מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?

מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?
רבות דובר פה על המת"צ המקולל שמאז פתיחתו גבה כבר לא מעט קורבנות. כנראה שלא רק אנחנו רואים את זה. בסופו של דבר מישהו בעיריה קיבל שכל וכעת מקימים גדרות הפרדה לכל אורך המת"צ ולא רק באזור התחנות - דבר שאם היה נעשה בזמן בנייתו של המת"צ - לפחות שלושה בני אדם היו היום בחיים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
עוד תמונה

מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?
רבות דובר פה על המת"צ המקולל שמאז פתיחתו גבה כבר לא מעט קורבנות. כנראה שלא רק אנחנו רואים את זה. בסופו של דבר מישהו בעיריה קיבל שכל וכעת מקימים גדרות הפרדה לכל אורך המת"צ ולא רק באזור התחנות - דבר שאם היה נעשה בזמן בנייתו של המת"צ - לפחות שלושה בני אדם היו היום בחיים.
עוד תמונה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ואחרונה

מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?
רבות דובר פה על המת"צ המקולל שמאז פתיחתו גבה כבר לא מעט קורבנות. כנראה שלא רק אנחנו רואים את זה. בסופו של דבר מישהו בעיריה קיבל שכל וכעת מקימים גדרות הפרדה לכל אורך המת"צ ולא רק באזור התחנות - דבר שאם היה נעשה בזמן בנייתו של המת"צ - לפחות שלושה בני אדם היו היום בחיים.
ואחרונה
 

ארזS

New member
הלוואי !

מת"צ גולדה מאיר - הסוף להרוגים?
רבות דובר פה על המת"צ המקולל שמאז פתיחתו גבה כבר לא מעט קורבנות. כנראה שלא רק אנחנו רואים את זה. בסופו של דבר מישהו בעיריה קיבל שכל וכעת מקימים גדרות הפרדה לכל אורך המת"צ ולא רק באזור התחנות - דבר שאם היה נעשה בזמן בנייתו של המת"צ - לפחות שלושה בני אדם היו היום בחיים.
הלוואי !
נקווה שהירושלמים לא יקפצו מעל הגדרות כפי שקפצו בזמנו בקריה בתל אביב.
 

קובי לו

New member
ארז, כמתנדב אל מתנדב (שנינו)

הלוואי !
נקווה שהירושלמים לא יקפצו מעל הגדרות כפי שקפצו בזמנו בקריה בתל אביב.
ארז, כמתנדב אל מתנדב (שנינו)
במשא"ז תנועה, מה דעתך שיהיו מתנדבים, במיוחד רצוי מהשכונה שליד (סנהדריה וגם הקצה של רמת אשכול) שיהיו שם לאורך מרבית שעות היום. הם יהיו במדים ויוכלו להרתיע וגם לתת דוחות לכאלו שלא יחצו במעבר החציה בלבד ? ושנינו יודעים שאחוז התושבים שם מעל לגיל 21 שאינם עובדים גבוה מן הממוצע הארצי, ככה שזמן לפעילות הברוכה הזאת יהיה להם בשפע. ותגיד לי, ובצדק מסויים, שהם כל היום לומדים בכולל (ישיבה לנשואים). אומר לך דבר שכזה, כל שעה של פעילות כזו היא בבחינת פיקוח נפש. ואם אינני טועה (ואינני טועה) פיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן (יש ויכוח האם את שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה, אבל לגבי כל שאר תר"י מצוות, כי 3 כבר הסכמנו שזה בספק, פיקוח נפש דוחה את כולן).
 
אתמול בצהריים

ארז, כמתנדב אל מתנדב (שנינו)
במשא"ז תנועה, מה דעתך שיהיו מתנדבים, במיוחד רצוי מהשכונה שליד (סנהדריה וגם הקצה של רמת אשכול) שיהיו שם לאורך מרבית שעות היום. הם יהיו במדים ויוכלו להרתיע וגם לתת דוחות לכאלו שלא יחצו במעבר החציה בלבד ? ושנינו יודעים שאחוז התושבים שם מעל לגיל 21 שאינם עובדים גבוה מן הממוצע הארצי, ככה שזמן לפעילות הברוכה הזאת יהיה להם בשפע. ותגיד לי, ובצדק מסויים, שהם כל היום לומדים בכולל (ישיבה לנשואים). אומר לך דבר שכזה, כל שעה של פעילות כזו היא בבחינת פיקוח נפש. ואם אינני טועה (ואינני טועה) פיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן (יש ויכוח האם את שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה, אבל לגבי כל שאר תר"י מצוות, כי 3 כבר הסכמנו שזה בספק, פיקוח נפש דוחה את כולן).
אתמול בצהריים
עבדה שם ניידת מתנ"א לכמה שעות. לא נראה לי שזה מה שיפתור את הבעיה.
 

ארזS

New member
אני כמובן בעד

ארז, כמתנדב אל מתנדב (שנינו)
במשא"ז תנועה, מה דעתך שיהיו מתנדבים, במיוחד רצוי מהשכונה שליד (סנהדריה וגם הקצה של רמת אשכול) שיהיו שם לאורך מרבית שעות היום. הם יהיו במדים ויוכלו להרתיע וגם לתת דוחות לכאלו שלא יחצו במעבר החציה בלבד ? ושנינו יודעים שאחוז התושבים שם מעל לגיל 21 שאינם עובדים גבוה מן הממוצע הארצי, ככה שזמן לפעילות הברוכה הזאת יהיה להם בשפע. ותגיד לי, ובצדק מסויים, שהם כל היום לומדים בכולל (ישיבה לנשואים). אומר לך דבר שכזה, כל שעה של פעילות כזו היא בבחינת פיקוח נפש. ואם אינני טועה (ואינני טועה) פיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן (יש ויכוח האם את שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה, אבל לגבי כל שאר תר"י מצוות, כי 3 כבר הסכמנו שזה בספק, פיקוח נפש דוחה את כולן).
אני כמובן בעד
 
לדעתי ברגע שתהיה הגדר לא תהיה

ארז, כמתנדב אל מתנדב (שנינו)
במשא"ז תנועה, מה דעתך שיהיו מתנדבים, במיוחד רצוי מהשכונה שליד (סנהדריה וגם הקצה של רמת אשכול) שיהיו שם לאורך מרבית שעות היום. הם יהיו במדים ויוכלו להרתיע וגם לתת דוחות לכאלו שלא יחצו במעבר החציה בלבד ? ושנינו יודעים שאחוז התושבים שם מעל לגיל 21 שאינם עובדים גבוה מן הממוצע הארצי, ככה שזמן לפעילות הברוכה הזאת יהיה להם בשפע. ותגיד לי, ובצדק מסויים, שהם כל היום לומדים בכולל (ישיבה לנשואים). אומר לך דבר שכזה, כל שעה של פעילות כזו היא בבחינת פיקוח נפש. ואם אינני טועה (ואינני טועה) פיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן (יש ויכוח האם את שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה, אבל לגבי כל שאר תר"י מצוות, כי 3 כבר הסכמנו שזה בספק, פיקוח נפש דוחה את כולן).
לדעתי ברגע שתהיה הגדר לא תהיה
בעייה ואחוז החוצים ירד באופן גדול... אבל מה ההבדל נניח במת"צ הזה לעוד עשרות מקומות בי-ם בלי קשר למת"צים שאנשים חוצים באופן פראי כבישים מהירים, אין מספיק כ"א לאכוף את כל המקומות דווקא מה שאמרת על הפיקוח נפש אני מסכים צריך אולי לגייס את בחורי הישיבות לשירות לאומי במשא"ז.
 

קובי לו

New member
אגיד לך מה ההבדל

לדעתי ברגע שתהיה הגדר לא תהיה
בעייה ואחוז החוצים ירד באופן גדול... אבל מה ההבדל נניח במת"צ הזה לעוד עשרות מקומות בי-ם בלי קשר למת"צים שאנשים חוצים באופן פראי כבישים מהירים, אין מספיק כ"א לאכוף את כל המקומות דווקא מה שאמרת על הפיקוח נפש אני מסכים צריך אולי לגייס את בחורי הישיבות לשירות לאומי במשא"ז.
אגיד לך מה ההבדל
אוטובוס הוא כלי גדול ומהיר שקשה לבלום אותו בבת אחת. חוץ מזה, רוב נהגי האוטובוס בי-ם, אזכיר לך את השרשור המפורסם שהביא עמית לפני חודשיים, נוהגים מהר מדי ובפראות. שילוב של שני הגורמים הללו גם יחד גורמים לכך שכשיש כבר אדיוט (הולך הרגל) שיורד במקום לא ראוי לכביש, האוטובוס יתקשה לבלום ויפגע בו. פגיעה של אוטובוס במהירות 25 קמ"ש בהולך רגל עפ"י רוב חמורה יותר מפגיעה של פרייבט במהירות אפילו של 30 קמ"ש. וחוץ מזה, פרייבט יותר קל לבלום אותו, יותר קל לבצע איתו תמרון עקיפה מהיר של הולך רגל שירד לכביש ולא הספקנו לבלום, וגם כאמור פגיעתו פחות קשה. אוטובוס, גם קשה יותר לבלימה גם בלתי אפשרי כמעט לתמרוני עקיפה של השניה האחרונה וגם, הנהג המון פעמים עסוק בדברים אחרים (כגון להעיר משהו לנוסע שמדבר איתו או לנוסע ששם רגל על הכסא) או שהוא עסוק בלספור את הכסף וכו'. וכאמור, המון פעמים האוטובוס נוסע במהירות מופרזת. שילוב של כל הדברים הללו גם יחד גורר יותר דריסות הולכי רגל ע"י אוטובוסים מאשר באותו פרק זמן על ידי מכוניות פרטיות.
 

mucool2

New member
לא, ההבדל העיקרי הוא

אגיד לך מה ההבדל
אוטובוס הוא כלי גדול ומהיר שקשה לבלום אותו בבת אחת. חוץ מזה, רוב נהגי האוטובוס בי-ם, אזכיר לך את השרשור המפורסם שהביא עמית לפני חודשיים, נוהגים מהר מדי ובפראות. שילוב של שני הגורמים הללו גם יחד גורמים לכך שכשיש כבר אדיוט (הולך הרגל) שיורד במקום לא ראוי לכביש, האוטובוס יתקשה לבלום ויפגע בו. פגיעה של אוטובוס במהירות 25 קמ"ש בהולך רגל עפ"י רוב חמורה יותר מפגיעה של פרייבט במהירות אפילו של 30 קמ"ש. וחוץ מזה, פרייבט יותר קל לבלום אותו, יותר קל לבצע איתו תמרון עקיפה מהיר של הולך רגל שירד לכביש ולא הספקנו לבלום, וגם כאמור פגיעתו פחות קשה. אוטובוס, גם קשה יותר לבלימה גם בלתי אפשרי כמעט לתמרוני עקיפה של השניה האחרונה וגם, הנהג המון פעמים עסוק בדברים אחרים (כגון להעיר משהו לנוסע שמדבר איתו או לנוסע ששם רגל על הכסא) או שהוא עסוק בלספור את הכסף וכו'. וכאמור, המון פעמים האוטובוס נוסע במהירות מופרזת. שילוב של כל הדברים הללו גם יחד גורר יותר דריסות הולכי רגל ע"י אוטובוסים מאשר באותו פרק זמן על ידי מכוניות פרטיות.
לא, ההבדל העיקרי הוא
שהתנועה במת"צ היא לכאורה נגד הכיוון, ומה שקורה זה שהולך הרגל שחוצה את המסלול שלפני המת"צ מסתכל באופן אינסטינקטיבי ימינה (כי ככה זה כשחוצים כביש דו-מסלולי) ולא שם לב לאוטובוס שמגיע דווקא משמאל. זאת הבעיה.
 

קובי לו

New member
נכון מאוד, גם זה

לא, ההבדל העיקרי הוא
שהתנועה במת"צ היא לכאורה נגד הכיוון, ומה שקורה זה שהולך הרגל שחוצה את המסלול שלפני המת"צ מסתכל באופן אינסטינקטיבי ימינה (כי ככה זה כשחוצים כביש דו-מסלולי) ולא שם לב לאוטובוס שמגיע דווקא משמאל. זאת הבעיה.
נכון מאוד, גם זה
אבל אתה לא יכול להגיד שמה שאמרתי לא נכון, כי הוא כן נכון. אוטובוס יותר קשה לבלימה (בגלל מסה פי 5 מפרייבט) מרכב פרטי או טנדרון אוטובוס בגלל גודלו והתנע שלו פגיעתו במהירות m בהולך רגל גרועה יותר מפגיעת פרייבט במהירות 1.1m או אפילו 1.2m. אוטובוס יותר קשה לתמרן עקיפה והתחמקות מפגיעה מאשר פרייבט נהגי אוטובוס, ובעיקר בי-ם, ואתה הראת את זה, נוהגים לא הכי זהיר נהגי אוטובוס, בגלל שהם גם קופאים, מתעסקים עם הכסף ומסתכלים הרבה במראה הפנימית לראות שהכל בסדר וככה שבאחוזים זמן ההתבוננות וההתרכזות שלהם בתנועה מסביב נמוך יותר משל הנהג הסביר שבפרייבט אוטובוס רוחבו גדול יותר מה שמקשה גם על הולך הרגל לקפוץ הצידה ולהתחמק מפגיעה. אוטובוס רוחבו מעל 2 מ' ואילו פרייבט פחות מ-1.5 מ'. העוד חצי מטר עד מטר ברוחב זה, באופן סטטיסטי, גם בא לידי ביטוי. החרדים לא נזהרים בכביש. עובדה שבני ברק מאוד מסוכנת להולכי רגל ומנגד בי-ם במת"ץ דרך חברון (אזור חילוני או דתי לאומי) יש הרבה פחות הרוגים במת"ץ. וכמובן הסיבות שאתה הבאת, שהם רק מצטרפות. כי גם בדרך חברון יש את אותו אלמנט של כאילו תנועה הפוכה וגם במת"ץ הרצל.
 

mucool2

New member
אבל גם בכבישים רגילים יש אוטובוסים

נכון מאוד, גם זה
אבל אתה לא יכול להגיד שמה שאמרתי לא נכון, כי הוא כן נכון. אוטובוס יותר קשה לבלימה (בגלל מסה פי 5 מפרייבט) מרכב פרטי או טנדרון אוטובוס בגלל גודלו והתנע שלו פגיעתו במהירות m בהולך רגל גרועה יותר מפגיעת פרייבט במהירות 1.1m או אפילו 1.2m. אוטובוס יותר קשה לתמרן עקיפה והתחמקות מפגיעה מאשר פרייבט נהגי אוטובוס, ובעיקר בי-ם, ואתה הראת את זה, נוהגים לא הכי זהיר נהגי אוטובוס, בגלל שהם גם קופאים, מתעסקים עם הכסף ומסתכלים הרבה במראה הפנימית לראות שהכל בסדר וככה שבאחוזים זמן ההתבוננות וההתרכזות שלהם בתנועה מסביב נמוך יותר משל הנהג הסביר שבפרייבט אוטובוס רוחבו גדול יותר מה שמקשה גם על הולך הרגל לקפוץ הצידה ולהתחמק מפגיעה. אוטובוס רוחבו מעל 2 מ' ואילו פרייבט פחות מ-1.5 מ'. העוד חצי מטר עד מטר ברוחב זה, באופן סטטיסטי, גם בא לידי ביטוי. החרדים לא נזהרים בכביש. עובדה שבני ברק מאוד מסוכנת להולכי רגל ומנגד בי-ם במת"ץ דרך חברון (אזור חילוני או דתי לאומי) יש הרבה פחות הרוגים במת"ץ. וכמובן הסיבות שאתה הבאת, שהם רק מצטרפות. כי גם בדרך חברון יש את אותו אלמנט של כאילו תנועה הפוכה וגם במת"ץ הרצל.
אבל גם בכבישים רגילים יש אוטובוסים
 

קובי לו

New member
וגם בכבישים רגילים נפצעים קשה או

אבל גם בכבישים רגילים יש אוטובוסים
וגם בכבישים רגילים נפצעים קשה או
נהרגים הולכי רגל מפגיעת אוטובוסים. ראה מקרה פרופ' אביעזר רביצקי. הוא כמעט נהרג (נדמה לי שעדיין במצב של צמח) ברח' יפו, רחוב רגיל ולא מת"ץ. במת"ץ נהגי האוטובוס עוד יותר מרשים לעצמם לזלזל וליסוע מהר כי, לכאורה, אין להם הפרעה מצד כלי רכב אחרים. בנוסף לכל, הם בדיוק בנקודה שבה יש להם הכי הרבה נוסעים שעלו לאוטובוס, ככה שיש יותר טיפול בכרטיסים ובכסף. הבעיות עם המת"ץ בקריה נבעו מכמה וכמה סיבות. ראשית, זה היה המת"ץ הראשון בארץ והציבור עוד לא היה רגיל אליו. שנית, זה אחד מהמקומות הכי הומי אדם. גם הקריה (הבסיס עם הכי הרבה אנשים) וגם מרכז ת"א וכן מערכת ידיעות ובית אגד ותנובה ומלא משרדים שבאזור. בהמשך אפילו קניון עזריאלי (שחוגג 9 שנים) נפתח בתקופה שהמת"ץ עדיין תפקד. כלומר מקום עם ימבה של אנשים. כשיש הרבה אנשים סטטיסטית יהיו יותר נפגעים. שלישית, הכביש מאוד רחב שם. כ-8 נתיבים בסה"כ. כביש יותר רחב יותר מפתה אנשים לחצות אותו בריצה מהירה ואז פחות שמים לב למה שמתרחש סביבך. רביעית, ת"א, די בדומה לי-ם, נהגיה (גם באוטובוסים) הם יותר פרועים מבערים קטנות בגלל ריבוי הפקקים, בגלל ריבוי הפסיכים על הכביש, בגלל הלחץ הפסיכולוגי וכו'. ככה שהם פחות רגועים ובכל הזדמנות שיש להם הם "מרביצים" מהירות גבוהה ולא אחראית. חמישית, כמות הקווים שנסעה בו היא סופר מדהימה. משהו כמו 20 או 25 קווים של דן ועוד כמה עשרות של אגד. שימו לב, רוב ההרוגים במת"ץ הקריה היו בשנים היותר ראשונות שלו. בשנתיים שלוש האחרונות שלו, למרות שכבר יותר משרדים ודברים אחרים היו סביב האזור (ככה שיש יותר אנשים באזור) היו פחות הרוגים, בממוצע שנתי. כלומר, הציבור כבר החל להתרגל אליו. הראיה היא שמת"ץ פ"ת קיים כבר בין 3 ל-4.5 שנים (במהלך 2001 החלו העבודות עליו, ב-2003 אני כבר זוכר שהוא היה מוכן רק לא זכור לי האם נסעו בו כבר האוטובוסים) ואין שם, כמעט (או אפילו בלי כמעט) הרוגים. גם כי יש בו גדרות, גם כי הציבור יותר רגיל למת"צים, גם כי אין שם כמות מדהימה של בני אדם כמו בזה של הקריה, גם כי יש שם פחות קווים מזה של הקריה. להערכתי בסה"כ 20 עד 25 קווים שונים לעומת מעל 50 קווים שונים בזה של הקריה. לכן, נראה לי שנשארנו עם הסיבות שאני הבאתי בהתחלה וגם אתה, אך הסיבה העיקרית היא האוכלוסיה החרדית שמסביבו. וכנראה שהקב"ה חמד עימם לצון ומנסה להוכיח את מה שטענו חז"ל, שאין השגחה על האדם אם הוא עצמו משים עצמו במקום של סכנה. שכן, אחרת לא היה צורך בפסוק "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". לא סתם אנשים נצטוו להשמר ולהזהר, אלא אפילו מאוד.
 

mucool2

New member
יש לך טעות!

וגם בכבישים רגילים נפצעים קשה או
נהרגים הולכי רגל מפגיעת אוטובוסים. ראה מקרה פרופ' אביעזר רביצקי. הוא כמעט נהרג (נדמה לי שעדיין במצב של צמח) ברח' יפו, רחוב רגיל ולא מת"ץ. במת"ץ נהגי האוטובוס עוד יותר מרשים לעצמם לזלזל וליסוע מהר כי, לכאורה, אין להם הפרעה מצד כלי רכב אחרים. בנוסף לכל, הם בדיוק בנקודה שבה יש להם הכי הרבה נוסעים שעלו לאוטובוס, ככה שיש יותר טיפול בכרטיסים ובכסף. הבעיות עם המת"ץ בקריה נבעו מכמה וכמה סיבות. ראשית, זה היה המת"ץ הראשון בארץ והציבור עוד לא היה רגיל אליו. שנית, זה אחד מהמקומות הכי הומי אדם. גם הקריה (הבסיס עם הכי הרבה אנשים) וגם מרכז ת"א וכן מערכת ידיעות ובית אגד ותנובה ומלא משרדים שבאזור. בהמשך אפילו קניון עזריאלי (שחוגג 9 שנים) נפתח בתקופה שהמת"ץ עדיין תפקד. כלומר מקום עם ימבה של אנשים. כשיש הרבה אנשים סטטיסטית יהיו יותר נפגעים. שלישית, הכביש מאוד רחב שם. כ-8 נתיבים בסה"כ. כביש יותר רחב יותר מפתה אנשים לחצות אותו בריצה מהירה ואז פחות שמים לב למה שמתרחש סביבך. רביעית, ת"א, די בדומה לי-ם, נהגיה (גם באוטובוסים) הם יותר פרועים מבערים קטנות בגלל ריבוי הפקקים, בגלל ריבוי הפסיכים על הכביש, בגלל הלחץ הפסיכולוגי וכו'. ככה שהם פחות רגועים ובכל הזדמנות שיש להם הם "מרביצים" מהירות גבוהה ולא אחראית. חמישית, כמות הקווים שנסעה בו היא סופר מדהימה. משהו כמו 20 או 25 קווים של דן ועוד כמה עשרות של אגד. שימו לב, רוב ההרוגים במת"ץ הקריה היו בשנים היותר ראשונות שלו. בשנתיים שלוש האחרונות שלו, למרות שכבר יותר משרדים ודברים אחרים היו סביב האזור (ככה שיש יותר אנשים באזור) היו פחות הרוגים, בממוצע שנתי. כלומר, הציבור כבר החל להתרגל אליו. הראיה היא שמת"ץ פ"ת קיים כבר בין 3 ל-4.5 שנים (במהלך 2001 החלו העבודות עליו, ב-2003 אני כבר זוכר שהוא היה מוכן רק לא זכור לי האם נסעו בו כבר האוטובוסים) ואין שם, כמעט (או אפילו בלי כמעט) הרוגים. גם כי יש בו גדרות, גם כי הציבור יותר רגיל למת"צים, גם כי אין שם כמות מדהימה של בני אדם כמו בזה של הקריה, גם כי יש שם פחות קווים מזה של הקריה. להערכתי בסה"כ 20 עד 25 קווים שונים לעומת מעל 50 קווים שונים בזה של הקריה. לכן, נראה לי שנשארנו עם הסיבות שאני הבאתי בהתחלה וגם אתה, אך הסיבה העיקרית היא האוכלוסיה החרדית שמסביבו. וכנראה שהקב"ה חמד עימם לצון ומנסה להוכיח את מה שטענו חז"ל, שאין השגחה על האדם אם הוא עצמו משים עצמו במקום של סכנה. שכן, אחרת לא היה צורך בפסוק "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". לא סתם אנשים נצטוו להשמר ולהזהר, אלא אפילו מאוד.
יש לך טעות!
התאונה של פרופסור אבי רביצקי היתה במת"צ. זה מת"צ חדש יחסית (לא יותר משנה-שנתיים) וגם הוא כבר גבה קורבנות.
 

mucool2

New member
ועוד טעות באותו נושא...

יש לך טעות!
התאונה של פרופסור אבי רביצקי היתה במת"צ. זה מת"צ חדש יחסית (לא יותר משנה-שנתיים) וגם הוא כבר גבה קורבנות.
ועוד טעות באותו נושא...
לפני מספר שבועות שמעתי ברדיו שהוא התעורר, עדיין לא בתפקוד מלא, אבל מצליח לתקשר עם הסביבה, ואפילו לקרוא עיתון, אם אינני טועה.
 

קובי לו

New member
טעויות מהסוג הזה אני שמח שמתקנים

ועוד טעות באותו נושא...
לפני מספר שבועות שמעתי ברדיו שהוא התעורר, עדיין לא בתפקוד מלא, אבל מצליח לתקשר עם הסביבה, ואפילו לקרוא עיתון, אם אינני טועה.
טעויות מהסוג הזה אני שמח שמתקנים
לי...
 

קובי לו

New member
וחוץ ממה שכתבתי על המקרה של רביצקי

יש לך טעות!
התאונה של פרופסור אבי רביצקי היתה במת"צ. זה מת"צ חדש יחסית (לא יותר משנה-שנתיים) וגם הוא כבר גבה קורבנות.
וחוץ ממה שכתבתי על המקרה של רביצקי
יש לך הערות, השגות, תובנות, מסקנות ושאר ירקות על מה שכתבתי ? זה באמת מסקרן אותי. לא בקטע של מי צודק ומי לא, אלא באמת מסקרן אותי הקטע של זה שיש מת"צים עם יותר תאונות הולכי רגל מאשר מת"צים אחרים.
 

mucool2

New member
כתבת הרבה דברים, חלקם הכללות

וחוץ ממה שכתבתי על המקרה של רביצקי
יש לך הערות, השגות, תובנות, מסקנות ושאר ירקות על מה שכתבתי ? זה באמת מסקרן אותי. לא בקטע של מי צודק ומי לא, אלא באמת מסקרן אותי הקטע של זה שיש מת"צים עם יותר תאונות הולכי רגל מאשר מת"צים אחרים.
כתבת הרבה דברים, חלקם הכללות
לגבי מרחק בלימה והקושי לבלום הצדק איתך. גם העובדה שהאוטובוס מסיבי יותר גורמת לתאונות עם אוטובוסים להיות קשות יותר מתאונות עם כלי רכב קטנים (כמו לתאונות עם משאיות). מעבר לזה אין לי סטטיסטיקה של מספר הולכי הרגל שנפגעו מאוטובוס לעומת השאר. לגבי השאר אין לי די נתונים כדי לאשש או להפריך.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
גם יתרונות לאוטובוסים

כתבת הרבה דברים, חלקם הכללות
לגבי מרחק בלימה והקושי לבלום הצדק איתך. גם העובדה שהאוטובוס מסיבי יותר גורמת לתאונות עם אוטובוסים להיות קשות יותר מתאונות עם כלי רכב קטנים (כמו לתאונות עם משאיות). מעבר לזה אין לי סטטיסטיקה של מספר הולכי הרגל שנפגעו מאוטובוס לעומת השאר. לגבי השאר אין לי די נתונים כדי לאשש או להפריך.
גם יתרונות לאוטובוסים
תארתם מספר מגבלות לאוטובוסים ולנהגיהם. רציתי לציין מספר יתרונות על פני רכבים אחרים. ראשית גובהו של האוטובוס מקנה לנהג שדה ראיה שמאפשר לו לצפות את הנולד על פני רכבים רבים אחרים. יתרון שני מקצוענותם של הנהגים אם על פי חוק ואם על פי יוזמת החברה בה הוא עובד להקנות לו ידע מקצועי בתחום הנהיגה, יתרון אחרון שלדעתי אמור ליעל את רמת הנהיגה של הנהג. תיעוד זמני הנסיעה והשעות על פי דיווחי מרכז הבקרה בו הוא עובד. תיעוד מהלכיו בטכוגרף, ביקורת גלויה וסמויה של מעבידו. ביקורת וסכנת תלונה מצד נוסעים והולכי רגל. לגבי זמן בלימה של אוטובוס? מה נראה לכם שמשום שהוא רכב כבד יש לו הנחות בזמן התגובה של הנהג? תקינות הבלמים ברכב רגיל נבדקת אחת לשנה במהלך מבחן של שניות על קו המבחנים. אוטובוס נבדק מספר פעמים בשנה ומערכות הבלמים שלו מגובות בהתאם למשקלו.
 

ארזS

New member
קובי: אני מסכים ולא מסכים

יש לך טעות!
התאונה של פרופסור אבי רביצקי היתה במת"צ. זה מת"צ חדש יחסית (לא יותר משנה-שנתיים) וגם הוא כבר גבה קורבנות.
קובי: אני מסכים ולא מסכים
א. כפי שכבר כתבי בעבר: היו הרוגים גם במת''צ בפ''ת ז'בוטינסקי. ב. הכמות לא קובעת. מה שקורה בתאונות זה כמעט תמיד ששתי מכוניות או מכונית והול רגל נפגשים בזמן הלא נכון במקום הלא נכון. לכן אל תשווה את מת''צ הקריה בת''א עם מת''צ גולדה בירושלים או ז'בוטינקי פ''ת. זה ממש לא קשור. ג. נכון שהאוכלוסיה החרדית מקפידה פחות בבטחון האישי ובבטיחות, אבל האחוז שלהם באוכלוסיה במקומות שהזכרת הוא מעל 90% ולכן הם גם נפגעים יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה