נא להעביר למרן את השאלה

זימj

New member
נא להעביר למרן את השאלה

מרן אמר שהמשנה ברורה לקח ארבע אחרונים והכריע כמותם על כן אין לסמוך עליו, נשאלת השאלה במחילה ממרן אני כשקראתי את השו``ת יחוה דעת ראיתי דבר פלא שלא רק שאם יש רוב אוסרים ואחד מיקל מכריעים כדברי המיקל... זאת בתנאי שהמיקל היה ספרדי... די לתינוקיות הזאת, המשנה ברורה הבית יוסף היו קדושי עליון איך אפשר לדבר עליהם? ובכלל שכחתם את ההלכה שיחיד ורבים הלכה כרבים? אז מה הבעיה שהמשנה ברורה יכריע כמו ארבע אחרונים? שמא התבלבלתם בין משנה ברורה ל``ילקוט יוסף``???
 
מוזמן להעביר לו מכתב זה

בניסוח קצת יותר עדין, בכל בוקר בתפילת שחרית, והוא בעזרת ה` אף יגיב לך
 

זימj

New member
כללי פסק?

תראה את הכוונה של הרב עובדיה הרי אף אחד לא ילמד משנה ברורה בלי השולחן ערוך, זה לא אפשרי. אז הרב עובדיה אומר לא ללמוד משנה ברורה כי הוא לא היה ספרדי, והוא פסק כרבים שמוצאם מאשכנז ולא כיחיד שמוצאו מספרד, מה זה קשור? מי לנו גדול מהרמב``ם הספרדי? כולנו ספרדים אברהם אבינו בא מארם נהריים, אנו רואים בחומרה דברי ערעור על המשנה ברורה, בייחוד שהרי המשנה ברורה לא חולק בכלל על הבית יוסף אלא מוסיף עליו. אין בעיה שהרב יאמר לציבור שלו את דיעותיו שהוא אוחז מהם, הרב הוא זקן חכם שמילא כריסו בש``ס ופוסקים, ביזדים לא יפריע לי מה שיאמר, אבל להביא אותו לכנס של ציבור שאינו ``פרנקי`` אלא ציבור של בני תורה, זה לא יתכן.
 
בלה בלה בלה

לידיעתך יש כזה דבר כללי פסק שיש ספרים שיותר פוסקים כמוהם ויש פחות תלמד ת`נושא ואח``כ תדבר
 

דובצי

New member
באותה מידה אתה לא יכול לשאול את

השאלות שלך על הרב עובדיה שליט``א וכל רב אחר,
 

זימj

New member
ההבדל הוא

שהחפץ חיים הקדוש כתב את חיבוריו ברוח הקודש ואין לערער עליו. החפץ חיים לא חולק על הבית יוסף. זה שהחפץ חיים מכריע כארבע אחרונים זה כי יחיד ורבים הלכה כרבים.
 
תגיד לי, אתה הקב"ה?

מהיכן אתה או כל מישהו אחר יכול לדעת אם משהו נכתב ברוח הקודש? כל אמירה שכזו על כך שספר כלשהו נכתב ברוח הקודש היא לא הגיונית בעליל, מפני שכדי לומר את זה אתה צריך להיות עם נבואה או קשר ישיר עם ה', דבר שלא קיים מאז ימי בית שני..
 

רמבש א

New member
הבל הבלים

עד עכשיו חשבתי שאנשים כמוך לוקים בהבנת הנקרא עכשיו התברר גם בהבנת הנשמע מילא לא להבין נכון אבל מאיפה הכישרון להבין עקום זה עובר אצלכם בירושה?
 

זימj

New member
תאמר לי מה שונה דרך פסקי היחוה דעת

שפוסק כדברי המיקל גם אם הרוב מחמירים לדוגמא בענין היתר מכירה, מאשר המשנה ברורה שמכריע כדברי ``ארבע אחרונים``? אני לא רוצה להמשיך לדון כי זה יהיה בכלל מבזה תלמידי חכמים, אני גם מניח שהרב עובדיה התכוון לומר שהציבור שלו לא מסתמך על משנה ברורה במקרה שהבית יוסף אומר אחרת ותו לא.
 

זימj

New member
גדולים זה לא מי שמוטי לביא קובע

גדולים זה יהודי שהוא במציאות גדול בתורה ובמצוות, הפוליטיקה לא שייכת לגדולים. תדע כלל אפילו אם יתד כותבים משהו בשם הרב אלישיב (דבר שלא קשור להלכה) אל תאמין כל עוד לא שמעת אישית ממנו וכן בשאר גדולי הדור.
 
שוטה מי אתה שתישאל את מרן שאלה

ועוד כזו מרן פוסק הדור דיבר את דבריו ופשוט יש הרבה אנשים שלא ירדו לעמומק דבריו ומבלבלים במוח. אז בבקשה ממך כשתגיע למקצת מגדלותו תתחיל לחשוב לכתוב לו מכתב
 
למעלה