד אלו שכעבר הוזכרו בתגובות קודמות:אלסיה מרקוזי, סימונה ונטורה, מתילדה דה אנג'ליס ומתילדה ג'ולי. השמועות האחרונות מדברות גם על נוכחות אפשרית של הזמר תומאסו פרדיסו והאלוף האולימפי מרסל ג'ייקובס.

https://m.corrieredellosport.it/amp...1028/can_yaman_a_sanremo_svelato_il_suo_ruolo



אמדאוס התראיין ל allmusic italia סיפר מעט על השירים, על הפייבורטים הוא מיעט במילים, על האחרונים בטבלאות ההימורים הוא יותר הרחיב
לדוגמא על השיר ׳כימיה׳ הדואט של דונטלה& דיטונלפיאגה , על האחרונה הוא מספר שלדעתו זהו אחד הקולות היפים ביותר. ״היא תשיר משהו במיוחד שנקרא ׳כימיה׳ אבל במציאות יש לה את היכולת לפרש שירים מאוד אינטנסיביים בחיים.( המילה אינטסיבי תחזור על עצמה עוד כמה פעמים לתיאור עוד השירים )

על דארג׳ן דאמיקו הוא מספר שהוא כנראה יגרום לנו לרקוד בסנרמו. כותב שירים טוב שעושה ראפ.

על ג׳ובאני טריפי הוא אומר ״ג'ובאני הוא מוזיקאי נהדר, כותב שירים טוב מאוד ואהוב מאוד בצרפת. הוא הושווה לפזוליני בדרך הכתיבה…״ ״אני מקווה שזה יכול להיות קצת כמו בשנה שעברה עם קולפסה ודימרטינו, עכשיו כולם מכירים אותם. המוזיקה שלהם כבר קיימת זמן מה, הם טובים מאוד, הלוואי ולג'ובאני יקרה אותו דבר״

הייסנוב והו -הוא מספר שהשיר שהם ישירו בסנרמו הוא אוטוביוגרפי. ״מבחינתי סנרמו הנוכחי חייב לקבל דברים, למעשה, עדכניים. מונח שמעולם לא אהבתי הוא כשאומרים ששיר הוא מסנרמו: אסור שיהיה שיר של סנרמו כי זמר שמופיע בסנרמו חייב לחשוב שהקטע הזה יכול היה להוציא אותו בכל תקופה אחרת בשנה, אז גם שם. האקטואליה חייבת לבוא לידי ביטוי.״

על היתר הוא באמת לא מרחיב, על שירם של נועמי, אמה וג׳וזי פררי הוא אומר את אותם דברים שיש להן שירים יפים מאד,

על פבריציו מורו הוא אומר שהוא פזמונאי גדול. השיר שלו לסנרמו מאוד אינטנסיבי.

על השיר של ג׳יאני מורנדי הוא אמר ׳כששמעתי את השיר מאוד אהבתי אותו, הייתה אנרגיה טובה וטקסט טוב, אז כשעשיתי את זה באופן רשמי שג'יאני מורנדי יהיה שם, גם אני התרגשתי.׳

על ומחמוד ובלאנקו הוא בעיקר מתייחס להתאמה שלהם שמשתלבת היטב.

על aka7even ״אנרגיה שמתאימה לנו בצורה מושלמת בסנרמו.״



https://www.allmusicitalia.it/news/amadeus-sanremo-2022-cast.html/2



בראיון אחר לתוכנית ידועה של Rtl 102.5 הוא אמר:
״מהגדולים השנה היו כ-330 מועמדויות, מתוכן לקחתי 22. אני שומע את השירים בכל זמן כי אני צריך להטמיע אותם כל כך הרבה, אף אחד לא צריך להקשיב להם, זו החלטה שאני מקבל לבד. זה הדבר הכי חשוב וגם הכי קשה של הפסטיבל לדעתי. אני רוצה לא לטעות בהרכב הזמרים בתחרות, מבחינתי סנרמו מתחיל משם. אני שומע שירים בכל מקום: בבית ובמכונית שזה חיוני עבורי. אני עובד ברומא, אני גר במילאנו ולעתים קרובות אני נוסע הלוך ושוב ברכב. ברגע שאני שומע שיר תוך כדי נהיגה, אני מבין אם אני רוצה להגביר את הווליום או שדעתי מוסחת: אם אני מקשיב לשיר וחושב על משהו אחר והשיר נגמר, אז זה אומר שאולי הוא כבר לא תפס אותי. אני לוקח אחריות בעצמי על השירים שאני מביא לסנרמו.״

על חוסר ההחלטיות שלו שבאה לידי ביטוי באינסוף פעמים הוא גם מתייחס: ״ יש לי חבר סופר, מאסימו מרטלי, שלפעמים אני חולק איתו מחשבות, אבל הוא תמיד אומר לי שאני משנה את דעתי. לעתים קרובות אני משנה את דעתי: אני מכין רשימה, אני מראה לו אותה, אחרי ארבעה ימים הרשימה משתנה. הוא אומר לי שאני צריך לחשוב בעצמי. כשהרשימה הסופית שלי מתקבלת, חצי מסנרמו כבר נגמר. כמה זמן לוקח להכין את הרשימה? כחודש וחצי.
דיברתי עם כל המשתתפים, אין להם מחשבה על הדירוג עצמו. כל אחד בא להביא את המוזיקה שלו ולהפיץ אותה לציבור באירוע הכי חשוב שיש לנו.״

ובמסיבת עיתונאים שקיים לא מזמן הוא נשאל גם על הצמד ג׳לייס שתפס כותרות משום שבמשך 25 שנה הצמד ממשיך לשלוח שירים לתחרות ולא מצליח להתקבל לפסטיבל בו זכו ב-1997...
׳אני מעריך את השירים ולא את השמות. פשוט לא חשבתי שהיצירה מתאימה לפסטיבל שלי. לא אישי. אני תמיד מצטער כשאני לא מכניס זמר, אבל יש 22 אפשרויות ו-320 הצעות.
יש הרבה אמנים שלא הגיעו לפסטיבל שנים רבות. הדבר החשוב הוא לעבוד עם הראש למטה ולא להתלונן. תלונה אף פעם לא נותנת קרדיט להיסטוריה האמנותית יש לי רקע ספורטיבי והמוטו שלי הוא 'רק בעבודה אפשר להשתפר׳״

ממשיכים עם עוד טבלאות הימורים, בכל אחד מהם אליסה מובילה אך תמיד עם מישהו נוסף
באתר Eurovision world מתפרסמות 2 טבלאות

BET 365 ו MARKETS
בשתיהן אליסה ואמה מובילות , ברשימה שפרסמתי בתגובה קודמת רשמתי על סוכנות הימורים נוספת בשם Eurobet ושם אליסיה ומחמוד&בלאנקו מובילים וישנה סוכנות הימורים נוספת בשם Stanleybet ומי שמובילים שם הם שוב אליסיה אך הפעם עם סאנג׳ובאני ,יחס הימורים של 6 לכל אחד, אחריהם אמה יחד עם מחמוד & בלאקו עם יחס של 7 כל אחד,אחריהם אירמה ונועמי עם יחס של 10, השישיה הזאת חוזרת כמעט בכל טבלאות ההימורים ומסומנים כפייבורטים רק בסדר מעט שונה שאחריהם בדרך כלל פבריציו מורו.

https://www.italy24news.com/entertainment/news/amp/113532

אך יש סוכנות הימורים נוספת שבה ההימורים מעט שונים לגבי ההובלה , הסוכנות נקראת planet365
ושם ההובלה היא אך ורק של מחמוד&בלאנקו היחס ההימורים כלפיהם הינו 5, אחריהם אליסה עם יחס של 6.25 אחריה אמה עם 6.75 , במקום הרביעי
סאנג׳ובאני עם יחס 7.5 ,במקום החמישי אכיל לארו עם 9.5 ובמקום השישי חולקים אותו נועמי ואירמה עם יחס של 10.
https://www.planetshop365.it/it/sco...nremo/festival-di-sanremo-2022-winner/1518662



 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
כמו כל שנה כמעט בעיקר במשמרת של אמדאוס , אין סן רמו בלי שערוריות. השיר של ג׳יאני מורנדי היה בסכנת פסילה השיר המדובר נקרא "פתח את כל הדלתות" והוא נכתב עבורו על ידי Jovanotti. בעמוד הפייסבוק של הזמר הופיע סרטון, שהוסר מאוחר יותר, בו הופיע מורנדי עצמו, יחד עם מפיק הדיג'יי מוס טי, כשהוא מדבר על השיר שנשמע ברקע, לפחות בחלקו. לכן זו הפרה של כללי הפסטיבל שמטילה סודיות על השירים לפני ההופעות על במת אריסטון.
זה קרה לפנות בוקר בעמוד הפייסבוק של הזמר,הופיע סרטון מאחורי הקלעים בו ניתן היה להאזין לרוב השיר. לאחר כחצי שעה, הסרטון המדובר נמחק מהפרופיל של מורנדי .
מי שזוכר בשנה שעברה היה מקרה זהה עם השיר של פדז ופרנצ׳סקה מיקליין , פדז העלה סרטון באינסטגרם שלו שברקע השיר עמו אמור היה להתחרות בפסטיבל , לאחר מכן מחק אותו.השיר שלהם לא נפסל בטענה כי משך הסרטון לא חשף את השיר ששמר על החידוש הנדרש על פי התקנה.
אך הגרסה של מורנדי שמסתובבת ברשת היא 40 שניות, ומשך הסרטון שהועלה על ידו היה ארוך יותר, אך כאמור הסרטון נמחק.

רשת הטלוויזיה האיטלקית הגיבה שהשיר ישאר בתחרות ,לטענם משך הסרטון, שפורסם ונמחק לאחר מכן על ידי האמן, - כתב rai - הוא למעשה קצר ביותר וכזה שלא חשף את היצירה עצמה, שאינה יכולה להיחשב כנפוצה ולכן הוא שומר על החידוש הנדרשת על פי תקנות האירוע…
כמו כן אמדאוס ו rai הודיעו שהשיר לא יפסל , ומדובר בכלל בטעות טכנית
״הייתה בעיה טכנית טהורה, בשל הצורך של מורנדי ללבוש סד על יד ימין לאחר שעבר מספר ניתוחים בעקבות תאונה שאירעה לפני מספר חודשים. המכשול לתנועת היד גרם לשגיאה שבגינה מורנדי פרסם מאחורי הקלעים….״
https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-2022-gianni-morandi-squalifica-decisione-amadeus.html



אמדאוס ממשיך להתראיין ולספק כותרות
הוא מספר ששמות הכוכבים שמגישים שירים
לתחרות לא מהווה עבורו שום שיקול אלא רק השיר

״אני חייב להניח הנחה: אני עובד על מוזיקה, גם אם מוצעים שמות חשובים אבל אין להם את השירים הנכונים, בצער רב אני אומר לא. המנהל האמנותי שבי אולי אומר לי שהשם הזה היה נוח להופעה, אבל אם השיר לא עובד אני עושה נזק כפול, לזמר ולפסטיבל. למעשה, כשמציעים כוכב, אני חושב: ׳בוא נקווה שיש לו שיר טוב, כי אם זה עובד אני יכול לשחק בינגו׳ ״

-הוא נשאל על כוכבי עבר ששלחו שיר לתחרות וחלקם התקבלו אחרי שנים שנמנעו מכך לרוב השתתפו כאורחים ולא כמתמודדים

״הפכתי את המירוץ ליותר חשוב מאשר להופיע כאורח. הסברתי להם, אבל רבים הבינו את זה, שהיום הרבה יותר חזק להיות במירוץ: אנשים ישמחו מאוד לראות אותם משתתפים, השירים נשמעים פעמים רבות וידברו על המתחרים ללא הגבלת זמן, מרגע ההכרזה עד סוף הפסטיבל. אם אז השיר חזק, אפילו להרבה זמן אחרי. זה לא קורה עם האורח".

-קל לומר, אבל...

"אבל הכוכבים תמיד יישארו כוכבים, לפני ואחרי הפסטיבל: עבורם זה לא חשוב לסיים במקום הראשון או החמישי, הניצחון האמיתי הוא לקבל יצירה שתחזיק מעמד לאורך זמן"

-בשני הפסטיבלים הקודמים הראית, גם בבחירות חריגות, שאתה יודע לבחור את השירים הנכונים, מבלי לתת חשיבות לשמות .

"הזמרים מראים בי ביטחון רב, זה נכון, במיוחד בזכות הפסטיבל בשנה שעברה. הם הבינו שבשבילי המוזיקה תמיד מנצחת ושאסור בקאסט שיהיו אמנים מחוץ לזמן, אלא זמרים שהם עכשוויים, בלי קשר לגיל. כאן אף אחד לא צריך השקה מחדש, כולם אנשים שיש להם נוכחות חזקה בעולם שלהם".

-כמובן שהם סומכים, למעשה כל השירים של השנה שעברה היו להיטים.

"ואני צריך להודות לכל המשתתפים השנה על כל כך הרבה אמון, אני מודה להם על שהסכימו להיות שם, בזכותם זה יהיה פסטיבל נהדר".

-באמת שינית את הדרך להבין את הפסטיבל.

"הפסטיבל לא יכול היה להיות אנכרוניסטי בהשוואה לרדיו, יוטיוב וספוטיפיי, בשלב מסוים הם נראו שני עולמות נפרדים, בצד הזה סנרמו ובצד השני המוזיקה שאנשים באמת מאזינים לה. מעולם לא אהבתי שני דברים: האחד הוא הקונספט של "שיר סנרמו". זו קלישאה שחייבים לחסל, לפסטיבל צריך להביא את השיר שהיית עושה בכל מקרה. הדבר השני הוא הרכב הרשימה כאילו אומרים שחייב להיות מספר מסוים של זמרים מז'אנר אחד ומספר מסוים של אחר, מספר מסוים של זמרות ומספר מסויים של זמרים, שם מפורסם כלשהו, חלוקה של חברות התקליטים... לא. אני לא אוהב את התבניתיות שנקבעה מראש כי הם לא מעניינים את המוזיקה. אני בוחר לפי הטעם שלי והפוטנציאל שאני מרגיש בשירים, בלי שום סוג אחר של התניה

-למה יש גם שמות לא מוכרים בקאסט שלך?

"כי זה הכלל: השיר מנצח הכל".

-למשל, במירוץ יש Highsnob ו-Hu. איפה השגת אותם?

"לא הכרתי את הייסנוב, אבל הו כן, היא הייתה בג׳ובאני בשנה שעברה. השיר שלהם היה השיר האחרון שהאזנתי לו והראשון שבחרתי".

-הדבר הבולט הוא המגוון הגדול של הז'אנרים ולכן הטעם המוזיקלי שלך.

"אני אוהב מוזיקה באופן כללי, כילד הקשבתי להכל, מפרנצ׳סקו גרגורי ועד הנשרים, מקיס ועד דיפ פרפל, לא היה לי ז'אנר מוזיקלי אהוב. זה אותו דבר היום: אני מאזין להיפ הופ ולשירים של אורייטה ברטי..."

-מי מנצח השנה? האם חזית את הניצחון של מנסקין בשנה שעברה?

"מונסקין היו הפתעה, אני מהמר גרוע, אני לא יכול להגיד שניבאתי את זה. אבל ערב אחר ערב התחלתי להבין... ואמרתי לעצמי: או שהם מתנדנדים נהדר
או שהקהל מתפוצץ
https://www.sorrisi.com/musica/sanremo/amadeus-vi-presento-il-mio-terzo-festival-di-sanremo/



ובקטנה , במצעד שירי אירוויזיון בו נבחרו 250 השירים הטובים ביותר ,השיר של דיודאטו הגיע למקום ה 13 הכללי אך היה השיר שהגיע למקום הגבוה ביותר מכל שירי 2020 באירוויזיון שלא התקיים , והשיר של מנסקין הגיע למקום השני הכללי אך ראשון מבין שירי 2021 ,לגבי דיאודטו קשה לומר אם האירוויזיון היה מתקיים אכן היה מנצח אך כן ניתן לטעון שהוא היה מעומד רציני לניצחון,ומונסקין אכן ניצחו.

ישנה שמועה שמנחי התחרות האירוויזיון יחשפו במהלך הפסטיבל עצמו, כניראה בערב הגמר

https://www.allmusicitalia.it/news/eurovision-song-contest-2022-regia-scenografia-conduttori.html


באתר eurovision world ההובלה בהימורים עברה למחמוד ובלאנקו, אליסיה ואמה ירדו למקום השני.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
החזרות לפסטיבל החלו לפני ימים אחדים , ואף החלו לעלות תמונות מהחזרות.

https://eurovoix.com/2022/01/11/italy-rehearsals-begin-for-sanremo-2022/

הנגנים מאד מתרשמים
מהשיר של מחמוד ובלאנקו בעיקר מהמנגינה של השיר.



https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1478428173121560578
בRAi הם מאד מתלבטים לגבי שיתוף הקהל, נכון לעכשיו האיזור מוגדר כתום אך לא מן הנמנע שבקרוב יהיה אדום .

https://eurovoix.com/2022/01/06/sanremo-2022-reduced-capacity-audience/

הרעיון של אמדאוס היה לגרום לאורחים בתחרות לשיר בפיאצה קולומבו ( רק האורחים ולא המתחרים) אך הרעיון הזה נפל, ועלה הרעיון מהשנה שעברה(שלא התגשם) שהקהל ישהה בספינת תענוגות ימים ספורים לפני הפסטיבל (סוג של בידוד) ואז להעביר אותם בדיקת קורונה לפני שהם נכנסים לאולם אך הפעם עם התו הירוק, הרעיון כלל את אורייטה ברטי ופביו רובצי כמארחים בספינה ואת האמנים בערבי הפסטיבל.לא ברור אם גם הפעם הרעיון הזה יתממש.
בסבירות גבוהה יהיה קהל אך בקיבולת מופחתת,מחר תחל מכירת הכרטיסים לערבי הפסטיבל ,תתאפשר לכל אחד לרכוש לא יותר מ 2 כרטיסים .
נכון לעכשיו יש באיטליה בתי קולנוע, תיאטראות קונצרטים וכו׳ פתוחים.
https://www.sanremo.bellacanzone.it...quistare-i-biglietti-per-il-festival-1666211/

ישנה מתיחות בין הזמרת דונטלה רטורה לג׳אני מורנדי ,היא התראיינה לקורירה דלה סרה וקראה לו לפרוש מהתחרות לאחר שבטעות חשף את שירו בפייסבוק ואמרה כך:
״לא כולם יודעים שקראתי את שייקספיר ואפלטון, ואכן,אפלטון הוא הדרך האמיתית שתמיד פעלתי. למשל, הוא לימד אותי לקחת תמיד אחריות על המעשים שלי. אם אני מפרסם בפייסבוק או באינסטגרם, אני לוקח אחריות על כך ופועל בהתאם".
והוסיפה ״ לא כמו אלה שהעלו לראשונה לרשתות חברתיות קטע שיר שנועד לסנרמו ואז לומר 'אה, טעיתי, סליחה, אני רשלן' וכן הלאה. בחייך. ואז, בחיבה, אני אומרת: מורנדי, אתה חייב לפרוש! ".

https://www.italy24news.com/entertainme
nt/music/amp/123936

תהיינה גם מנחות בסנרמו לצד אמדאוס: אורנלה מוטי ,לורנה צ'זאריני, דרוזילה פוואר, מריה קיארה ג'אנטה, סברינה פרילי.
בתגובות קודמות כתבתי על זמרת בינלאומית מאד מפורסמת שהם רוצים להביא לפסטיבל , ע״פ פרסומים אחרונים מדובר בג׳ניפר לופז,נותר רק להמתין אם זה עוד בלון שניפח אמדאוס.
בקרוב מאד יושמעו השירים לעיתונאים.יתכן שאפילו מחר.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
גם זה הגיע כמו סנונית המבשרת בוא הסתיו, כך גם האזנה המוקדמת של עיתונאי מוזיקה לשירי סן רמו,
מה שבולט הפעם שנבחרו שלאגרים קליטים שיתפוצצו ברדיו , רבים מהשירים עוסקים באהבה, בטקסטים יש הרבה סנטימנט בתחושה
המסוגלת לשלב מסורת וחדשנות,אך המוטיב של הפסטיבל השנה הוא הריקוד ,ישנם לפחות חמישה שירים שהריקוד הוא חלק מהשיר אחד מהם מאד בולט וזכה למירב התשבוחות
כמעט אף שיר לא מתייחס למגיפת הקורונה מלבד שיר אחד שאגיע אליו בהמשך .

אכיל לאורו-השתתפות רביעית ברציפות שלו (בשנה שעברה הוא היה אורח קבוע),
שיר אפ-טמפו פופ-רוק המלווה בשריקה,על הבמה אמורה להשתתף מקהלת גוספל , אך בגירסה המוקלטת שהושמעה אמש המקהלה לא נשמעה .
רוב המבקרים לא אהבו את השיר הם טענו שהוא דומה מאד לשיר עמו השתתף בפעם הראשונה ב 2019 ׳רולס רויס׳ ,שאמרו את אותו הדבר על השיר עמו הוא התחרה גם ב 2020, כושר המצאה נמוך מאד, הטקסט בנאלי עם ציטוטים מהרולינג סטונס,אחד המבקרים
הגדיר זאת ׳גניבה עצמית׳.שיר המספר בתמונות על יום ראשון בין כלבים, חתולים, "ערים חוטאות" ו"נשים מסוכנות". ניתן להניח שהזמר יעשה פרובוקציה כדי לדחוף את השיר עוד יותר.
את השיר הוא כתב בעצמו יחד דיוויד פטרלה( זכרו את השם , הוא יחזור ב 3 שירים נוספים) ומתאו סירקוני.

״אלוהים אדירים
ערים חוטאות
נשים מסוכנות
אהבה היא מנת יתר
150 מנות אה כן, כן
לעזאזל זה רולינג סטונס"
״אני מתחתן איתה? כן, אני מתחתן איתה, בטח. אני אוהב אותה
אבל אני מוותר על עצמי למות,
חה חה חה.
החיים האלה הם רכבת הרים,
רומן רומנטי, אנחנו יותר כמו פורנו."

ג׳וזי פררי-שיר עם ניחוח פופ עם נגיעות קאנטרי מעורפל ואוריינטלי באווירת רטרו שכתבו לה צמד שאחראי ללהיטי קיץ שלה Takagi e Ketra יחד עם פדריקה אבטה ודיווד פטרלה ( פעם שנייה,יש עוד) .
גם כאן היו עיתונאים שסברו שיהיה להיט רדיו, בעיקר להיט קיץ כי אחראים על השיר הם אלו שכתבו לה את להיטי הקיץ המצליחים שלה אך חייב לציין שהיא קיבלה תגובות די פושרות אחד המבקרים טען שהשיר קצת מזכיר את הלהיט don’t let me be misunderstood

״אהה זה לא דבש
אני כבר בטוח בזה
האהבה הזאת מרחיקה אותנו
שיכור מנוסטלגיה
הוא הולך
ואין סיבה
״מה זה, עד כאן, בלעדייך?
זה להב שטעמו כמו דבש״


מיקל בראבי-שיר אהבה עז שכתבו קאופה, רייג' ופדריקה אבטה, שיר אלגנטי,רגיש , uptempo, קצב רך, שמשתלב היטב עם המיתרים. ״חורף של פרחים" הוא בקשה לעזרה אבל גם הוראה לחיים,בלדה עמוקה שאפשר להרגיש בה את כל הסבל הפנימי שהזמר והיוצר עדיין סוחב בפנים, אחרי תקופה קשה של דיכאון
בשל סיבות אישיות , זה מתחיל שקט מאד כמעט כואב, ויש לו פזמון שנזכור בקלות. החלק הכי טוב, הגשר המוביל לפזמון.אך רוב העיתונאים סברו שזה רחוק משירו הקודם בתחרות ׳יומן הטעיות שלי׳ ולכן פחות משכנע.

״בהשערה ובספק שלמדתי הכל ובהשערה ובספק שאני אבוד,
שהשארתי בהיסח הדעת
פיסה מאחור,
אתה מלמד אותי איך ללמוד אושר
להראות לך שאם היינו צלילים,
הם היו שירים
ואם היינו עונות,
החורף היה מגיע
חורף של פרחים"


רקומי-שיר שחתומים עליו רקומי עצמו ואלסנדרו דה קאווה( תזכרו גם את השם הזה מאחר וגם הוא חוזר בכמה שירים)כאן כן נשמעה התלהבות מהעיתונאים,
וטענו שמדובר בשיר חזק,יצירה היברידית המשלבת פופ, רוק ,ראפ ואלקטרוניקה, תוך התמקדות רבה בקצב המדליק של הגיטרות סטייל Måneskin ופזמון קליט מאוד. קו בס מתמשך התופס מהתווים הראשונים.ושוב מדברים על שלאגר שיתפוצץ ברדיו.

״ החולות הפכו לאדומים
גם הרסנו את שם המשפחה של ההורים שלנו
אנחנו תינוקות, תבוסה מושלמת
ככל שעובר הזמן,
שעון החול מתפוצץ
מבטים משתקים שעליהם
אני משקיף״
״אהבה עבורי היא מסגרת הזמן שבה אנו מרגישים לבד."

אירמה-בלדה על אהבה ממתינה ומרוחקת.רומנטית ומלודית, עם נגיעה רכה של קול פסנתר שמטפס לאחר מכן לקרשנדו של עוצמה ואפיות. הוכחה ווקאלית מצוינת (אך מוקלטת וזה באמת יהיה מעניין איך ישיר בלייב) יצירה קלאסית מאד הנשענת על כישורי השירה שלו אך בניגוד לשנה שעברה לא נשמעה התלהבות מהשיר בלשון המעטה , חלקם ביקרו את הטקסט הבנאלי והעיבוד הממוחזר .היו כאלה שסברו שמדובר בשילוב של וואן ריפבליק עם שיר של דיסני הדומה להרבה שירים אחרים.
את השיר אירמה כתב בעצמו יחד עם
Pablo Miguel Lombroni Capalbo aka Shablo

״אם אני על האדמה- תגביהי אותי
אם קר את תישרפי
ואני יודע שאת יכולה לשמוע אותי
שבו לכל נשמה יש צבע
ולכל דמעה יש את השם שלך״
״אם את רוח את תשירי
, אם את מים את תזרחי,
אם את מה שאני אהיה,
אם את קלה את תחממי,
אם את ירח אני אראה אותך
ואם את כאן אני לא אדע,
אבל אם את את אני ארגיש את זה״


נועמי-נועמי מספרת על שבריריות לפני השינוי כדי לחיות את האהבה במלואה שיר שנכתב ע׳י מחמוד, דרדאסט ואלסנדרו לה קאווה( עוד נחזור אליו) המגע המקורי מאוד של מחמוד (בין מחברי הטקסט והמוזיקה יחד עם דרדאסט) מורגש כבר מהתו הראשון. שיר אלקטרו-פופ אך יש שטענו שמדובר בפאוור-בלדה עם ביט ובס עוצמתי, קשה להגדיר אותו כי הוא מלא ניואנסים וקטעים הרמוניים קליטים,אך יש הטוענים שהשיר ״עמוס״ ומורכב מדי על אף שהוא קליט הוא מצריך יותר מהאזנה אחת.יש בשיר גם קצב של מחיאות כפיים. יצירה עם נשמה כפולה: הפסנתר מתחיל, ואז מגיע הקצב של האלקטורו פופ. נעמי שרה על הקושי לתקשר, לחיות, לאהוב. ואז קולה של נעמי מצליח לבסס את עצמו, צובט ופוגע במטרה היו שהשוו את השיר לסגנון של פלורנס אנד דה מאשין.סה׳כ הם היו מרוצים מהשיר שלה והיא קיבלה ציונים לא רעים.

״סליחה אם / אין לי מה להפסיד / ככל שאתה מסתכל עליי יותר אני חושבת / המילה היא הכדור היחיד"
״אני לא מפחדת להרגיש ריק בתוך ים של מילים שאבדו על קרקעית הים."


מאסימו רניירי-בלדת פסנתר עם טעם לוואי נפוליטיני שיר שכתב לו פאביו אילקווה והוא זכה לתשואות מהעיתונאים ששמעו אותו, וקיבל ציונים גבוהים.שיר המדבר על סוגיית ההגירה בצורה פואטית ועדינה. מהגר שנוסע לאמריקה בספינת קיטור.חציית ים ועל תהומות פיזיות ורגשיות המשתקפות זו בזו. מבחינה מוזיקלית מדובר בבלדה קלאסית שמתערסלת כמו בים שקט, עד לפזמון נפיץ שמבליטה היטב את העוצמות הקוליות של הזמר והקצב שצומח בחלק השני. יצירה קלאסית, חריגה במובן הכי טוב של המונח, עם רגש וסנטימנט אך זהו לא שיר למצעדי פזמונים אלא יותר למחזמר שהתזמורת תהנה לנגן אותו ועל כן צפוי שיזכה בפרס המבקרים אך לא בפסטיבל עצמו.

״ אהובתי, ראי כמה חשוך / הים הזה / גדול מדי / אל תרעדי זהו כאב והוא לא נעלם״
״אבל בשלב מסוים של המסע הגשם יירד על כל פחד וזעם. אהבה, את מבינה, הים הזה כל כך אפל, גדול מכדי לא לרעוד״

AKA 7EVEN-שיר שכתב בעצמו,שיר אלקטרו-פופ קליט,קצבי מאד,להיט רדיו על בטוח.שיר לרחבת הריקודים.
מוקדש לבחורה שאינה מושלמת אבל מסיבה זאת היא ׳כל כך יפה׳ שיר על קבלה עצמית הטקסט לא מתפוצץ ממקוריות , קהל צעיר יותר יאהב את זה,
המבקרים הסתייגו מהשיר בגלל המילים הבנאליות שלו וטענו שהשיר לא משכנע.

״ותחייכי כשאת עושה זאת את הורגת אותי. העיניים שלך, הגוף שלך, הבגדים שלך, הבגדים שלי שלבשת אז איתך היו חלק ממני״
״את יפה כל כך כל כך / בפגמים שלך / בפגמים / מותק אני נשבע שאת מושלמת ככה".
אחד המבקרים עקץ אותו ורשם שחבל שאיני יכול לומר את המשפט האחרון על השיר.



אמה מרונה-אמה חוזרת אחרי עשר שנים לאחר ניצחונה בפסטיבל .הדעות לגביה מעט חלוקות שיר אהבה לוהט ומלא חרטות היו שהגדירו את השיר פאוור-בלדה על חפירה במעמקי הנשמה הנשית, סיפור אהבה שעושה יותר נזק מתועלת. אהבה בתקופת ה me too ,שנכתב על ידה יחד עם דויד פטרלה ( הוא יחזור שוב) והלחין דרדאסט. מיד-טמפו עם אווירה אורבנית (עם סינת'ים שמנצחים את הקצב), שלא מוותר על סנטימנט ופזמון עוצמתי. לשיר יש עיבוד מצוין למוזיקה של פטרולה ודרדאסט שלוחצת דקה אחר דקה עד לחיתוך. אמה עם הקול שלה עושה את השאר, מפרשת כל מילה לשלמות היו שאמרו שזהו שיר קלאסי של אמה אך היו כאלה שסברו שצריך יותר מהאזנה אחת כדי להתרשם והיו כאלה שדיברו על סופר שלאגר ברדיו.מי שתנצח על התזמורת בשיר שלה היא פרנצ’סקה מיקליין.

״אני שייכת לידיים שלך
לא שמתי שם כלום
והאמנתי לך
מתי נשבעת לי שאתה משוגע עליי״
״אני לא יודעת למה אבל כל פעם זה ככה. הכל במקומו, אל תמטיר עליי גשם. אנחנו אבודים ברחוב בצומת, לרגע דמיינו שהשמים הם הרצפה".


הייסנוב והו -מישל מאטרה ופדריקה פראקוטי, אאוטסיידרים אמיתיים של התחרות, מציעים שיר שמחליף את הראפ של הייסנוב בליווי תפאורה מוזיקלית קלאסית מעוטרת במיתרים שמשתלבים היטב עם הקול של HU מהגשר ועד הפזמון. שיר מציע הרהור על מה שמסתובב סביב סיום מערכת יחסים והסבל הבלתי נמנע, המילים מעניינות, שבהן מופיעים יחדיו שיטות אירוטיות יפניות ("השיבארי") בלדת היפ הופ , ראפ קלילה שמספרת על אהבה גמורה ועל הרצון, התקווה, להתחיל מחדש. למרות הקדרות שלו השיר קליט ,אך השיר קיבל ציונים די נמוכים כמעט מכולם.

״כמו חתכים מעל הידיים שלי הסדינים האלה יודעים עכשיו איך קוראים לך, במשחק הזה כשניצחת הפסדת, בני אדם בלי להיות אנושיים".

איווה זניצ'י - אפשר לעשות העתק-הדבק לתגובות שקיבלה אורייטה ברטי בשנה שעברה , בלדה מלנכולית , בהכרח קלאסית מעט השפעת רוק ובעיקר רטרו עם הקול המהמם שלה שוב ושוב הישוו זאת לברטי מהשנה שעברה וכמו ברטי היו עיתונאים שסירבו לתת ציון לשיר שלה. איווה היא הזמרת שזכתה הכי הרבה פעמים(שלוש פעמים, האחרונה ב-1974) מציעה שיר אהבה קליט בטעם בלוזי והליכה חושנית על אישה מאוהבת בטירוף ועם רצון גדול לצרוח את זה. קלאסיקה שלא יכולה להיות יותר סנרמו מזה.אך מרבית המבקרים הסתייגו ממנו בעיקר מהטקסט הבנאלי ,היו כמה עיתונאים ציניים שכתבו שהשיר נכתב בשנות השישים, הוכנס לקופסת קרח והופשר בשנת 2022. "מי הים" המשמשים להענקת תחושת רעננות לדגים הם העיבוד העכשווי. טקסט כמו שאמא אהבה: "אני רוצה לאהוב אותך, ולא רק בגלל אהבה, אני רוצה לאהוב אותך כי גם אני רעבה בשבילך. ואם יום אחד אגלה קמט נוסף בלב, זה יהיה אתה"."

דראג׳ן דאמיקו-דיברתי על מוטיב הריקוד , ודיברתי על שיר
היחיד העוסק בקורונה אז הנה זהו השיר, הוא מקבל ציונים די גבוהים , שירו ׳איפה נרקוד׳ הראפר, הפזמונאי והמפיק המילאנזי מציג את עצמו לראשונה בפסטיבל במפתח ריקוד אורבני, עם קצב שיגרום לכל אחד לרקוד.שיר שהוא כתב יחד
, Edwyn Roberts, Gianluigi Fazio
הטקסט של השיר אירוני ומושחז המדבר על מסכות, בידוד, שתיקה, בלי חיים עם סוללות על הספה,ואמצעי הגנה ׳איזה סוף רע למסכות׳ והרצון לחזור לרקוד ,קטע טכנו המהווה מחווה לתרבות המועדונים, בעידן בו דיסקוטקים סגורים(בין ההריסות) ותוהה למה אתה חי אם אתה לא רוקד? יצירה אינטליגנטית ומרתקת, המפגישה ראפ וריקוד כפי שדרגן הצליח לעשות בזמנים לא קלים.
ורבים הישוו את השיר שלו לשיר המצליח מהשנה שעברה
של Colapesce&Dimartino
״Musica leggerissima״

״ איפה נרקוד
פאק-איט ותרקוד
בין ההריסות
לרקוד כדי להישאר צף
בים התיכון סיוטים״



סאנג׳ובאני -שיר uptempo שכתבו סאנג׳ובאני יחד עם אלסנדרו אל קאווה (כן, שוב הוא)שיר השואף לחופש במערכות יחסים יומיומיות ולנורמליות של מערכות יחסים בריאות ולא רעילות. שהופק על ידי זף ואיטקה, צוות ההפקה של Merk & Kremont.
היצירה המושלמת להצליח באריסטון. פזמון קליט עם כל כך הרבה אוטו-טיון,שיר קיץ הכתוב היטב המבטא רצון עז לנורמליות המוקף באלה שנותנים לך לנשום ,שוב גם כאן מדברים על שלאגר ענק ברדיו.

״אף פרפרים לא עפים,
אני בקושי יכול לחכות,
איבדתי את הרגשות שלי,
האם תמצאי אותם בשבילי?
מהלילה לא, לא, אני לא רוצה להרגיש רע,
תני לי שתי כנפיים לעוף
את משב רוח צח"
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
יומאן-שיר שהוא כתב יחד עם פרנצ׳סקו קטלדו
ו Tommaso Di Giulio .יומאן הוא אחד מבין השלושה שהגיח מתחרות הג׳ובאני לפני חודש.יצירה איטית, מלאת נשמה, שלא פוגעת באף אחד. אבל גם זה לא בולט במיוחד ואז מאבדים עניין.אך מה שבולט בשיר הוא קול הנשמה המשכנע של הזמר התומך ביצירה אלגנטית ורטרו אך שברירית מלודית שמתפתלת לתוך הפזמון, נופלת במקצת למניירות למרות קרשנדו בולט ,השיר יוצר בעיקר פיהוק.הוא מקבל ציונים נמוכים.
״יש דרך מפותלת
בין הלב לראש,
בלי מפות או קיצורי דרך
או אזור מנוחה, ללכת לאיבוד,
אני מכיר את זה היטב,
שום דבר לא מספיק, כמו בים.
אבל כשעמדתי לוותר,
לימדת אותי לנשום".

La Rappresentante di Lista- לא סתם כתבתי עליהם בשרשור הקודם בשנה שעברה שכדאי מאד לשים לב אליהם ולסולנית שלהם ורוניקה לוצ'סי שקולה מזכיר את קולה הענוג של הזמרת אריסה.הם מקבלים את הציונים הגבוהים ביותר מבין כל המתחרים . שיר מאוד אנרגטי וסוחף (גם בלי כתיבתו של דרדאסט), שמתהדר בפזמון קליט מאד (וברמז למגיפה)שיר דיסקו של שלהי הסבנטיז, אחד העיתונאים דיבר על זכיה נוספת באירוויזיון עם השיר הזה . עיתונאי אחר רשם כאילו מועדון ׳סטודיו 54׳ נפתח מחדש ואחר רשם הימנון קווירי מובהק. אחר רשם ורוניקה ודריו שרים את סוף העולם ומזמינים להתמודד מולו עם כוריאוגרפיה מתאימה בהתאם למילות השיר שומעים את זה פעם אחת ומיד מבינים שזו תהיה מהומה. ריקוד אלקטרוני סוחף ופרוע, כאמור בסבירות גבוהה תהיה לשיר כוריאוגרפיה שהולכים לחקות אותה בכל פעם שהשיר ינוגן.והם מתחזקים בהימורים.
"עם הידיים שלך, עם הידיים שלך, עם הידיים, ביי ביי. עם הרגליים, עם הרגליים, עם הרגליים, ביי ביי »
ועם הראש, עם החזה, עם הלב, ביי ביי, ועם הרגליים שלך, עם הישבן שלך, עם העיניים שלי, ביי ביי."
״איך אתה מותק?
לאן אתה הולך הלילה?
איזה פחד מסביב...
מעל החורבה אני מלכה,
אמא...
אבל אני לא יודע מה לשמור״
״התשוקה למסיבה מתפוצצת בליבי.״היא קרוסלה מושלמת״

מחמוד ובלאנקו- הפתעה , רבים ציפו לשיר ראפ אך מדובר בבלדה, אולי שיר האהבה היפה ביותר של הפסטיבל הזה,יצירה מלודית מפתיעה שבה המיזוג של שני הקולות למעשה גורם לכמה ריגושים שגם מקבלת ציונים מאד גבוהים. הסיבה היחידה שהשניים יכלו ללכת לסנרמו הייתה כי היה להם שלאגר גדול בידיים. ההאזנה הראשונה מאשרת זאת. היצירה עוברת שינויים רבים במקצב בעוד הקולות של מחמוד ובלנקו משתלבים זה בזה ללא איבוד עוצמה רגשית. התמהיל הנכון בין אי התפשרות על זהותם לבין ההקשר שאיתם הסכימו להתעמת.
מיקס מוצלח מאוד עם לחן טוב וקליט,כן הם בהחלט מועמדים רציניים לזכייה ובטבלאות ההימורים הם במקום הראשון ומגדילים את הפער.

״את,שמעירה אותי בבוקר,
את, שמלכלכת את המיטה ביין
את,שנושכת את עורי
עם עיני הצפע שלך״
״תגידי לי שאני צודק, אני גר בתוך כלא. אני מנסה להישאר קרוב אליך, אבל מצטער אם אני מפשל. אני לא יכול להגיד לך מה אני מרגיש, זה הגבול שלי, בשביל 'אני אוהב אותך' ערבבתי סמים ודמעות".

לה ויברציוני- פופ,רוק מלודי קלאסי ישר וסוחף ישר ונקי, יעיל, שרואה את נקודת הפיצוץ בפזמון.בין החותמים על השיר הוא סולן הלהקה פרנצ׳סקו סרצ'ינה וגם רוברטו קאזלינו.
הלהקה שרה על ההזדמנויות שאבדו כשאתה לא בקשר עם עצמך ועל הצלקות הבלתי נמחקות שנשארות בפנים. לה ויברציוני מופיעים עם שיר נחמד ויעשו רושם טוב על הבמה.יצירה שזועקת עם כלי הקשה
היצירה מעבירה אותך מיד לאווירה של סוף שנות ה-80 לכן היו כמה עיתונאים שסברו שהשיר היה יכול להתחרות גם לפני שנים.

״ואל האבק הזה שהסרתי לאט מהלב שלי
כדי להציל את מה שבדרך כלל
מה שאנחנו קוראים אהבה, אבל הרבה פעמים אנחנו מעמידים פנים שאנחנו לא זוכרים את השם שמתחת לקול אתה לגמרי יכול לשמוע, אבל בפרופיל יש את החזה שלך שרוצה אותי וגם אם אני לא אגיד זאת זה כואב כל כך."

ג׳אני מורנדי-הילד הנצחי שהסתכן בפסילה לפני 10 ימים מופיע עם שיר חתום על ידי Jovanoti והופק על ידי מו סטי(שיהיה גם המנצח על התזמורת), מה שנותן ליצירה גוון של "נשמה צפונית פאנקי", אבל גם קצת אווירה מערבית של שנות ה-60
יצירה מהנה מאוד שמשלבת מוזיקת נשמה בסגנון מוטאון ,קליט מאד וגם הוא מקבל ציונים גבוהים למדי אך המבקרים לא השתגעו על הטקסט.


״אתה הולך חזק,
פתח את כל הדלתות.
שחק בכל הקלפים
ותן לשמש להיכנס"
״בגלל האמונה שהרוע יעבור, אני חולף והוא נשאר, אני צריך לגרור את עצמי מכאן בקרוב, מהמחשבות העצלות שלי בראש
עשה משהו"

מתאו רומנו-שוב, זמר שהגיע מהג׳ובאני מלפני חודש, בלדת פופ פאוור אך מעט חד פעמית וצפויה של אלסנדרו לה קאווה ( כן, שוב הוא בפעם הרביעית ) ופדריקו רוסי, זה לצד זה. החלק המוזיקלי של דרדאסט מתבקש.בלדה יפה אך מעט בנאלית וצפויה ותכה את המטרה באריסטון. שמבליטה את הקול של הצעירים מאוד שמתנדנדים בטיקטוק. זה בהחלט יפנה לרגישים ביותר של אותה רשת חברתית. לכן הדעות עליו חלוקות הוא מדבר על אהבה ואלגוריתמים, שכמעט בוודאות יתגמלו אותו.

״מדרגות
רק לעלות אם זה שווה את זה
על מה אתה צוחק אם זה כואב לי
ריפוי פצעים עם מלח"
״ ושחרר את עצמך
שהלב שלך יפול
והאהבה תופיע שוב״
״האהבה מופיעה שוב
הולכת במגמה וחוזרת אחורה
הופכת ויראלית״

פאבריציו מורו-עוד שיר אהבה כניראה בין אחים
מדבר על אהבת אחים, חברות, שיתוף בחוויות חיים שאין מה לקנא באהבה של זוג
של אחד מדיקני הפסטיבל שנכתב ע׳י מורו וזה מודגם גם בסיבוב הזה, עם הקדשה רגשית של אהבה עם קצב מושעה בחלק הראשון, עד לקצב התופים שמוביל לשיא הווקאלי והמלודי שלאחר מכן. שום דבר חדש תחת השמש .שיר אהבה בסגנון מורו מושלם. מגיעה נקודה מסוימת בשיר שנראית כאילו הופכת ל-Always של בון ג'ובי ואז לא, הבלדה הרגילה של מורו חוזרת.על כן התגובות לשיר שלו די פושרות.
״אהבה היא המוצא היחיד, אין טעם לעקוף אותה". פבריציו מורו מסביר את זה בצורה ברורה ועגולה ושר את זה בשיר שמשקף את הסגנון העוצמתי שלו מלא הפאתוס.

״ אתה זה שמוליד את מה שאני חושב המרחק ביני לבין היקום
הסיבה שהחיים שלי השתנו
אתה זה שראית את הטעויות שלי
אבל לא שפטת אותן"
״אתה זה שמזריק לי את הגורל לדם ומלווה את צעדיי כאילו הייתי ילד, אתה הדבר הכי יפה שתמיד הגנתי עליו והבסתי את הספקות שלי כשהתייאשתי".


אליסיה-שיר שנכתב עי אליסיה יחד עם דויד פטרולה ( פעם רביעית שלו בפסטיבל) התחלה מרגשת, פסנתר-קול-מיתרים, זה מתחיל קצת דיסני, ואז הופך לפסקול של סצנת האם של הקולנוע האיטלקי. שקצת דועכת בפזמון ובתופים. אווירה נוזלית ווירטואוזיות ווקאלית, בסך הכל יצירה טובה, קלאסית ובו זמנית עדכנית על אהבות מיוסרות
בשיר אינטימי,עדין ועוצמתי. בלדת פסנתר עם פזמון מלודי אפי ,בין השירים היפים של הפסטיבל, השיר קליט מאד.והיתה הסכמה שהשיר הוא מעומד רציני לניצחון.אך היה מי שכתב :לפני עשר/חמש עשרה שנים יצירה כזו הייתה זוכה. היום קשה יותר לעשות תחזיות.אך היו שכאלה שכינו את השיר אייקוני ונתנו לו ציונים גבוהים

“אני אהיה בין האורות של אלף ערים / בין הפרסומות הרגילות / התירוץ הזה להצחיק אותך קצת
/ אני אהיה הרגע הזה שיביא לך קצת אושר, הרצון המטופש הזה לחיות לנצח."
״זה יגיע הזמן שבסוף זה פשוט לא יגע בנו"


דיטונלפיאגה עם דונטלה רקטור- אחת בת 24 והשניה בת 66 צמד צעיר/מבוגר יוצא דופן שהוקם לכבוד הפסטיבל הלוקח למעשה את I feel love של דונה סאמר ומוסיף לו התייחסויות מיניות שמתנגנות
במונח ׳כימיה׳ זו שאלה של כימיה, השיר כאילו נלקח משנות ה-70 וה-80, בפנים יש את משחקי המילים של רקטור"כימיה מי מי מי מי כימיה", אבל גם השורה הכי טובה של הפסטיבל הזה: "לא אכפת לי מצניעות, ולגמרי לא איכפת לי מנזירות״
התוצאה שיר חצוף, מהנה ומשוחרר, אלקטרוני-רטרו פאנק-פופ הדוק במיוחד (נע מעל 140 פעימות לדקה) קליט וללא מעצורים, שנוטפת ארוטיות מכל נקבובית ומעט מוזר שיגרום לרבים לרקוד ולרדיו לחרוש עליו.והן מקבלות ציונים גבוהים.

״ולא אכפת לי מצניעות / ולגמרי לא אכפת לי מהנזירות / ואל תתייחסי. להחליט / שבסופו של דבר, אם אלוהים ירצה, / זו רק / שאלה של כימיה״
״לב זה לא מספיק כדי להרגיש אהבה באמת, אני לא צריכה מילים בשביל קצת הנאה, זו רק שאלה של כימיה".
״ואין איפה ומתי
רק בוץ וצמח מהמם
ואין מקדמה או עיכוב
ואם אני נשארת אני באה שוב ושוב״
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה